Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #30 üzenetére

    ''De forditott esetben is manipulativ eredmenyeket kapsz, hisz a sony is valami brutalis teraflopsokkal reklamozta cell-t, es lassan kijon jo ha a 10-ede igaz (mondjuk akkor is eros a gep).''
    Az az egész PS3-ra vonatkozott, RSX-estül. Tényleg némileg manipulatív volt, mert (gontolom) a fix-funkciós egységek elméleti FLOPS értékét is beleszámolta, nem csak a szabadon felhasználható FLOPS-okat.

    ''Nekem nagyon celaramkorosnek tunik az egesz, sokkal inkabb valami gridnek nez ki mint egy onallo processzornak.''
    Ez valamennyire persze igaz.

    ''Szerintem a SPE-ket assembly-n kivul nem lehet normalisan programozni, mert amilyen C optimalizaciokra te vagysz, azokat sokkal egyszerubb procikon sem lehet igazan megoldani (meg egy olyan viszonylag egyszeru procin mint egy ARM is felettebb nehez).''
    Ez nem egészen így van. Azt természetesen én sem várom, hogy átlagos C kódból magától a Cellnek pont megfelelő megfelelő vektorkódot csináljon. Viszont vannak fordító-bővítmények (vektoros változók, és függvény(simd és egyéb változók) alakú függvények), amikkel elég kultúrált C kód írható. (A GPU-s shader-kódok is ilyesmik.)

    ''A programozoi es a gepi logika meglehetosen elut egymastol.''
    Hát, egy jó programozó át tudja venni a gép logikáját. :)

    ''Gyakorlatilag neked a project elejen kell olyan kerdesekrol donteni, amik tipikusan a project vegen derulnek ki, tehat hogy milyen feladatot melyik reszegyseg vegez, holott meg azt sem tudod, hogyan fog kinezni a vegleges program. Kivancsi vagyok hogyan lehetne altalanositani egyaltalan a dolgokat. (Pl lennenek SPE binarisok kulonfele feladatokra, amelyek dinamikusan aszerint toltodnek be, hogy eppen melyikre van szukseg) 256Kbyte az nem sok, ha benne akarsz dolgozni, ha meg a fomemoriat nyuszteted, akkor megoli a teljesitmenyt. Kicsit felo, hogy a gyakran olyan lesz a mukodes, hogy egy reszegyseg agyondolgozza magat a tobbi meg unatkozik.''
    Erre vannak ötletes megoldások. Pl. az SPE-k self-multitaskingja: szépen beolvashatják maguknak az aktuális kódot, és futtathatják, és így tovább. Ha az idő kis része a beolvasás, és nagy része végrehajtás, csak néhány % a veszteség.

Új hozzászólás Aktív témák