Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    válasz Kaoru #20 üzenetére

    Szerencsésnek neveznélek, mivel, mint írtad is, volt egy megfelelő tanár és jó tankönyv. Szerintem ezek elengedhetetlenek és valóban szükséges mindenféle háttérismeret, de ha csak annyiból áll az óra, hogy tanárnő (lényegében) felolvassa az életrajzot (aztán írjunk le amit tudunk, meg ott a tankönyv) azzal nem vagyunk sokkal előrébb. Mivel egy dolog megtanulni valamit, és egy másik, ha értjük is azt. Ha tisztában vagyunk az előzményekkel, illetve, hogy mikre kell figyelni, milyen szempontok alapján olvassunk egy verset, közösen beszéljünk meg részeket, úgy sokkal jobban megmarad illetve könnyebb elemezni is aztán. Csak ugye sokszor nem veszik a fáradtságot, csak felolvassák a verset, elmondja a tanárnő a véleményét, aztán következő órán karó, mert vagy nem emlékszem arra amit mondott, vagy nem értettem azt és így nem tudom elemezni a verset.
    Másrészt szerintem az irodalom meglehetősen szubjektív. Kinek-mi tetszik, hogy értelmezi, értékeli, mit tartunk értékeknek, mi a fontos. Szerintem ezt így nemigazán lehet tanítani. A tanárokat érdekli az irodalom, mások véleménye, mindenféle költői eszközök, szeretnek olvasni, de nem értem miért baj, ha valakit ez teljesen hidegen hagy... Nekünk is van véleményük (általánosságban), kedvenc elfoglaltságunk, mégsem eröltetjük rá másra.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Kaoru #25 üzenetére

    Szerintem arra gondolt, hogy az irodalom oktatásnak az lenne a cálja, hogy megszeressük az olvasást. Ami persze nem feltétlenül így van, de szeritem van benne logika. De ez mindennel így van - angolt, történelmet is lehet érdekesen tanítani, és van akik megszeretik, nos ez talán irodalomnál sem lenne egy hátrány, de ez megint tanárfüggő.
    Akkor pl zenénél maradva - nem a zene célja, hogy megszeressük, max az ének óráknak lehetne ilyen szerepe. Nem is talán az, hogy megszeressük, de megtanuljuk értékelni az előadókat, művészeket, de ez megint olyan, hogy rengeteg mostani stílusokról még csak említést sem tesznek (legyen akár jazz, blues, rock, stb), pedig talán aktuálisabb, mint pl Mozart. Az, hogy kinek mi a fontos szintén szubjektív. Szerinted az irodalmi korstílusok, művek, stb az alapműveltség része, ettől függetlenül engem nem érdekel. Nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem tanulom meg, de az, hogy tudok valamit, nem jelenti azt, hogy érdekel, ezért ha esetleg erre terelődne egy beszélgetés is, mint mondtad, egyszerűen nem foglalkoznék vele, mert nem érdekel a téma. Innentől pedig ismét csak fölösleges ezt tanulnom.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Kaoru #32 üzenetére

    Persze, hogy nem baj, hogy tanuljuk, hiszen amit tudunk az még jól jöhet, de azért az irodalom kicsit más, tekintve, hogy érettségi tantárgy és szakközépben is 4 éven keresztül tanítják - ellentétben pl földrajzzal, ami nálunk 1 év volt, és ott sem voltunk igazán kibékülve a tanárnő módszereivel, de hát úgy voltunk vele, hogy túl leszünk rajta. Ezt irodalomnál azért kicsit neccesebb. Persze nem alapvetően a tantárggyal van a bajom nekem sem, csak sokszor a módszerekkel, elképzelésekkel - és mint láthatjuk nem csak nekem, hanem még sokaknak, ezért lenne célszerű valahogy az oktatás ezen részén is változtatni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák