Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Slack #11 üzenetére

    Nem, ez teljesen pragmatikus gazdasági magatartás. Aki jól gondolkozik előre, sokkal, de sokkal többet nyerhet, amint amennyi az adott helyzetben a versenyben maradást vagy a kiesét döntheti el.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • azbest

    félisten

    válasz Slack #13 üzenetére

    Szerinted egy gazdasági válság nem hat arra, hogy hány autót vesznek tőlük? Vagy akár a beszállítókra, akiknek egy része bedől? Plusz a gyártáshoz az alkatrészellátás eddig is akadozott.

    Sokkal kisebb cégként is ment az r&d, ahhoz pont nem kell 100 ezer alkalmazott. Ha a gyártás lassul, és várhatóan még tovább lassul, akkor leépítik a gyártósor mellől az emberek egy részét. Amúgy az egyszerűsített kaszni gyártáshoz sem kell annyi kéz, ha kevsebb darabból kell összerakni az autót.

    Nekem pont nem kell bemutatni az optimalizálást. Dolgoztam olyan projekten, ahol mondhatni, sikeres volt az új módszerek bevezetése, kevesebb hibát kellett utólag javítani, kevesebb ember elég volt rá, ezért leépítették a csapat egy részét. A "vicc" az benne, hogy a módszerváltás plusz költségeit a jövőbeni optimalizáltsággal indokolták az ügyfél felé. Csak azt nem gondolták végig, hogy az ügyfél utána nem rendel meg ugyanakkora kapacitást, a hatékonyabb működés kevesebb pénzt jelent az beszállítónak :D

    Meg olyat is láttam, hogy mielőtt hivatalosan kimondták volna a világjárványt 2019 végén, már 30% csökkenés volt a következő évi kapacitás rendelésben, mert sejtették, hogy mi lesz belőle és hogy azt az iparágat súlytani fogja.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Slack #17 üzenetére

    A dollár, euro is durván bezuhant. Hogy ne lenne válság. A járvány után a háború. Rekord magas infláció van minden országban. Hol voltál az elmúlt két és fél évben?

    Más autó gyártóknál már 1-2 éves várólisták vannak, mert nem tudnak gyártani, mert a beszállítási lánc összeomlott. Kiderült, hogy nagyon sok alkatrész kínából (járványos lezárások) és ukrajnából (háború) jönnek az autókhoz. A tesla most még szépen nő. Valószínűleg ők nem a bullshit just-in-time módszert alkalmazták, hogy készlet tartása nélkül mindent a beszállítókra toljanak. Viszont az ő alkatrész készleteik sem végtelenek. Lehet látja már, hogy kb meddig elegenő a kászlet a gyártáshoz.

    Az, hogy több a vevő, mint az eladó még magában nem hoz több pénzt. Ha sokkal kevesebb a darabszám, akkor sem feltétlen emelhet a gyártó az árakon nagyot. Az usában a ford viszonteladók a hagyományos kereskedelmi láncban már több tíz ezer dolláros díjat szednek csak a sorba kerülésért is és már a fordnak is fel kellett lépni ellenük, mert a vásárlók sem fanatikusok a végtelenségig, a brand rovására megy.

    Lehet most még van vastagabb pénztárcájú vevőből elég, de ők is fogyni fognak. A pénz is kevesebbet ér hónapról hónapra.

    #20angyalpc2
    ne hülyéskedj már, ha nem tudnak gyártani, akkor cseszhetik a keresletet. Láthatjuk kinek volt jobb az ellátási lánca. Parasztvakítás a jit, mert a beszállító raktározott a gyártó helyett. Cserébe ahogy kínában lezárások lettek nem tudtak szállítani a raktárból. Persze, addig spórolnak vele, amíg minden ideális. Amikor baj van, akkor pedig összeomlik az egész.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák