- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Programozás topic
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Mikrotik routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Autodesk - Revit
Új hozzászólás Aktív témák
-
#35193216
törölt tag
Engem is nagyon idegesítettek ezek az informatikus munkaerőhiányról szóló cikkek, mikor vidéken (megyeszékhelyen) éltem. Mert szinte egyikbe sem írják bele, hogy Budapestről van szó, mert egyébként vidéken örülsz ha van munkád és ha a cikkekben említett összegek felét megkeresed, akkor az már nagyon jó. Anno ha megkérdezték mit csinálok, én meg mondtam, hogy Java fejlesztő vagyok, mindig azt hitték, hogy milyen jól kereshetek, mert hogy mindenhol arról cikkeznek, hogy azok milyen jól keresnek. Ja, most Budapesten jól is keresek...
Amúgy ami még érdekes, hogy informatikus szempontból a Dunántúl mindenütt rosszabb, mint a 3 keleti-magyarországi nagyváros.
-
#35193216
törölt tag
Infós és mérnök szakokon vidéken is kihullik a többség, de nem azért, mert elvégezhetetlen, hanem mert mindenkit felvesznek. Orvosoknál, gyógyszerészeknél például sokkal kisebb a lemorzsolódás, de nem mert könnyebb lenne, hanem mert eleve magas a ponthatár, és 2 jól sikerült emelt szintű érettségi kell hozzá. De bejutni büfé szakokra is nehezebb, mint a műszaki és infotmatikai szakokra.
Szerk.
Én proginfó szakot végeztem, de előtte 3 évig jártam egy olyan szakpárra, ahol konkrétan az évfolyamon 100% volt a lemorzsolódás. Én voltam az utolsó mohikán, mikor szakot váltottam. Igaz, ez csak 15 ember volt összesen az évfolyamon, és 3 évfolyammal fölöttem ismertem egy embert, aki végül 8 év alatt elvégezte az 5 éves szakot.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz fordfairlane #34 üzenetére
Még sosem dolgoztam olyan cégnél (4 helyen voltam eddig fejlesztő), ahol az egy projekten dolgozó csapat 1 városban lett volna, és érdekes módon mindig meg lehetett oldani a kommunikációt online. Távmunjában ez miben más?
-
#35193216
törölt tag
válasz fordfairlane #42 üzenetére
Nálunk meg vannak emberek, akik az itteni irodában egyedül vannak egy nemzetközi csapatban. Ha így megy, otthonról is kell mennie. Aztán mégsem hemzsegnek a jól fizető távmunka ajánlatok. (Én évekig távmunkában dolgoztam fejlesztőként, de az ilyen állás ritka, mint a fehér holló, és nem is kerestem jól).
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #94 üzenetére
Nem az egyetemen tanul meg az ember gondolkodni. Lehet, hogy a jobbak elvégzik az egyetemet (bár ez sem 100%-ban igaz, de feltételezzük), de nem attól lesznek képesek sokféle feladatot megoldani, mert 5 évig seggeltek az egyetemen. Ostoba leegyszerűsítése a dolgoknak, amikor azt állítod, hogy aki csak autodidakta módon tanul, az csak droid munkára alkalmas, mert ez nem ezen múlik.
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #100 üzenetére
Én a saját tapasztalatomat írom le. Utólag nézve feleslegesnek érzem a képzést, a napi munkában nem a magas szintű matematika, hanem a problémamegoldó képességet, a jól átgondolt programtervezés képességét, valamint a jó felfogó képességet érzem, ami a jó és a rossz fejlesztőt megkülönbözteti egymástól. Ezeket pedig nem fejleszti az egyetemi képzés, sőt tanulás terén tévútra is vihet, mivel a munkában eg, új dolgot egészen másképp érdemes megtanulni, mint egy vizsgára készülve.
-
#35193216
törölt tag
Én is így voltam vele, és így is látom. Kb. olyan 1%-a volt hasznosítható annak, amit az egyetemen tanultam, emellett rengeteg időt vett el. Én konkrétan csak azt az előnyt szereztem azzal, hogy egyetemre jártam, hogy van róla papírom, és sok a papírfétises, valamint el tudtam közben menni közel ingyen munkát végezve szakmai gyakorlatra, ami utána könnyebbé tette az elhelyezkedést.
