Új hozzászólás Aktív témák

  • erhas01

    tag

    válasz Teasüti #98 üzenetére

    Késő volt...

    Behúzott fékkel a kormányvillaszára a vázhoz képest a kormány előre hátra mozdításakor 5 mm volt. Ennyi a vásárolt kerékpárnak a gyári holtjátéka.

    Kimaradt tegnap:
    A kormány egy centivel oldalra volt a közepétől.
    A kormány szélességéből 5cm levágtam.
    A gumihoz beállítottam a fékkarokat szögbe, a váltót is úgy, hogy ne csípje be a kesztyűt.
    A csengő elforgott a kormányon.
    A baloldali fékkar imbuszcsavarja nem volt betekerve.
    A kormány 1cm ferde volt a hosszirányú merőlegeshez képest.
    ( Az az érzésem ezt a kerékpárt vagy "rabok", vagy gyerekek rakták össze. )

    Elindulás előtt Álló helyzetben!!! általában ellenőrzöm:

    Első, illetve hátsó fék - külön külön - teljesen behúzva nem érhet a kormányszárhoz.
    Első fék behúzásakor a váznak előre meg kellene emelkednie.
    A hátsó fék behúzásakor gurulni nehezen tudjon.
    A kormánycsapágynál ne legyen kotyogás.
    Az első és hátsó kerék nem érhet a fékhez, vázhoz. Körbeforgatom.
    A hajtómű, a pedálok, az első és hátsó kerék nem kotyoghat.
    A forgó alkatrészeknél ne legyen szorulás. Egy ujjal mozgatni lehessen.
    A kerekek simán fussanak, a kormányzás egy ujjal is végezhető legyen.
    A küllőket találomra mindkettő keréken ellenőrzöm.
    A kulacstartó, nyeregrögzítés, csomagtartó, lámpa, prizma, váltó stabil.
    A fékpofák állapota, és pontos helyzete. Ellenőrizni a fékpofa a használat során nem mozdult e el.
    A felnik felületét indulás előtt vizes ronggyal letörlöm, ha tudom, hogy hegymászás lesz. Sokkal jobb lesz a tapadás! Méterekkel előbb meg lehet állni!
    Csörgő, zörgő, fémes hang nincs, irány a 17% emelkedő.
    Ez begyakorolt mozdulatsorral kb. 1 perc.

    A megérkezés után, ha befejeztem a kerékpározást, a felesleges nyomást kiengedem a kerékből.
    6 bar helyett kettő legyen a kerékben.
    A kerékgumi által keltett nyomó feszültséget megszüntetem a kerékabroncsban.
    A letámasztás a hajtóművel átellenes pedál felőli oldalra támasztva. Ez pl. miért? Passz.

    Ezeket a dolgokat a pénztárca kímélés miatt használom.
    Minden egyes lépés 4-5 évig, 100-200 - szor lett elmondva nekem is. :)

Új hozzászólás Aktív témák