Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ledan

    csendes tag

    válasz proci985 #73 üzenetére

    Át fogok futni pár külföldi mintatervet, kíváncsivá tettél, hogy mekkora lehet az átfedés a mienkkel. :D Ahogy írtad, tulajdonképpen az USA-ban és a skandinávoknál szerzett diploma mögött is több az értékes és használható tudás, mint egy itthoni mögött. Ez mondjuk elég gáz, mert pont az IT-ipar lehetne szerintem az ország egyik húzóágazata. Csak mondjuk a javarészt értelmetlen Bsc-t vissza kéne csípni 2-2,5 évre, hogy a magasabb tudást adó Msc-től se menjen el az ember kedve. Egyszer kéne nekiállni egy teljes megújításnak és biztos kifizetődő lenne. Lassan az online kurzusok többet érnek már, mint nappalin vagy estin bent szívni az egyetemen. :((

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz proci985 #148 üzenetére

    Nagy meglepetés volt számomra, amikor németeknél cserediákoskodó ismerős mesélte, hogy milyen feladatokat kell heti szinten megoldaniuk. Nem valami csuda pro tárgyról volt szó, hanem olyanról, amit cserediákként bátortalanul is fel mert venni, itthon lehetspeckol (amiből az értelmesebbje olyat választ, ami érdekli) vagy akár szabadon választható kategóriás lenne talán.

    A lényeg, hogy hetente egy "bíró" rendszerbe kellett feltölteni az aktuális feladatra megoldás programot. Lényegében korlátlan próbálkozási lehetőséggel. Az egyik feladat hálózatokkal kapcsolatos volt és ráismertem, hogy ha valaki átgondolta, rendesen megcsinálja, akkor megtanulja általa a tcp/ip működésének alapjait. Annak egy egyszerűsített változatát kellett udp fölé megcsinálni. És ez csak egy volt a sok hét közül.
    Az mondjuk kicsit elszomorított, hogy ismerős a könnyebbik végéről fogta meg és helyes megoldás helyett csak a bíró teszteseteinek való megfelelés volt a célja.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz proci985 #150 üzenetére

    Szegeden, de tudommal máshol is használnak "bíró" kiértékelést kötelező programokhoz. Sőt, talán még valamelyik versenyeken is olyannak dolgozzák fel a beküldött megoldásokat.

    Annyi a külsönbség, hogy ott ez egy gyógy tárgy része volt, itt meg félévben egyszer kellett kiszenvedni valami értelmes vagy kevésbé értelmes feladatra a megoldást. De azóta vannak tárgyak, amiből eltörölték a kötprogit, mert úgysem az írta meg, aki beadta, hanem 30e+ tarifával sorozatban gyártotta őket pár élelmes ember a lustáknak. :( Szóval lényegében lehetséges úgy teljesíteni a szakot, hogy nem írtál egyetlen programot sem (bár lehet egy-ként kivétel tárgy van, ahol abból is van minimum elérendő pontszám, persze ha nem írattad meg mással)

    Szóval nekem az tetszett az ottani feladatokban, hogy anélkül alapozott meg szakmai dolgokat, hogy tudatában lett volna a hallgató, hogy ő most milyen komoly dolgokkal foglalkozik valójában. Ráadásul szinte játékos formában.
    Itthon meg komoly elmélti dolgokat darálnak le úgy, hogy nem derül ki, mire lesz az jó valójában. Aztán lehet két év múlva egy másik tárgynál a homlokodra csapsz, bakker, szóval ez az értelme, kár hogy nem sikerült megértni anno.

    A tesztet úgy értettem, hogy nem az algoritmust igazította ki a megoldásban, hanem rájött, hogy mi a bemenet és ha az, akkor simán visszaadta azt az értéket, amit a programnak kellett volna generálnia.

    jójó.. én is csináltam hasonlót egyik kötproginál :D
    Bugosan implementálták a bíró kiértékelőjét és mivel kifejezetten hosszú volt a kiértékelés, ezért azalatt maga a teszteset fájl is ott volt mellette és le tudtuk tölteni. Aztán írtam gyors egy kis progit, ami grafikusan ábrázolta a tömb értékeit, benne a saját algoritmusom mozgásával és így vizuálisan láttam, hogy jó felé tartok-e vagy csak rontok a helyzetemen. :B

    (#152) proci985
    ne is mondd.. volt olyan feladat valamelyik tárgynál, hogy ha nem akarál az elbonyolított feladatba nagyon belemenni, hanem csak azt mondtad, hogy return 3, akkor a felső 10%-ba került a program helyezésileg. Csak kellett valami zagyvaság köré, hogy nehogy bejelezzen a másolat jelző, ami azokat csípte el, akik ugyanazt a megvalósítást vették meg valakitől :)
    Sőt, azt hiszem érdemes volt direkt rontani az eredményen, mert az első valahány helyezettet manuálisan is megnézték az oktatók és hát a return 3-ra diszkvalifikáció járt volna :D

    Bocs, közben ide oda beleszerkesztettem, rossz szokásom.

    Sajnos a labor gyakorlatok egy rész teljesen értelmetlen volt. Az előadást tartó oktató nem követte a gyakorlatosoknak leadott ütemtervet. Nem készült fel az előadásra, hanem iq-ból mondta az anyag valamelyik részét. Így a gyakorlat nagyrésze arra ment el, hogy az elméletet átfussák, mielőtt a gyakorlati részt ledarálták. Ez az amikor az előadó, bár jó szakember és az iparban is dolgozik, de nincs ideje / kedve fogalkozni az oktatással, de muszáj.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák