Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyberius

    aktív tag

    válasz Kalandor #16 üzenetére

    Ez nem hit meg bizalom kérdése. Semmilyen információnk nincsen arról, hogy ezt a cuccot hány évig tervezték, és milyen biztonsági előírásoknak kell megfelelnie. De ha én légügyi hatóság lennék, akkor ugyanolyan műszaki feltételeknek feleltetném meg, mint bármelyik más ember alkotta szerkezetet, amely a rám bízott légtérben akar üzemszerűen röpködni.

    Ami meg az automatikus irányítást illeti: a mai modern utasszállító repcsikben már megvan minden, ami ahhoz kell, hogy egy repülőgép Londonból Budapestre elrepüljön. Szóval a pilóták nyugodtan ehetnek halat, ha szükséges, a gép leszáll magától is. :)
    Asszem az Airbusokban már nincs semmiféle közvetlen összeköttetés a kezelőszervek és a repülőgép között, a pilóta tkp. egy joystickot rángat, a számítógépek meg eldöntik, hogy megcsinálják-e, amit a pilóta akar, vagy sem (azaz nyugodtan beleavatkozhatnak a vezetésbe, ha úgy gondolják, hogy amit a pilóta csinál, az veszélyes a repülőre nézve).
    A szuperszonikus vadászgépek meg annyira instabilak aerodinamikailag, hogy az embernek esélye sem lenne a levegőben tartani mondjuk 2 Mach sebességnél, ha az automatika nem korrigálna folyamatosan. Szóval az automatikus vezérlés már bizony háttérbe szorította az emberit. :) Persze műrepülő robotpilóta nem lesz egyhamar, de itt nincs is erre szükség, itt egy helikoptert kell a levegőben tartani. Ezt én nyugodtan rá merem bízni az automatikára.

Új hozzászólás Aktív témák