Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tupuk

    aktív tag

    válasz joysefke #23 üzenetére

    Név szerint tudsz bármilyen céget, amelyik akár csak egy kicsit is a SpX sikereinek a közelébe ér?

    A cikkből:
    "Az FH teherbírása LEO pályára hivatalosan ~63,8 tonna egyszer használatos módban, és nagyon hozzávetőlegesen 22-25 tonna újrafelhasználható módban, amikor mindhárom első fokozatot visszahozzák."

    Ráadásul az általad idézett "konkurensek" nem csupán drágábbak, d egyik sem képes visszamenteni a rakétáit a kilövések után (ezért is drágábbak).

    Nincs itt semmi valódi verseny. Musk elhúzott, a többiek integethetnek neki, meg versenyezhetnek egymással a 2. helyért. Az a 8 testhossz bőven megvan.

  • tupuk

    aktív tag

    válasz joysefke #26 üzenetére

    "melyik nem?"

    Egyik se.

    "Milyen nagy dolgot tett eddig le a SpaceX az asztalra, attól eltekintve, hogy újra elhozta a médiafigyelmet az űrutazásnak?"

    Megalkotta az első működő visszatérős rakétát, és nem csak a tervasztalon, hanem a valóságban is, sőt annak rendszeresen használt részév tette.
    Most pedig ugyanezt megcsinálta 3x os méretben.

    Ez részint hatalmas technológiai előrelépés, részint radikálisan csökkenti a költségeket, amivel növeli az emberiség hozzáférését az űrtechnikához, új piacot nyit meg/teremt, illetve reális céllá tette a Mars elérését és ott emberek lerakását.

    Én nem tudok róla hogy bárki más ilyet csinált volna. ha te tudsz, kérlek áruld el melyik cég az, köszi. Lehet valamelyik állam állami űrügynöksége is, vagy piaci cég, bárki és bármi.

    "A sikerességet vállalkozások esetében én elsősorban a pénzügyi sikerben mérem, nem a legjobb mérce, de, de legalább objektív."
    A te szubjektív mércéd nem vitaalap, csak objektív mércékkel lehet komolyan érvelni. Nem mellesleg Musk cége anyagilag (is) nagyon sikeres, pont azért mert ez tud a legolcsóbban rakományt vinni az űrbe, tehát nagy árrést tud használni. Ez egy nagyon zsíros piac, és a SpX az egyik legnagyobb, anyagilag is legsikeresebb szereplője.

    Tényleg laikus vagy, ha vitához van kedved, legalább alapfokon mélyedj el a témában mert jelenleg nagyon könnyen cáfolható dolgokat írsz

  • lev258

    veterán

    válasz joysefke #26 üzenetére

    Az árra vonatkozó dolgokat jó lenne linkelni. Mert én nagyon mást olvasok.

    Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

  • tupuk

    aktív tag

    válasz joysefke #37 üzenetére

    "a lényegi mondanivalóm annyi, hogy a SpaceX előtt is küldtek fel kereskedelmi műholdakat pénzért rakétával, ebben nincsen semmi új."

    Eddig teljesen mást mondtál.

    "azt állítani, hogy a SpaceX nyolc testhosszal vezet (...) szerintem nonszensz."

    És mekkorát tévedsz. Fentebb le is írtam miért.

    "Egy prototipus technológiától szerintem reális elvárás az, hogy többet tudjon mint a konkurencia, ha kevesebbet tudna, bele sem kezdtek volna. Az hogy mekkora anyagi siker lesz belőle illetve meddig nem lesz konkurenciája pedig majd a jövőben kiderül."

    A Falcon 9 már most anyagi siker, és tekintve hogy lehet tudni mennyibe kerül egy FH, és hogy sikeres volt a kilövése, nem kell nagy jóstehetség ahhoz hogy lássuk hogy anyagi siker is lesz. Nem mellesleg konkrét élő szerződések vannak már most is az FH-re, amiket teljesíteni kell és amiken keresni fog az SpX - na nem mintha le lehetne szűkíteni csupán anyagi kérdésre ezt az egészet, hiába is szeretnéd kizárni az egyéb szempontokat.

    Sem a Proton sem más nem tud a F9-cel versenyezni sem árban sem technikában/innovációban. Ugyanis sem a Proton sem más nem többször használható rakéta.

    2018 van, nem 2015. 2015-ös cikk irreleváns. Az első igazán nagy kasza éve a tavalyi volt a SpX-nek, akkora ért be minden üzletileg is.

    "Szakértőhöz van szerencsém? ;)"
    Hozzád képest igen, egyébként nem.

  • dabadab

    titán

    válasz joysefke #37 üzenetére

    "A SpaceX-nek most a visszahozható első fokozattal van némi technológiai"

    Nem némi, hanem nagyon komoly előnye - nem az történt, hogy mindenki más is fejleszti a maga visszatérő rakétáit és a SpaceX két hónappal előbb végzett velük, hanem arról, hogy csak és kizárólag ők egyedül foglalkoztak vele, a többiek alapvetően megvalósíthatatlannak tartották az ötletet.

    És ez nem csak technológiai előny: árban is durván vernek mindenki mást: az ULA Atlas V-je 160 millió, a Falcon 9 meg 60 millió. A Protonos cikkben nincsenek árak, ott is csak arról van szó, hogy mivel a SpaceX sokkal olcsóbb náluk, ezért megpróbálnak valahogy vágni az árakon.

    "Egy prototipus technológiától szerintem reális elvárás az, hogy többet tudjon mint a konkurencia"

    A Falcon 9 meg már nem prototípus: az USA tavalyi 29 indításából 18 Falcon volt.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák