Új hozzászólás Aktív témák
-
mrhitoshi
veterán
Az hogy természetesebb, még nem jelenti azt, hogy sokkal precízebb, és hatékonyebb játékok terén, mint az érintés vezérlés. Szerintem teljesen röhejes, mikor iPaden akar valaki FPS-t játszani.
Szerintem sose lesz játékra alkalmas egyetlen egy érintésvezérléses technológia. Majd ha eljutunk odáig, hogy az agy teljes mértékben tud kommunikálni a gépekkel, akkor esetleg lehetne olyat csinálni, hogy a renderelt képet a gép átviszi az agyba, mintha az agy álmodna, és gondolatokkal lehetne vezérelni a gépet. Egyfajta virtuális valóság, de addig jók lesznek még a régi műanyag vackok. Viszont máshol teljesen jó az érintésvezérlés, de a mai technológia nagyon kezdetleges. Nincsen vissza csatolás az ember számára, hogy lenyomta azt a gombot stb...
Azt is elfelejtettem, hogy a hang alapú vezérléssel kapcsolatban is egyetértek a fickóval. Sose lesz ez se olyan precíz, illetve sok a technikai akadály. Nyelveken belüli elváltozások, azaz nyelvjárások, akkor szleng stb., mind olyan tényező, ami túl sok munkát igényel, és nem éri meg, mert lehet még ezen kívül lehet zajos a környezet, túl nagy számítási kapacitást igényel stb.[ Szerkesztve ]
PS4
-
inferno88
őstag
Az,hogy az érintés természetesebb,az részigazság ebben az értelemben.
Ha leütsz egy billentyűt gépelés közben,akkor tudod,hogy éppen melyiket ütötted le és az agyad egy visszajelzést kap arról,hogy megtörtént a leütés,abban a formában,hogy a gomb leért a bill. aljára.Ha az egérrel mozgatsz,akkor a kezed relatív állásából is az agyad kap egy visszaigazolást,és a mancsod más pozícióba kerül,stb.
Tehát ezek lényege:-gyors válaszidő(csak az agyad fogja fel)
-egy fixált pont,ahonnan mindig indulsz(billentyű felülete f és j-nél,egérnél a csuklód van fixálva)Amikor egy tükörsima kijelzőt simogatsz,akkor az egyetlen visszajelzést a képernyőn kaphatod,sehol máshol,gyakorlatilag nem kapod meg a tudatalatti jóváhagyást,hogy azt csináltad,amit akartál.
Ha lassan kell pötyögnöd,mondjuk menüben mászkálni,böngészni,ahhoz nem kell nagy teljesítmény,ehhez még elég a touchscreen,viszont mikor nagy sebességgel kell tudni dolgozni,akkor tudat alatti visszajelzésekre van szükséged.Ez bizony már az FPS-ekre vagy más,pörgős játékokra is igaz.Ami ezt életképessé teheti,az az a technológia,ahol az érintőképernyő egy érezhető kitüremkedést generál a felületén.És lám,ez már nem is az a beviteli mód,amiről te beszélsz.
Ami a hangvezérlést,mimikát illeti: ezek csak és kizárólag nem real-time műveletekhez hasznos.Parancsokat nem tudsz megadni a másodperc töredéke alatt,többször egymás után.
Ha azt mondod,neked mindez mégis megy,csak gondolj bele,hogy milyen gyorsan kezeled a számítógéped,mikor belemerülsz.Hány parancsot tudsz kiadni,milyen ezekre a te reakcióidőd,stb...
Próbáltam érthetően fogalmazni.
[ Szerkesztve ]
Semper fi!
-
Prof
addikt
Ez mind igaz, de amikor lassan 4 colos fullhd kijelzők jönnek a telefonokban, akkor bizony a baszott nagy pontatlan ujja az embernek borzalmas gyenge mutatóeszköz.
Én ezért utálom a tapis dolgokat amik egy bizonyos méretnél kisebbek.
Egyszerűen bosszant, hogy az ujjam totál pontatlan egy mutatóeszköz egy nagyfelbontású képernyőn. Pedig nem vagyok egy lapátkezű. -
Cyberpunk
félisten
Na elmondom miért hülyeség ez, hangsúlyozom desktop vonalon. Mert nyulkálj csak a monitorodhoz ami előted van az asztalon, 1 fél óra után egér lesz belőle majd meglátod, ha le akar szakadni a karod. Vagy írd meg ezt a hsz-edet virtuális billentyűzeten, jó aki nem tud gépelni az még el lehetetlen rajta azért. Nagyon jó az érintés mobilhoz, meg tablethez. Semmi keresni valója nincs egy érintőképernyőre szabott UI-nak egy asztali gépen, na ezért lesz bukás.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
SLYM
veterán
ritkán látom, hogy olyat írsz amiben nem értünk egyet, de ez most pl pont ilyen. nem természetes abszolut az érintésvezérlés, pont ez a legnagyobb baja, hogy természetellenes, mert nem fejt ki ellenállást, így tulajdonképpen a semmit kell megérinteni az ujjaddal. ez teljesen természetellenes, minden tárgy, minden amit megégrintesz kifejt némi ellenállást, elhegyezkedik valahol a térben, a mostani érintésérzékeny cuccok erre nem képesek, ezért jobb még mindig a fizikai billentyűzet a virtuálisnál
-
MageRG
addikt
Az érintéssel kommunikálás SOKKAL természetesebb egy ember, mint biológiai lény számára, mint az egér. A világért se lehet arról szó, hogy korábban kiforratlan és megfizethetetlen volt a technológia, á dehogy.
Az ember alapvetően hanggal, mimikával és érintéssel kommunikál, ez a természetes.A fent leírt módon az ember egy másik emberrel kommunikál. De ha olyan módon kell használni egy gépet, ami ember-ember kommunikációban nem létezik, nem biztos hogy a metakommunikáció a legjobb.
Egy repülőgép pl. elég bonyolult szerkezet, és egy csomó olyan dolgot tud, amit elmutogatni, elmondani lassabb vagy bonyolultabb, mint hagyományos kezelőszervekkel bevinni.
A mutogatásban elfárad az ember keze. Beszéddel nehézkes passwordot, idegen szavakat bevinni, zajos környezet félreviheti, a korrekt lokalizáció horribilis költségű, stb. Léteznek jó beszédfelismerők, de a cégek ritkán hajlandók megfizetni.
A tekintetkövetés jó, de önmagában nem használható.
A tabletek/okostelefonok szimplán azért turbózzák fel az érintésvezérlést, mert ott nincs hely teljes méretű PC-s kezelőszerveknek. A beszédfelismerés/vezérlés most fut fel, de azon még van mit fejleszteni.Bónuszkérdés: 5 év múlva mivel fognak a gémer Pistikék FPS-t játszani? Attól tartok nem tapipaddal.
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Egérpad topik
- Politika
- Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EA Sports WRC '23
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs