- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Padavan firmware
- Windows 11
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Linux - haladóknak
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
No, igen... Ezek a komplex folyamatok sajnos önmagukra érdekesen visszaható eredményeket tudnak produkálni -- lásd: a diktátor és a kivégzett tanácsadó esete.
Egy olyan sakkjátszmára asszociálok, amelyben sokan játszanak, és rendszerresen dobókockával is dobni kell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Slack
tag
Azt azért ne hagyd figyelmen kívűl, hogy jelenleg nincs válságban az autóipar, sőt erősen túlkereslet van. Ha valóban lesz recesszió, akkor annak lesz egy korrekciós hatása, azaz csökkenni fog a kereslet, azonban ez egyáltalán nem biztos, hogy valóban válságot fog okozni az autóiparban. (Persze nem kizárt.)
Röviden összefoglalnám az aggályaimat ezzel kapcsolatban:
- Jelenleg nincs válság.
- Ha jól tudom, csak a Tesla épít most le. Többi gyártó valahogy nem parázik előre. (Legalább is nem hallani.)
- Egyszer biztosan lesz ismét válság, mert a kapitalizmus velejárója. Mondjuk ha csak 2 év múlva lesz válság, akkor miért nem lehet akkor leépíteni, miért kell pont most?Véleményem szerint Musk -nak akkor és csak akkor lesz ezzel kapcsolatban igaza, ha 2-3 hónapon belül jön egy erős recesszió. Akkor tényleg Ő a zseni, aki előre látta.
Ha nem, akkor meg simán csak költséget akart csökkenteni. Ami egyébként egy vállalkozás esetén egyáltalán nem elítélendő, csak akkor nem kell hadoválni, hogy a válság miatt. És nekem ezzel van problémám, ezért írtam az első hozzászólásomban, hogy valószínűleg csak mellébeszél. -
angyalpc2
aktív tag
Ha kereslet van, nincs válság.
és mindenre is van kereslet jelenleg.
A just in time nem hülyeség, csak nem ebben a formában, hogy percre. A raktározás eszelős költség, még ha nincs kiszervezve sem. Mellesleg a többi autógyártóknak is van készlete 1-3 hétre, biztonsági tartalék. De mire rendezkedjen be 1 évre? -
senior tag
-
Slack
tag
Nézegettem egy kicsit a grafikonokat. A "U.S. Dollar Index" jelenleg magasabb, mint az elmúlt 3 évben bármikor.
Az "Euro Currency Index" februárban tényleg erősen beesett, de jelenleg kb azon a szinten van, mint januárban, a háború előtt.
A forint az ami bezuhant....Szerintem te nem vagy tisztában a gazdasági válság fogalmával. Ellátási problémák, infláció, háború az van, ezt nem tagadom. De ez még nem világgazdasági válság. Ha az volna, akkor tömegével mennének csődbe a bankok és cégek, szűnnének meg a munkahelyek, országok kerülnének csődközelbe.
Azt már csak offtopic -ban merem megjegyezni, hogy a jelenlegi helyzet nem a szokásos "válság", amit a piac kiigazító mechanizmusai okoznak, hanem mesterségesen generált. Például ha nem zárnának le mindent Kínában ha valaki köhög kettőt, illetve feloldanák a szankciókat Venezuela és Oroszország ellen, akkor jelentősen alacsonyabb lenne az infláció. És ezt még véletlenül se az oroszok védelmében mondom (mert a háborút ellenzem!), de a helyzet az, hogy a világ vezetői döntöttek így, tudták, hogy ez lesz, bevállalták.
Szóval nem, ez nem gazdasági, inkább politikai válság. -
forumpista
aktív tag
Az altalad leirtak alapjan az autoiparban nem hogy recesszio, hanem pont forditva, aranykor van.
valsag meg recesszio akkor lenne ha az autok ott allnanak 1-2 evet a szalonok udvaran anelkul hogy akarcsak egy vevojelolt is arra menne hogy legalabb megnezze…de amikor a vevok ket evet allnak sorban es barmennyi penzt kerhetsz az autoert azt kifizetik, nos az nem valsag.
-
forumpista
aktív tag
En vallalkozo vagyok, de te szemmel lathatoan nem.
az autogyartokat nem erdekli mennyibe kerul egy reszvenyuk (mas cegeket sem), ha nagyon olcso lesz max vasarolnak belole egy koteggel aztan azon is keresnek kesobb.Tovabba a bevetel - ne adj isten a nyereseg - es a reszveny arfolyam kozott a leghalvanyabb osszefugges sincs, erre pont a Tesla a legjobb pelda.
a rekord bevetel es a valsag kozott meg azert van meg nemi ter a skalan.
engem speciel erdekelne hogy amikor a vevok akar eveket is hajlandoak varni a termekre es akar 2-3x arat is kifizetni erte, azt valsagkent definialjuk, akkor azt hogyan fogjuk hivni amikor senki nem akar autot venni es azt is csal negyed aron.. -
pelgrim_v1
tag
De nem tehetem sajnos meg. Foglalkoztatok mondjuk 200 embert és úgy alakul hogy a kialakulásának lévő gazdasági helyzet miatt és a csökkent megrendelés szám okán mondjuk 80 embert el kell küldenem hogy a másik 120 ember és a cég le managelje a dolgokat és megfelelően túl éljen, nem tehetem meg. Xy napig még fizetnem kell illetve foglalkoztatnom. Számoljunk csak 800e (ami ulkalkuláció) superbruttot/ koponya. Ez 64 m Ft/ hó. 2 hónapra ez már 128millió. Simán lehet hogy ez egy 150-200 fős cégnek az éves profitja normál évben de sokszor kevesebb. A végkielítés jogos és adom. De hogy még 1-2 hónapig ki kell tartanom 80 embert úgy hogy ezek az emberek már nem feltétlen termelik ki a saját bérüket se (önön hibájukon kívül) hatalmas teher a közép vállalkozásoknak.
Lehet azt mondani rám hogy mennyire genyó vagyok azzal a 80 emberrel de ha ez az ára annak hogy a cég megmaradjon illetve a jövőben újra versenyképes cég legyen illetve hogy a másik 120 ember munkahelye megmaradjon akkor puff. Ez az ára. A kicsiket nem érinti a kislétszám miatt. A nagyokat szintén nem a nagyobb forgalom és pénztartalék miatt. Ez a közepes vállalkozásokat szopatja
Új hozzászólás Aktív témák
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
- Eladó Dell Latitude E5470
- Lenovo Legion Y530 - 15.6" 95% sGRB 300nits, i5-8300H, GTX1050Ti-4, 24/512, új akku +SZLA +GAR!!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- PowerColor Red Devil RX 7900 XTX 24G-E/OC 24GB GDDR6
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen