Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #23 üzenetére

    A te gyerekeid otthon számítógép elé tudnak ülni, még ha csak keveset is. A hozzászólásaid alapján te elég sok dolgot meg tudsz nekik tanítani otthon, hiszen tudod használni a számítógépet.
    Most gondolkozz el azon, hogy a te gyerekeiddel ellentétben hány ezer 6-10 éves gyerek nem rendelkezik ezekkel a feltételekkel!
    Utána majd talán belátod, hogy nem árt az, ha a gyerek hetente 45 (valójában inkább csak 40) percet a gép előtt ül az iskolában egy felkészült tanár irányításával.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Nobuo #37 üzenetére

    Amíg van olyan gyerek (és ez nagyon sokáig így lesz még), akinek nincs otthon számítógépe, vagy pontosabban a családjának, addig minden gyereket úgy kell kezelni, mintha senkinek sem lenne.

    Szinte szó szerint ugyanezt írtam az előző hír topicjában. :K

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz auth.gabor #42 üzenetére

    Erre találták ki a tanórán kívüli felzárkóztatást, a korrepetálást, az ismeret alapú csoportbontást vagy az eltérő tudású diákokat egymás mellé ültetni és motiválni a közös munkát és még sok egyéb praktika és trükk (vagyis pedagógiai módszertan), amely nem a klasszikus frontális osztálymunkára épít, hanem arra, hogy minden diák saját magához képest a lehető legnagyobb fejlődést tudja produkálni.

    Jó is, hogy ezt így leírtad, mert arról még nem is beszéltünk, hogy a tanárokat hogy megszivatják ebből a szempontból is. Nagyon nem mindegy, hogy mekkora tudásbeli különbség van az osztály jobbik és rosszabbik fele között. Az ugye józan ésszel belátható, hogy sokkal könnyebb a tanár dolga, ha ötödik osztályban nem azt kell magyarázni a fél csoportnak, hogy hogy kell bekapcsolni a gépet.
    Arról nem is beszélve, hogy a szegényebb gyerekeket különórákra kényszerítik azért, mert alsóban nem kapta meg a lehetőséget, hogy elsajátítsa a legalapvetőbb készségeket, amik kellene a számítógép használatához.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz #13260800 #69 üzenetére

    Te is átestél a ló másik oldalára. Szerintem itt senki se vitatja, hogy a túl sok számítógép előtt töltött idő olyan fiatal korban káros. A cikk és a vita viszont nem erről szól. Heti 45 perc, szakszerű informatika oktatásról szól.
    Ez egyrészt semmiképp sem nevezhető soknak, másrészt nagyon sok területen megalapozza a későbbi hatékonyabb oktatást. Elég, ha csak olyan triviális dolgokra gondolsz, mint a gépelés. Tudom, hogy van olyan 8-10 éves, aki több ujjal is képes viszonylag gyorsan gépelni, de én most jelenleg hatodik osztályokban tanítok, és nem egy olyan gyerek van, aki még mindig egy ujjal gépel, valami hihetetlenül lassan. Tudom, hogy ők meg a másik véglet, de az átlag se sokkal jobb. És azt is tudom, hogy nem a heti 45 perc alatt fognak megtanulni gépírni, de arra pont elég az idő, hogy a tanár szakszerű módszereket mutason meg, amit ha otthon gyakorol, akár csak azzal, hogy a barátaival chatel (igen, igen, a nyolc évesnek nem kéne chatleni, de attól még ez a valóság), már sokkal előrébb vagyunk, mire oda kerül, hogy például szövegszerkesztést kell tanulnia.
    Ez csak egy kiragadott példa, de ebben a korban sok olyan dolgot lehet nekik megtanítani, amit később már készség szinten tudnak használni, ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy begépelnek egy öt soros szöveget, vagy a füzetükbe írják azokat a kifejezéseket, amiket egyszerűen muszáj ismerniük, hogy értsék, amit mondok. Az így nyert időt meg fel lehet használni gyakorlásra, vagy például újabb ismeretek bevonására a tananyagba.
    Szerintem ha ezt átgondolod, akkor te is belátod, hogy igen is nagy szükség van alsóban is az informatika oktatásra.

Új hozzászólás Aktív témák