- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Microsoft Office és Office 365 topic
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Linux - haladóknak
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Sweet.tv - internetes TV
- Adobe Illustrator kérdések
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
padre71
tag
Köszönöm a pontosítást, valóban a 7500 Ft nem csak a munkadíjat, hanem a küllők és a két felniszalag árát is tartalmazta.
Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat és az építő jellegű észrevételeket. Néhány felvetésre reagálnék röviden:
- A kormány markolat látom nem mindenkinek nyerte el a tetszését. Az az igazság, hogy nem igazán találtam kék színben normális markolatot, a kínálatból még ez volt a legvállalhatóbb kinézetű. Egy picit meg szerettem volna törni a fekete kormány egyszínűségét, ezért gondoltam színes markolatra. A hétköznapi használatban viszont nagyon nem praktikus, annak ellenére hogy a legtöbbet kesztyűben bringázom, nagyon gyorsan koszolódik, minden meglátszódik rajta. Érik bennem a gondolat, hogy engedve e "nagy társadalmi nyomásnak" lecserélem valami fekete színű markolatra. Azon legalább nem látszódik rögtön a kosz.
- A másik ami szintén többeknek nem tetszett, az a műanyag pedál volt. Jogosan, nekem sem ez a végleges elképzelésem, de egyelőre csak erre futotta. A cseréje tervbe van véve, várom a szeptemberi fizetést.
- A kerekek természetesen kaptak küllőprizmát is, csak a fotók elkészültéig nem akartam felrakni. Azok nélkül szebb a bringa, azt akartam így maradjon meg az utókor számára. Egyébként minden kötelező tartozékkal fel van szerelve.
- Építeni annak érdemes, akinek egyúttal hobbija is a bringa bütykölése. Aki csak használja, nincsenek szerszámai, nincs minimális szerelési tapasztalata, annak talán érdemesebb kivárni egy jobb akciót és megvenni a gyári garanciás gépet.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, hogy elolvasta az élménybeszámolómat! Aki pedig kedvet kapott az építéshez, annak jó szerelést és sok türelmet hozzá!
-
padre71
tag
Jól összefoglaltad a árúházi-minőségibb bringa közötti különséget. Egyet értek veled minden pontban.
Az áruházi bringákkal kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a legtöbbjük gyenge pontja a váltókar, a váltók és a hajtás. A legtöbb esetben az olcsó és rossz minőségű váltókart és a váltót nem igazán lehet jól beállítani, pontatlanok, könnyen tönkre mennek. Van ugyan váltó, de nem lehet használni. A hajtás esetében a lánctányér már új korában is szabályos nyolcast ír le, a hajtókarban a pedál pedig a menetet darálja szét. Ha a javítások költségeit hozzáadnánk a vételárhoz, akkor kiderül, hogy azért a pénzért lehetett volna venni egy jobb minőségűt is és elkerrülhető lett volna a sok bosszankodás.
A vázak közt is van minőségi különbség természetesen, de az igazi különbséget a minőségi alkatrészek ára okozza. Ha el szeretnéd kerülni a folyamatos bosszankodást, hogy most éppen ez vagy az ment tönkre a bicikliden, akkor érdemesebb egy kicsit többet rászánni. És máris ott tartól, hogy a 80-100 ezer forint körüli bringákat nézegeted.
Egy szűkebb réteg számára a bringa nem csak egyszerű eszköz, hanem élményforrás is. Akkor is teker, ha nincs különösebb célja, csak élvezi a szabadságot. Azért, hogy ez az élmény minél tökéletesebb legyen, hajlandó is áldozni rá, pénztárcájához mérten. Hobbi, ami pénzbe kerül de közben sok örömet is okoz.
-
padre71
tag
válasz Maximum1 #102 üzenetére
Az országúti fitnesz kerékpárok közül elég soknál ezt a 48/38/28-as hajtóművet alkalmazzák belépő szintnél. Csak néhány példa: Merida Speeder T1 (ennél ugyan az a Shimano FC-M131 (48/38/28) hajtómű van, mint az enyémen), TREK 7.1 FX, Kross Seto,
Szóval egyáltalán nem idegen ez a hajtás a bringán. Persze ez csak az én véleményem.
erhas01: Köszönöm a véleményed, jól kivesézted.
-
padre71
tag
válasz rbalint88 #104 üzenetére
Igazad van, a Sora és az Alfine is szebb, csak éppen annyiba kerülnek, mint maga a váz. Erre a Csepel vázra drága cuccokat szerintem felesleges rakni. A koncepcióm is az volt, hogy olcsó gépet összerakni kevés pénzből. A váz is ennek szellemében került kiválasztásra.
Egy Merida vázra pl. már nyilván jobb hajtóművet raknék, de az már egy drágább projekt lenne és nem is biztos hogy olcsóbbra jönne ki, mint a gyári összeszerelés.
-
padre71
tag
válasz toth_janika #145 üzenetére
Ő sokat tud segíteni: [link]
Írtam prívátot is. Szegeden meg tudod nézni az én bringámat, amiről a beszámolót írtam. -
padre71
tag
Trekkinget is vettem közben, azzal szoktam túrázgatni, sportolni. Egy Kellys Coach Moonlight
Igazából egy visligumis cirkálóra is vágytam. Dolgozni is kerékpárral járok, ami naponta 26 km-t jelent, könnyebb ezt a távot kis súlyú bringával megtenni. Nem vagyok kövér egyébként, csak 188 cm magas. Persze 4-5 kg súlyfelesleg van rajtam, de rajta vagyok a témán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Milyen okostelefont vegyek?
- E-roller topik
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Opel topik
- Horgász topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Crucial 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Ballistix Red RGB (Utánvétes Foxpost az árban!)
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Watch Series 7 45mm GPS+Cellular, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2022 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Teljesen új Xiaomi 13T Pro 12/512GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest