Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb0t #24 üzenetére

    Azért azt is vedd figyelembe, hogy számos mélyen szakmai problémára (vagy csak kérdésre, tanácsra) nem elég ha felmész a Prohardver fórumra (vagy bármelyik másikra) és ott kérdezősködsz. Jó esetben találsz egy forgalmasabb topikban 1-2 szakit, aztán mennyire értenek hozzá, mennyire helyes a szakmaiságuk azt nehéz megítélni úgy, hogy te kevésbé értesz a témához.

    A Helpouts nyilván nem azoknak szól akik elakadnak a Flash Player telepítésében és gyorsan megkérdeznének valakit. Bár biztos lesz olyan aki fél dollárért ezt is kínálja majd.

    Most csak egy példa: A mi cégünknél van szakértői nyomdai tanácsadás, konzultáció. Ekkor a magasan képzett mérnökeink egyike kiszáll a helyszínre, ott leülnek és elcsevegnek pár órán át. Ezt óradíjban meg kell fizetni, plusz kiszállási díj is van. Na ebben a legnagyobb buktató, hogy ha mondjuk emiatt 5 órányit kell utazni, akkor 5 órányi munka esik ki, ezt is valamilyen szinten be kell építeni a díjszabásba a benzinköltségen túl. Ha ez levezényelhető kvázi konferencia beszélgetésben (amire egyébként így is van példa és azt is ki szokás számlázni), akkor már rögtön a kiszállásnyival olcsóbb az egész konzultáció (ami távolságtól függően, de jelentős összeg is lehet). Arról nem is beszélve, hogy néha nem is találsz az országodban (vagy nagy ország esetén a közeledben) megfelelő szakembert egy speciális problémához. Őket eddig is főleg konferencia beszélgetés útján érted el. Ha a céges életben is megjelent a Skype, akkor a Google-nek is van esélye, bár kérdés, hogy ki akar majd ekkora jutalékot fizetni. Talán az értékelési rendszer fogja megmenteni az egészet, hiszen így már a szaki felkeresése előtt elolvashatod a róla írt véleményeket és tudod, hogy mennyire hasznos, mennyire oktat jól vagy éppen azt, hogy találhatsz jobbat is nála.

Új hozzászólás Aktív témák