Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz julius666 #6 üzenetére

    A GIMP-nek nagyon sokat kell még fejlődnie ahhoz, hogy egyáltalán megközelítsen a PS színvonalát.
    4 éve dolgozom egy reklámstúdióban, próbáltuk mi is a GIMP-et, próbáltunk átállni rá, főleg az 'olcsósága' miatt :)
    De egyszerűen használhatatlan. Nem képes a normális CMYK kezelésére. ICC profilok, layerek effectek fényévekre vannak még a PS-től.
    Szal, a gui le van szarva, ha nem lehet vele kifogástalan nyomdai PDF-et a megfelelő színprofillal exportálni, illetve a színeket megfelelően konvertálni. Gondolok itt SRGB, CMYK, Eurscale, SWOP meg hasonló... ICC és egyéb színprofilok tökéletes használata elengedhetetlen egy nyomdai munkához.
    Egyszóval nem a GUI a lényeg, az le van szarva, amíg technikai téren fényévekre van még a PS-től.

    Kb olyan, mintha az S3 Virge 32Mb-os videókártyán akarnál Crysis-t futtatni. Attól még, hogy teszel rá egy szép matricát, jáccani nem fogsz tudni...

    Szóval összességében a GIMP teljesen jó otthoni bohóckodásra, alap office use-ra, de profi grafikai munkára alkalmatlan úgy ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz julius666 #14 üzenetére

    "A múvi mékertől sem várja el az ember, hogy mozifilmeket lehessen gyártani benne."

    Így van, ezért sem hozzák egy szinten a Premiere Pro-val meg a Sony Vegassal, sem az After Effecttel.
    Mondom, otthoni alap használatra kisebb fotó buherálásra jó a Gimp is. Még azt is elhiszem h webgrafikához is elég.

    Mi legutóbb kb 1,5-2 éve próbálkoztunk vele a cégnél. De magát a CMYK-t is csak valami plug-innel tudta kezelni, de ez így még édes kevés.

    Amúgy a PS CS4 már hardveres gyorsítást használ az effekteknél. így az eddig 1-2 perces loading lecsökken 5-10 másodpercre. Ez se rossz dolog, főleg ha az ember egy 3x2m-es molinót tervez, ami nálunk nem ritka.

    Az átméretezés más progiknál nemtom, hogy megy, de PS-nél lehet írni scripteket, illetve külön parancsokat. Bár ezt gondolom te is ismered. Megnyomod a 'felvétel' gombot, és onnantól kezdve minden műveletet rögzít a PS. Pl bazi nagy képet akarsz 800x600-ra méretezni v akármire, akkor elkezded csinálni, majd mentés és bezárás. Aztán felvétel stop. Majd adsz a parancssornak egy billentyűt, v. bill konfigurációt, és innentől kezdve a következő képeknél csak azt az egy bill.t kell lenyomni, a többit magától megcsinálja a méretezéstől kezdve a mentésen át a kép bezárásáig.
    Szal 200 kép átméretezése meg újramentése kb annyiből áll, hogy az első képen megcsinálod manuálisan a dolgot, utánna meg már csak egy gombot kell megnyomni 199x és kész.

    @ntomka: igen, összekevertem a Riva TnT2-vel ha jólemlékszem az volt 32 megás. De a lényegen nemváltoztat. :P

    "Mert professzionális szinten nemtom van-e tudásbeli különbség"

    Pedig van bőven. A munkámból kifolyólag rengeteg grafikai céget 'ismerek'. Soha sehol nem hallottam még, hogy mást használnának, mint PS. Arról nem is beszélve, hogy gondolom nem véletlen, hogy a cégek inkább megveszik a méregdrága PS-t, minthogy az ingyenes Gimpet használják. Ott se ülnek hülyék, ha tökéletes lenne a GIMP arra, amire kell akkor nem adnának ki pénzt a PS-ért.

    Még egy nagy előnye a PS-nek, hogy képes már a Vektoros állományokat is kezelni, illetve szerkeszteni megtartva vektorosként, tehát nem muszáj beraszterizállni ahhoz, hogy PS-ben szerkesszek egy logot vagy hasonló. A mi területünkön pedig a Vektoros képkezelés szintén elengedhetetlen. Ugyan erre ott az Illusztrátor, vagy a Corel x4 amiket szintén használunk, de az h PS már ezeket is kezelni, még egy plusz pozitívum! :)

  • Dany007

    veterán

    válasz julius666 #16 üzenetére

    Én értem mire gondolsz.
    Egyszer se mondtam, hogy általános célokra ne lenne jó a Gimp.
    De azért a PS 20 éves tapasztalatait elég nehéz lesz überelni, ami a sok apróságban meg is nyílvánul.
    Minden nyomtatott terméknél a két legfontosabb színmód az RGB és a CMYK. És ezt szokták összekeverni a színprofillal. Ezek cska színmódok. Az alap. Gimphez már ehhez is külön plug-in szükséges. Ami persze megoldható, ahogy mi is megoldottuk, és ahogy más fórumokon is írták. A színprofilok konvertálásánál vannak gondok,meg azok kezelésénél.
    De sz.tem ez megoldható lenne, nemtudom mi akadálya van a Gimpes fejlesztőknek.
    Szal azért furcsa nekem, hogy a cmyk részt így kihagyták, mivel minden nyomtatott terméknek ez az alapja. Legyen az szórólap, plakát, molinó, banner vagy akármilyen újság.

    Nem olyan nagy gond az, hogy a Gimpet egyszerűen nem ilyen célokra szánták. Csak akkor nem kéne a PS-hez hasonlítani... most itt nem rád gondolok :)

    @bambano: ez most hogy jön ide? :) Mondtam, hogy egyéb célokra megfelelő lehet, de PS-től akkoris nagyon messze van...

  • ntomka

    nagyúr

    válasz julius666 #21 üzenetére

    "Nem is beszélve arról, hogy 1 DVD a telepítője, míg a gimp-nek mennyi? 20 mega? 50? Ha megnézed a 2 program árcéduláját, kicsit se gáz."

    A csicsa sokba kerül méretben és árban is. Lásd Apple termékek. ;]

    ツ Headphones on - World off

  • Dany007

    veterán

    válasz julius666 #21 üzenetére

    Ha jólemlékszem a CS3-ban még nincs, de a CS4-ben már van. És igen, csak a filterekre vonatkozik. Ahogy írtam is a több perces várakozást lecsökkenti pár másodpercre. Bár ettől még sz.tem elég gépigényes a kicsiket. Ez igaz. Bár ez is inkább nyomdai, nagy méretű fájloknál nagy segítség. Mivel egy mondjuk 350x50-es webes banner tervezésénél még a legkomolyabb filter sem tart tovább pár másodpercnél. Ezzel szemben, amikor egy 400x100cm-es 150dpi-s molinóról van szó, na olyankor inkább kimegyünk egy cigire, mire befejezi.
    Én még a cégnél is CS2-t használok. V.hogy jobban megszoktam.
    Ami a CS4-ben nagyon zavart, az az ablakkezelése volt. Hát az v.mi katasztrófa. Ha több képet húzok be egyszerre, akkor fogja, és magától beteszi őket az egyik kép 'mellé' egy ablakba, amolyan lapfüles megoldásként. Na, az használhatatlan. Mivel bármit átakarok húzni egyik képből a másikba, szét kell szednem a képeket, gondosan egymás mellé rakni, nehogy rácuppanjon megint... Szóval gázos ez az auto ablakkezelés. V.milyen szinten ki lehet kapcsolni, de még utána is marad pár dolog, amit magától méretez, illetve tologat az ablakok között. Na, én ezt nem tudtam megszokni, így marad a CS3 vagy CS2. Lehetett benne dolgozni, csak sokkal sokkal lassabban, mivel még arra is figyelni kellett, hogy az adott képet hova húzom, nehogy rásnappeljen valamelyik másik képre... :S
    Amúgy meg a CS2 sebessége bőven megfelelő. Még sima P4-en 2gb rammal is bőven jó.
    Bár ez részletkérdés, mert nálunk munkától függően 3-4 graf, progi is fut egyszerre. Van amikor egy munkameneten belül szükség van pixeles és vektoros progikra is :)

  • ntomka

    nagyúr

    válasz julius666 #24 üzenetére

    Ez a python érdekes dolog, lehetne róla beszélni egy alkalmas topicban. A tapasztalatom az, hogy gyorsabb, mint a legtöbb script nyelv, pedig egész komoly eszközrendszere van. A legtöbb szerver oldali Google alkalmazás is pythonban van írva, ami jól példázza az erejét. :)

    Egyébként kipróbáltam a CS4 PS-t, és meg kell mondjam, szerintem felület szempontjából eddig ez a legjobban sikerült darab. A sebességével személy szerint (még az én vasamon) sem volt gondom, igaz, a memória használata nem gyenge (e téren pl egy gimp köröket ver rá, és persze pozitív értelemben). Na de visszatérve, a felülete tényleg el van találva. Egyszerűen kellemes használni, pikk-pakk kézre áll minden, az effektek nekem gyorsabban lefutnak benne, mint a gimpben, és a különböző nézetek is jók. Átváltasz egy másik nézetbe, és máris az adott munkához legalkalmasabb felületet és eszköztárakat kapod. Ezt nemtom tudja-e a gimp, de a profik számára szerintem hatalamas segítség lehet.

    A gimp ellen is ennyi hozható fel első körben. A legtöbben felrakják, és egyből leszedik, hogy "ez meg mi", mert tényleg annyira csúnya szegény. :D

    [ Szerkesztve ]

    ツ Headphones on - World off

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz julius666 #21 üzenetére

    "A rosszul megírt kód amúgy nem a PS sajátossága, az adobe többi termékére is jellemző."

    Ez sajna igaz. A Flash-től a hideg ráz, például.

  • Sanyix

    őstag

    válasz julius666 #13 üzenetére

    Ezzel az ezt meg azt nemtud, meg cmyk színkezeléses dologgal sg fórumon is állandóan előjön, persze már számtalanszor be lettek linkelve neki az erre való pluginek :DD

    Van akinek csak write only módja van.

    [ Szerkesztve ]

    szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

  • Sanyix

    őstag

    válasz julius666 #21 üzenetére

    az ilyen programokat hívják bloatware-nek :D a windows is ilyen, office is, de még sok példa van.

    aki azt mondaná hogy a tudás miatt, annak elmondanám, hogy a programkód maga ha már 10 megát elfoglal, az már óriási méretet és bonyolultságot jelent, tehát röviden a programkód normális esetben nagyon kevés helyet foglal, a játékok is a textúrák, hangok, modellek miatt óriásiak, maga a program befér néhány megába. Na de viszont vindóznál vagy ps-nél hol van ezer féle 4096*4096-os méretű textúra meg 3d modellek, meg több órányi hangfelvétel?
    Szép példa a windóz média pléjer vagy defender. Lehet keresni alternatívákat (amik többet tudnak, sőt szebbek is, és lehet ámulni a tized akkora memória, és lemez használaton).

    [ Szerkesztve ]

    szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

  • ElEvEn11

    senior tag

    válasz julius666 #24 üzenetére

    Szerintem - legalábbis egyelőre és jelen pillanatban - felejtsd el azt a hozzáállást, hogy az általad felhozott szoftverek a PS-val egy kategóriában játszanak. Annyira új technológiákat használt és használ ma is a képszerkesztés terén, hogy az fényévekkel (például az automatikus és tartalomfüggő, torzulásmentes átméretezés, amit - ahogy megjelent az onOne fejlesztése - azonnal beépítettek a szoftverbe, de még sorolhatnám estig) helyezi a többi szoftver elé. Mindezt alap esetben tudja. A kiegészítőkkel pedig további lehetőségek vannak, de szerintem ember nincs, aki akár csak az Extended változatot is teljes mértékben használná.
    Szerény személyem a 2.5-ös változattal kezdte a PS pályafutását és hidd el, hogy nagyon sok egyéb alternatív, akár ingyenes szoftvert próbáltam, de egészen egyszerűen egyik sem volt ilyen szintű és kezelhetőségű. Arról pedig már nem is akarok külön fejezetet nyitni, hogy - mivel a .psd formátum kvázi ipari szabvány lett - millió kép-, videószerkesztő és -vágó szoftver is teljesen natívan támogatja azt. Innentől fogva ismét a PS-nél a pont.
    Szóval béke, meg minden, de - félre téve a Photoshop iránt érzett ragaszkodásom - még most sem érte utol egyik vetélytárs sem.
    A Gimp pedig továbbra is jó kezdeményezés, de minden egyes újabb változaton csak azt látom, hogy megcsinálják azokat a funkciókat, ami a PS-ban már 5 éve is bent volt. A kiegészítők pedig nagyon sok esetben csak egy-egy konkrét célra használhatók és több olyannal is találkoztam, ami teljesen gáz eredményt adott, akár RGB, akár CMYK volt a használt színtér. Egyébként meg hol a HSB színtér pl. belőle?
    Számos fórumon ma divat utálni a Photoshop-ot (celebek és képhamisítási ügyek miatt), de tény, hogy nagyszerű program és mivel már elég nagy méretű a kicsike így Ő sem hibátlan. Ezzel együtt (ismétlem magam!) eddig nem sikerült felülmúlni.
    Amúgy pedig a képhamisításokért, a celebek, vagy a csúnyácska csajok megszépítéséért nem a Photoshop a felelős, hanem az azt használó stúdió, ügynökség, lap, média, szerkesztő, azaz az ember. A PS csak eszköz.
    Bocs a hosszú hsz.-ért, de azt hiszem le is írtam mindent, amit ezzel kapcsolatban érdemes volt mondanom.

    Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)

Új hozzászólás Aktív témák