- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- SkyShowtime
- DIGI internet
- Microsoft Excel topic
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Zyxel NAS326
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz dajkopali #100 üzenetére
"de fontos, hogy ezzel is foglalkozzanak"
A dolognak pont ezt a részét nem látom, mármint hogy ennek az egésznek hogyan lehetne bármilyen gyakorlati haszna: egyrészt ahogy azt már többször mondtam, a kutatás nem ad olyan outputot, amit fel lehetne használni valódi fejlesztésnél (mármint hogy kit kell kinyírni, ha olyan helyzet van) illetve nem nagyon tűnik úgy, hogy azért lenne rá szükség, mert szükség lenne rá - persze, ha az önvezető autók is napi háromezer embert ölnének meg, úgy, mint az ember-vezette autók, akkor kellene ilyesmi, de egyáltalán ez egyáltalán nem tűnik reális jövőképnek - inkább az, hogy egy-egy baleset után olyan komoly vizsgálat indul, mint egy repülő- vagy vonatbaleset után.
DRM is theft
-
dajkopali
addikt
nem igazán értjük egymást - bár lehet, hogy nagyon is
egyrészt én is azt gondolom, hogy az MIT kutatócsoportja meglovagol valamit, önös érdekből, aminek tényleg semmi gyakorlati haszna
másrészt viszont azért tartom fontosnak, mivel - nem konkrétan ebben az ügyben, inkább trendként - figyelmeztetnek néhány olyan etikai vonatkozásra, ami ma már nem sci-fi, ha okos gépekről van szó
szóval inkább jelzésként tartom figyelemre méltónak"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Geffry
aktív tag
válasz User64476 #102 üzenetére
Félreértesz szerintem. Én épphogy azt választottam hogy a sportolót üsse el, mert annak lehet hogy kellően jók a reflexei ahhoz hogy például ne várja meg hogy elüssék... Azt nem állítom hogy egy sportoló több mint egy átlag ember. Ellenben egy elhízott az kitesz 2-3 átlagembert.
[ Szerkesztve ]
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
kenwood
veterán
ez csak akkor mukodik, ha minden autot gep vezet.
ha 110-el mesz a kozepso savban,es valamelyik oldalrol bevagnak eled, akkor elkerulhetetlen az utkozes.
Ha 70-nel kiszalad egy gyerek a labdaja utan az utra,szinten lehetetlen megallni,el kell rantani a kormanyt,amibe az utas es a szembol erkezok is belehalhatnak.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Geffry
aktív tag
Lehet, de ez csak életszerűtlenebbé teszi az egészet. A fékes dolgot már bőven kivesézték, de ahhoz már végképp birkának kell lenni, és igen, tudom hogy sok ember az is, hogy egy felém száguldó autót érdeklődéssel várjak az út közepén egy halálfejjel a fejem felett. Az egy hibám hogy racionális voltam
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
_cHAos_
aktív tag
-
veterán
Igen, itt pedig egy kenyszeritett, ket lehetoseges helyzetrol van szo, megolsz valakit vagy mast olsz meg. Nincs egyeb lehetoseg.
En az utasokra szavaznek, mire az onjaro autok elernek arra a szintre, hogy tenylegesen kormany se legyen a jarmuben, addigra teleaggathatjuk az egeszet legzsakokkal, vagyis jelentosen jobb eselyei lesznek az utasoknak, barmi is tortenjen.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
(#92):
(#93):Ha fékezés közben kanyarodsz, akkor megnövekszik a fékút és nagyobb íven kell kanyarodni.
Mit nem lehet ezen érteni?A fékezés esetében kettő eset lehet. Gördülési súrlódási ellenállás vagy csúszási súrlódási ellenállás. (Illetve erő) Az utóbbi sokkal alacsonyabb. Ezért terjedt el az ABS.
Mellékelek egy egyszerű képet.
E - eredő erő vagy ellenállás. Ha a jármű egyenesen haladva fékez, akkor ekkora maximális gördülési ellenállás.
K - a kanyarodás irányába ható ellenállás.
F - a fékezés irányában ható ellenállás,Minél nagyobb az erő/ellenállás, annál rövidebb a fékút.
A helyzetet bonyolítja, hogy a jármű és a gumiabroncsok, alapvetően a jármű haladásával párhuzamos irányú erők elviselésére lettek tervezve. Az erre merőlegesen ható erők esetében csak csúszási ellenállás létezik.Belátható, hogy két szélsőséges eset fordulhat elő.
Az autó egyenesen halad. Maximális erővel lehet fékezni. De a legkisebb kormánymozdulatra elkezd csúszni a jármű. (Segítő elektronika ESP)
Az autó kanyarodik a lehetséges legkisebb íven. Ekkor bármely mértékű fékezés esetén irányítatlanná válik a jármű. (Ennek a kivédésre is ESP hatásos). A hátsó kerék hajtású járművek esetében ellenszer a gázadás. Befordítjuk a járművet az eredő erő irányába.A fékezés közbeni kanyarodás esetében növekszik a fékút. Szerencsés esetben ez nem gond.
Próbáljátok ki a gyakorlatban, Legjobb havon vagy jégen. De mindig legyen elegendő szabad tér a pörgéshez és csúszáshoz.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #111 üzenetére
van egy pár gondom ezzel:
1. lehet egyszerre kanyarodni meg fékezni, kanyarodni meg gyorsítani. max. azt lehet kijelenteni, hogy a határokat könnyebben lépheted át.
2. a kérdéses webszájton elháríthatatlan műszaki hibáról van szó. mennyiben releváns a fékezési vektordiagram egy nem működő fékű autóban?
3. önvezető autóról van szó, ami dabadab szerint magát vezeti. milyen önvezető autó az, amelyik abban a pillanatban, mielőtt "tudomására jut", hogy bedöglött a fékje, olyan fékeveszett vágtázást követ el, aminél számít a fékezési vektordiagram?a magam részértől, ha már eljutottam odáig, hogy nem vezetek, bele nem ülnék semmi pénzért egy olyan autóba, ami nálam is jobban száguldozik a városban, miközben a hülye agya tudja a gps-ből meg a p2p közlekedőktől, hogy zebra jön és útfelbontás is van.
most nem beszéltem arról, hogy túlmozgásos a szóköz gombod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
noPublicFG
senior tag
Ez a teszt egy nagy marhaság!
Amikor karambolhoz közelít az ember, akkor megpróbálja azt elkerülni. Nem kezd el agyalni, hogy az út szélén vajon hány kutya, gyerek, anyuka, börtöntöltelék, bevándorló, stb. van. Van pár tized/század másodperc, amibe annyi fér bele, hogy rátaposol a fékre plusz félre fordítod a kormányt és ennyi. Amennyiben szerencsés vagy, a szembe jövő is félre fordította a kormányt, és több esélyetek lesz elkerülni az ütközést. Legtöbbször viszont olyanok jönnek szembe, akik sikítva elengedik a kormányt.
Sajnos ez tapasztalat.[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
Ribi
nagyúr
Miért ennyire nehéz megérteni, hogy nem azt kell a programozóknak elmagyarázni, hogy miért is hülyék és miért nem csinálták meg jobban, hogy a baleset be se következzen???
Mintha minden baleset elkerülhető lenne...
A probléma lényege, hogy a baleset ELKERÜLHETETLEN.
Nincsenek alternatívák, hogy itt vagy ott már rég megállt volna.
Valaki EL LESZ ÜTVE.Ha ezt a részt képesek lennétek megérteni és nem azt magyarázni, hogy miért hülye mindenki aki nem képes elkerülni a balesetet akkor lehetne miről beszélni... addig csak
-
Reggie0
félisten
Mondjuk en ott a noket valasztottam aldozatnak, mert ha ket egyforma eset van, akkor ne valtson iranyt a jarmu. De az a problema, hogy nem csak ebbol az egy kerdesbol vonja le a kovetkeztetest, nem is tert ki vegkiteresig az eredmenynel. Abbol a kerdesbol kene a parja, amikor csak a ferfiakat es a noket felcserelik es maris pontosabb lenne a teszt.
(#111) Hieronymus: Na, csak sikerult ratalalnod. Ezekszerint lehetseges, csak a hatasokat figyelembe kell venni. Nem mintha nem errol szolna minden egyes beavatkozasa a vezerlesnek... A problema meg az volt a kommenteddel, hogy kategorikusan kizarta a ket lehetoseg egyuttes fennallasat, ami nyilvanvaloan nem igaz.
Az autó kanyarodik a lehetséges legkisebb íven. Ekkor bármely mértékű fékezés esetén irányítatlanná válik a jármű.
Nem igaz, mert a vektorok igazabol kerekenkent erdekesek, igy nem minden kerek van hatarerteken. Erre jo tobbek kozott a menetstabilizator, mert akar kerekenkent tudja allitani a fekerot.Az erre merőlegesen ható erők esetében csak csúszási ellenállás létezik.
Ize, van tapadasi surlodasa is, kulonben lecsusznal az elso ferde utrol, sot kanyarodni sem tudnal. Oldaliranyba meg jo, hogy nincs gordulesi ellenallasa, amikor arrafele nem gordul.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz noPublicFG #113 üzenetére
Nem árt ám elolvasni, hogy miről is van szó, mielőtt kijelentenéd, hogy hülyeség
DRM is theft
-
nagyúr
-
Dexar007
veterán
En a jarmuvel nem torodtem,egyszeruen csak a kisebbik rosszt valasztottam minden esetben.Vagy legalabbis probaltam.Auto helyett lehetne itt egy meteor is,azzal a felirattal,hogy ,,melyiknek a fejere zuhanjon inkabb?"
3 nö vs 3 ferfi: Inkabb a 3 nö maradjon eletben. Mert : a) lehet valamelyik terhes,ugy hogy meg nem is tudunk rola. b) fajfenntartas szempontjabol mindenkepp szerencsesebb
idös bacsi vs gyerek : A gyerek. Egyertelmü.
Ket idös bacsi,egy hajlektalan vs gyerek: Gyerek. De itt mar lassan eljön az a pont,ahol x ember vs x ember következik nalam,szoval elöbb utobb bealdoznam a gyereket.
Give me your cum,bull!
-
kenwood
veterán
Tobben is irt ,hogy az ember mindig oszotonesen reagal veszhelyzetben.
Ez nem teljesen igaz.
Nekem 3-4 olyan baratom is van,aki autoban dolgozik (futar,beszerzo stb ...) mindegyiknek van olyan sztorija,ahol veszhelyzetben tudatos dontest is hozott,nem csak kezifek-csukottszem.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
#33253120
törölt tag
Erről egy régi történet jut eszembe.
Valami hasonló szemellenzővel kezelt, de más jellegű problémát tárgyaló topicot olvasgatva egy informatikai fórumon (ahova jellemzően nem a lámák járnak, hanem akik ebből élnek, és igen jók abban amit csinálnak) kiraktam egy szavazást.Na már most többféleképpen lehet kiírni szavazást, egyik esetben csak a neked kellő válaszra fókuszálva írod ki, a másik esetben figyelembe veszed a válaszadói kört és az alapján adod meg a választási lehetőséget.
Az én szavazásom valahogy így nézett ki:
Mi neked az internet?
-Szórakozás, hobby.
-Egyéb.Nagyon sokan egyszerűen nem értették a szavazást, azaz nem értették, hogy a kereseti és vagy információforrásuk ebben a szavazásban az egyéb. Senki sem akart "egyéb" lenni. Pedig egyszerű kizárás van, ha nem a hobbyd, akkor egyéb. Jöttek is a kommentek, hogy neki munkaeszköz, meg rossz a szavazás, pedig csak értelmezési bajok voltak mivel senki nem akarta elhinni, hogy a jó válasz az egyéb, mivel a legtöbb szavazásban az csak töltelékpont.
Mindezt csak azért írtam le, mert itt is figyelmen kívűl kerül pár dolog, másrészt itt is azt érzem, hogy sokan nem a tesztfeladatra akarnak válaszolni, mert mondjuk etikailag nem tud helyes döntést hozni.
-
kenwood
veterán
Egyebkent a fo kerdesre a valasz egyertelmu : nem szamit,hogy kicsoda,mennyi idos,semmi nem szamit,csak az,hogy a varhato aldozatok szama a leheto legkevesebb legyen.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
" a kérdéses webszájton elháríthatatlan műszaki hibáról van szó. mennyiben releváns a fékezési vektordiagram egy nem működő fékű autóban?"
A kérdés ebből a szempontból tekintve sem korrekt.
Az elháríthatatlan műszaki fékhiba állapotának kivédésére találták ki a körökre osztott fékrendszert.
Az egyik kör meghibásodása esetén, a másik még üzemel. Miközben a jármű komputere visít a fékhiba miatt.
Ráadásul a vezetést segítő rendszerek egy része egyenként is tudja fékezni a kerekeket. Vészhelyzetben ezt a rendszert felhasználhatja az irányítórendszer."most nem beszéltem arról, hogy túlmozgásos a szóköz gombod."
Nem csak az, csak a szóközt veszem észre a legkevésbé.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
1 among many
tag
válasz dajkopali #53 üzenetére
Nem tudom, hogy nem triviális mindenkinek (de, igazából tudom...), hogy az önvezető járművek egy körítés, terelés ehhez a teszthez. Igazából semmi köze nincs se önvezetéshez, se közlekedéshez. Teljesen életszerűtlen, végletessé sarkított és abszurd szituációkban kéne javaslatokat tenni valami programnak. Nevetséges. Ezzel a teszttel embereket vizsgálnak, akik a körítés általa saját ítéletüket áttestálhatják gondolatban egy programra.
-
Tóniszomszéd
csendes tag
-
kenwood
veterán
válasz 1 among many #126 üzenetére
Szerintem ez egy nem titkolt celja a "kiserletnek".
Nem ertem,mi a nevetseges benne.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
tibe0309
tag
Szerintem van egy kis kavar a fejekben az önvezető autókkal kapcsolatban, mégpedig az, hogy az olyan lesz amit mi szeretnénk. Nem, soha nem fogja védeni elsősorban az utasokat, és igenis mérlegelni fog, de az ember is ezt teszi. Igaz nem lehetőségeket futtat végig azon a kis számítási kapacitással rendelkező agyán, hanem megérzésekre hagyatkozik (amit meg pont a gépek nem nagyon tudnak), és ez alapján dönt, esetleg jobb híján valami reflexszerű cselekedetsorozotba kezd (fékez, közbe kormányoz és a csatt előtt becsukja a szemét). A gép egy gyors döntést fog hozni, kódsorok döntik el mi történjen, a reflexeket valaki előre meg fogja komponálni, és eldönti mi történjen, ki kerüljön veszélyes helyzetbe.
Ezeket az algoritmusokat idővel komoly szabályozásoknak vetik alá, és magas szinten eldöntik, hogy hogyan működjenek, nem az autósokat fogják kérdezni.
A teszt pedig igenis releváns. A gép gyorsan leszűkíti a lehetőségek számát, és ezek alapján dönt. Nem lesz jellemző, hogy szemből is jönnek, a zebra tele van gyalogosokkal, és ezt már csak a zebra előtt veszi észre a rendszer, de ha van esély, hogy ilyen megtörténjen, akkor arra fel kell készülnie, és valamit dönteni (sulis csoport vs autós). Én fejlesztő vagyok, és ha mindig csak arra gondolnék, hogy valószínűleg mi fog történni, akkor hamar kirugnának. A szélsőséges, gyakorlatilag soha elő nem forduló helyzetek lekezelése nem opcionális nálunk, és úgy gondolom, hogy ezért bíznak az ügyfelek a cégben. Meglepődnék, ha pont olyan biztonságkritikus területen mint az önvezető autók, már ne lennének ilyen beépített részek, amik eldöntik ki haljon meg nagyobb eséllyel (pl az utas vagy a sofőr), és ezt egy programozó írja meg egy eldugott irodában, aki lehet hogy soha nem ült volán mögött.
-
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #125 üzenetére
A kérdésnek az az egyik peremfeltétele, úgyhogy korrekt. És a két körös fekrendszer a kutyát nem érdekli vele kapcsolatban.
-
#82729984
törölt tag
válasz tibe0309 #129 üzenetére
"Nem, soha nem fogja védeni elsősorban az utasokat, és igenis mérlegelni fog, de az ember is ezt teszi."
Szerintem kavar pont a te fejedben van
Pont hogy az utasait fogja védeni első sorban, több okból is:
a, mert kapitalizmusban élünk és a vevő nem fog egy olyan autóért fizetni amiben az van leírva hogy amúgy a kocsi valaki más életét a tiédnél fontosabbnak tartja és simán kinyir. Ez már a marketing anyagban is sz@rul hangzana...
És ilyen "értékelés" a valós életben sincs, egy gyilkos sem hivatkozhat arra hogy ő egy beteg embert vagy öreget ölt meg és akkor az ő életük értéktelen tehát tessék felmenteni, különben is amúgy is meghaltak volna pár éven belül maguktól...b, mert feltehetően a kocsi szabálykövető lesz, tehát az esetleges baleset okozója jelentős valószinüséggel a másik fél lesz. Csúnyán nézne ki hogy azért öl meg a kocsid mert másvalaki szabálytalanul közlekedett... És utána már szabhatod hogy az illetőt majd sötétben kivilágitatlanul részegen elkövetett kerékpározásért megbüntetik amikor te a szakadék alján pihensz a kocsidban.
c, mert a kocsinak gyakorlatilag egyvalamiről van biztos infója: arról hogy ki utazik a kocsiban. Az összes többi résztvevőről halvány lila fingja sem lesz az autónak. Nem hogy a családi állapotáról meg a betegségeiről, de még arról se hogy nő vagy férfi, mert mai világban még mi emberek is elég könnyen belefuthatunk abba hogy akit nőnek gondolunk az éppenséggel férfi (gondolom nem kell ecsetelnem miről beszélek). Mint ahogy a terhes nőn sem látszik az első 4 hónapban hogy terhes, és az is biztos hogy ránézésre sem fogja senki megmondani hogy terhes nő vagy csak kövér
Szóval elmondom mi lesz az algoritmus:
1, próbálja elkerülni a baleset beköveztét
2, ha ez nem lehetséges, akkor válasszon egy olyan kimenetelt ahol az utasai sérülései az elfogadhatón belül lesznek lesznek (define: még elfogadható sérülés, pl. légzsák kinyilik oké, motorblokk az öledben nem oké)
3, ha ilyen megoldásból több is van, akkor válassza azt ahol a baleset többi résztvevője is a legkevésbé sérül.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Béééla
őstag
Nem kell azonnal kiderülnie. Az első pár gyanús balesetnél kivizsgálják (autó csak úgy fának-falnak csapódott pedig zöld jelzésen haladt át és bizony akinek az életét megmentette - pedig piroson kolbászolt a zebrán - az eliszkolt és önként hülye lenne feladni magát hogy halálos balesetet okozott) és ki fog derülni hogy az autó amiért súlyos tízmilliókat szurkoltál le, vígan kinyírt téged és a családodat egypár részeg, utcán táncikáló seggfej miatt.
Bélabá
-
Ribi
nagyúr
Mivel a vezetés támogató rendszerek nem hoznak helyetted döntést. Nem lesz olyan, hogy az ABS inkább kicsit jobban fékez, ezzel az irányíthatóságot csökkentve, mert úgy ítéli. Az ünvezető autó viszont ezt megteheti. És abban a pillanatban hogy kiderül tényleg más életét vette előbbre mint az autóna ülőkét abból olyan balhé lenne, hogy csuhaj. Kapitalizmus van, ne legyünk naívak. Kresz meg nem tudom hogy jön bárhova. Kreszben nincs baleset.
-
Reggie0
félisten
válasz Dexar007 #121 üzenetére
Hat en nem kulonboztetem meg nem/kor szerint, mert sok ertelme amugy sincs. Max az eletehez felhasznalt eroforrasok es varhato haszon(=hatralevo elet) szerint tudnam nezni, azaz pontosabban a ketto kozul a kisebb a szempont. Pl. egy 1 eves gyereket egyszerubb ujra megcsinalni(csak 9 honap terhesseg+1 ev neveles) kell hozza, mint mondjuk egy 10 eves gyereket. Valamint egy 90 eves kevesebb hatralevo eletet veszit.
Fajfentartasrol meg nincs is ertelme beszelni egy tulnepesedo bolygot, sot logika szerint pont a csokkentes lenne a fontos.
[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
Képfeldolgozással is nehéz lenne. A Törpenővésűek Világszövetsége azonnal kardot radagna, ha őket centi alapján "könnyebben reprodukálhatónak" ítélné az autó
Darab-darab. Fentebb már írták hogy diszkrimináció lenne valakire ráhúzni a kormányt mert "kevésbé értékes" - mind a pozitív, mind a negatív diszkrimináció diszkrimináció. Tényleg arra vagyok kíváncsi, mit akarnak kihozni belőle. Csodálkozom hogy színesbőrűek meg transzneműek nem voltak a listában, hogy lobogtassák az LMBTQWERTZUIOP szervezetek meg a Black Lives Matter, mekkora homofóbia meg rasszizmus van.Túlnépesedés meg nem ott van, ahol a WC-be végzik a dolgukat az emberek.
Bélabá
-
Snoop-y
veterán
válasz Dexar007 #121 üzenetére
Ha a gyerek kirohan az uttestre es szembol jon a KAMA3 azert eselyes hogy kivasalom (ha masfele nem tudom elrantani a kormanyt de hulye nem vagyok hogy meghaljak mert Pistiket nem tanitotta meg anyukaja kozlekedni)
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Dexar007
veterán
Egy 1 eves gyereket egyszerubb ujra megcsinalni. Ez jo volt.
Mar hogy ne lenne ertelme kor szerint kulonbseget tenni? Kit gyilkoljunk le, a 90 eves nagypapat vagy egy gyereket? Egyertelmu. Es ket 90 evest? Akkor sincs kerdes. Egy 90 eves tobbnyire mar egy uborka szintjen van,folosleges bele a kaja. Persze vannak kivetelek,de en akkor is azt neznem,hogy a ket 90 eves akar masnap is meghalhat,es akkor elvettunk egy gyerektol 89 evet,amibol mondjuk 65 aktiv elet is egyben.Gyors fejszamolas: akar 5-6 nagypapat is bealdoznek,vagy tobbet.
Snoop-y: Nyilvan ilyen helyzetben mindenki a sajat eletet probalja menteni,meg ha 80 eves nagypaparol is van szo,siman kivasalna a gyereket..Foleg igaz ez a magyar nyugdijasokra,akiknel kevesebb önzö leny letezik a vilagon.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Ribi
nagyúr
válasz Dexar007 #141 üzenetére
Hát én meg több mai 10+ évest beáldoznék 60+osért, mert annyi eszük sincs mint egy darab kavicsnak.
Csak hát háttal nehéz megállpítani ki hány éves, meg nincs rátetoválva, hogy mennyi az IQja.
Majd ha chippelve lesznek az emberek akkor lesz egy nagy adatbázis és abból kinézni, hogy mit üssön el. Akár szándékosan is. Najó kezd morbidba átmenni az egész. -
Pötyi
őstag
Tisztázzuk: nem te vezeted az autót. Nem ülsz az autóban utasként. (Lehet, hogy önvezető taxi, ami épp üresen megy egy utasért.) A kérdés nem ez.
A kérdést én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy "ha te vagy az a programozó, aki az önvezető autók programját írja, akkor milyen szempontokat, milyen IF, THEN, ELSE lehetőségeket programoznál be egy ilyen/olyan/amolyan helyzetre? Vagyis mit programoznál le, mit döntsön a kocsi vezérlése?"
Csak ez a kérdés, hogy "mit programoznál le, mit döntsön a kocsi vezérlése, ki haljon meg?" le van egyszerűsítve annyira, hogy "Ki haljon meg?" ami könnyen félreértelmezhető, mert sok körülmény nem derül ki az egyszerűsített kérdésből. Szerintem ebből (is) van a flém.
Például ha felnőtt, gyerek (saját gyerek, más gyereke), kutya, macska fut ki eléd az útra, ami amúgy lehet, hogy kizárt, mert elképzelhető, hogy a franszia TGV-hez hasonlóan teljesen zárt pályán haladnak majd az önvezető kocsik. Ha pedig átmászik a falon a figyelmeztető feliratok ellenére, onnan kezdve elgázolható, mert minek mászott be, az már az ő felelőssége.
Zsiráfot pedig nem kell kikerülni, mert simán át tudsz hajtani a lábai közt.
QNX is cool!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #125 üzenetére
"Miközben a jármű komputere visít a fékhiba miatt.": minek visít? mire jó az, hogy visít? önvezető autóról szól a topic. az autóban nincs olyan kezelőszerv, hogy az utas beavatkozhasson, nincs vezető státuszú utas sem. ne visítson, álljon meg, hívja a trélert.
"Ráadásul a vezetést segítő rendszerek egy része egyenként is tudja fékezni a kerekeket.": ha tömítetlenség miatt romlott el a fék, akkor ezt még rendes autóban sem tudja megtenni, de mindegy is, mert nem rendes autóról beszélünk, hanem önvezetőről.
"Az elháríthatatlan műszaki fékhiba állapotának kivédésére találták ki a körökre osztott fékrendszert.": a poszt arról szól, hogy morális kérdések is vannak a szoftver legyártása közben. ennek modellezésére, hogy ne kelljen mindenkinek külön elmagyarázni, találták ki, hogy akkor legyen elháríthatatlan fékhiba. nem arról szól a poszt, hogy mi legyen fékhibánál, hanem arról, hogy mihez kezdesz a morális problémákkal.
lehetett volna turbóhiba is, akkor se tudod megállítani az autót, csak azt bonyolultabb elmagyarázni, ezért példának rosszabb.
egyébként van egy nagy trükk ehhez a poszthoz meg a weboldalhoz. ha szerinted nem korrekt, nem kattintasz rá.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
Ribi
nagyúr
Mondjuk igaz, vészfékezhet. Persze nem tud annyi mindent megtenni, mint az önvezető autónál. Nincs is felkészítve semmiféle "ismeretlen" helyzetre. Ha ott valami történik az csak a te felelőséged. Persze ha elromlik egy ilyen és autópályán lesatuzik, akkor megint kérdés, hogy kinek a hibája. De ne térjünk el az önvezetőtől.
-
Te melyik önvezető projektben dolgozol, hogy pontosan tudod mi van beépítve az autókban??
"..ha tömítetlenség miatt romlott el a fék."
Ez csak akkor fordulhat elő ha átvágják az összes fékcsövet. Bár a kézifék még ekkor is működik, mert független rendszer. Mintahogyan azok a rendszerek is függetlenek az üzemi féktől, amik a jármű kormányzását fékezés segítségével oldják meg. Egy kereket nem lehet fékezni az üzemi fékrendszerrel.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
csak pár példa, hogy miket csinál a mai modern autó saját döntése alapján:
- van olyan autó, amelyik jelzi, ha nekimennél valaminek, pl.egy eléd forduló traktornak
- van olyan, amelyik ugyanebben az esetben akár állóra is fékez
- van olyan, amelyik ráfutásos baleset esélyénél lassít, másik akár állóra is fékez
- van olyan, amelyikben van tempomat, gázt ad vagy elveszi a domborzati viszonyok függvényében
- van olyan, amelyikben távolságtartó a tempomat, bizonyos határok között akár gyorsít is, ez gyakran használható dugóban araszoló automatikának
- van olyan, amelyik ha tudja, hogy emelkedő következik, akkor nem hagyja az automata váltót felkapcsolni
- van olyan, amelyik magától kapcsolgatja a fényszórót le-fel, a modernebb led mátrixosok akár részlegesen is.
- van olyan, amelyik ha esőt érzékel, bekapcsolja az ablaktörlőt.
- van olyan, amelyik satuzik, ha úgy érzékeli, hogy kellene, de nem tetted meg (vészfékasszisztens)
- van olyan, amelyik magától dönt, hogy melyik kerékre mekkora fékerőt tegyen.
- az autók zöme saját maga dönti el, hogy mikor mennyi üzemanyagot fecskendez be, a gázpedált csak javaslatnak tekinti (lásd részecskeszűrő regenerálás, hidegindítás és társai).
- az autók zöme dönthet úgy, hogy a motor megóvása érdekében csökkentett üzemre kapcsol.
- van olyan autó, amelyik megrezegteti a feneked alatt az ülést, ha szerinte kimásztál a sávból, és van olyan, amelyik visszahúz a sávba akkor is, ha ezzel esetleg leszorítasz egy biciklistát.ezek mind egy autó saját döntései. némelyik viszonylag egyszerű algoritmus alapján dönt, némelyik meg bonyolultabb. a tempomatos sávtartó elektronikás autó kicsit hunyorítva már tekinthető önvezető autónak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ribi
nagyúr
Most ne vegyük már ide a mosógépet is ami "eldönti" hogy mikor centrifugázzon.
Nem azonról az egyszerű esetekről beszélünk amikor is kb 1 szenzor alapján ha túl közel van akkor fékezek. Ezekben nincs kérdés, nincs "választási lehetőség".
Most arról az esetről van szó amihez úgymond tényleges AI kellene. Nem egy szenzor bevitele ami alapján megy az output. És ahoz képest minden más érdektelen.
Ezek még csak hunyorogva és egy szemet letakarva nevezhető önvezetőnek. De az is csak ótópályán. Amire persze lehet mondani, hogy a metró is önvezető. De ott nem lesz kérdés, hogy kivasalja-e az elé ugró embert.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Gyúrósok ide!
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Steam topic
- BestBuy topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen