Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    válasz Kaoru #20 üzenetére

    Szerencsésnek neveznélek, mivel, mint írtad is, volt egy megfelelő tanár és jó tankönyv. Szerintem ezek elengedhetetlenek és valóban szükséges mindenféle háttérismeret, de ha csak annyiból áll az óra, hogy tanárnő (lényegében) felolvassa az életrajzot (aztán írjunk le amit tudunk, meg ott a tankönyv) azzal nem vagyunk sokkal előrébb. Mivel egy dolog megtanulni valamit, és egy másik, ha értjük is azt. Ha tisztában vagyunk az előzményekkel, illetve, hogy mikre kell figyelni, milyen szempontok alapján olvassunk egy verset, közösen beszéljünk meg részeket, úgy sokkal jobban megmarad illetve könnyebb elemezni is aztán. Csak ugye sokszor nem veszik a fáradtságot, csak felolvassák a verset, elmondja a tanárnő a véleményét, aztán következő órán karó, mert vagy nem emlékszem arra amit mondott, vagy nem értettem azt és így nem tudom elemezni a verset.
    Másrészt szerintem az irodalom meglehetősen szubjektív. Kinek-mi tetszik, hogy értelmezi, értékeli, mit tartunk értékeknek, mi a fontos. Szerintem ezt így nemigazán lehet tanítani. A tanárokat érdekli az irodalom, mások véleménye, mindenféle költői eszközök, szeretnek olvasni, de nem értem miért baj, ha valakit ez teljesen hidegen hagy... Nekünk is van véleményük (általánosságban), kedvenc elfoglaltságunk, mégsem eröltetjük rá másra.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák