- DIGI kábel TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Milyen routert?
- Windows 11
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nagyon szívszorító, ami veled történt, de sajnos az eseted a MÁV állapotából egyenesen következik.
Annak idején, amikor a vasúti kocsikat tervezték, nem is gondoltak arra, hogy a vonaton utazhat valaki kerekes székkel.A rendszerváltás után, a mozgássérült emberek jogai is előtérbe kerültek, a vasút is rákényszerült arra, hogy lépjen ez ügyben. Azt a megoldást választották, hogy alakítanak ki kocsikat erre a célra, majd valami -szerintem eleve hamvábaholt módon- nem a kocsiba építettek a felszállást lehetővé tevő eszközt, hanem az állomásokon vannak erre a célra "természetesen" csak egyes állomásokon emelőszerkezetek.
A tragédia az, hogy tudtommal ma sem úgy alakítják ki a legtöbb kocsit, hogy mozgássérült emberek a kerekesszékükkel felszállhassanak, hanem néhány átalakított kocsit hurcolásznak ilyen esetekben.
Nem vagyok tisztában vele, hogy nyugaton pontosan hogyan oldják meg ezt, de szerintem a megoldás az lenne, hogy minden vasúti kocsiba fel tudjál szállni a kerekesszékeddel, ahol nem elkülönítve, hanem a többi utas között utazhass. Ehhez elég lenne az ajtókat olyan szélesre alakítani, hogy felférjen egy szabványos kerekesszék, a feljutáshoz pedig egy lehajtható rámpa, amin a széket fel lehetne tolni.
Sajnos az átlag távolsági buszokon is hasonló a helyzet. Csak néhány busz alkalmas arra, hogy kerekesszékkel felszállhass rá.
Azt azért meg kell jegyezni, hogy a vasút sem vehet új kocsikat már legalább tizenöt éve egyáltalán, azonban a meglévők felújításakor valószínűleg lenne rá lehetőség, hogy az átalakítást Nektek is elfogadható módon végezzék.
A tokaji és pesti hozzáállás közötti eltérést pedig legalább részben magyarázza a munkaerőpiaci helyzet, mivel a vasútnál nagyságrendileg hasonló a fizetés az országban, ez Tokajban elfogadhatóan jó, Pesten már az alacsonyabb osztályba esik, tehát olyan szintű munkaerőt is kapnak, tisztelet a kivételnek.
Jó lenne, ha angolul/németül beszélő/olvasó fórumtársaink megnéznék az európai helyzetet e szempontból, mert sajnos én nem tudok idegen nyelveket.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen