Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Skipqer

    tag

    válasz DeFranco #33 üzenetére

    2. Az elektronikus aláírás használatára a 2001. évi XXXV. törvény értelmében van lehetőség, ugyan az elektronikus számla mint külön nevesített adóügyi bizonylat csak a 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról elfogadása óta létezik. A MÁV rendszerének pontos indulási időpontját nem ismerem, de 2008 év vége felé vásároltam először jegyet ebben a formában, így feltételezem nem sokkal korábban indulhatott. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy 2003 óta a MÁV Informatika egyike azon kevés hitelesítés szolgáltatónak, akik a törvény által megkövetelt elektronikus aláírás és időbélyeg előállítására jogosultak, azaz házon belül is minden szükséges eszköz a rendelkezésre kellett, hogy álljon a projekt indulásakor.

    3. Folyamatos kapcsolat akkor sem szükséges. Több megoldás is létezik a felszálló utazok kezelésére, a legolcsóbb az online vásárlás lezárása a jármű indulása előtt. Az ilyen online jegyvásárlási statisztikákból látszik, hogy úgysem az utolsó percben jegyet vásárlók a célközönsége ezeknek a rendszereknek.

    4. A mostani eset is azt bizonyítja, hogy nem elég az utolsó percben befutni az állomásra... mivel egy szolgáltatás működőképességétől függ az ember, nem teheti meg, mert mi van, ha épp valami miatt nem megy. Nem kell itt ekkora teljes összeomlás, elég egy lefagyott terminál, utólag már magyarázhatod, hogy pont abban a percben nem ment...

    Igen, vettem már jegyet nem egyszer. Futottam is bele hibás terminálba és rohangáltam normál jegyet szeretni... nyilván azóta az alkalmazottak is egyre jobban megtanulják mi a teendő egy egy üzemzavar esetén, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy sosem lehetsz biztos abban, hogy néhány perc alatt találnak megoldást a problémádra...

Új hozzászólás Aktív témák