Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Slack #13 üzenetére

    Szerinted egy gazdasági válság nem hat arra, hogy hány autót vesznek tőlük? Vagy akár a beszállítókra, akiknek egy része bedől? Plusz a gyártáshoz az alkatrészellátás eddig is akadozott.

    Sokkal kisebb cégként is ment az r&d, ahhoz pont nem kell 100 ezer alkalmazott. Ha a gyártás lassul, és várhatóan még tovább lassul, akkor leépítik a gyártósor mellől az emberek egy részét. Amúgy az egyszerűsített kaszni gyártáshoz sem kell annyi kéz, ha kevsebb darabból kell összerakni az autót.

    Nekem pont nem kell bemutatni az optimalizálást. Dolgoztam olyan projekten, ahol mondhatni, sikeres volt az új módszerek bevezetése, kevesebb hibát kellett utólag javítani, kevesebb ember elég volt rá, ezért leépítették a csapat egy részét. A "vicc" az benne, hogy a módszerváltás plusz költségeit a jövőbeni optimalizáltsággal indokolták az ügyfél felé. Csak azt nem gondolták végig, hogy az ügyfél utána nem rendel meg ugyanakkora kapacitást, a hatékonyabb működés kevesebb pénzt jelent az beszállítónak :D

    Meg olyat is láttam, hogy mielőtt hivatalosan kimondták volna a világjárványt 2019 végén, már 30% csökkenés volt a következő évi kapacitás rendelésben, mert sejtették, hogy mi lesz belőle és hogy azt az iparágat súlytani fogja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák