Új hozzászólás Aktív témák

  • yvsmad

    őstag

    válasz Vesa #405 üzenetére

    A Betának akkor lett volna esélye elterjedni, ha olyan pályát jár be, mint a számítógépeknél az IBM PC. Ott is volt sok, egymással konkurráló gyártó az otthoni gépek (home computer) piacán, akik a legkevésbé sem voltak kompatibilisek egymással (kivéve az MSX-et), miközben a munkahelyeken a lakosság számára még nem megfizethető IBM klónok voltak világszerte. És éppen ez az üzleti elterjedtség tette lehetővé, hogy a világon kismillió kisebb-nagyobb dzsunkaműhely és elektronikai világvállalat fejlesztett és gyártott alkatrészeket és komplett konfigurációkat PC alapon. Ez az, amit a Sony nem engedett ki a kezéből és végül alulmaradt, mint a számítógépeknél pl. a (Commodore) Amiga vagy az Atari. A 80-as években még nem sok háztartást lehetett rávenni arra, hogy üzleti felhasználású PC-ket vásároljon, miközben a munkahelyeken az emberek ismerték ezeket a gépeket (nem úgy, mint a Betát). Ha csak az IBM fejlesztette volna a rendszert, most úgy beszélnénk a PC-ről, mint a Betáról. Végül a piaci versenyt a PC megnyerte, de az IBM elveszítette.
    A Beta egyébként nem veszített, csak megtalálta a neki való piaci szegmenset, a professzionális felhasználást. Otthoni felhasználóknál a home computereknek megfelelő VHS nyert, és mivel a Betának nem voltak klónjai világszerte olcsó gyártókkal és az emberek nem ismerték őket a munkahelyeikről, ezért megmaradt a magas ára és alacsony ismertsége, nem is tudott betörni az otthoni piacra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák