- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- SkyShowtime
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz philoxenia #50 üzenetére
"A gépek igen kis részét tudod irányítani automatizmussal": pont elég, hogy azt az egy trakit tudom távirányítani, ami otthon van olyan szépen felszántaná a házadat, mint a sicc, be is vetné sóval
"Tegyél le egy gépet a föld szélére, add ki a parancsot, hogy búzát termeljen.Mi történik?": a cucc képes önállóan elvégezni a földmunkákat, vetni, trágyázni+permetezni, plusz a gépcsaládba tartozó kombájnok képesek önállóan aratni.
oké, hogy nem csinálnak meg mindent automatikusan, de nagy léptekkel haladunk ebben az irányban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
macman507
aktív tag
-
King Unique
titán
Azért ezt nem mondanám akkora problémának, mert eleve az alap kezelése, felület elrendezése akkorát nem változott, hogy nagy gondot okozzon a használata. Ráadásul a most készülő rendszernél újra inkább a desktop használatnak, a korábbi rendszerhez szokott usereknek kedveztek. Tehát felhasználóbarát megjelenésre se lehet majd panasz.
Office témakörben az új elrendezés lassan 4 verzió óta jelen van/ lesz, nagyon sok más program is átvette időközben, így, hogy nem lehet hozzászokni, használni, azt nem feltétlen osztanám. Ennyi erővel mki azokból is a régebbit használni, de korántsem így van.
Valamint folyamatosan változik sok program, alkalmazás, weboldal kinézete az új verziók kijövetelével, mégse marad mki az x évvel régebbi verzióknál. Tehát pusztán csak kis megszokás kérdése a dolog.
Az sem lenne jobb, ha minden a 10-15 évvel korábbi kinézetre épülne kizárólag és semmi változás, újítás sem lenne, az se volna jó arány. -
Hunter2
addikt
Amíg a logikus gondolkodás meg a szövegértés sem megy az emberek nagy többségének addig nem tudom mit várnak?
Nap mint nap beszélek emberekkel telefonon és hetente többször találkozom olyannal hogy egy kerek mondatban nem tudja elmondani mit akar egyáltalán.
Pl: Csörög a telefon felveszem, bemutatkozok, megkérdem miben segíthetünk. erre a válasz "használt laptop".
Mondom szuper és mégis venni, eladni, vagy javíttatni szeretné?
A másik hogy volt nálunk egy tanuló aki a windows telepítést háromnegyed év alatt nem tudta megtanulni pedig az nem egy atomfizika és isten bizony többször megkíséreltük bele verni a fejébe. Aztán fél év után megkérdeztem hogy egyáltalán hogy merült fel az ötlet hogy informatika téren tanuljon tovább. A válasz hogy az iskolában volt ez meg a faipari képzés és nem akart fűrészporban dolgozni.
Manapság emberek így választanak szakmát....[ Szerkesztve ]
-
King Unique
titán
Komoly...de, ha azt kérdezted volna, hogyan állítja be az FB profilját, vagy a Skype-ot, netán Utorrentet, azt biztos tudta volna. Sok esetben pusztán az érdeklődés abszolút hiánya az, ami miatt bagóznak rá. Csak a helyzet az, ahogy egy alap szintű érdeklődés és kis tanulás, megismerés nélkül nem megy semmi.
-
Hunter2
addikt
válasz King Unique #57 üzenetére
sajnos nem, szegény teljesen menthetetlen volt. mondjuk le is szarta az egészet az tény.
-
King Unique
titán
"mondjuk le is szarta az egészet" - ez a dolog kulcsa. Ha vkit annyira nem érdekel, akkor eleve nem is fog csak úgy magától menni a dolog. Sokan azt hiszik, hogy 0 időráfordítással, kapásból értenek majd mindenhez, aztán amikor szembesülnek vele, hogy nem így van, akkor jönnek a kifogások, hiszti, másban keresni a hibát stb.
-
Kékes525
félisten
És a kormányunk mindent megtesz azért, hogy az is maradjon. Kevesebbet tudsz, kevesebb probléma van veled.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Kasya
nagyúr
válasz Aliszalámi #60 üzenetére
En meg emberrol nem hallottam, aki a szamtech eretsegin megbukott volna...mar csak a tanar joindulata miatt sem. Ertelemszeruen azert a 4-5-os szintre gondoltam.
-
Kékes525
félisten
Ez az alapoktatás egyik nagy hibája. A létbizonytalanság nagy úr! A tanár nem mer szigorú lenni, mert az problémás lehet. A szülő esetleg bejön, kiveri a balhét. Végső soron a tanár húzhatja a rövidebbet, ha sokszor előfordul kirúghatják. A jó jegyet adó tanárokkal ilyen gond nincs, ezért ebből a szempontból stabil az állásuk.
A felsőoktatásnál ott van a fejkvóta szerinti támogatás, ha buktatod a gyereket, akkor kevesebb fejpénz jut az intézménynek és kevesebb hallgató a felsőbb évfolyamokat oktató tanároknak, ezért számuk megkérdőjelezhető.[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Tonyk
veterán
Középiskolában 9-12 osztályra, évfolyamokra lebontva, heti 0,5 óra jut informatikára => gyakorlatilag 9. és 10. osztályban 1-1 óra hetente. Na ezt kéne helyretenni!
De a heti 3 matek is nevetséges, annak függvényében, hogy milyen járulékos tantárgyakra jóval több idő van...Nincs tökéletes ember. Például belőlem is hiányzik a hiba!
-
Hintalow
senior tag
Vagy esetleg tudják logikusan használni azt a mérhetetlen tudásanyagot, ami rendelkezésére áll bárkinek.
Napi szinten szembesülök vele, hogy még a legegyszerűbb problémákra sem tudnak megoldást találni maguktól, inkább kiírják a kérdésüket gyk-ra, mintsem pár szóra rákeresve, egyből megoldanák, vagy egyszerűen keresni sem tudnak maguktól, komplett mondatokat vésnek be a google-be, és releváns találatok hiányában azt hiszik válasz sincsen stb.
Mondjuk ezzel nincs baj olyan szempontból, hogy megkönnyítik az értelmes kisebbség munkavállalásátHa a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
davidsone
addikt
nemcsak digitálisan...
[ Szerkesztve ]
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
azbest
félisten
A digitális írástudatlanság (aka nem képesek kezelni a modern eszközöket) elleni harcban biztos nagy eredményt hoz a minimális számú informatika óra, de legalább van kötelező hittan / erkölcs és sok tesi. Ahogy más írta az interneten, biztosan lovagokat kell képezni akik megvívják a rezsidémonnal a harcot.
22 éve még heti 2 óra + opcionálisan 2 óra szakkör volt számítástechnikából a _humán_ beállítottságú gimiben, ahova jártam. Most meg ugyanott informatikai osztályként lehet két évben heti 4 másik két évben heti 2 óra, a leírás szerint emelt szintű info érettségi és ecd modulok vannak benne.
-
Béééla
őstag
válasz Nekomajin #43 üzenetére
Elsősorban szerintem ott lehetne megfogni a problémát, hogy mindenki abbahagyja azt a dumát, hogy a mai fiatalok már úgy születnek, hogy értenek a számítógéphez.
NAGYON EZ!
Értenek a számítógéphez = be tudják kapcsolni a fészbúkot egy feltelepített gépen. Semmi több. Nulla képesség vagy készség a kezeléshez. A legegyszerűbb hibaelhárításra is képtelenek. Sőt, drága párom is megjegyezte tegnap, hogy "milyen jól értek a Duolingóhoz, mennyit tanultam?". Mi az hogy egy programot tanulni kell? Alapvető kezelési tudás, hogy a menüpontok valószínűeg a menüben vannak, a vissza gomb meg visszalép, a hosszan nyomás meg jó esetben kontextusmenüt dob.
Nagyon jó, hogy tanulás nélkül lehet appokat kezelni, ez nagyon jó irány. De még ezt se képesek megtanulni.Attól még, hogy zombi módjára a jobb kezébe ragadt a telefon, mert éjjel-nappal írogat, nem fog érteni hozzá. A jogsi analógia nagyon jó - nem kell mindenkinek hengerfejet felfúrni meg becsukott szemmel tömítést cserélni, de ha csöpög az olaj, akkor igenis vagy aláfekszel, vagy elviszed szervizbe.
Bélabá
-
Aliszalámi
tag
Miért kellene érteni a számítógéphez ilyen szinteken? Nem mérnökinfó képzők vannak, hanem középiskolák.
Az, hogy feltesznek alap kérdéseket a gyakorikérdéseken az pont azt jelöli, hogy minden máshoz hülyék, de másokkal ingyen megcsináltatni, hogy ők még kedvtelésnek is veszik az már valami.A közoktatásban nem tanítanak meg az önálló tanulásra, csak leadják az anyagot, ott kezdődik a probléma.
Akkor most keljenek ki magukból a szakácsok is, hogy a mai fiatalok nem tudnak főzni, mert egy rántottát megcsinálni nem főzés? Vagy az autószerelők, hogy valaki nem tudja magának megcsinálni a papa simsonját, pedig milyen egyszerű konstrukció.
-
etejedu
őstag
Ha valaki megoldja ezt az igen költséges és összetett problémát kis hazánkban annak csontig be..
De minimum díjat neki.
Új oktatási rendszer: természettudományok előtérbe helyezése, technológiák biztosítása,
hatékony tanulási módszerek kifejlesztése.Amíg a komoly és későbbiekben jelentős kutatások finanszírozásáért könyörögni kell. Addig a magyar oktatás csak harmadlagos.
Magyarországon sajnos a hosszútávú befektetés nem fér bele egy 4 éves ciklusba.
-
Kasya
nagyúr
válasz Aliszalámi #65 üzenetére
Ha annak erzed magad, eleg rossz az onertekelesed, vagy igazad van
Attol hogy elorehozott lett 3-as, meg nem javit a dolgon. Lehet ha vartal volna, meglett volna a 4-es.Ettol fuggetlenul remelem a lenyege atment a mondandomnak.
-
cbmfan
senior tag
teljesen igaz, a sok fészbúkozó vérpistikének fogalma sincs bármilyen szoftver használatáról, hardverről nem is beszélve. jobb esetben hozzá nyúlni nem mernek, ha mégis, az olvasható számtech boltosok memoárjai topikban.
pl. most végzős unokaöcsém. szinte mellettem nőtt fel, tanítottam az alap fogalmakra és pc belső felépítésére, ha bármi gondja volt megmutattam, elmagyaráztam egyszer, legközelebb oldja meg magától. gardróbban állandóan van több gépre való alkatrész, többször előfordult, hogy önszántából beletúrt, és bővítette saját itt lévő gépét. általános végén már ő segített be 50 feletti info tanárnak az órákon, mert dos parancsokon kívül nem sokkal többet tudott.
nem lenne itt semmi gond, csak nincs ki oktassa őket, a mostani idősebb tanárok nagy részének nincs meg a megfelelő tudása. gépek állapotáról, mennyiségéről nem is beszélve, pláne vidéken.
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
-
dajkopali
addikt
neked válaszolok, de többeknek is szól: érdemes megnézni a linkelt "kiáltványt", ott kiderül - ezért tettem be a képet is -, hogy a digitális analfabetizmus kifejezést a PISA felmérése használja, mégpedig a digitális szövegértési vizsgálatokra hivatkozva
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
-
Aliszalámi
tag
Az a baj, hogy amit abban számon kérnek, az leginkább arra hasonlítható, mint amikor a Műegyetemen fél óra alatt kell hidat tervezni papíron.
Teljesen életszerűtlen. Arra jó, hogy bemagoltassanak egy csomó mintafeladatot 2003-mas szoftvereken. Semmi köze a digitális szövegértéshez.
-
Ismerős sztori. Turbo Pascalhoz volt e már szerencséd tananyagként?
Amúgy igen, ebben a kérdésben nem a diák az egyetlen akit tanítani kell. A tanárokra is ráfér egy alapos szakmai felkészítés, mert a legtöbbjük frankón könyvből magolja ki a tananyagot, ha még kérdésed van akkor guglizzad ki (megtörtént eset - Webmesteri OKJ szak ~3 éve)
All→M8
-
Mirman
őstag
Én most csináltam emeltszintű informatika érettségit, a hazai oktatás milyenségéről csak annyit hogy a hivatalos felkészítő könyvben a "manapság használt floppy lemezek" mondat rendszeresen előfordul. Az már csak plusz érdekes hogy az illusztrációk is win 95-ből és XP-ből voltak.
-
Kékes525
félisten
Vannak ennél újabbak is?
Elég szomorú, nincs kihívás a tanárok előtt, nincs motiváció, mivel az oktatás a fontossági sorrend végén van. Elfelejtik, szerintem szándékosan - mert pénzt kellene költeni rá és nincs azonnali haszna- azt, hogy fejlett oktatás az szükséges, habár nem elégséges feltétel a modern gazdaságnak, társadalomnak. Így lemaradásunk a fejlett országoktól exponenciálisan nő. Teljesen mindegy hogy a gazdaság, a társadalom többi része hogyan produkál, a jó oktatást nem lehet semmivel sem helyettesíteni.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Aliszalámi
tag
A gimnáziumi/szakközép képzés másról szól. Vannak ilyen helyek egyébként, szakiskolának hívják, vagy egyetemnek. Az előbbi arról szól, hogy alapokat kapjanak a későbbi tanuláshoz. Hogy mire erre 4 év? Igazából 2. hiszen szakiskolában van szakmai tantárgy, a gimnáziumban pedig fakultáció.
Mindenki azt tanul amit akar...Felesleges ráerőltetni a nem casual számítógép kezelést a más érdeklődésűekre. Történelemmel, irodalommal is lehet olyan szinteken kábítani a társaságot, amilyet te nem szerettél volna, de egy másik fórumon lehet épp arról vitatkoznak mennyire is műveletlenek a gyerekek, és mennyire jót tenne ha nem ilyen limonádé lenne az oktatás belőle.
-
Nekomajin
aktív tag
-
snecy20
veterán
Digitálisan írástudatlanok, IRL meg funkcionális analfabéták. Mivel lehet ezt még halmozni?
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
-
Mirman
őstag
válasz Nekomajin #89 üzenetére
Hát honnan a viharból tanultam volna másképp egy érettségire ? Nincs az az ember ( vagy legalábbis ritka lehet és végtelen szabadidővel rendelkezhet) aki önálló kutatómunkával több helyről összeollózva készít saját magának kb egy tételsort amit megtanulhat. Mindezt úgy hogy emelten tételek sincsenek csak témakörök. Én inkább könyvből készültem és amit úgy éreztem hogy kevés vagy elavult infó ahhoz hozzáolvastam.
-
Kékes525
félisten
válasz Aliszalámi #88 üzenetére
21. században a számítástechnika helyett a történelmet és az irodalmat favorizálni az azért nagyon erős túlzás. Lassan a lakásunkban nem lesz olyan pont, ahol ne lennének okos eszközök, aminek alapszintű kezelését sem lehet történelem tudással megtenni. Ezzel nem a történelem ellen beszélek, mert az is fontos, azonban ez már a 21. század.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
nagyúr
válasz Aliszalámi #88 üzenetére
Ha megnézed merre tart a világ akkor azért látható, hogy a műszaki, mérnöki végzettség egyre többet ér szemben mondjuk egy bölcsésszel de akár történészt is írhattam volna. Én nagyon szeretem a történelmet, könnyen megtanultam a neveket, évszámokat mégis azt mondom, hogy sajnos a humán tantárgyak és az azokhoz kapcsolód képzések kevesebbet érnek manapság szemben a reál képzésekkel.
Hogy jó-e ez az irány? Nem tudom majd az idő eldönti.
Thanos was right.
-
Nekomajin
aktív tag
Akkor úgy kérdezem, hogy miért elavult könyvből tanultál? Egy csomó jó anyag van a neten, amiből lehet tanulni, és sokkal naprakészebbek, mint egy tizenéve nyomtatott könyv. Igaz, hogy ezek főleg egyetemi jegyzetek, de aki emelt szintre készül, az talál olyat, amit a halandók is megértenek.
Egyébként az emelt szintű témakörök minimálisan különböznek a középszintűtől. De az írásbeli is csak a programozással több, meg azzal, hogy nagyobb rutin kell a felhasználói részhez.(#93) Kékes525
(#94) NarxisÍrhatott volna közgáz vagy jogi ismereteket is, vagy idegen nyelvet. Nem az volt a lényeg.
-
Kékes525
félisten
-
azbest
félisten
válasz Nekomajin #95 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy értékelik, ha többet tudsz, mint a tanár. Simán belefuthatsz olyanba, hogy megbuktatnak, mert nem értik a megoldást.
Igaz nem érettségin, hanem gazd infó osztv-n tapasztaltam olyat úgy 12 éve, hogy 50%-osra értékelték az elődöntős informatika tesztemet. Ez több szempontból is sántított. Mivel előző évben is voltam a középszintű változatán és lusták voltak új feladatsort csinálni, így a kérdések 80% megegyezett a korábbi évével. Ahhoz viszont kitették a megoldókulcsot előző évben. Főleg az előző éves megoldókulcsból készültem, mert a korábbi évben is eléggé lepontoztak, mert a kérdések java 10 évvel le volt maradva az aktuális technikától és a felelet választásoknál sokszor nem az volt az elvárt helyes válasz, mint az akkori valóságban.
Szóval bementem a megtekintésre és fél óra feladatonkénti vita során sikerült annyi pontot kiimádkoznom belőlük, hogy beengedjenek a döntőbe, talán 25+18 pontot az elérhető 50ből, de lehet rosszul emlékszem.
Lényegében, amikor az előző éves megoldókulcsra hivatkoztam, akkor az volt a válasz, hogy az informatika fejlődik (na persze, 10 évvel korábbi dolgokra kérdező tesztnél), ha meg a jelen helyzetre hivatkoztam, akkor szimplán kijelentették, hogy az nem is úgy van.Magabiztos voltam, mert előtte évben írtam 87%-os informatika felvételit az egyetemre jelentkezéshez, sőt fel is voltam véve, csak egy évet halasztottam a kezdéssel, hogy befejezzem ezt a nappalis okj képzést. Ja meg már megvoltak a szoftverüzemeltető és számtech programozó okj bizonyítványaim is.
Na mindegy, ezzel a plusz körrel végül is bekerültem a döntőbe 11edig helyre. Ott feljöttem a 6odikra. Persze a végeredménynél is csaltak a pontozással, mert az elődöntőt máshogy számították bele, mint a versenykiírás szerint kellett volna. A lényeg az volt, hogy a szervező iskola diákját hozzák ki elsőnek. Ha rendesen számolták volna, akkor nekem holtversenyben 3adik helyem lett volna, a velem egy suliból jövő kislányé meg az első hely lett volna a harmadik helyett. De ez már nem érdekelt, csak azért mentem a versenyre, hogy kiváltsam vele az okj vizsgáját, az pedig meglett így is. A verseny egyetemi felvételi mentességet is adott, de nekem már megvolt a helyem az előző évről, viszont koli helyet ezzel kaptam.
Igaz ez jó pár éve volt, de nem hinném, hogy sokat változott a színvonal. Bizonyos helyeken valószínűleg még mindig ugyanazok az emberek ülnek, hacsak azóta nyugdíjba nem mentek. Szóval, visszatérve az eredeti felvetésre: biztosabb azt visszaadni, amit várnak, még ha oltári hülyeség, mert rég elavult. Nem ismerik sokszor az újdonságokat a tanárok sem.
[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
Az a probléma, hogy sokan itt azt hiszik, hogy a 21. századi oktatás csak és kizárólag az informatikára és a természettudományokra kell koncentráljon.
Pedig ez nagyon nem jó megközelítés, és kifejezetten káros lenne, társadalmi problémákat átlátni képtelen embereket eredményezne. Arról nem is beszélve, hogy az, amit sokan az itt hozzászólók közül szeretnének (vagyis, hogy az iskolában megtanuljanak a gyerekek rendszerben gondolkodni, nyelveket beszélni és önállóan megoldani problémákat), az elérhetetlen a jó történelem és magyar nyelv-irodalom oktatás nélkül.
Ha az írott magyar nyelvet nem érti a gyerek, akkor a programnyelvek helyes szintaxisát se fogja felfogni.
Ha történelmi problémákat nem tud megérteni egy gyerek, akkor az azokkal gyakorlatilag azonos jelenkori problémákat se fogja érteni, a felelős és tudatos választópolgárrá válásról már nem is beszélve.
A gondolkodni képes, természettudományokban és informatikában jól képzett fiatalsághoz nem a bölcsészettudományok oktatásának leépítésén keresztül vezet az út. Csak hát nagyon sokat kéne változtatni a magyar nyelv, a történelem és idegen nyelvek oktatásának metodikáján, mert katasztrofális hatékonysággal használják ki a rájuk kiosztott óraszámot, és többnyire csak magoltatnak a gyerekekkel, ahelyett, hogy gondolkodni tanítanák őket...Történelem és angol szakos tanár leszek, hülyét kapok tőle, hogy előbbi tárgyat évszámokra alapozva tanítják még mindig (az eseményeket irányító folyamatokat meg többnyire éppen csak megemlítik). Az iskolai angol nyelvtanárok többsége meg vagy túl öreg és nem ismeri a korszerű, hatékony módszereket, vagy pedig olyan fiatal, aki vagy kényszerből lett tanár, vagy elhivatottságból, bár igazából mindegy, mivel a jelenlegi egyetemi tanárképzés a vicc kategóriába tartozik.
Üdv, pengwin
-
bambano
titán
"Az a probléma, hogy sokan itt azt hiszik, hogy a 21. századi oktatás csak és kizárólag az informatikára és a természettudományokra kell koncentráljon.": én nem hiszem, hogy kizárólag, de az tény, hogy érdemtelenül felborult a töltelék tárgyak irányába a képzés.
"társadalmi problémákat átlátni képtelen embereket eredményezne.": a diákok jelenleg kifejezetten nem akarnak társadalmi problémákat átlátni, hanem elkerülik azokat. egyébként is kérdéses, hogy bármiféle történelmi okítás átlátást eredményezne-e ebben az idióta korban.
"A gondolkodni képes, természettudományokban és informatikában jól képzett fiatalsághoz nem a bölcsészettudományok oktatásának leépítésén keresztül vezet az út.": egyértelműen csökkenteni kell a bölcsészettudományok arányát az oktatásban.
"Történelem és angol szakos tanár leszek": máris tudjuk, honnan fúj a szél.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Robot fűnyírók
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Eladó iPhone 11 Pro 256 GB Midnight Green szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1530
- Tobii Eye Tracker 5
- MacBook Pro 16" M1 Pro Chip 32GB RAM/ 1TB SSD 27% Áfa
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest