- SkyShowtime
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Mikrotik routerek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sweet.tv - internetes TV
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crizal
tag
''2010-re a PlayStation 3-ból 75 millió, a Microsoft Xbox 360-ból 40 millió, a Nintendo Wiiből pedig 31 talál gazdára világszerte.''
Mindkettőből több millió, szegény Wii-ből meg csak 31?
Bocsi, csak olyan magas volt ez a labda! -
Gregorius
őstag
Gondolom azt elfelejtette a tanulmány írója, hogy egyrészt a PS3-at veszteséggel adják, amit a Sony a játékokból befolyó díjakkal akar pótolni, másrészt nem éppen kiforrottak a fejlesztőeszközök, harmadrészt meglehetősen eltérő az architektúra az eddig megszokottól, vagyis gyakorlati tapasztalatokból sincs sok. Ez összességében azt jelenti, hogy a Sony azokon a játékokon akar nyerészkedi, amiknek már amúgy is elég magas lesz az előállítási költsége (vagy ha nem, akkor kifogásolható a minősége). És mire mind rendes tapasztalat mind rendes fejlesztőeszköz lesz, addigra már a küszöbön figyel a nextgen konkurencia.
-
nagyúr
Meg azért ebbe a karácsonyi eladásba belejátszott az is, hogy egyszerűen nem volt több PS3, mert nem tudtak eleget gyártani. Ha sikerül legyártani 3 milliót, akkor annyit adtak volna el...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
ftc
nagyúr
ezek a tanulmányok viccesek...
egyenlőre a Sony küzködik a gyártással és ez 1 darabig igy is lesz.
a Wii nem meglepő,hogy ennyi fogyott csak az USA-ban..szórakozásra van kihegyezve amire az embereknek szüksége van..
Sztem az a konzol fog nyerni amelyre a warez erősebb lesz... -
dark100
aktív tag
Eteren ugytunik konszenzus mutatkozik. Sony-eknal elegge komolytalanul vettek ezt a generaciot. Ugynezki tomegevel vesztik az ''ekszkluziv'' jatekokat, ami hosszu tavon nem igazan elonyos. Radasul technikailag gyakorlatilag mindent elszurtak. Lassu a gyartas, az igeretek pl a Linuxrol lenyegeben kamunak bizonyultak (keves memoria, nincs rsx, lassu processzor), allando inkompatibilatas a rengeteg bepeitett masolasvedelem miatt (meg a Sony tevek birtokosai is szivnak vele, nemhogy ha pl monitorra akarod kotni). Hosszu tavon majd behozza, mondjak ok. De en meg kerdem, megis mivel???
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
Wolverine
félisten
Mindamellett, hogy nem vagyok otthon igazán a gazdasági kérdésekben, mezei userként is nagyjából ezek szúrták a szemem...
Megfogalmazásban pedig az eladási adatok közlése (lásd pilóta kartárs #4-es megjegyzését - van benne igazság, sosem fogjuk megtudni, első napon hány PS3-at lehetett volna eladni...)."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
dezz
nagyúr
kevés memória: ne a wintel-pc-kből induljunk ki.
nincs rsx: még lehet (persze nem teljesen közvetlenül)
lassú processzor: 1. ezt mi alapján mondod? 2. szabadon felhasználható 6db SPE, azokkal azért lehet szép dolgokat csinálni, pl. felmerült egy sw-es opengl implementáció, ha tényleg nem lesz rsx hozzáférés. -
REDeath
őstag
csak 750 ezert mert nem volt több egyszerűen...
upsz pilóta már írta
[Szerkesztve]Kodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak
-
dark100
aktív tag
Lassuk be, a Sony nem egeszen ezt kozvetitette. Hol is van az eloretelepitett Linux? Ok, nyilvan lehet valamire az SPE-ket is hasznalni, de a mag egy 800-as pentiummal vetekszik, az SPE-k meg nagyon specialisak. Eleg sokat olvasgattam mar a temarol, mert engem is nagyon erdekel, de a valosag sajnos kiabrandito. Es igen, a cell egy nagy dobas volt amikor elkeszult, tehat kb 2 evvel ezelott, de azota egyszeruen leszaladta a fejlodes. Talan kirakhatod az sw opengl-t az SPE-eknek, de akkoris sehol se lesz a kepessege egy kommersz pc-hez kepest.
De ugye a fokusz a jatekok lennenek. Nem erzem jo dolognak, hogy a mostani generacional ugytunik 3 gepet is meg kell venned ha lepest akarsz tartani a jatekokkal. Radasul a jatekfejlesztes koltsegei jelentosen megugrottak, es ez elobb utobb a jatekok araiban is meg fog jelnni. Ugye regen a PS2 attol volt oriasi valami, hogy megvetted, leraktad az asztalra, es mentek a jatekok. Azaz megvetted, jatszottal, elvezted. Most meg van PC-s patch-elgetes (amitol neha elszall az egesz), nameg draga fejlesztesek otletek nelkul, es josok penzt elverhetsz, mielott egyaltalan jatszani tudnal. Aztan jon az online, szinten penzelszivas cellal.
Nem kell aggodni, ha egyszer eljon az ido, en is PS3-at fogok venni, de egyszeruen csalodtam benne. Talan tul sokat vartam....? Hol vannak mar azok a regi szep konzolos idok....Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
dezz
nagyúr
''Hol is van az eloretelepitett Linux?
Ha nem is egy egész Linux, de egy Linux kernel van benne ROM-ban. Az meg érdekes lett volna, ha (átlagos jéték előtti) bekapcsoláskor elkezd Linuxot bootolni...
''Ok, nyilvan lehet valamire az SPE-ket is hasznalni
Valamire? Ezt sikerült összeszedni az olvasmányaidból? ;) (Nem hepciáskodni [vagy mi] akarok, de azért ez így érdekes, hogy ''valamire''.)
''de a mag egy 800-as pentiummal vetekszik''
De ugye nem várod el, hogy ezt így bemondásra elhigyjem? (Egyátalán, milyen pentiummal?) Most nem mennék bele, miért nem tartom ezt valószínűnek. Mutatass teszteredményeket! (De nem ám teljesen optimizálatlanokat [itt nem aprólékos kézi optimizációról van szó, hanem fordító általiról], ami itt, a nagyrészt in-orderes működés miatt igen sokat számít.)
''az SPE-k meg nagyon specialisak. Eleg sokat olvasgattam mar a temarol, mert engem is nagyon erdekel, de a valosag sajnos kiabrandito.''
Én is ''olvasgattam'' a témáról (évek óta), és szerintem messze nem annyira nagyon-nagyon speciálisak, mint egyesek mondják. Alapvetően mini-ppc chipek 1-1 VMX + int simd egységgel, saját kis [de nagyon gyors] rammal, dma-hozzáféréssel a main ramhoz. Mi ebben az olyan speciális?
''Es igen, a cell egy nagy dobas volt amikor elkeszult, tehat kb 2 evvel ezelott, de azota egyszeruen leszaladta a fejlodes.''
Ez egyszerűen nem igaz. Mi alapján mondod ezt? Hogy a G80-as 2x annyi FLOPS-ot tud? Ez még messze nem minden! Ime egy jó példa: egy Celles fejlesztő gondolt egyet, és átírt Cellre egy direkt G70-re fejlesztett, annak állítólag jól fekvő, pixel-shader alapú kis ray-tracert. Eredmény: 5x gyorsabban fut Cellen! Miért? Mert nem csak a FLOPS számít. Az SPE általános kódrészekkel is viszonylag jól elboldogul. Forrás: [link]
''Talan kirakhatod az sw opengl-t az SPE-eknek, de akkoris sehol se lesz a kepessege egy kommersz pc-hez kepest.''
Ez csak átmeneti szükségmegoldás. Egyébként a Getaway demó alapján nem olyan rossz ebben sem a Cell.
''De ugye a fokusz a jatekok lennenek. Nem erzem jo dolognak, hogy a mostani generacional ugytunik 3 gepet is meg kell venned ha lepest akarsz tartani a jatekokkal.''
Ezt nem egészen értem, milyen 3 gépet?
[Szerkesztve] -
dark100
aktív tag
Rendben meglatjuk mit hoznak ki. De teny hogy az aprobetus resz bizony sok kellemetlenseget rejt (single issue, SPE-knel nincs branch predictor, egy rendszerbusz van, stb)
http://digg.com/hardware/PS3_equals_800_Mhz_Pentium_III
Valoban, specialis esetekben kihozhato tobb is belole. Remenykedjunk, hogy ki is hozzak Foleg amiatt, mert akkor szamos embernek szuksegtelen lesz PC-t fenntartani, ami penz megtakaritasat is jelenti.Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
dezz
nagyúr
''single issue''
Nem: ''The PPU is a dual-issue, in-order processor with dual-thread support.'' (Lásd pl. CYX által linkelt oldal.) Talán dual-thread módban single-issue.
''SPE-knel nincs branch predictor''
Na nézzük. A branch-pediction lényege ugyebár: előre beolvasni a következő utasításokat, ill. adatot, ha volt hivatkozás, adott esetben a külső memóriából, elfedve annak relatív lassúságát. Illetve az adott esetben hosszú pipe-line-ok feltöltése is időt takarít meg. Nos, az SPE-ben lévő (vagy másként megfogalmazva, az SPU mellett lévő) local storage (embedded sram) 1 ciklus alatt olvasható, és az SPU rövíd pipe-line-nal rendelkezik. Szerinted ezek után mekkora érvágás, hogy nincs itt branch-predictor? (Ami amúgy jelentős helyet foglalna, amit így hasznosabban is fel lehet használni.)
''egy rendszerbusz van''
Nem, 3/több (konfigurációtól függően) is van. 1. XDR IMC (25GB/s, 2 csatorna, kb. 8 hozzáférés egy idejű kezelése), 2. 2 FlexIO interface (76.8GB/s, konfigurálható csatornaszám).
Azért figyelmesebben is olvashatnál... -
dezz
nagyúr
Ja, a digg-es íráshoz: nem ''speciális esetekben'', hanem normális esetben. Mint tudjuk, in-orderes, ezért egy erre való optimizáció nélküli kóddal megszenved. (Ezt írják itt is.) Szóval lenne/lehet/lesz ez még jobb, csak jól se**be kellene rúgni azokat, akik a GCC PPC-s részét csinálták/csinálják (eleve gyengén fordít PPC-s procikra). Addig is, vannak más fordítók is. (Ez persze nem vígasz kimondottan GCC-hez passzított programoknál.)
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
Ohh, bocs a négyes postért, de érdemes elolvasni a kommenteket is pl. itt: [link]
Szóval nem kellene ezt még olyan készpénznek venni. -
dark100
aktív tag
Na igen ha valami megsem megy akkor arrol tuti mas tehet pl a fordito.... Egyebkent a gcc szabadon hozzaferheto, szoval csinalj ppc optimalizaciot, varom mi sul ki belole. Es egy jo tipp: ne dolj be a szamoknak. Csak kabitanak (Pl USB2.0 Hi speed, 480 Mbit/sec a szabvany szerint, de a felet is csak ritkan hozza a gyakorlatban)
Pl: To fetch instructions, the instruction fetch logic reads 32 instructions at a time into its instruction line buffer (ILB). Ez jol hangzik ugye? Foleg ha az elso egy ugroutasitas, es 32 ciklust foloslegesen elpazaroltal toltogetesre. Az kozponti gyurubusz is zavar engem. Szerintem a memoria varakozas elnyeli a teljesitmenyt. Ez egy vicces problema manapsag, mert senki sem gondolna ra. Ugye mindenki abbol indul ki, hogy a CPU feladata a szamolas, biztos azt a bonyolult megoldani. Kozbe ha a szamolason mulna, talan mar joval 10 Ghz folott jarnank. De a problema az adatok mozgatasaval van. Keptelenseg a procikat elegendo adattal ellatni. A parhuzamositas eppen segit, ha nem egy buszon ucsorognek.
Ne aggodj, eros az a proci, de kozel sem anyira. Foleg ha a teljes opengle renderelest is neki kene majd vegeznie. Es mindenki a memoriara fog varakozni.Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
Peat;)
veterán
Érdekes lehet ez a prognózis, vajon ki fizet érte 2000 eurót...de ha a vége valamennyire fedi a valóságot és nintendo tényleg elad 31 milla körüli wiit akkor ez a cég baromi sikeres lesz, mivel alapból régi cuccot ad nyereséggel mint konzol és a játékok ára is xbox360 szint..és még warez sincs egyenlőre rá..microsoftot elvileg így le is hagyhatja nyereséget tekintve és akár bevételt tekintve is ha jó programok jönnek ki rá.
A ps3 meg kötve hiszem hogy ennyire meglóg a többiektől, max eladási mutatóban de akkor nem játszani veszik a gépet..hisz arra grafikailag erősebb az xbox 360 (ebbe nem belekötni, ez tény, nem egy teszt van már róla) és egyre több ps exkluzív fejlesztőt nyernek meg maguknak, akkor pl amcsiknál minek vennének ps3-ból többet, japók viszont menthetetlenek. Lehet csak a blue ray miatt eladnak pár millát ps3-ból de mellé csak 1-2 játékot vagyis eladják buktával a cuccost és lehet még annyi játékot se vesznek rá hogy visszahozza a buktát. Inkább azt a számot nézném meg akik játékra veszik meg. Nyereséget tekintve lehet ps3 lesz az utolsó..fura lenne.
[Szerkesztve] -
Gregorius
őstag
Ha csak az a veszteség lenne, még nem volna semmi baj. Az Xbox360-hoz van kiforrott fejlesztőeszköz, ami mellesleg kísértetiesen hasonlít a Visual Studio-ra (amit a játékgyártók elsöprő többsége jelenleg is használ, és mellesleg PC-re is könnyebben portolható lesz a cucc), ergó nem lesz veszett nagy a játékok előállítási költsége (nincs betanítás/átszoktatás, új tudásbázis felépítése, stb) és/vagy nagyobb az eladott példányszám (egy fejlesztést rögtön két platformra el tudnak adni), ergó könnyen be lehet rajtuk hozni a veszteséget. Az Xbox360-nal tudtak hova menekülni.
A PS3-nál ez az irány a korábban említett okok miatt nem működik. Legalábbis nem olyan gyorsan. Namost a PS3 lemaradása már most súlyos. -
dezz
nagyúr
Azért te is bedőlsz néha a számoknak, lásd #12 közepe.
Azért az több egyszerű ráfogásnál, hogy eleve nem túl jó kódot fordít PPC-re a GCC, és in-orderre sem optimizál. Ez egy tényszerű állapot, ami még változhat.
Int. fetch: az nem feltétlenül 32 ciklus. Meg ez is egy optimizációs kérdés: ha az ott egy feltételes ugrás, úgy kell megírni/fordítónak legenerálni a kódot (pl. ciklus esetén), hogy az ugrás utáni rész fusson le a legtöbbször.
A ring bus úgy van kialakítva, hogy mindent elég jól el lehessen látni adattal. Ami valamennyire gond lehet, az inkább a késleltetés. De tervezéssel az is kompenzálható többé-kevésbé.
Természetesen megvannak a dolognak a maga kompromisszumai. De azért nem teljesen hülyék csinálták, jól meggondolták, mit hogyan. -
Peat;)
veterán
2000euro: olvasd el a cikket amihez írsz , benne van a tervezetet adják ennyiért, amelynek a végkövetkeztetése a már tárgyalt eladási számok
[link]
itt egy teszt, leginkább a gyengébb textúrák, a több rece és néhol a kevesebb fény/fénylődő effekt hiánya a szembetűnő, mindezt kevesebb fpssel. Még fogják optimalizálni valamennyire de xbox ebben lenyomta, ez van..nem kell ettől védeni össze vissza, nem értem a ps3 fanokat, én wii-t fogok venni de elismerem hogy gyenge vacak a gép maga csak nekem a hadonászás bejön és régi crt tv-n elég az a graf nekem, ennyi..mindenkinek más fontos, abban egyet lehet érteni hogy mindegyik konzolnak vannak hibái bőven... -
dezz
nagyúr
Jahh, úgy hangzott, mintha a prognózis szerint valami 2000 euro lenne majd.
Egyébként elolvastam, csodálkoztam is egy sort, és már el is felejtettem.
Teszt: azért talán nem kellene túl messzemenő következtetéseket levonni egy már 1 éve, és egy 1 hónapja a piacon lévő (és fejlesztőkhöz is később került) gépen megjelent (utóbbira az első játékokként) játékokból. Nem akarom mindenáron védeni, de ez azért egy szempont.
Tudom, tesztet kértem, de inkább a featúrék egyenkénti tesztjére gondoltam, ami tényszerűbb. (Persze ilyet csak fejlesztők csinálhatnak, és talán még NDA-s a dolog.)
[Szerkesztve] -
Peat;)
veterán
Én úgy tudom hogy már nagyon régóta vannak fejlesztések ps3-ra, hisz lehet hogy késett de elég régóta kész van..ha optimalizálják majdnem xbox szint lesz, de el nem éri mivel gyengébb a gpu. Amúgy mind2 grafikája szép és bőven elég hdtvre is szerintem, inkább az exkluzív ps címek elvesztése miatt kéne aggódnia a sonynak.
microfos lejárató kampány, de igaznak igaz elvileg: [link]
Az előbbi linket is sg.hu-ról szedtem ott találtam ma reggel itt egy másik ha szereted ezeket a dolgokat, de szerintem fölösleges ezen fennakadni bármely oldal rajongóinak, ezt a részt a nintendo baszta el nagyon, mert bárhogy mondták hogy nem a grafika a lényeg blabla kiegészítő konzol ez a jövőmondó tanulmány is azt igazolja hogy számolni kell velük, mert sokaknak még mindig a hülyülés/élmény számít amit nintendo is megad a hadonászással, vkinek jobban is (pl nekem)
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
Hát, én úgy tudom, hogy azokat a devkiteket, amik már nagyjából azt tartalmazták, mint a PS3, csak az év elejétől szállították, de még abban sem a végleges RSX volt. Az kb. a nyáron lett teljesen kész, állítólag.
A linkelt oldal már nagyon régi, és elég komolytalan. Részben igaz, de akkor is manipulatív.
[Szerkesztve] -
dark100
aktív tag
De forditott esetben is manipulativ eredmenyeket kapsz, hisz a sony is valami brutalis teraflopsokkal reklamozta cell-t, es lassan kijon jo ha a 10-ede igaz (mondjuk akkor is eros a gep). Nekem nagyon celaramkorosnek tunik az egesz, sokkal inkabb valami gridnek nez ki mint egy onallo processzornak. Szerintem a SPE-ket assembly-n kivul nem lehet normalisan programozni, mert amilyen C optimalizaciokra te vagysz, azokat sokkal egyszerubb procikon sem lehet igazan megoldani (meg egy olyan viszonylag egyszeru procin mint egy ARM is felettebb nehez). A programozoi es a gepi logika meglehetosen elut egymastol. Gyakorlatilag neked a project elejen kell olyan kerdesekrol donteni, amik tipikusan a project vegen derulnek ki, tehat hogy milyen feladatot melyik reszegyseg vegez, holott meg azt sem tudod, hogyan fog kinezni a vegleges program. Kivancsi vagyok hogyan lehetne altalanositani egyaltalan a dolgokat. (Pl lennenek SPE binarisok kulonfele feladatokra, amelyek dinamikusan aszerint toltodnek be, hogy eppen melyikre van szukseg) 256Kbyte az nem sok, ha benne akarsz dolgozni, ha meg a fomemoriat nyuszteted, akkor megoli a teljesitmenyt. Kicsit felo, hogy a gyakran olyan lesz a mukodes, hogy egy reszegyseg agyondolgozza magat a tobbi meg unatkozik.
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
dezz
nagyúr
''De forditott esetben is manipulativ eredmenyeket kapsz, hisz a sony is valami brutalis teraflopsokkal reklamozta cell-t, es lassan kijon jo ha a 10-ede igaz (mondjuk akkor is eros a gep).''
Az az egész PS3-ra vonatkozott, RSX-estül. Tényleg némileg manipulatív volt, mert (gontolom) a fix-funkciós egységek elméleti FLOPS értékét is beleszámolta, nem csak a szabadon felhasználható FLOPS-okat.
''Nekem nagyon celaramkorosnek tunik az egesz, sokkal inkabb valami gridnek nez ki mint egy onallo processzornak.''
Ez valamennyire persze igaz.
''Szerintem a SPE-ket assembly-n kivul nem lehet normalisan programozni, mert amilyen C optimalizaciokra te vagysz, azokat sokkal egyszerubb procikon sem lehet igazan megoldani (meg egy olyan viszonylag egyszeru procin mint egy ARM is felettebb nehez).''
Ez nem egészen így van. Azt természetesen én sem várom, hogy átlagos C kódból magától a Cellnek pont megfelelő megfelelő vektorkódot csináljon. Viszont vannak fordító-bővítmények (vektoros változók, és függvény(simd és egyéb változók) alakú függvények), amikkel elég kultúrált C kód írható. (A GPU-s shader-kódok is ilyesmik.)
''A programozoi es a gepi logika meglehetosen elut egymastol.''
Hát, egy jó programozó át tudja venni a gép logikáját.
''Gyakorlatilag neked a project elejen kell olyan kerdesekrol donteni, amik tipikusan a project vegen derulnek ki, tehat hogy milyen feladatot melyik reszegyseg vegez, holott meg azt sem tudod, hogyan fog kinezni a vegleges program. Kivancsi vagyok hogyan lehetne altalanositani egyaltalan a dolgokat. (Pl lennenek SPE binarisok kulonfele feladatokra, amelyek dinamikusan aszerint toltodnek be, hogy eppen melyikre van szukseg) 256Kbyte az nem sok, ha benne akarsz dolgozni, ha meg a fomemoriat nyuszteted, akkor megoli a teljesitmenyt. Kicsit felo, hogy a gyakran olyan lesz a mukodes, hogy egy reszegyseg agyondolgozza magat a tobbi meg unatkozik.''
Erre vannak ötletes megoldások. Pl. az SPE-k self-multitaskingja: szépen beolvashatják maguknak az aktuális kódot, és futtathatják, és így tovább. Ha az idő kis része a beolvasás, és nagy része végrehajtás, csak néhány % a veszteség. -
dezz
nagyúr
Egyébként most olvastam a Cell SDK doksijában, hogy a mellékelt GCC nem az eredeti, hanem saját fejlesztés. Na persze nem 0-ról, hanem módosították eredetit - itt nem csak az SPU-s extensionokról van szó. Na hát ezzel kellene fordítgatni dolgokat, és utána méricskélni.
''The GNU tool chain contains the GCC compiler for the PPU and SPU implemented by Sony Computer Entertainment. For the PPU it is a cross-compiler on x86 and a replacement for the native GCC compiler on PPC platforms. The GCC compiler for the PPU is preferred and the make files are configured to use it when building the libraries and samples.
The GCC compiler also contains a separate SPE cross-compiler that supports the standards defined in the SPU C/C++ Language Extensions V2.1, SPU Application Binary Interface Specification V1.4, and Synergistic Processor Unit (SPU) Instruction Set Architecture V1.0 documents.
The associated assembler and linker additionally support the SPU Assembly Language Specification V1.3. The assembler and linker are common to both the GCC and XL C/C++ compilers. GDB support is provided for both PPU and SPU debugging, and the debugger client can be in the same process or a remote process.''
Meg van egy ilyen is: IBM XL C/C++ compiler, ez talán még jobb, de csak félig kompatibilis a GCC-vel.
''The IBM XL C/C++ compiler for Cell BE Processor is a cross-compiler for x86 platforms only. This C/C++ cross-compiler generates code for the PowerPC Processor Unit (C and C++) or Synergistic Processor Unit (C only) and is tuned for the Cell BE Architecture.'' -
dezz
nagyúr
Még egy kis ''csemege''.
''The XL C/C++ compiler includes five base optimization levels:
-O0: almost no optimization
-O2: strong, low-level optimization that benefits most programs
-O3: intense, low-level optimization analysis with basic loop optimization
-O4: all of -O3 and detailed loop analysis and good whole-program analysis at link time
-O5: all of -O4 and detailed whole-program analysis at link time.
Auto-SIMDization is enabled at O3 -qhot or O4 and O5 by default for the PPE, and at O3 -qhot or O4 and O5 for the SPE.'' -
majom2
senior tag
no offense, de azért vicces ahogy a geek-ek jól megmondják melyik a jó konzol. csakhogy a népek egész mások alapján szoktak dönteni
- fun factor: wii
- ár: xbox, wii
- játékok: xbox
a ps3 jelenleg marad a fanboy-oknak. persze lehet h a helyzet idővel változik, de most ez van.
egyébkén a cikk - utálom ezt mondani, de - nagyon semmitmondó. -
dezz
nagyúr
Nem arról beszéltünk, melyik a jó technikailag, hanem az volt a téma, használható-e, és mennyire könnyen v. nehezen, a ps3 hw. ''most ez van''... Na ja, nem csoda, nemrég óta, és alig lehet kapni a ps3-at. Egyébként rajtad is felismerni vélem a szemellenzőt. ;)
[Szerkesztve] -
dark100
aktív tag
Szamomra tovabbra is tuske marad az, hogy bar a Sony olyat igergetett emlekeim szerint, hogy a PS3-al lecserelhetjuk az otthoni PC-t, csak a vegeredmeny szamomra igen gyenge lett. Mas szempontbol pedig tenyleg semmi rendkivulit nem tud felmutatni. A procija messze nem olyan mese eros, a nextgen dvd-s gyozelemert meg feladoztak mindent, foleg Europat. En elhiszem, hogy roppant jo, ha sok-sok penzt lehet licencdijakbol begyujteni, meg a biznic iz war, de akkoris.....
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
shev7
veterán
hogyhogy gyenge? nem akarom en vedeni a sony, meg biztos nem fogok ps3-at venni, de miert is nem lehet lecserelni ps3-ra az otthoni gepet?
Eddigi infok alapjan a kov ket dolog nyilvanvalo:
1. Azert grafikailag ott lesz a csucson a PS3
2. Teljesitmenye egy 800Mhz-es p3-mal merheto ossze.
Nezzuk mire hasznalunk egy pc-t.
Viszonylag sokan jatszanak rajta. Ezt kipipalhatjuk
Emelett az irodai alkalmazasok hasznalata a jelentos. Csak osszehasonlitaskent, az en laptopom az ideje 90%-at 600Mhz-es orajelen tolti. Egyszeruen a hetkoznapi hasznalat soran ritkan van erre szukseg. A pentium m architektura meg sokkal kozelebb all a p3-hoz mint a p4-hez. Szoval ezt is kipipalhatjuk.
Maradtak a szamitasigenyes alkalmazasok, de ugye azt senki nem gondolta komolyan, hogy a ps3-on fogunk videot tomoriteni, meg kernelt forditani?
Szoval nyugodtan elmondhatjuk, hogy ha a fenti infok igazak, akkor az altalanos felhasznalast szem elott tartva nyugodtan vehetunk pc helyett ps3-at...''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
dezz
nagyúr
''2. Teljesitmenye egy 800Mhz-es p3-mal merheto ossze.''
Ez így egy jó nagy baromság. (Nem a tiéd, hanem aki kitalálta. Igen nagy idióta volt az illető...) Lényegében PowerPC G3-ra fordított kódot futtattak. Azaz:
1. Egyátalán nem volt kihasználva még csak a központi magban (PPU) lévő VMX (más néven AltiVec) SIMD egység sem! (Mintha x86-ra úgy fordítanánk, hogy letiltjuk az SSE1-2-3 kódot.) Akár 2-3x-os gyorsulás/lassulás számításoknál (pusztán a PPU-t használó kóddal).
2. A PPU maga is speciális optimizálást igényel, erre a leghétköznapibb GCC-vel fordítottak, ami eleve PowerPC-re sem túl jó kódot generál. Holott elérhető GCC-ből is egy PPU-ra megfelelően optimizáló változat. Szintén 2-3x-os gyorsulás/lassulás (a teljesen optimizálatlan, általános kódhoz képest).
3. És akkor még nem is beszéltünk ugye az mellék-procikról (SPU-k [SPE blokkokról]), amik használata esetén akár 20-30x-os gyorsulást is el lehet érni (tényszerűen!), egy P4-hez képest.
Tehát: megfelelő fordítóval pusztán a PPU-t kihasználó kód is jóval gyorsabb lesz, adott esetben többszöröse. Az egész Cellt kihasznóló programok meg persze még sokkal gyorsabbak. Nagyon is jól használható úgy pl. videokonvertálásra.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
shev7
veterán
koszonom a felvilagositast
de akkor hol a problema? Mert ezek alapjan nekem ugy tunik, hogy tenyleg kivalthatja szeles korben a PC-t, ha valakinek erre van szuksege. Gondolom azt senki nem gondolta, hogy mindenki PS3-ra csereli a pc-jet, (en sem tennem) de nem erzem azt, hogy tulsagosan nagy kompromisszumokkal jarna egy atlagos felhasznalnalo szamara, sot!
igazandibol a kerdes nem is neked szol''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Gregorius
őstag
Úgy tűnik, a piac szavazott (egyszer):
[link]
Ráadásul pont Japánban nem sikerült a tervezet felét sem teljesíteni, ahol az X360 nem nagyon játszik.
[Szerkesztve] -
KERO_SAN
aktív tag
ne haragudj, de te ezeket a pcworldbol olvasod ?
egyelore nagyon ugy fest a helyzet h ennel nagyobb teljesitmenyt ( mondjuk + 10..30% rol beszelve ) is irrealisan nagy eroforras raforditassal lehet kicsiholni ebbol a vasbol, SPE-k hasznalata nelkul.the troopa of tomorrow _ maydayzor FUTURE WALKS
-
dezz
nagyúr
Nem olvasok pcworldöt. Csak használom az agyam...
És te honnan veszed, amit írsz?
1. Miért is lenne ''irreálisan nagy ráfordítás'' lecserélni a tök átlagos GCC-t a PPU-ra jobban optimizáló változatra a Cell SDK-ból?
2. Az IBM saját, még jobban optimizáló fordítóját is lehetne használni, csak ott már minimálisan bele kell nyúlni a GCC-hez alkalmazkodó kódba. Ez talán ''irracionálisan nagy ráfordítás''?
*** Az PPU-ban lévő AltiVec/VMX egység sem volt használva. ***
3.a. ''Irracionálisan nagy ráfordítás'' lenne AltiVec-es kódokat fordítani rá?
3.b. ''Irracionálisan nagy ráfordítás'' lenne pl. x86-os, SIMD (SSE) kódot (nem asm, hanem C-s) portolni rá?
3.c. ''Irracionálisan nagy ráfordítás'' lenne az IBM-es fordítót használni, és bekapcsolni az auto-SIMD-esítőt benne?
Válaszolnál ezekre a kérdésekre?
Megjegyzések:
1. A Cell PPU-ja nagyrészt in-orderes rendszerű, és köztudottan(?) mint ilyennek, a megfelelő optimizáció (amit viszont tudhat egy fordító is, nem kell kézzel csinálni) létfontosságú.
2. Nézd csak meg, mennyivel gyorsabb egy normális SSE-s kód x86-on, a sima FPU-snál.
3. Mind a módosított GCC-vel, mind az IBM saját fordítójával viszonylag egyszerű SIMD kódot írni, v. máshonnan portolni. Az IBM fordítójában meg ott van az auto SIMD-esítő is.
4. Említett fordítóval nem csak a PPU SIMD egysége, hanem az SPE-k is elég könnyen használatba vehetők. (Ha ilyen egyszerűen nem is 100%-osan.)
5. Még a legteljesítményigényesebb részek kézi optimizációja SPE-kre sem ''irracionálisan nagy ráfordítás'', bár ez már nem amatőröknek való.
[Szerkesztve] -
Gregorius
őstag
Olyan szörnyű nehézségek vannak a gyártásban, és olyan hiánycikk a PS3, hogy az usában már gyűlik fel a raktárakban.
[link]
Azt meg ugye nem kell mondanom, hogy ha ilyen hamar eltolódott a kereslet-kínálat arány, akkor már nemigen fogják lehajrázni a többi konzolt.
Persze az is lehet, hogy a Sony egyszerűen elk**ta a logisztikát, nevezetesen az usára borította a készletet, és a saját japán piacának nem hagyott elég eszközt.
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
válasz Gregorius #47 üzenetére
A cikkben a 2006-os számokról volt szó, és akkor még igencsak hiánycikk volt. Mellesleg most sem ''gyűlik fel a raktárakban'', csak nagyjából annyit kapnak az üzletek, amennyit el is adnak, így mindig van néhány darab raktáron. Ja, és vidéki üzletekről van szó.
[Szerkesztve] -
Gregorius
őstag
A 2006-os záró eredményről és a 2007-es nyitó tendenciáról. Amiből nagyjából azt lehet leszűrni, hogy már nem kapkodják, mint a cukrot (az utolsó előtti bekezdés árulkodik arról, hogy felülbecsülték a keresletet), meglehetősen gyorsan és nem a tervezett volumenű értékesítéssel lecsengett a roham. Az össz eladott konzolszám az előrejelzéseknél lassabban fog a konkurencia mutatóinak a nyomába érni, ugyanis a 2006-os (amúgy felültervezett) alacsony adatról a 2007-es cikk szerint (szintén felültervezett) gyengébb meredekséggel növekszik. Szóval már megint sokkal optimistábbak voltak egyesek, mint azt kellett volna, és ilyenkor extrapolálva illik elgondolkodni, hogy mennyire megalapozottak a jövőre vonatkozó előrejelzései a Sony-nak a konkurencia földbe döngöléséről, de akár az utoléréséről is.
Aztán még jön néhány ballépés, egy-két pikáns hír ([link]), majd ha már a részvényesek is kellőképpen honorálták az eseményeket, a Sony elgondolkodhat azon, hogy melyik ágazatból csoportosítson át a hiány pótlására, vagy hogy hogyan fogja megúszni a komolyabb presztízsvesztést.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- EA Sports WRC '23
- Mobil flották
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kés topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ingress
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen