Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Szerintem még nagyon nagyon messze tartunk attól, hogy az önvezető autók meg tudják különböztetni az egyik embert, a másiktól, vagy épp egy állattól. Pl. egy négykézláb mászó kisgyereket egy kutyától, vagy bármilyen hasonló termetű négylábútól. Remélem hogy a fejlesztések nem is ebbe az irányba mennek. Az önvezető autók a fix és mozgó objektumokat besorolják különböző csoportokba, de nem kor, nem, faj szerint, hanem mint gyalogos, biciklis, autós, parkoló autó, álló biciklis, stb. akiknek a mozgását meg kell jósolnia, illetve el kell döntenie a szükséges követési, kikerülési távolságot.

    Emellett hosszabb távon az autonóm vezérlés egyre kevésbé lesz magára hagyva, mert minél több ilyen auto kerül az utakra, annál több vezérlés kapcsolódhat össze hálózattá. Gyakorlatilag egyfajta lokális és regionális csapatba tömörülnek. Mintha egy nagy hangyaboly lenne az egész ország, de online hálózatba szervezve. Két egymás mellett, mögött haladó önvezető auto, nem csak felismeri a másikat, de ismerik egymás útvonalát, tehát akadályozás helyett egymáshoz igazodnak...és így tovább több tucat, több száz autó esetén. Hosszabb távon gondolom a takarékos közlekedés lesz a cél, de belépnek a közlekedésbe olyan autok is, akiknél az idő kiemelten számít. Pl. jön a mentő, vagy a tűzoltó és akkor úgy szerveződik a hálózat, hogy azok folyamatosan és gyorsan haladhassanak.

    Előbb utóbb a P2P mellé bejön egy felsőbb szintű vezérlés is...sőt ha ez utóbbi beválik, akkor le lehet butítani az autókban található agyat. Akkor úgy közlekednek majd az autók, mint bábu a táblán.
    Elég hamar szükségessé fog válni a nem önvezető autók kizárása a forgalomból, mert azok lesznek a gyenge láncszemek, az ismeretlen tényező, a veszélyforrás.

    Persze változhat úgy is a közlekedés, hogy az autonom járművek saját sávot kapnak...kvázi kötött pályát...de az is lehet, hogy a biciklisek, motorosok lesznek elkülönítve.

    A legnagyobb esélye meg annak van, hogy az átállást az autósok többsége mindenféle módon akadályozni, hátráltatni fogja.

    Szerintem a tesztek és az országos engedélyezések után...amihez még mindig kell vagy 10-20 év, el kell érni, hogy minden újonnan piacra kerülő autóba be legyen építve az autonom vezérlés lehetősége és az használja, aki akarja. Újabb 10-20 év után rengeteg statisztika és bizonyíték után lehet kötelezővé tenni a dolgot. Persze folyamatosan hónapról hónapra fejleszteni kell és minden balesetet, ahol felmerül, hogy a "gép" hibázhatott úgy kell kielemezni, mint egy repülőgép balesetet.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák