- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Aliexpress tapasztalatok
- Sweet.tv - internetes TV
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Videó stream letöltése
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekomajin
aktív tag
Engem tanárként nem zavar, ha a gyerek többet tud nálam. Persze, vannak olyanok, akiknek ez hiúsági kérdés, de szerintem ez nem általános jelenség a tanárok körében. Meg a diákok körében sem általános, hogy többet tudnának, mint a tanár. Persze az ilyen hírekhez mindig kommentel 1-2 nagyszájú, ami vagy igaz, vagy nem. De még ha igaz is, akkor is csak statisztikai hibahatáron vannak összes diák számát tekintve.
Az meg, hogy a tanárok nem ismerik az újdonságokat, kicsit csúsztatás. Nem attól lesz valaki jó tanár, hogy minden kérdésben állandóan naprakész. Nyilván nem árt, de egy tanárnak inkább az összefüggéseket kell jól átlátni, meg az ismereteket átadni/megértetni. Félreértés ne essék, aki 10-20-30 éves dolgokat tanít (tantárgytól függően), az rosszul csinálja, de pont az informatikában nem látom olyan nagy problémának, ha valaki egy lépéssel le van maradva. Nekem is az első dolgom volt tavaly kikukázni a floppy-ról szóló másfél oldalt az előző tanár kidolgozott tételeiből, de mondjuk az SSD-ről se írtam két mondatnál többet.
(#96) Kékes525
Maradjunk annyiban, hogy informatika és biológia tanárként mondom azt, amit pengwin a 99-esben. -
Nekomajin
aktív tag
"a diákok jelenleg kifejezetten nem akarnak társadalmi problémákat átlátni, hanem elkerülik azokat. egyébként is kérdéses, hogy bármiféle történelmi okítás átlátást eredményezne-e ebben az idióta korban."
A diákok jelenleg informatikát se akarnak tanulni, szóval a te logikád mentén elindulva akár be is zárhatjuk a topicot, mert tárgytalan a cikk.
-
bambano
titán
válasz Nekomajin #104 üzenetére
nem az osztályban vagy, itt nem működik a tanári tekintély meg az, hogy aki nem ért veled egyet, az okoskodik.
olyan humán képzést kaptam gimiben, ami országos szinten is dobogós vagy aközeli, és azóta eltelt 28 év, így pontosan tudom, mennyi hasznom volt belőle. nullához közeli.
elhiszem, hogy ez neked fáj, de a tény ettől tény marad.
szerk: majd egyszer közvetítsd élőben a tecsőn, ahogy szűz gépre elkezded telepíteni az abevjava-t nulla informatika tudással... lesz egy jó napom.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Nekomajin
aktív tag
Tudjuk már, hogy te mindenből kiváló képzést kaptál, polihisztor vagy, és még a gyereked is az, de az senkit nem érdekel, hogy neked miből mennyi hasznod volt. Teljesen irreleváns az összes hozzászólásod oktatás témában, mert mindig magadból indulsz ki, és nem veszel tudomást arról, hogy másfajta emberek is léteznek, sők ők vannak többen.
Deal with it.
-
Kékes525
félisten
válasz #06658560 #97 üzenetére
Ezt én is írtam fentebb, hangsúlyoztam a történelem fontosságát.
(#99) pengwin: A természettudományok oktatása rendkívül el van hanyagolva. Tudom, mert egyetemen tanítok. Nagyon kevés tudással kerülnek be a hallgatók. Persze igaz lehet az is, hogy a humán tudásuk sem jobb. Ezért magát az oktatást kellene megreformálni, de csak annak degradálása folyik. Nem akarják megérteni, hogy fejlett oktatás nélkül nem lehet modern gazdaságot, fejlett társadalmat építeni. Ez szükséges, habár nem elégséges feltétele annak. Egy fejlett ország sincs, ahol az oktatásra ne fektetnének nagy hangsúlyt.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Kékes525
félisten
válasz Aliszalámi #108 üzenetére
A humán műveltség fontos. Ez nem kérdés. Azonban Magyarországon a reál tantárgyak jobban elvannak hanyagolva. Azonban a legnagyobb gond nem ez: humán vagy reál. A legnagyobb gond az oktatásunk teljes csődje.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Aliszalámi
tag
válasz Kékes525 #109 üzenetére
Sajnos még a reáltudományok művelői nem találják fel a helyttedtanulokozitront addig a tanulókon múlik mennyire veszik komolyan pl a matematikát amiből heti 5 óra van 12 éven át az érettségi átlag meg valahol 60% körül van belőle országosan. És nem egy nagy durranás. Mondom ezt úgy, hogy én 75%ot írtam belőle, de tudtam volna jobbat is, ha geometriából kicsit tanulok is. (és mondjuk önálló tanuláshoz rendelkezésre álltak volna anyagok).
Én azt mondom a sokmilliárdos iskolafejlesztések helyett inkább olyan offline anyagot kellene létrehozni, hogyha valaki a 0ról úgy gondolná, hogy kiművelné magát akkor legyen rá lehetősége.
Hiányosak az alapok rengeteg embernél, jó hogy semmit nem értenek belőle.Persze lehet gyújtogatni kémián, de ettől nem a kémiához jön meg az ember kedve, hanem a gyújtogatáshoz. Azért meg nem fizet senki. Azért fizetnek, ha nagy pontossággal kontrollálni is tudod a reakciókat, leülni bevágni a számítási alapelveket meg senki nem szeret.
Tegye fel a kezét, aki értelmezni is tud szakszerűen egy gimiben látott egyszerű kísérletet, esetleg energetikai diagramomon is ábrázolni. (kémia faktosok kizárva)
Nyilván mindenkinek triviális a gimis anyag abból, amiből felsőfokon tanul vagy tanult. -
Kékes525
félisten
válasz Aliszalámi #111 üzenetére
Amit írtál a baj az, hogy a gyakorlat nem ezt támasztja alá. Minden vizsgálat, statisztika, kimutatás, tanulmány, kutatás azt mutatja, hogy csakis kizárólag azok az országok tudtak sikereket felmutatni a gazdaságban, jólétben, egyéni boldogulásban amelyek GDP arányosan sokat költöttek az oktatás fejlesztésére. A tényekkel pedig nem lehet vitatkozni.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Aliszalámi
tag
válasz Kékes525 #112 üzenetére
A tényekkel valóban nem, csak ne haragudj meg ezek nem tények.
Finnországban nem azért jó az oktatás, mert teletömték pénzzel, hanem megmondták, hogy ennyiből lenne jó, és megcsinálták. Nálunk megy a módszertani gittrágás. Kéne péz'. Hát igen, az mindenkinek kéne. Mondjuk találjuk ki, hogy mit akarunk, és akkor azért lehet lobbizni.
Megmondom mi történne ha GDP arányosan többet költenénk rá. A drágább oktatás lenne színvonaltalan.Az oktatásra lehet minőségileg költeni és van az, hogy kiadunk marha sok pénzt interaktív táblára, és a tantervbe meg nincs beillesztve. Meg egyébként felesleges is lenne, mert a legtöbb tanár (főleg a falusi általános iskolákban) digitális írástudatlan. Tök felesleges ilyen körülmények közé önteni a pénzt.
Azt kéne csinálni, hogy bezárjuk az összes ilyen gagyi sulit, és csinálni egy tényleg jót. Iskolabusz meg ilyenek filléres költség lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
válasz Aliszalámi #113 üzenetére
Na ebben egyetértünk. Önmagában a pénz nem ér semmit, koncepció is kell. Teljes oktatási reform. Számtalan jó példa van, hogyan kellene csinálni. Ott van például a finn. De a pénz lényeges növelése nélkül nem megy.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Pikkolo^^
addikt
Az emberek egy része azért mondható digitálisan analfabétának, mert nem érdekli. Ez a probléma nem a digitális világban kezdődik hanem sokkal előbb. A gyerekeket az iskolában/otthon meg kell tanítani összefüggésekben gondolkodni és a problémák megoldásra. Miután ez megvan utána egyszerűbben fog új dolgokat megtanulni és ha valamibe beleütközik egyszerűbben fog túljutni rajta.
Először azt kellene elérni, hogy a gyerekek ne legyenek figyelemzavarosak (többnyire szülői felelősség), ezáltal könnyebben tanulnak, nem lesznek funkcionális analfabéták és így tovább. Ehhez áldozni kell az oktatáara és nem keveset. A bölcsödék, óvodák és iskolák is túlzsúfoltak így a gondozók/tanárok nem tudnak kellő figyelmet fordítani a gyerekekre. Mindezek mellett a szülői felelősség is nagy.
Nem kellene kiragadni azt, hogy digitálisan analfabéták a kamaszok, mert a probléma ennél szerteágazóbb.
-
Aliszalámi
tag
válasz Pikkolo^^ #115 üzenetére
Biztosan jobban menne a termodinamika 2 gimiben tanított tétele 2 hét alatt megtanulva, ha egyébként nem szórakoztatnák az embert még aznap 6 különböző tárggyal, ami hűdefontosmegkülönbenis.
Persze kiegészítik egymást meg minden, de a vége általában az, hogy semmit sem tanulnak meg rendesen.És ha egy parányit is összefüggenek, akkor igyekeznek a lehető legtávolabb tenni őket egymástól. Atomelmélet pl kémia 9. eleje pauli elv, hund szabály, thompson ,bohr, schrödinger fizikából meg 11. osztály mert akkor érti már a rezgést meg az alapvető fizikai dolgokat na persze
Nem is hivatkoznak egymásra.
Kémiából érettségi követelmény a hidrogén diffúzió sebességének oka meg a gázállapotokkal való számolás. Mikor tanítanak kinetikus gázelméletet fizikából, 10.ben amikor már nincs is szervetlen meg általános kémia...Hulladék az egész kerettanterv. Így tényleg könnyű elveszíteni az érdeklődést, és csak melegedni járni be.
[ Szerkesztve ]
-
persze, erte
csendes tag
"a palánták is digitálisan lesznek elültetve"
3-4 évvel ezelőtt egy diákom elmesélte, hogy az apja hogyan termeszt virágot az üvegházaikban. Üvegház a lakóhelytől kb. 40 km-re. Különböző érzékelők sok-sok helyen, annak megfelelő a vízadagolás, világítás, fűtés, stb. Egyébként webkamerán is rá-rápillant. Fizikailag akkor megy ki, ha tényleg csak úgy elvégezhető tennivaló van. Tehát bőven van, ami kiváltható, persze korántsem minden.
A sport terén pedig sokkal komolyan informatika van az elemzésekben, mint a legtöbben gondolják.
-
azbest
félisten
válasz Aliszalámi #113 üzenetére
Abban egyetértek, hogy önmagában a pénz beletolása nem megoldás, viszont a meglévő koncepcióra sincsen fedezet.
Régebbi példa: amikor gyakorlaton voltam egy speciális általános iskolában, akkor a kézműves foglalkozásokhoz nekünk kellett venni és vinni alapanyagot. Az iskolában csak a legalapvetőbb dolgok voltak, azt is valószínűleg a szülőkkel vetették meg. Nem kell nagy dolgokra gondolni, színes vagy mintás papír, csomagolópapír... Nem is tudom, hogy mivel foglalkozhattak, amikor mi nem voltunk ott, mert a tanárnő már rég leszokott arról, hogy ő fizessen azért, hogy dolgozhasson.
Tegnap előtti példa: ebéd közben volt alkalmam belehallgatni két másik ember beszélgetésébe. Valószínűleg valamilyen műszerész vagy elektronikai technikus képzésen tanított egyikük, aki mesélte, hogy igényelt filléres alapvető alkatrészeket, hogy valami egyszerű áramkört önállóan összerakjanak a diákok. Elutasították az igényét, nem kapott semmit, helyette lehet egy hosszú drótot rövid darabokra vágni, aztán összeforrasztani újra hosszúvá, majd előröl kezdeni. Ebből aztán jó szakemberek lesznek.
Szóval, amíg nincs pénz a felszerelésre, eszközökre, anyagokra, demonstrációra addig nagyon koncepciót sem lehet építeni a semmire. Ezután jöhet az, hogy valamiből meg kellene fizetni a tanárokat, hogy a jobb képességűek ne váltsanak szakmát. Messzire vezet ez. Pénz kell, sz@rból nem lehet várat építeni, hiába találnak ki fentről bármilyen koncepciót. Amíg nincs eszköz, addig nem lehet rá építeni. Majd, ha mindenütt lesz eszköz, akkor lehet központi tantervben tervezni vele.
(#115) Pikkolo^^
azért a figyelemzavar kicsit bonyolultabb probléma. Nem a rossz nevelés teszi, simán lehet hiperaktív a gyerek az órán, ha nem köti le az amit hall. Nem csak az nem köti le, ami nem érdekli, hanem az sem, amit ő már tud. A jó pedagógus érdekesen elő tudja adni a mondanivalóját, külön jó, ha van mivel demonstrálni is azt.(#117) Aliszalámi:
az biztos, hogy még az egyetemen sem mindenütt mutatják meg az összefüggéseket. S ez nem csak az én panaszom (volt diákként), hanem az oktatók szájából is hallottam már többször, akikkel kollégák vagyunk egyetemi szoftverfejlesztő csapatban. Félévekkel később derülhet csak ki egy matek tárgyon sulykolt dologról, hogy mire jó az az algoritmusoknál. Nem csoda, ha felesleges ballasztnak érződik úgy a matematikai háttér.[ Szerkesztve ]
-
persze, erte
csendes tag
"Én most csináltam emeltszintű informatika érettségit, a hazai oktatás milyenségéről csak annyit hogy a hivatalos felkészítő könyvben..."
Nincs "hivatalos" felkészítő könyv. A tanár lehet, hogy ajánlotta, de ettől még nem az. Könyvet - erre a célra - nem nagyon éri meg kiadni. Netes források használhatóbbak.
-
Pikkolo^^
addikt
Figyelemzavar azért alakul ki, mert a gyereknek már kiskorában sokmindenre oda kell figyelni, pl. millió játék/könyv a szobában vagy éppen az amiről a szülők előtte beszélnek stb.. A gyerek nem tud egy dolgot megfelelően megfigyelni, időt eltölteni vele. A figyelemzavar nem az iskolában kezdődik, csak ott fog előjönni és majd tömik mindenféle bogyóval. Nem ez a megoldás, csak a szülők azt hiszik a sok gagyi játékkal tesznek jót, pedig nem.
-
King Unique
titán
Ebben most kivételesen neked adok igazat.
Megfelelő szintű informatikai ismeretek nélkül manapság egyre kevésbé elképzelhető az oktatás és a sok humán, töltelék tárgy, amit én is tapasztaltam több képzésen, hát nem sokra jó... max, annak, aki célirányosan olyan területre készül.(#115) Pikkolo^^: ezt már én is megfogalmaztam párszor, hogy azért, mert nem érdekli őket. Illetve a kamaszok és más korosztály esetében is, a túlzott internethasználat, illetve annak csak sima szórakozási jelleggel való alkalmazása és érdeklődése az, ami pont elvonja a figyelmet, az alap és egyben szükséges IT-s ismeretekről. Pl. FB profilt beállítása, torrent stb. az megy, de egy szöveg, táblázat megformázása, egy program feltelepítése, használata már kevésbé és ez itt a probléma.
Emlékszem még pár éve láttam a TV-ben egy interjút, ahol vmi fejest kérdeztek meg, hogy milyen a mai fiatalok képzettsége informatikai téren és vázolta, hogy sajnos az ismeretek leginkább csak az internethasználatra és csak az egyszerű szövegszerkesztésre terjednek ki. Viszont átfogó szintű irodai programcsomag kezelés, valamint adott területen elvárt piacvezető szoftverek használata terén elég nagy hiányosságok vannak...[ Szerkesztve ]
-
Aliszalámi
tag
válasz King Unique #125 üzenetére
Hát szóljunk rá az internetre, ne legyen olyan érdekes! Bezzeg a száraz matekkönyv hmmm... az is a jó.
-
King Unique
titán
válasz Aliszalámi #126 üzenetére
Nem érted.... Kell az internet, jó és hasznos is, csak megfelelő mértékben és oktatás címszó alatt az adott feladathoz igazodva kell használni. Az márpedig nagyon nem jó, ha tanulás címszó alatt is csak a fészbúkot bújja, meg a youtube-os videókat nézegeti a gyerek, nemhogy otthon, de akár még suliban az órán is...
-
Nekomajin
aktív tag
válasz King Unique #125 üzenetére
Soroljál már ilyen sok-sok töltelék tárgyat a közoktatásból!
Egyébként vettem a fáradságot, és összeszámoltam az óraszámokat a sima gimnáziumi kerettanterv négy évfolyamos bontásából. Az eredmény:
~25% humán (magyar, töri, művészetek)
~24% reál (matek, infó, természettudományok)
~17% idegen nyelv
~14% tesi
~4% egyéb (ofő, etika, stb)
~16% szabadon tervezhetőA szabadon tervezhető keretből az iskolák többnyire a reál tárgyaknak, esetleg az idegen nyelveknek adnak még órát.
Nem mondom azt, hogy nem kéne még egy kicsit billenteni a reál tárgyak javára, (főleg az infó 2%-os óraszáma nevetséges), de azért ne essünk már túlzásokba. Hogy ne menjünk messzire, elég azt megnézni, hogy az itt kommentelők egy részének milyen a helyesírása.
-
King Unique
titán
válasz Nekomajin #128 üzenetére
Kellenek a humán tárgyak az általános műveltséghez, de nagyon fontos a reál is, amik óraszáma, színvonala, nem feltétlenül ideális. Illetve nem csak gimnázium létezik a világon...
Ott lehet kevesebb a töltelék tárgy, de pl. felsőoktatásban nagyon sok szakon jellemző, hogy az adott szakirányhoz semmit hozzá nem tevő tölteléktárgyakkal van teleszórva a tanterv. Az államvizsgán meg nem azokból szerzett tudásról kell számot adni és a megszerzett papír se azon ismeretekre épít. Ami meg fontos lenne, az nincs kellő mértékben és óraszámban leadva. -
Nekomajin
aktív tag
válasz King Unique #129 üzenetére
De ez a cikk nem a felsőoktatásról szól. Ezt keveritek össze állandóan. Akármelyik oktatással kapcsolatos cikket nézzük, mindig a felsőoktatásos példák jönnek elő. De az már régen rossz, ha valaki ott akarja megoldani ezeket a problémákat. A ház építését se a tetővel kezded.
A felsőoktatásnak nem feladata az, hogy alapvető készségeket fejlesszen. Normális esetben a felsőoktatásba nem szabadna bekerülni olyannak, aki funkcionális analfabéta, vagy nem beszél idegen nyelvet, vagy nem tudja kezelni a számítógépet.
És az is tévhit, hogy a humán tárgyak csak az általános műveltséghez kellenek. (Ami szerintem egy megfoghatatlan fogalom, éppen ezért semmi értelme nincs.) Magyar órán tanulsz meg helyesen írni, fogalmazni, szöveget értelmezni (jó esetben nem azt, hogy mire gondolt a költő a tanár szerint), megismerkedsz más kultúrákkal, szélesedik a világképed. Töri órán kerülsz kapcsolatba társadalmi problémákkal, folyamatokkal. A művészetek órákon esélyt kapsz a kreativitásod kibontakoztatására. Persze, ezek kicsit utópisztikus gondolatok, mert tudjuk jól, hogy a magyar oktatás jelenleg nem teljesen így működik. De ezek a képességek és ismeretek is kellenek ahhoz, hogy valaki minél teljesebb és sikeresebb emberré váljon, nem csak a C programozás meg a biokémia.
Azon rugózik mindenki, hogy heti két vagy három töri óra legyen, miközben az egész oktatási folyamatnak a szerkezetével van baromi nagy probléma.
-
King Unique
titán
válasz Nekomajin #130 üzenetére
Igaz nem feltétlen, de ott is jelen van a probléma.
Általános műveltség terén, van amikor többre menni egy vetélkedőben friss érettségivel, mint diplomával Azért töri és művészetek terén se egy középoktatásban fog komolyabb ismereteket elsajátítani a diák (OFF)(sokakat a matekkal együtt, ezek se érdekelnek annyira)(/OFF), azt majd később, ha olyan helyre megy továbbtanulni, azzal foglalkozik.
De nem is akarok egy tanáremberrel vitatkozni, aki a maga a közegét nyilván jobban ismeri. Viszont az, hogy a honi oktatás nem teljesen ok, az igaz, illetve nem gondolkodni, a tudást alkalmazni tanítják meg a diákot sok helyütt, hanem csak próbálnak belezsúfolni a fejébe minél nagyobb ismeretanyagot, ami nem feltétlen hatékony.
Illetve informatika terén az internet túlzott szórakozási célra való használata az, ami az alap IT-s készségek és hasznos tudás háttérbe szorulásához, leépüléséhez vezetnek. Egyszerre áldás és átok is egyben a közösségi háló. -
pengwin
addikt
"Történelem és angol szakos tanár leszek": máris tudjuk, honnan fúj a szél.
Nos, ha neked ez jött le abból amit írtam, akkor köszönöm szépen, hogy odaálltál mellékelt ábrának az oktatás problémáiról szóló kommentem mellé.
Azt is írtam, hogy a jelenlegi módszertannal az összes humán tárgy nagyon rosszul használja ki a meglévő óraszámát, csak afölött nagyvonalúan elsiklottál. Hiába kaptál te is 28 éve elsőrangú humán képzést, ha az csak a magolásról szólt, nem pedig a gondolkodásról és a problémák átlátásáról.
Kellenek a természettudományok... a munkához. De a matematika, fizika, kémia, informatika ismerete nem fogja az emberek többségének tartalmasabbá, szebbé tenni az életét, nem lesz tőle öntudata, nem fog a személyisége jelentős mértékben fejlődni tőle. Ha a természettudományok felé tolódna el aránytalanul az oktatási rendszer, akkor jó munkaerőnek számító konzumer-drónokat képezne... ami mondhatom rendkívül kívánatosan hangzik.Ráférne a magyar oktatásra egy nagy generál, új, gondolkodásra épülő módszertannal, nagyobb, jobban felszerelt vidéki iskolákkal, magasabb tanári fizetésekkel és ebből adódóan jobb szakemberekkel, és úgy általában véve jobb finanszírozással... De mint már fentebb többen is írták, ez túl nagy és hosszútávú beruházás, hogy a jelenlegi rövidlátó politikai elitünk bármit is tegyen érte magától.
(#113) Aliszalámi
A finn oktatási rendszer sem biztos, hogy olyan jó ám. Újabban esnek vissza az eredményeik, mert kezd felhígulni a tanári pálya náluk is, ugyanis érkeznek azok a fiatal pedagógusok, akik már nem a régi, poroszos finn oktatási rendszerben szerezték meg az alapismereteket. Angol oktatási szakemberek tanulmányozták ennek a hatását, és kiderült, hogy inkább a kiemelkedően jó pedagóguskarnak köszönhették a sikereiket, mintsem a nagyon szimpatikus és humánus módszertannak.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
#95590400
törölt tag
Nos, ha neked ez jött le abból amit írtam, akkor köszönöm szépen, hogy odaálltál mellékelt ábrának az oktatás problémáiról szóló kommentem mellé
ja, ha őt vesszük alapul és járunk el, akkor szakmailag a sokadik félinformatikus, szakbarbár, de mindenhez érteni akaró it droidot képezzük ki, aki magánéletében meg pusztán egy fórumtroll. na, nesze neked szép új világ.[ Szerkesztve ]
-
etejedu
őstag
Na a tanárok most egy kicsit hallgassanak el a fizetésemeléssel kapcsolatban. Vannak olyan állami szférák ahol diplomás szakemberek több év munkaviszonnyal a hátuk mögött alig keresnek többet a minimálbéres fizetéstől. Pedig ugyanolyan fontos az ő jelenlétük a társadalomban csak büdös őket (is)megbecsülni. Nem bántani szándékoztam a pedagógusokat csak zavaró olvasni olvasni, hogy még kell fizuemi.
-
bambano
titán
ellentmondások a hsz-edben:
- "Azt is írtam, hogy a jelenlegi módszertannal" vs. "Hiába kaptál te is 28 éve ..."
- "Hiába kaptál te is 28 éve elsőrangú humán képzést, ha az csak a magolásról szólt": reális esélye van, hogy nem te voltál a tanárom, így nem tudhatod, milyen képzést kaptam, hogy az magolásról vagy másról szólt-e
- "Újabban esnek vissza az eredményeik, mert kezd felhígulni a tanári pálya náluk is, ugyanis érkeznek azok a fiatal pedagógusok, akik már nem a régi, poroszos finn oktatási rendszerben szerezték meg az alapismereteket.": tehát az én képzésem biztos nem volt jó, bezzeg az ugyanilyen stílusú képzésben részesült finn tanári karé igen."Kellenek a természettudományok... a munkához. De a matematika, fizika, kémia, informatika ismerete nem fogja az emberek többségének tartalmasabbá, szebbé tenni az életét, nem lesz tőle öntudata, nem fog a személyisége jelentős mértékben fejlődni tőle.": ezzel kapcsolatban pár vélemény:
- ha nem tanul rendesen természettudományokat, a villanykörtét nem fogja tudni kicserélni
- -"- majd vízzel oltja az olajtüzet a tűzhelyen és leégeti a fél lakótelepet
- az öntudattal meg a személyiséggel kapcsolatban meg az a probléma, hogy én feltételezem, az elte jogi szakkörében azért fejlesztették a személyiséget, illetve odáig eljutni sem volt kispálya (ismertem olyan embereket, akiket oda vettek fel), és mégis mi lett az eredménye. honnan tudod most, hogy mihez érdemes igazodni? ugyanezt érezhetik a mai fiatalok is, akiket nem érdekel a btk-s létforma.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
válasz King Unique #125 üzenetére
Speciel, mennyire van ma szükség komolyabb szövegszerkesztői, táblázatkezelői tudásra egy átlagembernek? Kb. nullához konvergáló mértékben.
-
King Unique
titán
válasz #06658560 #138 üzenetére
Na ne röhögtess, ezt nem gondolod komolyan...?
És ne csúsztatsz, nem azt mondta senki, hogy a sarki péknek szükséges, hanem akinek gépen kell pötyögnie (egyre több helyen), ott már szinte elengedhetetlen.
Illetve az a gond, hogy nem hogy "komolyabb", de még az alapszintű ismeretek se nagyon vannak meg, ami azért sok helyen irodai munkakörben bizony elkélne. De egy érettségin, vagy diplomamunka és egyebek megírásához is.
De sebaj, legyen mki digitális analfabéta, elég, ha netezni meg Skype-olni tudnak, az a lényeg, annál több úgy sem kell, éljen a önként választott tudatlanság és hozzá nem értés[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz King Unique #139 üzenetére
Jártál te már irodában? A legtöbb helyen nem kell senkinek formázni sem egyetlen dokumentumot sem, mert sablonok vannak. Ergo, nincs rá ok, amiért ismerni kéne egy formázást sem. Normális helyen ráadásul írásvédettek is a cellák excellben. Jó pár multit, hivatalt megtapasztaltam már, nem csak Magyarországon, hanem más országban is. Közigazgatási területen meg sok esetben nem is office csomagot használnak.
-
King Unique
titán
válasz #06658560 #140 üzenetére
Jártam... de amit írsz, az széles körben egyszerűen badarság, hogy nem szükséges semmiféle Office ismeret és minden csak sablonok alapján megy, ezt gondold át még egyszer. Vannak alap minták, de azokba bele kell szerkeszteni, hozzá kell tenni és nem árt, ha épp a dolgozó kicsit jártas is az adott Office programban. Én meg ezt tapasztaltam sok helyen.
Meg a cikkhez igazodva, suliban egy vizsgán, egy érettségin, egy beadandó megírásához is talán nem szükséges semmiféle ismeret, minden csak előre, fullosan összeállított sablonokból megy és nem kell semmit formázni? Dehogynem...[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
Nagyon negatív tapasztalatom van a számítástechnika ismeretével. Sok hivatalnál, intézménynél, ahol ügyet intézek, vagy a patikákban ahol vásárolok, azt tapasztalom, hogy a számítógép inkább lassítja a munkát mint gyorsítaná. Alig ismerik a használt program működését.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
WinPho
senior tag
válasz callmeakos #85 üzenetére
Volt-e szerencsém? Ofkorsz. (Oké, lazarus,vagy devpascal, ennyi haladás már van.) Bár azzal még nincs baj. Alapokhoz tényleg jó. C#-ban se tanulnánk sokkal többet (a mostani 9.-esek se tanultak többet)
I don't believe in the moon, I think it's just the back of the sun.
-
Mirman
őstag
válasz Kékes525 #142 üzenetére
Én pontosan ugyanígy látom ezt. Az emberek nagy többsége önállóan az élete árán se tud rájönni egy alapvető program működésére ( vagy egy okostelefon beállításaira) pedig ezek általában faék egyszerűségűek és semmilyen informatikai tudást nem igényelnek csak egy minimális szövegértést. Egy windows hibaüzenettől vagy felugró ablaktól általában sírva menekülnek és nem hogy nem próbálják megoldani vagy értelmezni a szöveget inkább elviszik máshoz , bár ebben biztos van bizonyos mértékű lustaság is .
-
Kékes525
félisten
Igen, sajnálják a kezdeti viszonylag nagyobb befektetés, időt, hogy megtanulják a számítógép, telefon, programok alapvető működési elvét. Ha ezen túljutnának, akkor egy teljesen ismeretlen program működését is könnyebben, gyorsabban át tudnának látni, hatékonyabban tudnának számítógépezni, vagy okostelefont kezelni. Ezeket az alapokat kellene az általános iskolában és a gimnáziumban elsajátítani.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
#06658560
törölt tag
válasz King Unique #141 üzenetére
" Vannak alap minták, de azokba bele kell szerkeszteni, hozzá kell tenni és nem árt,"
Igen, be kell írni, mi a neve a polgárnak, mikor született, hol lakik, stb. De formázni nem kell.
"Meg a cikkhez igazodva, suliban egy vizsgán, egy érettségin, egy beadandó megírásához is talán nem szükséges semmiféle ismeret, minden csak előre, fullosan összeállított sablonokból megy és nem kell semmit formázni? Dehogynem..."
Jó reggelt, nem iskoláról beszéltem egy percig sem!
-
azbest
félisten
válasz Kékes525 #145 üzenetére
Mondjuk a példánál még csak számtech ismeretek is kimerülnek abban általában, hogy egérrel hogyan lehet pozicionálni és kattintani, meg billentyűzettel beírni valamit. Egész nap ugyanazt a programot nézik, amihez biztos hogy kaptak oktatást is, amit persze jellemzően ellógnak. Néha úgy tűnik, hogy már-már direkt ellene vannak a számítógépnek. Pedig, ha nem tiltakoznának olyan hevesen, akkor sokszor rájönnének sokkal egyszerűbb a feladatuk, mintha mindent papíron kellene csinálni.
-
King Unique
titán
válasz #06658560 #146 üzenetére
"Igen, be kell írni, mi a neve a polgárnak, mikor született, hol lakik, stb. De formázni nem kell."
A helyi okmányirodát, vagy xy hivatalt veszed alapul , szerinted minden itthoni cégnél is, minden területen és tevékenységkör kapcsán ilyen 1 bites szinten megy a dolog...?? Érdekes nálunk, de a konkurens cégeknél sem, de ahol eddig jártam ott sem. Hányszor kell Excelbe is bevinni vmit, vagy van ahol PP-ben kell létrehozni ezt-azt, amiben kell szerkeszteni, formázni is stb, stb.
Jó reggelt, pont az iskolát is érinti. De ezek szerint legyen mki analfabéta, nem kell ide semmi IT-s, Office ismeret, minek, úgy se kell sehol használni, nyugodtan vegyék ki a tantervből. Elég, ha tudunk netezni, meg a gépet bekapcsolni, oszt jóvan. Ez kész röhej.[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
Igen és okos oktatással nagyon meglehetne a gyerekekkel szerettetni a számítógépet. Például játékok használatát is lehetne oktatni és azon keresztül is el lehetne néhány alapdolgot sajátíttatni. Ezt már akár általános iskola első osztályában megtenném. Első osztály, 1-8 osztály Ezeket használják?
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
zoli62
addikt
Ami tény, hogy az elmúlt 20-30 lv alatt a real oktatás színvonala folyamatosan csökkent. Ezt a különböző felmérések és maga a mindennapi tapasztalat is igazolja. Amit akkoriban követelmény, elvárás, elsajátított tudás volt valamelyik oktatási szinten (alapfokú, középfokú, felsőfokú) az most eggyell feljebb jelenik meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Eladó iPhone 11 Pro 256 GB Midnight Green szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1530
- Tobii Eye Tracker 5
- MacBook Pro 16" M1 Pro Chip 32GB RAM/ 1TB SSD 27% Áfa
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen