Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • erhas01

    tag

    Sziasztok!

    ... Lenry ... is

    A 30 ezer forintos kategória: Írom úgy, ahogyan kettő nap alatt végig nézhettem.

    ... A gyereknek, lánynak vettek egyet ... három nap használat után ez látszott.
    Végre kezem közé került. Gyanakodtam a működőképességére. Nézzük meg szemmel. Nincsenek itt. Elővettem az összes kulcsot.

    Hibalista:

    Fék első, hátsó:
    Az első fékpofatartó konzol különböző minőségű, anyagú és méretű rugóval szerelt.
    A vázon a fékpofa tartó felhegesztett fül nem egyformán áll. Másképpen fog a fék.
    A fékkonzol egyik fele nem mozog, fixre állították.
    A fék szerelésekor látszott a kerék a vázvillában nem pontosan középre van befogva. A fékerőnek megközelítőleg egyformának kell lennie a leggyorsabb megálláshoz. A gumi féloldalasan kopik, a fékezés hatékonysága romlik. Továbbá a fékkar behúzásakor a kerék nem térhetne el az optimális futásának középtengelytől, féloldalra nyomódik a kerék. A fékpofa gumi találkozását a kerékfelnivel folyamatosan ellenőrizni kell, mert elfordulhat nagyobb erőkifejtéskor.

    Az első kerék:
    Centírozni kell.
    Az abroncs hajlított lemez, egy lapos valami, nem kétkamrás alumínium.
    Ennek az az ára következménye:
    A gumiabroncs 3-4 bar környékén egyszerűen szétnyomja a peremet.
    Eredménye következménye:
    A fékpofa gumi nem fekszik fel a felületre. Megállás hosszabb utat igényel.
    A Guminyomás befolyásolja az abroncs felület elhajlási dőlésszögét és a fékpofa mindig másképpen viselkedik.

    Küllő:
    Egy oldalt volt meghúzva tojás és oválisan is torz a kerék. A számomra az elfogadható lenne ebben a minőségben az 1 mm oldal és 0,5 mm hossz irányú eltérés.

    Pedál:
    A hajtómű felőli oldalon laza volt a csavar.
    A másik oldalt 2,5 cm -t lógott!
    Az egyik műanyag pedál már eltörött.

    Kormány:
    A kormány Stucni, befogó része és a kormányrúd keresztmetszete eltérő vastagságú.
    A kormányrúd vékonyabb, mozog!

    Első villa:
    A villa 4-5 mm holtjátékkal mozog a vázban, nincs meghúzva a csavar.
    Szétszedtem, a csapágyazás száraz volt, a perselyben fém forgács volt.
    A kormányvilla és a vázvilla csőmérete között nagy volt az eltérés. Szerintem kisebb lenne a hibalehetőség, ha elhagynák ezt... a cső a csőben és csak egy szorítóanyával rögzítik.

    Ülés:
    A nyereg a vízszintestől hátrafelé 3-4 cm-re dőlt!
    Szerintem 1-3 mm előre kellene.
    A nyereg alacsonyan volt beállítva.
    Ülve,kinyújtott talpal, sarok a pedálon, helyette a földre ért a láb.
    A rögzítő csavar a fémlemezt szinte átszakítja a nyeregsínnél.

    Hátsó kerék.
    Hasonló az elsőhöz, továbbá.
    A csapágyazás száraz, fémpor a házban!
    A fogaskoszorús résznél, mivel nem volt otthon ilyen kulcsom kénytelen voltam úgy hagyni. Hallani ahogyan a fém a fémen súrlódik. A préselt lemezkerékagyak talán tavaszig bírhatják. Véleményem szerint ajánlott a kész ipari csapágyas kétkamrás alumínium kerekekre cserélni. Ezt eldobni. A fogaskoszorú maradhat.

    A gyerek 45kg.
    Ez a csupasz kerékpár 18Kg. Nehéz, egy felnőttnek is! 13-14kg kiegyeznék. Így élvezhetetlen. Pénzkidobás.

    Szerintem: hosszabb távon, és évi 2-3000 Km -től aszfalton.
    70Kg -ig elvileg szabadabbak a lehetőségek 622- 20, 622- 23.
    78Kg - ajánlott a lassabb áthaladás a vasúti sínen.
    80Kg felett - ajánlott fogyni. Jobb elkerülni az anyagfáradásos törést.
    Mínusz 2-6Kg -onként kettő három fokozattal, áttétellel erősebben lehet haladni felfelé.
    Ajánlott a patent pedál, méréseink szerint kb plusz hatvan százalék távolság, és felfelé is hasonló a teljesítmény növekedés, hatékonyabb.
    A becsatolós klipszes pedált kerülném.
    Minden egyébre túrázáskor hozzáadódik 10-30-50Kg tömeg, ezt indulás, kerékpárvásárláskor előtt észbe kell tartani.
    Ami jó egy városi bevásárláskor, vagy sík terepen,....
    A terheléssel x 3 megháromszorozódik a veszély is.
    Előre kell gondolkodni, tervezni.
    Az autó megvédi utasát, holnap veszel egy újat.
    A kerékpáron te magad töröd össze magad.

    Én sem ismerem fel a kerékpáromat,ha átfestik. Az ember ilyen. :)

  • erhas01

    tag

    válasz Teasüti #98 üzenetére

    Késő volt...

    Behúzott fékkel a kormányvillaszára a vázhoz képest a kormány előre hátra mozdításakor 5 mm volt. Ennyi a vásárolt kerékpárnak a gyári holtjátéka.

    Kimaradt tegnap:
    A kormány egy centivel oldalra volt a közepétől.
    A kormány szélességéből 5cm levágtam.
    A gumihoz beállítottam a fékkarokat szögbe, a váltót is úgy, hogy ne csípje be a kesztyűt.
    A csengő elforgott a kormányon.
    A baloldali fékkar imbuszcsavarja nem volt betekerve.
    A kormány 1cm ferde volt a hosszirányú merőlegeshez képest.
    ( Az az érzésem ezt a kerékpárt vagy "rabok", vagy gyerekek rakták össze. )

    Elindulás előtt Álló helyzetben!!! általában ellenőrzöm:

    Első, illetve hátsó fék - külön külön - teljesen behúzva nem érhet a kormányszárhoz.
    Első fék behúzásakor a váznak előre meg kellene emelkednie.
    A hátsó fék behúzásakor gurulni nehezen tudjon.
    A kormánycsapágynál ne legyen kotyogás.
    Az első és hátsó kerék nem érhet a fékhez, vázhoz. Körbeforgatom.
    A hajtómű, a pedálok, az első és hátsó kerék nem kotyoghat.
    A forgó alkatrészeknél ne legyen szorulás. Egy ujjal mozgatni lehessen.
    A kerekek simán fussanak, a kormányzás egy ujjal is végezhető legyen.
    A küllőket találomra mindkettő keréken ellenőrzöm.
    A kulacstartó, nyeregrögzítés, csomagtartó, lámpa, prizma, váltó stabil.
    A fékpofák állapota, és pontos helyzete. Ellenőrizni a fékpofa a használat során nem mozdult e el.
    A felnik felületét indulás előtt vizes ronggyal letörlöm, ha tudom, hogy hegymászás lesz. Sokkal jobb lesz a tapadás! Méterekkel előbb meg lehet állni!
    Csörgő, zörgő, fémes hang nincs, irány a 17% emelkedő.
    Ez begyakorolt mozdulatsorral kb. 1 perc.

    A megérkezés után, ha befejeztem a kerékpározást, a felesleges nyomást kiengedem a kerékből.
    6 bar helyett kettő legyen a kerékben.
    A kerékgumi által keltett nyomó feszültséget megszüntetem a kerékabroncsban.
    A letámasztás a hajtóművel átellenes pedál felőli oldalra támasztva. Ez pl. miért? Passz.

    Ezeket a dolgokat a pénztárca kímélés miatt használom.
    Minden egyes lépés 4-5 évig, 100-200 - szor lett elmondva nekem is. :)

  • erhas01

    tag

    Csepel Torpedo-ról a képek alapján a véleményem, kiegészítéseim a 95Kg-hoz!
    , hétköznapi nyelven:

    - Első féknél az a fekete kis műanyag. Nagyon jó, ha egy gödörbe kicsi 8 kapsz állítható!
    - Szinte minden csavarfej imbusz. Kevés szerszám kell. Súlymegtakarítás.
    - Gyors záras kerék. Gumicserénél előny.
    - Hegesztési varratok, szép nagyok, erősek.
    - A gumi nem teljesen sima felületű. Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
    - 622-28-as gumi. A tulajdonos tömegének megfelelő.
    - A fékpofán van sárvető.
    - A bowdenek nincsenek teljesen tövig hajtva. Még engedhető, állítható is.
    - A kormánystucni kettő-kettő imbuszcsavarral rögzül. Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
    - Bowdenek összekötve.
    - A nyereg formailag, ha a geometria megfelel, tökéletes ebben az árban.
    Megjegyzés: A nyeregszíne fehér legyen annak, aki szeret 30-45 fok között aszfalton 10-12 órát tekerni. A világosabb szín kevésbé forrósodik fel. Oldalsó koptató esetleg.
    - Imbusz csavaros nyeregrögzítés. Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
    - A nyereg sima felületű, az a pár vájat elég a stabil csúszásmentes üléshez.
    - Hajtómű fekete. Az olaj és a kosz kevésbé látszik.
    - A felni kopásmélységjelzős és csíkozott húzott. A legjobban fékezhető felület.
    - Vázvillavédő rendben.
    - A hátsó kazettasor meredek 3-asával ugrik. Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó. A városi közlekedésben,lámpáknál, csomagcipeléskor a kereszteződéskor előny lehet ez az áttétel. Nagyobb terhet megmozdítani jobb ez a típus. Nekem laposabb van, mivel én kb. 40Kg -mal könnyebb vagyok.
    - A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
    - A magas peremes abroncs. Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
    - A szelepek sugárirányba mutatnak, a tengely központja felé. A belső gumi, nincs elcsúszva, nem áll fenn szelepszakadás.
    - A küllő fűzésének módjához, perpillanat, nem tudom melyik a legmerevebb technika.
    - A gumiköpeny szépen kijött a felnin, nem látok ütést. A raktárban vetemedett gumit szappanos vízzel rá lehet bírni.
    - A 48-38-28 az egyik legjobb összeállítás. Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
    - Az Acera váltógörgő szép nagy átmérőjű. Kevésbé tömődik el kosszal.
    - A külső gumin a CST felirat közepénél kellene lennie a szelepnek. Este szürkületben könnyebb defektet javítani, tudod hol volt a szelep és attól számítva a lyuk. Ott feltétlenül ellenőrizni kell a külsőt a defektvédő szalagot, a felnit, maradt e szilánk, szeg, stb.
    - A felső csövön felül nincs bovden, a felső cső vízszintes. Jó! Ha megéhezel ráülsz.
    Alul sincs bowden. Jó! Aki emeletes házban lakik és nincs lift cipeléskor nem vágja a vállát.
    Oldalt van a bowden.

    - A váltóbowden alsó csövön futó részére. Egy átlátszó fóliát ragasztanék a fényezést védeni.
    - A hátsó agy kónuszos? Aki be tudja állítani annak jó.
    A bolti leírás alapján ez monoblokkos, vagy kónuszos? A monoblokkosból olyan kell, ami eső és por védett gumírozott.
    - Van normál sárvédő hely.
    - Csomagtartó?
    - Kettő kulacstartó. Aki hosszabb 10-12 órát utazik, annak kötelező.
    - Hagyományos vázgeometria. Nagyon masszív.
    - Nincs teleszkóp. Eggyel kevesebb hibalehetőség.
    - A kormány keskeny. Városba ez kell.
    - A váz színe kék. Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
    - A váz letámasztása jó! Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
    - Markolat. A gumit meg kell nézni, mennyire kenődik. Ha puha, ott gyorsan elvásik, ha ritka mintás, akkor ott vágja a kezet.
    - Pedál. SPD, túra cipővel kombinálva.

    Végigmazsolázva nagyon összeszedett a kerékpár! Megjelenik a tulajdonosa a paraméterek alapján. :)

  • erhas01

    tag

    válasz Maximum1 #102 üzenetére

    Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton! :)

    A hajtómű, áttétel kihasználásban semmi különbség nincs városi használatban a 3x8 vagy 3x7 között. Ha keresztben a láncvonalvezetés, az máris kiesett a tartomány.

    Nálam eltérő lett - 48x38x28 ez volt - .Ennyi a kihasználható. :
    A 3x8 -ból 48x36x26 11-28 ( 11-26 ) egyedileg összerakott, én gyengébb vagyok .
    48 1,2,3,4
    36 3,4,5,6
    26 5,6,7,8
    Ez mindössze csak 12 fokozat!
    Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.
    Számomra szükséges volt a 4,akárhány és a 1:1 nagyon széles tartomány a sok 10-17% os emelkedők miatt.

    Amennyiben egy személy x áttételt bír hajtani kényelmesen, ahhoz kell ragaszkodnia!
    A fogszámot osztom a másik fogszámmal, ez ad egy arányt.
    Amennyiben terhet cipel, akkor azt legalább 1,6-tal elosztani.

    pl. : találomra írom max 4,0000 - 3,0000 között ( 48-12 , stb. )
    , akkor nekem kiesett az 50x40x30 fogas , a kéttányéros 52x42, 52x39, 52xyy fogas hajtómű.
    Súllyal a túrázás úgy néz ki: 15-30 kg-nál legyen elég tartománya az egy az egy felé.
    Kb 10 foggal mínuszban lefelé. 3,000 - tól 1:1 hez.

    Ehhez számítom a terepviszonyt, az éppen aktuális felkészültséget.
    Továbbá megadom az 1 órás átlagomat, és a 100km átlagomat a sík és dombos vidéken,
    az adott cél, a megállópontok, hol vannak, ahhoz képest, mikor kerülök lassulási tartományba. Az energia,stb. anyagokat alapesetben nem használom a tiszta eredményhez. A reggeli indulás termikkel szemben, háttal, vagy oldalt?
    Egész napos, vagy nem, egy, vagy többnapos túra. Szállás van, vagy sátorozok.

    Ezek után meg lehet mondani előre, nagy biztonsággal, hogy egy személy a csoportból ilyen és ilyen felszereléssel a körülményekhez viszonyítva teljesítheti e az adott utat és eléri a vonatot.
    ( 150km fotós városnézéses, vegyes terep, csoport 20 fő, menetidő 10 óra. Előre letekerem, plusz 50 km azonos idő alatt. )
    Vagy pedig, agyonvernek ... miután hazaért... , erre még nem került sor. :)

    Egyedül és csoporttal, indulás előtt nekem mindig kell legyen ABCDEF terv.
    Láncszakadás, defektszerelés lásd: gyors záras a kerék, vastag a lánc 7 sor.
    Útvonallezárás. plusz 50km. A szomszédos utak ismerete, vajon odaérek e?
    Tengelytörés, hajtómű, fékkar leesés, gumiszétrobbanás, árokba szaltó, kőomlás, halál is, bármi lehet.
    Nekem volt mindkettő defektes kerékkel 40km 19% emelkedőn és lejtőkön 8Km/órával ,
    tériszony, vérnyomásleesés,magasságtól fejfájás, rovarcsípés, kidőlő fák,
    útsüllyedés, baleset előttem, árvíz, kihűlés, hibernáció, eléhezés, napszúrás.

    Ezután nagyon nem foglalkoztat a drágább felszerelés.
    Az ár érték és fenntarthatósági arány legyen megfelelő nekem.

    Legyen öröme benne, céljai, ahova eljut és képei, amiket az utókornak meg tud mutatni.

  • erhas01

    tag

    válasz Teasüti #105 üzenetére

    Így értettem: kifutottam a szerkesztésből.. 15 s

    A többi elfogadva!
    1
    Nedves úton, kezdő még cseppfoltos esőnél a levegő sűrűsége, az útfelület tapadása csökken.
    2
    Ha az egyik csavar eltörik, anyagfáradás miatt és kettő nekem van, nagyobb az esély hogy a másik még kitarthat. Legalábbis, amit láttam az alapján. Továbbá az egyik csavar kilazulása, még elvileg, ha nincs imbuszkulcs nálam és észrevettem, akkor még kormányozható maradhat a kerékpár.
    3
    A legjobban fékezhető felület.
    Miért?
    Mert nagyobb a felület! VVVVVVV és nem ilyen __________ azért. Ez próba lapján is mértem.
    4
    Van cad. mérőm és pörgetek is.
    Erre: Lance Amstron, Contador, Froome, Nibali, Toni Martin. A válasz.
    Laposabb sor 11,12,13,14,15,16 ... azonos pedálfordulat mellett az áttétel változtatásakor nem változik jelentősen a pulzusszám, a szívet kevésbé terheli a kisebb kilengés.
    5
    Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
    Ez egy magasabb falú felni. Ezzel én lassabban haladtam a dombon, a versenyzők is.
    6
    Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
    Ez két mondat akart lenni!
    pl.: A Shimano, vagy a gyártó kiszámolta átlagosan mi a legmegbízhatóbb tartomány
    Az előző 111 hsz leírtam. 48x38x28
    7
    Ha túrázol napok óta! Akkor nyereg a legkényelmetlenebb.
    Leszállok és nekitámaszkodva ülök rajta. Nekem jó, ha vízszintes. Ennyi.
    8
    Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
    Ha azon az oldalon támasztod valaminek megálláskor és eldől a kerékpár, akkor épen maradhat a váltó és minden.
    9
    fejcső és villanyak?
    Az lesz az. Mindent én sem tudhatok. :)

    10
    Négyszögtengely stb. ott nekem megáll a tudományom. :)

  • erhas01

    tag

    válasz Maximum1 #116 üzenetére

    Szia!
    Ha a linkelt, a képen látható csepel lett volna kitárgyalva, ahhoz nem is írtam volna egy sort sem. Egyrészt, mert az nagyon messze áll a jelenleg használtamtól, általános elképzeléseimről.
    A másik.
    Országúti eseteimre szűkítve...
    A 80kg felett csak annak nem pattogott ki a küllője anno, aki a 3-5% "hegyen" 30-40Km/h nem másolta "Tomá Vöklert" stílusát. A vasúti átjárókon szintén ez volt a vízvonal választó, csak 30Km/h alatt.
    Minden máshoz érdemben, sem szakmailag sok mindent már nem tudok hozzáírni.

    Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.
    Ha esik, csepeg, csúszik, teher van a kerékpáron az enyém a függőlegesebb helyzetem talán előnyösebb.

    A 9, 10 sorra a lánc olyan mértékben vékonyított, ami számomra nem pénztárcabarát.

  • erhas01

    tag

    válasz eclipse006 #161 üzenetére

    Jó ránézni! Hatalmas változás.

    Teleszkóp, markolatváltó, lámpa, pedál, állítható kormány stucni, tengely, bowden.
    Városi használat? Kormány állítható része kikophat.
    Túra erdőben is. Jó.
    Városba, ki- bejáró?
    A lámpák észrevehetősége a kevésbé világított helyeken, vagy szürkületben 3 méter!
    - A láthatóság nálam nem egyenlő a látásunkkal. -
    Prizma, vagy más, esetleg Láthatósági mellény is.
    A gumiszereléshez, a kerék kivételéhez jelen állapotban a kulcskészlet vinni kell.
    A bowdenekre, - ha már új a festés - a váz védésére egy pár gumigyűrűt ráfűznék.
    Hasonlóan, ahogyan a Merida láncvédőt is felszerelted.
    A hátsó váltóbowden nekem egy kicsit hosszúnak tűnik, beleakadhat valamibe.

    [ Szerkesztve ]

  • erhas01

    tag

    válasz eclipse006 #163 üzenetére

    Egyetértünk.

    Pár kiegészítés a városkörnyéki és távolabbi túrához:

    Részemről olyan megfigyelések, amik inkább pszihológiai tesztek az életben maradásomért.
    Apróságok, amik az egyedül közlekedő bringás biztonságérzetét esetleg növelheti.

    Kereszteződés:
    A prizma egy kerékszélességű fénycsóvát "húz" , sokkal messzebbről látszik, mint a lámpa.
    A lámpa, ha villog, akkor is egy pontban világít.

    A prizma főleg kereszteződésekkor fontos, kihajtanak a főútra elém, vagy kanyargós úton, a pedállal sem tekerek mindig, az nem mozog folyamatosan.
    Nagyjából a 30 méteren belüli, az ütközési zónában segít látszani az első prizma. Ez az a balesetveszélyes terület, ahol még megállni sem tudok, ha gyorsabban megyek, vagy a jármű sem gyorsul fel még arra, mire odaérek.

    Legnagyobb távolságú láthatóság:
    A sárga mellényben kb. 350m a nappali látótávolság érzékelése,
    ha egy motoros padló gázzal jön felém, a gépjárműnél ennek csak a fele.
    Miért? Talán a szemüveg, vagy sisaküveg merőlegesebb a szemtengelyre, a szélvédő pedig dőlt.
    Valahol itt lehet a megoldása a kérdésnek.
    A sárga mellény az egy nagy hirdető tábla.

    Kikerülés, előzés:
    Közúton,ha szembe forgalom érkezik és mögöttem is jönnek felém az úton egyéb ruházattal is lehet segíteni az észlelést, fehér, vagy fényvisszaverő színű a zokni.
    A fehér zokni hasonló egy nagy fehér felező vonalhoz, amit úgy érzékelnek az átlagos, szabályosan 90km jövő sofőrök kerülni kell.
    Lelassíthatnak! majd nagyjából fél, egy méterrel nagyobb kikerülési hellyel végzik az előzésem, mint hagyományos ruhában.

    Naplemente, szürkület:
    Ha a pillanatnyi útvonallal párhuzamos a naplemente, vagy már szürkül a sárga mellény bizonyos szögből beleolvadhat a napba, valami sötét csík kell a ruházatba. A piros szín feketének látszódhat ilyenkor. A fekete ruházat szinte egybeolvad az aszfalttal. Ezért, ha lehetőség van rá egy sárga és egy másik színű ruhát is viszek az útra, amit ilyenkor felcserélek.

    Bowden:
    Azért is raknak gumiütközőt a vázvillánál a bowdenre, mert a váznak ütődik zöröghet, és hosszú távon leszedheti a festéket, belevág magába a vázba is.

    A váz festése, látathatósága:
    Greg LeMond 2015 Giro kommentátor kerékpára. A fekete alapszínű kerékpáron a sárga függőleges, álló irányú sárga vonalú festés nagyon szépen, messziről észrevehetővé teszi őt a közlekedésben. A fehér vázadra is lehetne egy másik szín is esetleg.

Új hozzászólás Aktív témák