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #116 üzenetére
Egyrészt nekem sem savanyú a szőlő, mert elvégeztem, másrészt ne járjon a "pórnép" egyetemre, legalábbis ilyenre, mint amilyenek jelenleg a hazai egyetemek, ne, mindenkit lebeszélnék, ha lehetne. Ajánlom pl. a dán felsőoktatást, lehet ösztöndíjjal menni oda. Ha egxre többen gondolkodnak így, akkor talán majd valamikor a magyar egyetemeket is rendbe teszik.
-
#35193216
törölt tag
Mondjuk a fizika jogos, hogy van a mérnökinfó szakon, mert az nem kizárólag szoftverfejlesztő szak, hanem épp a villamosmérnök szakból az informatika irányából kinőtt szakról van szó. A programtervező informatikus szak az, ami legközelebb áll ahhoz, hogy szoftverfejlesztőnek tanulnak a hallgatók.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #121 üzenetére
"Ugyanakkor nem feltétlenül vagyok híve annak az irányzatnak, hogy az ember 1 dologhoz értsen, mint egy specializált robot, máshoz meg hozzá se szagoljon."
Akkor ebben egyetértünk, mert én is így gondolom. Ugyanakkor ehhez nem feltétlenül kell egyetem. A hazai egyetemek meg nem segítenek tágítani a látókört, semmilyen formában.
Én a hazai felsőoktatást ismerem, ezért elsősorban arról tudok beszélni. A dánt azért hoztam fel, mert ismerek embereket, akik oda mentek ösztöndíjjal, és jó tapasztalatokról számiltak be.
Egyébként legfeljebb tantárgy nevekben tanítanak ugyanazt, de még ez sem 100%-ban igaz.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
Gazdasági modul szerintem szükséges is, csak nem úgy, ahogy oktatják, annak a tananyagát az ágazathoz kellene igazítani, nyilván az az olcsóbb, amit most csinálnak, ezért csinálják.
Szerintem a mérnökinfó a legáltalánosabb informatikus szak, abból rengeteg irányba kellene tudni elindulni, nem csak szoftveres irányba, a programtervező informatikus meg jobban kötődik a szoftverfejlesztéshez, és lehet, hogy az ELTE-n nagyon matekos, de a vidéki egyetemeken csak annyira matekos, mint a mérnökinfó (némileg több számításelmélet talán).
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #154 üzenetére
Olyan értelemben, ahogy az egyetem elvárja, jobb ha nem is sikerül rávenni a hallgatókat a tanulásra. Nem a hallgatók lusták, a rendszer rossz, és a rendszernek része az is, hogy mennyire alulmotiváltak a hallgatók, és ennek is meg van az oka. Rengeteg oktató panaszkodik, hogy évről-évre hülyébb hallgatók jönnek, és nem tud mit kezdeni velük. Ez pontosan ugyanaz a panaszkodás, mint mikor egy fejlesztő állandóan arra panaszkodik, hogy mások összegányolt kódját kell rendbetennie munkaidejében. Pedig az nyilvánvaló, hogy olyan nincsy hogy tökéletes körülmények, környezet, munkatársak, hallgatók, oktatók, stb., az adott lehetőségekből kell a legjobbat kihozni.
Szerk:
A fiatal oktatók közül a tehetségesebbek vagy maszek úton, vagy az egyetem céges partnereinél ugyanúgy dolgoznak versenyszférás projekteken, így nem feltétlenül igaz, hogy rosszabbul keresnek, mint a végzős hallgatók. Egyébként ők tartották a tárgyak 1%-át, aminek volt is haszna, mert tőlük volt mit tanulni. Az kap nyomorbért közülük, aki alkalmatlan bármire, és az egyetemet menedékként használja.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #158 üzenetére
Fordítva ülsz a lovon. Ha az iparnak jó az illető, az egyetem meg kirostálná, akkor az egyetem eleve rosszul rostálna. Ugyanis nem a képzésért van a versenyszféra, hanem a képzés a versenyszféráért, bármennyire is akarják az egyetem oktatói, vezetői az ellenkezőjét (hosszútávon ez még az alapkutatásra is igaz, de én itt az oktatásról beszélek).
Szerk.
Egyébként a legnagyobb rákfenéje a magyar oktatásnak, beleértve a közoktatást is és a felsőoktatást is, hogy nyomással szeretne motiválni. Az oktatók, tanárok arról panaszkodnak, hogy ők azért nem tudnak jól tanítani, mert a diák lusta. De mi az, hogy lusta? Miért lusta? Miben lusta? Szerintem a Pató Pál urat is félreérti a legtöbb ember, nem az a baj Pató Pál urral, hogy klasszikusan lusta, mondjuk lusta dolgozni, felkelni, stb., hanem hogy lusta változtatni, jobbítani. Az oktatási rendszernek feladata az is, hogy motiváljon, a motiválás pedig nem választható szét a többi elemtől. Az, hogy a mostani fiatal generáció máshogy motiválható, az adottság, teljesen felesleges sírni fölötte. Persze lehet azt is, hogy maradunk a mostani oktatási rendszernél, csak akkor a hallgató menekülni fog előle.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz #95561216 #168 üzenetére
Nem gondolom, hogy 15 féle szakot kellene indítani. Simán jó ezeket szakirányban oktatni.
Sőt, én tovább mennék, a 3-ból egyetlen informatikus szakot csinálnék, az állami egyetemek közül egy pár évig tartó versenyeztetés után csak 4 kapna akkreditációt, 2 Budapesten, 1 Dunántúlon, 1 Kelet-Magyarországon, a többi max. FSZ képzést vihetne tovább, mindezt azért, hogy egyrészt mindenhol meglegyen a kritikus tömeg a szakirányokhoz és a választható tárgyakhoz, másrészt létrejöjjön az egyetem és környezetében egy erős szakmai közeg, amire a versenyszféra is tud építeni. Végül ez lenne az egyetlen esélye annak, hogy Budapest mellett máshol is legyen komoly munkaerőpiac az IT szektorban (jelenleg a kritikus tömeg hiányzik, mert nagyon elaprózott a vidéki IT szektor).
A szakirányok pedig nagyobb részét tennék ki az oktatásnak, a beágyazott rendszerek, a gazdaságinformatika és a mélyebb algoritmuselmélet, számításelmélet is egy-egy szakirányban lenne sok más mellett.
-
#35193216
törölt tag
válasz #95561216 #172 üzenetére
Nagyobb részt látókör tágító, horizontális megközelítésű tárgyak lennének az informatika különféle területeiről. Hogy némi rálátása mindenre legyen a hallgatóknak, és a szakirány választás is meg legyen könnyítve. Emellett nyilván programozás alapjai, némi algebrai alapok, angol szaknyelv.
-
#35193216
törölt tag
válasz Cathfaern #174 üzenetére
"Továbbra is tartom, hogy informatikusnak a programozni tudás olyan, mint költőnek az írás-olvasás"
Én ennél radikálisabb vagyok ebben a kérdésben, szerintem minden műszaki és természettudományos területen dolgozónak is egyik alap skillje kell legyen hamarosan, sőt egyes közgazdászoknak, szociológusoknak, nyelvészeknek is.
-
#35193216
törölt tag
Érdekes, én nagyon nem ezt olvastam ki ebből a postból. Hanem azt, hogy nyelv helyett nyelvtant tanítanak angolból itthon, ezért aztán a magyar nem bír angolul megszólalni, mert görcsösen próbálja a fejében nyelvtanilag helyesen összerakni a szavakat.
Sajnos nekem ezzel egybeesik a tapasztalatom, mondom ezt úgy, hogy 18 évesen megvolt a felsőfokú nyelvvizsgám, de egy pohár vizet nem tudtam volna kérni angol nyelvterületen. Azóta sokat fejlődtem, most már képes vagyok angolul kommunikálni, csak épp ugyanazon a nyelvvizsgán már nem mennék át. Mert az egészen más dimenzió.
-
#35193216
törölt tag
11 éve volt az, és a Rigó utcai majdnem ugyanaz most is. A többi nyelvvizsga rendszer vegyes, bár mindegyik begyakorolható úgy, hogy gyenge nyelvtudással átcsússz.
Nem, az elején végképp nem szabadna nyelvtant tanítani. Akkor szabadna csak, amikor a diák már stabilan beszéli a nyelvet. Ugyanis a nyeltant egy jól beszélt nyelvben nem tudatosan használod. Tévútra visz az itthon alkalmazott nyelvtan, fordítás és szómagoltatás.
Szerk.
Feleségem most volt középfokúzni. Az Origonál még mindig magyar kérdésekre kell magyarul valaszolni a hallott szöveg értésnél. De van lejjebb: Corvinus nyelvvizsga rendszer, az az igazi borzalom.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz fordfairlane #186 üzenetére
Az közoktatásban most is elég hamar nyelvtanoznak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Motoros topic
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- Háztartási gépek
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs