Új hozzászólás Aktív témák
-
85marky
csendes tag
Értem én, csak azt nem fogom fel, hogy más szériák miért tudnak megmaradni a saját országaiban? Se az A1, se a NASCAR, a CART, vagy bármelyik más versenyszériánál nem figyelhető ez meg. Mégis remekül megvannak, a NASCAR speciel ismertebb is.
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
85marky
csendes tag
válasz concret_hp #50 üzenetére
Igen, ez így is van, de sokra mennek, ha ezzel a költözősdivel szépen kihátrálnak a rajongók az F1 mögül.
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
copin
őstag
Van új európai verseny idén. Szóval nincs semmi baj. Ázsia pedig kell a cash miatt. Nem kéne ezzel foglalkozni. Régebben a bagó reklámok miatt volt jó ázsia. Ma már ilyen nem nagyon van. Az f1 kötődik Európához, így nem lesz semmi probléma.
-
-
85marky
csendes tag
Lesz, csak meg kell nézni az arányokat. A versenyek sokkal nagyobb része lesz Ázsiában, mint itthon.
A dohányreklámok egyébként engedélyezettek Ázsiában, lásd a Ferrarit (egyébként meg elvileg a kocsikon sem lehet dohányreklám).
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
Ja persze, ismertebbek, mert a hülye amcsik azt se tudják mi van az USA-n kívül...
A minőségről meg annyit, hogy az manapság már nem létezik... Minden iparág szereplőiolyan szinten össze vannak fonódva, hogy egy csomó dolgoban ugyanaz van... a tömeggyártás miatt pedig "minőségről" nem lehet beszélni.
Amennyiben igen, akkor pedig nem az az árkategória, amihez a nem milliomosok hozzájuthatnak.(Pl. munkahelyem : gyártanak egy csomó cuccot. Ugyanaz kerül a DEL, HP, és IBM feliratú dobozokba... Meg még 1-2 más brand feliratai is vannak néha a dobozokon...)
Mutogatni való hater díszpinty
-
85marky
csendes tag
A NASCAR csak egy példa volt, vannak európai versenyszériák is, amelyek nem terjeszkednek ennyire.
Ismétlem, nem azt akarom, hogy csak Európában legyen futam, hanem azt, hogy kiegyenlített legyen.
Most még az, de nem egy pálya van veszélyben (Magny-Cours, Nürburgring, Hockenheim, Silvertone, Hungaroring!), és ezek helyébe mind újabb ázsiai versenypályákat akarnak (Abu-Dhabi, Dubai, India,stb).
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
Nekem bejön ha máshol i vannak események! Minél hosszabb a versenynaptár, annál jobb az idény (ha meg állandóan a xxxxxxxx nyer akkor meg rövid idény se jó).
Amúgy meg ha valamit nem reklámznak, az nem sikeres.
DTM-et itthon hányan nézik?Amúgy tudom ajánlani a Totalcar beszámolókat a Le Mans 24 órásról Az az igazi renegát versenyesemény
Mutogatni való hater díszpinty
-
#06658560
törölt tag
No azépen sorban: Nem Mosley az, aki kipakol egy futamot, vagy bevesz, hanem Börni bá. Mosleyék csak a szabályokat hozzák. A Hungaroringen lehet érdekes versenyeket tartani, ha a szabályendszer megfelelő rá. De ez midnen más pályára igaz. Ha nem lenne a kötelező kerékcsere tankolás mizéria, akkor mindjárt érdekesebb lehetne midnen futam, mert nem lehetne arra bazírozni, hogy majdaboxbanmegelőzöm. Akkor a pályán kell küzdeni. Ha az ember a ringen jó helyre telepedik, a pálya felét belátja, plusz kivetítő is lesz az orra előtt. Ellenben átlagmagyarnak még a ringclubbal is veszett drága ez a rendezvény. Egyszerűen nem tudja mefizetni. Olyan szinten, hogy talán egy éve, másfél volt öszehasonlíts a jegyárakat tekitnve, és a legolcsóbb, futamra érvényes jegy a top ötben volt drágaságilag nézve.
Sokéves tapasztalat, azok az izgalmas pályák, amelyek a domborzatot ki tudják használni, és nem laposak, mint a tehénlepény. Valamint ha nem Tilke trevezi őket, plusz bevallottan a Ferrarihoz idomuló aszfaltot tesznek rá. Anno asszem Bahrein volt ilyen.
Speciel a jelenlegi Nürburgring, Hockenheimring midnkettő dögunalom, a Hockenheimring midnen élvezetes részét kiherélték Tilkével, hogy levágták az erdőt.Ja, a legelső magyar nagíydíjat a Népligetben tartották. Nem akarok hülyeséget modnani, de Alfa Romeo győzött talán, sajna a pilóta neve nem jut eszembe, holott kora leghíresebb versenyzője volt, és olasz.
És hogy a Hungaroringen lehet előzni, ahhoz legyen elég Senna pár megmozdulása, amikor az első két futamon Piquetvel kerülgették egymást a célegyenes végén, vagy amikor pár évvel később a híd után előzött, esetleg megint később, amikor a sikánban előzte meg Nanninit, igaz kicsit dobva az olaszon. És ezek száraz időben voltek megrendezve.A korábban említett Mansell előzés, vagy amikor vb-t nyert nálunk, szintén nem unalmas körözést hozott. Ahogy Boutsen győzelme is egy izgalmas futam végén született meg, még ha rajt-cél győzelem is volt.
Szerintem kifejezetten jó dolog, ha olyanok a pályák, nem jön ki az autók tényleges képessége, mert nagyobb darabot látunk a pilóták tuidásából. Mennyire érdekfeszítőek mondjuk a barcelonában megtartott futamok, ahol minden csapat a fél telet átteszteli? Szerintem műtét előtt altatónak tökéletesek lennének.
Ha valakinek az a gond, hogy két futam lesz spanyolországban, akkor csak megemlítem, hogy az oalszoknál is kettő volt évekig, a németeknél sizntén, sőt, az angoloknál is volt pár év, amíg két futam volt. És midnez a kilencvenes évektől számolva.
-
Skyhigh
senior tag
Hát reménykedjünk hogy marad egy-egy F1 verseny évenként a Hungaroringen...
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
85marky
csendes tag
válasz #06658560 #59 üzenetére
Azést Mosley-nak is van köze hozzá... Apropó, ha már említetted a szabályokat, a kerékcseréket 2005-ben tiltották, teljes versenyre való gumiszettet kellett gyártani.
Így csökkent a boxutcai harcok száma, meg is látszott, a Ferrari vissza is süllyedt a harmadik erő szintjére. Természetesen ezt nem hagyhatták, így jövőre vissza is állt a normális gumiszabály (nem mintha nem lettek volna hibái annak a szabálynak)A verseny, amit a népligetben tartottak, nem F1-es volt. 1949-ben volt egy F1-teszt jellegű GP egyzés, F1 csak 1950-től volt (legalábbis ezen a néven).
A Hockenheimben az a vicc, hogy a környezetvédők miatt kellett újabb erdőirtást csinálni Ráadásul el is cseszték a pályát.
Az idei dupla spanyol futam csak ideiglenes, 1-2 éven belül törölni akarják Barcelonát is.
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
hoffman_
nagyúr
Jó látni,hogy sokak a szívükön viselik kedvenc F1-ünk sorsát
Sajnos amit írtál,az többnyire igaz és helytálló. És ennélfogva szomorú. Az én meglátásom az,hogy ez a folyamat nagyobb volumenű,mintsem hogy mi,akik ténylegesen a versenyekre és a valódi Forma 1-re vagyunk kíváncsiak,beleszólhassunk.
Szerintem feleslegesen sztresszeli magát az ember ezeken a "töviseken". Azonban az,hogy egyre kevésbé a versenyen van a hangsúly,nem teljesen igaz.Véleményem szerint az idei év,hosszú idő óta az egyik legjobb szezon. Rég volt már ennyi esemény és részemről ez hibátlan
Többek között azért is tetszik,mert bármilyen végeredmények örülnék. Amellett hogy Kimi és a Ferrari az abszolút kedvenc,nagyon szimpatizálok Hamiltonnal is és a feltörekvő BMW is jó kedvre derít.
Szóval annyit tudok javasolni,hogy próbáld meg élvezni magát a verseny-sorozatot és az árnyoldala felett húnyj szemetÉs jó volt látni egy ilyen cikket,köszönöm
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
Nem f1-et, hanem nagydijat irtam. Azok meg sokkal regebbota vannak, mint F1. meg a VH elott volt az a futam, amirol beszelek, ugyhogy a teszt amit modnasz nem egyezik az altalam emlegetettekkel.
Az, hogy kereket cserelni csak defekt eseten lehetett, attol a kotelezo tankolas miatt meg mindig megmaradt a taktikazas a futamokon. Amikor meg 94 elott nem lehetett tankolni, erdekesebb votl midnen futam, mert nem lehetett tudni ki fog kimenni kereket cserelni, ki nem. S ha igen, mikor. Kenytelen volt midnenki a palyan elozni. Plusz az auto sulya sem votl allando, a balansz is valtozott, igy a futam elejen es vegen eltero votl a viselkedese. most meg szinte edzesautokkal mennek vegig.moselynak a versenyhelyaszinekbe ncisn beleszolasa. Max a biztonsagi intezkedesek teren, hogy ezen dolgokat lepjek meg, kulonben nem kapja meg a palya a minositest. Ennyi, nem tobb. De tobb olyan palya van, amelyik ilyen minositessel bir, mitn amennyin versenyeznek. Es nem Mosely valogat, hogyc melyi kmarad, melyik nem. Bernie a hunyo ezen a teren. Mas teruleteken Max, de azt nem kell idekeverni.
-
85marky
csendes tag
Nem mondtam, hogy kevesebb lesz a verseny, csak azt, hogy kevesebb lesz Európában
Való igaz, hogy 2010-től már 20 versenyt akarnak, de ebbe már az új pályák lesznek nagyobb részben. Addigra már kész lesz a dubai (valószínűleg utcai) pálya, az abu dhabi-i is, és talán az indiai is. És lehet, Mexikóba is visszalátogat az F1. Ezzel együtt eltűnnek a német pályák, valamint Silverstone minimum
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
85marky
csendes tag
válasz #06658560 #66 üzenetére
Ja, bocs, mostmár értem
Tankolás... Hát nem tudom, mennyire lenne élvezetes teli tankos futamokat nézni. Az első (és egyben utolsó ) RTL Klub által közvetített GP Masters futam jut róla eszembe. A futam fele, vagy inkább 3/4-es elég unalmas volt, viszont a végjátékban Mansell és Patrese jót csatáztak
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
#06658560
törölt tag
ajanlom a tecsot, nezegess 94 elotti futamokat. Csak par gyongyszerm akkoribol: 93 donington, 92 Spa, aztan vmikor 90-92 kozott volt egy futam, ahol capelli egy Judd volanjanal votl masodik, amikor negy korrel a vege elott kellett kereket cserelnie. Es ugy lett negyedik, egy oylan jarmuvel, aminek soha sehol nem votl eselye semmire. De jo es ilyen szempontbol erdekes futamok voltak meg 92 Hockenheim, talan szinten 92 Adelaide, bar ott az idojaras is beleszolt eleg csunyan.De telitankos futam volt 86-87 Hungaroring, 92 Hungaroring, gyakorlatilag majd midnegyik Monaco, 90-93Brazilia, stb. Ezek csak a hirtelen eszembe juto futamok, majd midnegyik egy pilota miatt jott elo, de masoknak is voltak igen kimagaslo futamaik, akkoriban. Es nem azert votl izgalmas egy futam, mert fel masodpercre vonatoztak egymas mogott, hanem mert kiserleteztek az elozessel, kineztek, megprobaltak kesobb fekezni, a masik visszafekezett, akar kanyarokat mentek egymas mellett neha ketszaz felett, stb. Lasd 93 Silverstone.
-
85marky
csendes tag
Szerintem egész más kéne, hogy izgalmassá tegyék a sportot. Támogatom pl. az új üzemanyag (bio), új motor, környezetbarát gumi fejlesztést. Újabb versengés indulna, amit az autógyártók is jónéven vennének. Elég fura, hogy az F1 világ életében az autógyártók "testzüzeme" volt, most pedig fordítva van.
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
hoffman_
nagyúr
Teljesen igazad van. Én sem azt mondtam,hogy ezzel színesítsük a sorozatot Ezen a bio-dolgon még nem gondolkodtam,legalábbis F1-ben tuti nem,viszont most h így mondod,tetszik
A tapasztalatok alapján működne. Ha nem is 100%-ban ezt a teljesítményt adná vissza,nagyrészt nem lenne különbség. Sőt,szerintem ugyanezt a teljesítményt,ha nem jobbat,is ki tudnának hozni a mérnökök.
Csakhát. Ez kinek lenne az érdeke? Mivel a kedves olaj-kitermelő és értékesítő cégek/nemzetek tuti nem játszanának így. Nameg magától az F1-től is irdatlan összegeket emésztene fel az átállás..."The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
Multkor neztem meg a szakado esos adelaidi futamot, valami nyolc reszben votl fenn asszem. Igaz csak kb 15 kor, elo kommenttel.
De ha van szerencsed, akkor nagyon elvezetes votl egy Senna-Alesi lekorozes, McLaren vs. Tyrell leosztasban Imolaban, vagy ot koron keresztul szaguldoztak korbe-korbe a sracok, mire Senna el tudott menni...
-
85marky
csendes tag
Pedig muszáj lesz egy idő után, mint írták is felettem nemrég, kötelező lesz
Sőt, a motorokat is megváltoztatják, most nem tudom, V4, vagy V6 lesz az előírt.
Bár erről az a véleményem, hogy sokkal jobb lenne, ha kevésbé szabványosítanák az autókat. Mennyivel jobb lenne, ha mindenki egyedi fejlesztésű autókat, és motorokat csinálna? Legutóbb 1995-ben volt ilyen
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
#06658560
törölt tag
Egyébként jövő évtől lesz valamiféle kinetikus energiát tároló vacak, ami korlátozott neergiát tárolhat. És újratölthető lesz.
Az elektormos hajtás meg a közeljövőben még nem lesz esélyes, a távolabbiban viszont az fog elterjedni. Sőt, lehet, ha a fejlődés úgy alakul, akkor tüzelőanyagcellás módon.
-
hoffman_
nagyúr
Igen,ez hozna egy kis pikáns ízt a szezonba. Mármint a saját fejlesztés. Csak szerintem eléggé nagy lenne a differencia 1-1 csapat között...
A hibrod motor még nálam is belefér, az egy barátságos komprumisszum. De ezen a V4-en jót derültem. Röhej Nézzük meg honnan kezdtük és hol tartunk... Nem értem mi az előnye ennek a sok minimalizálásnak. Jó persze, egy V10-es motor azért biztos több vackot okád ki magából. De akkor is,szerintem ezt nem V4-el kell megoldani. Lassan egy Matizban nagyobb motor lesz
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
Tévedésben élsz: a károsanyag kibocsátás nem a hengerszám függvénye. Sokkal inkább a lökettérfogaté. Mert ha van két litered, és azt szétosztod égy, vagy hat hengerre, nem lesz érdemi különbség a károsanyagkibocsátás között. CSak a hat henger finomabban jár, és esetlegesen érzékenyebb lesz a gázadásra.
De hogy modnjak egy szentségtörést neked: 1988-ig votl lehetőség turbós motorokat használni. Akkor a Hondának egy 1,5l-s volt, amivel 16-ból 15 futamot nyert a Senna Prost páros, egyedül monzában nyert Berger Ferrarival, a Commendatore halála utáni első futamon. Akkor a csapat 199 pontiot szerzett asszem, mégpedig úgy, hogy kilenc, hat, stb. volt a pontszámítás menete. És csak hat kapott pontot.De korábban ha jól rémlik a BMW-nek vltak használt utcai öntöttvas blokkokból épített F-1 turbós motorjai, asszem V4-esek. Állítólag az öntvényeket kinn rohasztották a szabad ég alatt, és néha le is vizelték a mérnökök. Utóbbi szerintem csak urban legend, de a méret az eléggé valós. És ez a motor is akkoriban világverő volt.
-
#06658560
törölt tag
KERS- kinetikus energia táriolása, az első lépés a hibrid felé. És nem átállás, hanem a motor melllé plusz erőforrás. F1-ben nem is lenne értelme a tlejes átállásnak, mert nicns önindító a gépeken, kívülről lehet beindítani a motorokat. Boxutcában is jelentős időveszteség lenne, bukott irány.
A komolyan foglalkozol vele mit jelent? És mióta?
A hibrid járművek általában betűjelileg is mást kapnak, illetve 94 körül még így votl, azóta inkább a bemutatott új autó kap egy jelölést, majd utána annak mutációi A-B-C sorrendben.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz #06658560 #85 üzenetére
Az írás másdik fele mind újdonság volt,köszönöm. Az urban legend kifejezetten tetszett
De azért összekötném a hengerszámot a károsanyag kibocsátással. Igaz,elrontottam. Hétköznapi dolgokban gondolkodtam. Például 4hengeres motor ->2000 kcm -> 500/henger. Viszont 6hengeres motor -> 4000kcm -> ~667/henger... Meg ilyen józanparaszti számítások
De F1-ben ez tényleg komplikáltabban működik,elnézést
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
Az sem feltétlen működik úgy a közúton, V.ö. 1,2-es három hengeres, 1,6os négyhengeres, 1,8-as négyes, 2,0-s, 2,2-es négyes, stb. A hengerszám önmagában nem adja meg a károsanyagkibocsátás mrétékét, közúton sem, öszevetni is csak az azonos családba tartozó motorokat lehet e téren. Utcán ezt bonyolítja, hogy milyen réteges keverékképzést valósítottak meg a motornál, ilyen feltöltésel párosítva, mekkora a sűrítés, inkább pörgős motor, vagy nyugodtdabb- milyen lesz az égés, mennyi idő van rá- stb. tudok ajánlani e témával foglalkozó magyar nyelvű könyveket, ha érdekel.
-
85marky
csendes tag
Ezen a motor ügyen nem döbbentem le annyira. Akkor is ment a cirkusz, amikor a V8-asokat bevezették, most meg leassan V10-es időket döntögetnek. A V6, sőt, a V4 sem lenne sokáig hátrány, és legalább megkeverné az erőviszonyokat.
http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com
-
borsi
tag
A nagyobb hengerszám szerintem növeli a károsanyag kibocsájtást-fogyasztást azonos hengerűrtartalom esetén is. Sokkal több alkatrészt kell mozgatni, sokkal nagyobbak a mechanikai veszteségek, és ez igen jelentős mértékű. De ez autóverse ny
Amúgy az is érdekes lenne, ha kapnának 300lity benyát minden futamra, aztán csináljanak amit akarnak. Ha jó tudom a DTM ilyen, vagy legalábbis ilyen volt. V8-as Audik a 2200ccm-es M3-asok ellen (80-as évek vége)A KERS-el kapcsolatban nekem a következő volt az elképzelésem:
Egy közös pont lenne, ami szerintem a legfontosabb, az akku. Mindenki fejleszthetné ha akarná, viszont kötelezően hozzáférhetővé kéne tenni mindenkinek, azaz ha valaki szeretne vásárolni, el kell adni neki! Az áron biztos sokat vitatkoznának, de szerintem így tök jól fejlődhetnének az akksik, és senki nem kerülhetne túl nagy előnybe...
Innentől fogva mindenki csináljon amit akar. Én kvázi arra vártam, hogy engedélyeznek első kerékagy motorokat. Ezek simán lehetnének 50-100LE teljesítményűek. Ha valaki a mai mezőnyben nem tud előzni, simán ellőhetné az 5kör alatt összegyűjtött energiáját egy kanyarkijáratnál. Sokkal előbb és nagyobb intenzitással gyorsíthatna ki! A másik meg vagy csak nézné bután, vagy ő is megnyomná a turbo boost-ot Persze ha üres az akksi...[ Szerkesztve ]
nem kérek pirosat, ha kölcsönösen elégedettek vagyunk a biznisszel elég egy köszönöm! :)
-
#06658560
törölt tag
A karosanyagkibocsatas sokmindentol fugg, de leginkabb az egesi tulajdonsagokon. Az meg fuggetlen a mechanikai vesztesegektol. ellenben adott terfogat levegojehez a lambda=1 alapotban a hengerszamtol fuggetlenul tartozikegy adott tuzeloanyagmennyiseg, amit el kell egetni. Azonos terfogat, azonos levegomennyiseg, azonos tuzeloanyag amit az egesterbe juttatunk, azonos karosanyagkibocsatas, ha az ege minden parametere megegyezik. Az meg meg tud egyezni, hisz nem a hegnerszamtol fugg.
KERS. nem akku, hanem valami lendkerekfele lesz a megoldas. A szabalyzatban szigoruan negy kereku, es ket hajtott kereku autopkkal lehet reszt venni F1-es futamon, elso kerekekben agymotor emiatt bukta. Plusz versenysportban jelenleg meg hatranya a megnovekedett rugozatlan tomeg, a megnovekedett forgo tomeg, amit fekezeskor le kell lassitani, gyorsitaskor meg fel kell gyorsitani. Roszabb lesz a reakcio.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- sto1911: Pinball FX3 PH! verseny
- Elemlámpa, zseblámpa
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen