- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Loader
tag
Értem én, hogy a játékfüggőség valós probléma, de itt szvsz. egy kicsit túllöttek a célon. A napi 1 órás limit sokkal reálisabb lenne.
''Te! Hogyis van ez?''
-
L4mie
veterán
Ezzel minden gond megolva....
Offline játékok reneszánsza 3....2....1....
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
nubreed
veterán
Így majd nem fogják a kínai gamerek felvásárolni a videokártyákat meg mindent, több jut majd mindenhova máshova. Heti 3 óráért nem kevesen fognak gépekre, alkatrészekre beruházni szvsz. Meg ha csak ennyit lehet játszani, elég lesz nekik oda valamelyik felhős játékszolgáltatás, nem is kell komoly gép.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Kínai esportnak rendesen alávágnak. Pedig egyrészt nem rosszak benne, másrészt, mégis csak pénz..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nubreed
veterán
Igen, a kommunista vezetés ki nem állhatja, hogy a nép gyermekei ilyen nyugatról begyűrűzött huncutszágot művelnek, mint a játszadozás, ez van az egész mögött. Pont úgy ahogy mondod, menjél napi 12-16 órát gályázni a rizsföldre meg a gyárba, oszt azzal játszál.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
kenwood
veterán
Lolban eleve van egy 17-es limit a profiknal.
Jo,nyilvan mire profi leszel,mar letoltal par ezer gamet, de sokat ez nem valtoztat.
Jatekintelligencia,reflexek kellenek hozza, ami nem fejlesztheto.
A rutint,jatekismeretet pedig par honap alatt felszedi magara az, akinek az adott jatekra van drotozva az agya gyarilag.
Ez nem olyan,mint a foci, hogy jatekintelligencia mellett evekig kell meg a testet is edzeni,tanitani ra.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Majd kiderül. Én úgy gondolom, hogy számítani fog. Kimarad pár év sok fiatalnál, ami a játékintelligenciánál kijöhet. Persze az igaz, hogy aki a top-top szintre jutna, az ez nélkül is oda fog. Csak talán kevesebben lesznek majd.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Necroman_Mk2
őstag
Szerintem a valódi ok inkább az, hogy ezzel a tiltással mesterségesen leszorítsák az erőművek terhelését, ezzel együtt a CO2 kibocsátást. Mert pár százmillió kölyök játékossal ez nehezen fog menni, pláne vidéken. (De van egy erős gyanúm, hogy egy idő után ez országos méretű elégedetlenséget is szül majd, de emiatt főjön az ottani komunista vezetés feje.)
#3 nubreed A felnőttek továbbra is játszhatnak akár a nap 24 órájában is. Illetve ott azért jobban mennek a mobilos játékok, pl. a cikkben emlíett Honor of Kings is az.
#5 .LnB Kérdés, hogy milyen korosztályú játékosokat akarnak indítani a nemzetközi versenyeken.
#9 .LnB Vagy nem kínai, hanem más zászló alatt, pl. Tajvan.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Tigerclaw
nagyúr
En is igy latom. Masreszt ketlem, hogy be lehetne tartani, hacsak nem tartjak totalis kontroll alatt az osszes szamitogepet. Igy jatszik az egyikkel egy orat, aztan a masik jatekkal egy orat es igy tovabb.
Nem beszelve arrol, hogy ha valahogy megis betartjak oriasi karokat fog okozni tobb iparagukban, amellett hogy a kulfoldi online jatekfejlesztoknek es kiadoknak is. Bizonyos tipusu jatekok mint pl. a WoW es hasonloak - ahol hetente sok orat bele kell olni, csak a szinten maradashoz, nem beszelve az instazast, raidelest - ertelmetlenne valnak.
Emellett online helyett lesz offline jatekfugges, ahol meg social interaction sincs, ami biztos jobb.
Esszel csinalva ennek is lenne ertelme, de politikusoknal az esz mindig hianycikk.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nubreed
veterán
válasz Necroman_Mk2 #10 üzenetére
Igaz, a felnőtteknek nem szól a tiltás de nem lennék meglepve ha előbb utóbb őket is korlátoznák, kínától bármi kitelik.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#55525888
törölt tag
Várjuk az értelmes singleplayer dolgokat szeretettel.
Amúgy is elég már az online butaságokból.
Ahol lőnek, ott csít van, ahol versenyzel, ott pedig Józsika neked megy, mer az a pojén.
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
A törvény továbbra is csak a fiatalkorúakra vonatkozik, a felnőttek (nem tudom, Kínában mikortól számolják) továbbra is korlátlan mennyiségben játszhatnak. A betartatása meg relatív egyszerű: az online játékhoz kell egy real ID-szerű regisztráció, és ott tudják nézni, hogy a kis Wang tényleg 23 éves-e, vagy csak 13. Ha az utóbbi, akkor nem engedi játszani akkor, amikor akarja. (Persze egyéb trükkökkel, pl. apu accountjának használatával ez is megkerülhető.)
Kíváncsi vagyok, hogy csak kipattant-e a törvényhozók fejéből ez a tiltás, vagy volt valamilyen előzménye is. Teszem azt: magukat halálra játszó kiskamaszok, vagy "csak" látványosan romló tanulmányi átlagok az egész országban.
#12 nubreed Én se lepődnék meg.
[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
#72042496
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #14 üzenetére
A cikk szerint a 18. évtől, legalábbis ez a 18 alattiakra vonatkozik.
-
nubreed
veterán
válasz Necroman_Mk2 #14 üzenetére
Mondjuk ez már megint az emberi szabadságba való súlyos beavatkozás. Azért van a szülő, hogy ha kell bizonyos korlátokat szablyon a gyerkőcnek. Miért nem lehet ezt rájuk bízni? Költői kérdés volt, Kínáról beszélünk, ahol mindent központi vas akarattal akarnak megoldani.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
gabor7th
addikt
ÉS akkor kitört a nagy kínai forradalom... A videójátékok elvitele túl sok volt már és a sok incel megdöntette a kínai kommusta pártot.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
őstag
Biztos, hogy az a céljuk, hogy gyári munkásokat csináljanak? Ha az lenne a cél, akkor hagynák a kölköket megrohadni a számítógép előtt. Szerintem most éppen az van, hogy sokmillió gyerek többezer órát pocsékol el gamerre,. Ezeknek lesz sokezer órájuk LoL-ban vagy CoD -ban, de hülye marad és nem lesz jó másnak csak melósnak. Vagy még annak se, mert a nulla mozgás miatt egy kalapácsot nem tudnak felemelni, vagy talicskát eltolni 20 méterre. Ahelyett, hogy képezné magát szakmailag, nyelveket tanulna stb és értékes szakember válna belőlük. Szerintem épp ezt akarják elérni, hogy sok értékes szakemberük legyen.
Csak érdekességképp: az eduline szerint egy ÁTLAGOS nyelvtanuló 400+400 (nyelvóra+otthoni tanulás) óra alatt alapfok, 600+600 óra alatt középfok, 800+800 óra alatt felsőfokot tud elérni. Szóval egy nem nem is túl hardcore hobbigamer 3-4 nyelvet tudna középfokon megtanulni 10-20 éves kora között és akkor még játékra is jut mellette idő bőven. Ja ehhez persze az kellene, hogy a nyelvtanulás jobban érdekelje mint a játék.[ Szerkesztve ]
-
gabor7th
addikt
Tök jó, amikor egy párt az apukátd és anyukád, aki megmondja, hogy mi a túl sok. Mondjuk Nyugaton meg egyre inkább a techcégek az anyukák, apukák, amik megmondják, hogy mik a csúnya, elfogadhatlan szövegek miközben egy lövöldében egymásnak ugranak a gyerekek.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
tha_answer
őstag
helyes.
de LAN partyk ellen ez nem ved -
janeszgol
félisten
Inkabb a tiktokot tiltsak be vagy korlatozzak igy.
Jatszani jo.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
őstag
válasz adlersson #22 üzenetére
Példámban a nyelvtanulás bármilyen szakvégzettséggel helyettesíthető. Gondolom IT szakemberre, ipari szakmunkásokra (pl. lakatos, gépész, bármilyen szerelő) nincsen szükségük. Csak gémeken szocializálódott lövöldözőfenoménekre, akik azt hiszik, hogy a termékek a bótban nőnek maguktól
-
floatr
veterán
Tovább ütik a tencentet
-
attila9988
őstag
Szerintem ez pont az a terület, aminek jót tesz a szabályozás. Itt sem ártana egyáltalán.
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz tha_answer #30 üzenetére
A lanparty az mar nem felelne meg a mai jatekosoknak, nem beszelve arrol, hogy a meno jatekoknak valoszinuleg nincs is olyan halozati modja, illetve nincs streameles, ami neha fontosabb is mint a jatek. A meno fiatal kinai jatekstreamerek, esportolok lesznek nagy bajban, mert ok lebuknak azonnal. Az atlag gyerek meg jatszik az szulei helyett. Azt csak nem tudjak, hogy az MMO-ban melyik karakter a gyereke.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
shotika
őstag
válasz Necroman_Mk2 #10 üzenetére
Szerintem ez is egy érdekes pont:
"felhasználóiktól követeljék meg a valós személyi adatokkal történő regisztrációt, illetve bejelentkezést, ennek hiányában ne engedjék őket játszani."A fiatalok hozzászoktatása a diktatórikus rendszerhez, illetve nyomon követésük.
Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ
-
Necroman_Mk2
őstag
-
L3zl13
nagyúr
Ugyanezen logika alapján az állam ne szóljon bele, hogy ihat-e alkoholt a kiskorú vagy hogy vásárolhat-e dohánycikket. Arra van a szülő, hogy megtiltsa neki.
Rengeteg törvényi korlátozás vonatkozik a kiskorúakra amire lehetne azt mondani, hogy oldja meg a szülő. És nem csak pártállamokban.
(Ez nem jeleni azt, hogy egyetértek a hírben szereplő rendelkezéssel.)
Aki hülye, haljon meg!
-
adlersson
aktív tag
A lényeg az, hogy az ilyen szórványos, az élet apróbb területeit érintő korlátozások végül összességében teljesen el fognak lehetetleníteni bármilyen, a Párt által meghatározott ismérvektől eltérő magatartás- és/vagy gondolkodásmódot. (Nem kizárólag a 20 óra kockulásra gondolok, az csak egy szelete mindennek.)
Olvasgatva a kínai híreket, nem gondolom, hogy egy arányaiban szűk réteg szokásainak megrendszabályozása benne kéne, hogy legyen a top 10, de akár a top 100 megoldandó probléma halmazában. Meg ugye a szabályozás kitalálóin és támogatóin túl talán senki nem gondolja komolyan, hogy az eddig 20 órában kockuló jónépek a szórakozási lehetőségeik és idejük megnyírása után azonnal a "szocialista értékrenddel összeegyeztethető" ismeretek, - pl. az általad említett "lakatos, gépész, bármilyen szerelő" - elsajátításába kezdenek a felszabadult időben.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Fred23
nagyúr
Tényleg elég nehéz kérdés ez, és korrekt lehet több álláspont is. Szerintem az állam -nem csak Kínában- túl sokat enged meg magának, túl erősen, túl szabadon avatkozhat be az emberek magánéletébe, és ez a nagyobb rossz.
Másrészt sok emlékem van abból a korszakomból, mikor tiniként alkoholizáltunk, drogokat próbálgattunk, és így utólag sajnálom az akkori önpusztítást. Ma már lenézem az ilyesmit, és hülyének tartom az így bulizgató (többségében) fiatalokat. Ugyanakkor mégse szeretném, ha állami viselkedéskontroll, pontrendszer és hasonlók jönnének hozzánk is kínai mintára. Pedig ebbe az irányba megyünk. A magánélet szinte már nem létezik, és az állam nem is szeretné, hogy létezzen; és sajnos könnyű is érvelni a megfigyelő, túlszabályozó állam mellett, az állampolgárokat ostoba gyerekeknek tekintő álláspont mellett. Hiszen első blikkre úgy tűnhet, sokakat tényleg meg kellene védeni önmaguk hülyeségétől.
Csak ha marad ez az irány, tényleg a politikusok lesznek a felnőttek, mindenki más meg gyerek; és ugye a gyerekek szava nem sokat ér a felnőttek uralta világban.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz adlersson #38 üzenetére
Én alapvetően támogatom, hogy az országok kezdjék el szabályozni a játékipart. Régen elég jó önszabályozás volt, a játékosok kivetették az extrém dolgokat, de az elmúlt 10 évben teljesen vadnyugat lett az egész ipar. Az online játékoknál duplán, triplán is.
Ma már szinte az összes online játék arról szól, hogy lehet szerencsejátékot folytatni a szerencsejáték törvények elkerülésével, meg hogy lehet minél nagyobb napi szintű függőséget előidézni.
A kereső felnőtteket azzal húzzák le, hogy vegyél meg mindenféle boostert, hogy ne kelljen napi két napot grindolnod meg a skineket lootboxba teszik, nehogy véletlen megvehesd csak azt az egyet, ami tetszik. A sok idővel rendelkező fiatalokat meg azzal, hogy van mindenféle limitált napi dolog, hogy minden nap csináld meg, mert holnap már bukod a rewardot. Plusz a kis fizetős cuccokat szépen apránként teszik be, hogy minden héten legyen valami új, amire lehet vágyakozni meg költeni.A telefonos játékok meg már tényleg a vég. Ott már senkit nem érdekelnek az olyan dolgok, mint sztori vagy játékélmény, csak az számít, hogy két buszmegálló között minél több pénzt költs el az "ingyenes" játékban.
Az egész annyira túlburjánzott, hogy ezt már korlátozni kell valahogy. A legjobb mód az, ha az ember egyáltalán nem játszik online játékkal (ahogy én is teszem) és akkor a kiadók is előbb-utóbb észhez térnek, ha elfogynak a játékosok. Csak hát a már függő fiataloknál nem lehet önmegtartóztatást várni, ott vagy "erőszakot" kell alkalmazni vagy segítő szakember bevonásával egyéni kezelést folytatni. Kína persze a piros gombra tenyerelést választotta most. Nem ez lesz a legjobb megoldás, az biztos, de remélhetőleg valamit elindít.
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
"A legjobb mód az, ha az ember egyáltalán nem játszik online játékkal (ahogy én is teszem) és akkor a kiadók is előbb-utóbb észhez térnek, ha elfogynak a játékosok"
na ez sose fog megtörténni
ugyanis amíg a single-t kijátszod 5x mondjuk és vége, addig multinál minden meccs picit más-és-más... és mivel a mostani fiatalok újdonságra vágynak + kommunikálni akarnak + streamelni.. stb.. -
nubreed
veterán
Egy kis rendszabályozás tényleg nem ártana, főleg a pay-to-win és becsapós lootbox dolgok tekintetében. De abba ne szóljon bele senki, hogy ki heti hány órát játszhat, oldják meg családon belül, én továbbra is ezt vallom.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.