- Windows 10
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Linux kezdőknek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Python programozás
- Microsoft Excel topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
veterán
válasz Ivy.4.Ever #19 üzenetére
Nekem az volt a problémám az egésszel, hogy rögtön a mélyvízibe dobtak minket. Nekem ezzel nem lett volna gondom, mert azért mentem oda, hogy "ússzak", de ott az volt, hogy "nem tudtam úszni" és ezek meg "bedobtak egy tó közepére".
Az osztály egy része nevetve megcsinálta a feladatokat, a másik része meg másolta azokról akik megcsinálták.
Én és a haverom volt a harmadik csoport akik elkezdték és próbálták megcsinálni a feladatot, de nem sikerült.Nálunk is az osztály egy része csak a családi pótlékért és mert meleg van alapon járt be ja meg van sok jó csaj a többi OKJ-s képzés miatt.
(#22) fordfairlane :
Én úgy gondolom, hogy az iskola pont, hogy kész tudásanyagot ad át azaz már meglévőt amit aztán úgy formál az ember ahogy az őt érdekli és foglalkozni akar vele.
Számolni sem úgy tanítanak, hogy 3-4-5-6-7-8-9-10, mert az elejét azaz "az alapot" úgy is tudja mindenki. Nem. El kell mondani, hogy van a 0-1-2 és utána mehetünk tovább. Ha nincs meg a vége akkor hogy kezdjünk el bármit is?
Különbözünk és nem mindenki harap rá elsőre adott témákra hogy az bármiféle alap, előkészítés, alapokra építés nélkül rögtön menjen.
Alapozás nélkül nem lehet házat építeni ez sokak számára evidens, de vannak olyanok akiknek nem az."Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz Ivy.4.Ever #25 üzenetére
Gondoltuk ha már napi több órát töltünk gép előtt úgy mint videóvágás és szerkesztés, fénykép-kép szerkesztés, rajz, renderelés, zene írás, játék szerverek otthoni működtetése (igaz ott kértünk segítséget tőlünk okosabb emberektől bizonyos részeknél), épülettervezés, számítógép építés és még sok minden más mellet megtanulunk programozni, de nem jöttek be a számításaink.
Az hogy egyetemen infót tanuljak/tanuljunk az meg szóba sem jött még véletlenül sem.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
kraftxld
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #51 üzenetére
Úgy adom be, hogy nincs iskola / education rész.
Még nem volt gond belőle.| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
válasz Ivy.4.Ever #51 üzenetére
mivel azoktól kérdezed, így nem tudok válaszolni.
felsőfokú végzettség jó dolog, de 3 év egyáltalán nem sok idő, azalatt minél használhatóbb tudást kell leadni. amibe nyugaton már nem feltétlenül fér bele, hogy a programozó képzés keretein belül 10-15 kredit elmenjen fizikával.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ivy.4.Ever #55 üzenetére
Igen ez így van. Viszont a rendes programozásnak meg nagyon sok matek az alapja, haverom járt arra amit írsz, csak picit más neve volt. Fel is vették hamar komoly programozó céghez.
Én meg mint villmérnök meg beágyazott területre kerültem mint programozó / hv fejlesztő, de az egészen más tészta a "desktop" programozóhoz képest, minimális C alapokkal bárki bele tud tanulni elég hamar, a többi meg jön a munkából adódóan.
Hmmm mondjuk a matek téren azért minket is szívattak, a pmm(i)k karon az összes műszaki szak közül valamiért nekünk tolták a legkeményebb matekot. Még nem került elő semmi ott tanult az életben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Penge_4
veterán
válasz Ivy.4.Ever #49 üzenetére
"Egy HR-es megmondja neked, hogyha nem tanultál matekot, mert szerinted az felesleges, akkor aztán te bármire rámondhatod egyéni belátásod szerint hogy az felesleges."
Akinek az a vágya, hogy parancsokat teljesítsen az elment rendőrnek vagy katonának. Az informatikus még ha beosztott is, de azért egy kreatív foglalkozás. Ne egy felkapott büfészakon végzett wannabe-pszichomókus akarjon már gondolatolvasósat játszani.
(#50) proci985: "mielőtt elgondolkodnál: 15kredit a tanterv szerinti, egy héttel az eredményhirdetés után pedig már nem volt munkanélküli a végzettek között kb."
Van ez így, ha éppen egy új gyorsétterem nyílik a közelben...
[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
válasz Ivy.4.Ever #55 üzenetére
Aki fejlesztő akar lenni, az mérnök-infós diplomát szerezzen.
x gon' give it to ya
-
fordfairlane
veterán
-
cucka
addikt
válasz Ivy.4.Ever #49 üzenetére
Szerintem a legfontosabb kérdés egy fejlesztőnél, hogy tud-e rendesen programozni, ismeri-e a kérdéses technológiákat eléggé, ismeri-e az általános tool-okat (pl. verziókezelés) és metodológiákat (agile, kanban, mittomén..).
Na a fentiek közül egy egyetemi diploma nulla, azaz nulla dolgot szavatol. Senki le se sz*rja, hogy mennyire tudsz motiváltan matematikát tanulni, ha speciel programozni pont nem tudsz rendesen.(#58) Penge_4
Ha nálam dobnád be ezt a szöveget egy interjún, akkor a következő mondattal el is köszönnénk egymástól. -
cucka
addikt
válasz Ivy.4.Ever #69 üzenetére
Az ELTE progmatról tudok nyilatkozni. Ott a BSC megváltás volt. A korábbi 5 éves képzés még a 60-as, 70-es évek személetét tükrözte, amikor a számítógépet főleg tudományos célra használták, a programozók pedig alapvetően matematikusok voltak. A mostani BSC képzés sokkal inkább igazodik a piaci igényekhez.
És a régi képzést is el lehetett végezni úgy, hogy egyébként halvány fogalmad sincs, hogyan szokás szoftvert fejleszteni a való életben. Ez amúgy továbbra is igaz, szoftverfejlesztési metodológiákról csak szőrmentén esik szó, tervezési mintákról szintén, verziókezelésről, tesztelésről, bug tracking rendszerekről, csapatmunkáról meg konkrétan semmi. Ez a szak programozókat kell képezzen, ehhez képest az összes programozós tárgy szögegyszerű, a szórótárgy a matematika, abból sem az a rész, ami a megértést, felfogóképességet nézné, hanem az, hogy mennyire vagy képes elmondani a könyvben szereplő tételeket és bizonyításokat.
(Amúgy nekem ez hatalmas csalódás volt. Középiskolában szerettem és értettem a matekot, egyetemen szintén értettem, csak ez senkit sem érdekelt. Ami érdekelte őket, hogy meg tudok-e tanulni fejből egy vizsgára 50 tételt meg 30 bizonyítást. Ennyi erővel verstanulást is kérhetnének programozói szakon)[ Szerkesztve ]
-
válasz Ivy.4.Ever #69 üzenetére
a bolognai keretrendszernek biztos nem a hibája. megváltoztatni egy processt nehéz, de alapvetően olyan helyekről beszélünk, ahol egyébként informatikusokat képeznek.
(#72) palacsa: persze, de a BME info és az ELTE prog között eléggé hasonló a diszkrét, legalábbis jellemzően elég nagy az átfedés a tanárok között. és az van amit cucka leír.
cucka: erről van szó.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPad Air 6 2024 13 128GB Cellular 5G "ÚJ" 2027.05. 16. Apple garancia
- HP Elitebook 8760w,17.3",i7-2670QM,16GB DDR3,180GB SSD,2GB DDR5 VGA,WIN10
- Sony MHC-V77DW BT Mini Hifi (Hangfal) DVD lejátszással!
- Aspire A515-55 15.6" FHD IPS i5-1035G1 16GB DDR4, 512GB NVMe SSD, ujjlolv gar
- Dell Latitude 5580,15.6",FHD,i5-7200U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen