Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz flash- #33 üzenetére

    "mert mondjuk az új rendszer alapján!! eddig 70-90 pontokkal vették fel az egyetemekre-főiskolákra az informatika tanár szakokra a diákokat....no comment."
    Milyen szakra? Milyen új rendszerben?

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz -=Jam=- #40 üzenetére

    Azt szerintem te is belátod, hogy ebben a formában tarthatatlan a testnevelés és az informatika oktatása is. Az informatika tanítása számtalan gondolkodási és eszközkezelési készség elsajátítására lenne jó. Ehhez képest csökkentik az óraszámot. A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon. Ezt meg lehetne csinálni délután meg hétvégén is szakkör meg tömegsport formájában. Nekünk is volt _kötelező_ tömegsport, mégis szívesen jártunk, mert jól éreztük magunkat. Csak ehhez olyan lehetőségeket kellene kínálni, ami felkelti a gyerekek érdeklődését. Cserébe azt a plusz három tanórát, amit most testnevelésre fordítanak, lehetne másra használni.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #42 üzenetére

    A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon.
    ->
    A testnevelés nem arról szól, hogy jól érezze magát csupán a gyerek...

    A tesi óra arról szól, hogy megszeressék a mozgást, ehhez pedig idő kell.
    Hát nem tudom. Mi általánosban két évig szinte csak futottunk. Valahogy nem tudtam megszeretni. Talán nem volt rá elég idő. Ellenben mikor gimiben kaptunk egy kosárlabdát, vagy floorball felszerelést, akkor élvezettel futkároztuk végig a 45 percet, és ugyanúgy elfáradtunk.

    A gyerekek régebben délutánonként legalább futkároztak, fociztak, kerékpároztak, fára másztak... ma pedig többnyire a facebook-on lógnak, vagy játszanak a gépen.
    Ebben több más tényező mellett annak is szerepe van, hogy az iskolák sokszor nem kínálnak megfelelő délutáni lehetőségeket. Inkább kiadják bérbe a tornatermet délutánonként, mert abból is némi pénz van.

    Mindkettőre szükség van, csak amíg a mozgás szeretete főleg gyerekkorban sajátítható el, mert ez a gyerek természetes életkora az intenzív mozgásra, addig szvsz az informatika oktatás ráér.
    Bármelyik képességre igaz, hogy gyerekkorban sajátítható el a leginkább. A mozgás mellett a nyelv, az alapvető gondolkodási képességek, az értő olvasás, bármi. A gyereknek ugyanúgy hasznára válna, ha fiatalon tanulna algoritmikusan gondolkozni, mint az, ha mozog, és erősödik a vázrendszere. Nyilvánvalóan a kettő között azt az egészséges egyensúlyt kéne megtalálni, amitől most nagyon messze vagyunk.

    Nem veszít semmit a társadalom, ha nem tanul meg 8. osztályig perfektül java-ban programozni, ellenben egészséges alapokat kap az egészséghez.
    Ez egy baromi nagy demagóg csúsztatás volt, amit szerintem te se gondolsz komolyan, ha mégegyszer elolvasod. Senki se várja el a gyerektől, hogy nyolcadikban akármilyen nyelven perfektül programozzon. Azt viszont joggal várná el a tanár, hogy hatodikban, amikor szövegszerkesztést kell tanítani, akkor egy öt soros szöveget ne 30 percig tartson begépelni. (Mindezt egy városi, elitnek számító általános iskolában.)

    Azt kéne észrevenni, hogy bármilyen jó is lehet az eszme, ha a megvalósítás körülményei nem adottak. Utána számoltál már, hogy hány tesi órát kell összesen megtartani egy héten? Csak egy alap, 2 oztályos általános iskolát vegyünk példának. Az összesen 16 osztály, heti szinten 80 tesi óra. Még ha egyszerre két osztálynak is van órája (elférnek a tornateremben?), akkor is heti 40 óra. Ha naponta 6 tanórával számolunk egy felsős osztálynak, az még akkor is csak 30 óra egy héten. Tehát 10 órát a tornatermen kívül kell megtartani. Hol fognak átöltözni és mosdani?
    Ezzel van a probléma, nem azzal, hogy többet kéne mozogni a gyereknek.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #45 üzenetére

    Ezek nagyon jó példák, csak kiragadtad őket az egészből. Szerintem te is tudnál olyan élsportolókat is sorolni, akik olyan buták, mint egy marék molylepke.
    De ugyanígy van számos tanulmány arról is, hogy minél fiatalabb a gyerek, annál gyorsabban tud például idegennyelvet tanulni. Megtanul perfektül angolul óvodában meg alsó tagozatban, és később nem kell neki plusz órákra járni, több ideje marad például mozogni. És ez sokaknál működik is, mások meg bármilyen okosak is lesznek, nem feljlődnek ki megfelelően a szociális készségeik.
    Ez mind olyan, hogy valami valamiért. Meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel összességében a legjobban jár a gyerek. Most az a probléma, hogy rossz az népesség egészségi állapota. De ha ész nélkül mindent a mozgásnak rendelünk alá, akkor évtizedek múlva meg lehet, hogy baromi fitt emberek lesznek, csak éppen alapvető feladatokat nem tudnak majd elvégezni, mert az éretlmi képességeik romlanak le úgy, mint ahogy most az egészségi állapotuk.

    És akkor most feltételeztük, hogy ennek a programnak lesznek mérhető eredményei. Mert hiába tartanak papíron heti 5 tesiórát. Ha valójában nem mozog 5×45 percet a gyerek, akkor minden egyes fennmaradó perc mástól veszi el az időt.

    Az informatikára visszatérve, nagyon nagy hiba az oktatást meg a gép előtt töltött órák számát egy kalap alá venni. Ideális esetben a gyerek nem játszik a tanórán, hanem tanul. Hasznos dolgokat, amiket a jövőben kamatoztatni tud. Az, hogy alsó tagozatban például rajzolnak, meg mesés oktatóprogramokat használnak, az nem játék, hanem játszva tanulás. A kettő nagyon nem ugyanaz.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #48 üzenetére

    Azt nevezzük kiragadott példának, amikor valaki olyan példát választ ki a jelenségek sűrűjéből, amivel a saját véleményét igazolja.
    Kétségtelen, hogy a mozgásnak számtalan hasznos hatása van, de olyan törvényszerűség nincs, hogy aki többet mozog, az okosabb lesz. Az értelmi fogyatékkal élők mozgásos terápiájából meg főleg nem lehet kiindulni, mert az speciális eset, ami a népesség túlnyomó többségére nem alkalmazható. Egy átlagos gyerek ugyanis főleg a vázrendszerét, a légzését és a keringését fejleszti a mozgással, míg az értelmi sérülteknél az a cél, hogy az idegrendszert fejlesszék, hogy valamit visszaszerezzenek abból, amit a természet elvett.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #52 üzenetére

    Ezt senki sem tagadta. Bár a magatartászavaros (aka. "rossz") gyerekeknél nem elsősorban az értelmi képességeket, hanem a koncentrációt fejlesztik a mozgással. De ettől függetlenül is igaz, amit mondasz.

    Viszont ha hiszed, ha nem, az informatika oktatással is lehet mérhető fejlődést produkálni az értelmi képességekben. (Meg az idegennyelvvel, a matekkal, a természettudományokkal, sőt még az irodalommal is.) Az infó óraszámot mégis csökkentik. Cserébe van heti 5 tesi, amit az esetek többségében nem lehet normálisan megtartani. Tehát valójában nem heti öt tesi van, hanem heti x, ahol x<5. És ha a nagytudásúak felmérték volna, hogy a jelenlegi állapotok között hány testi órát lehet valóban, normális körülmények között megtartani, akkor az 5-x különbségét értelmes dolgokra is lehetett volna fordítani.

    És a gyerek nem azért fogja megszeretni a mozgást, mert minden nap kötelező neki mozogni, hanem azért, mert jól érzi magát. Ahhoz meg, hogy jól érezze magát, az kell, hogy egy négyzetméternél nagyobb hely jusson neki a tornateremben, meg kapjon saját labdát, vagy legyen lehetőség csapatban játszani. És ha az iskolák megkapnák a működtetéshez szükséges pénzt, akkor nem kéne délután bérbe adni a tornatermet, meg fel tudnának venni képzett embereket, és nem nyolctól kettőig kéne bezsúfolni az összes tesi órát, hanem mondjuk nyolctól hatig vagy nyolcig. Máris kijönne összességében a heti öt tesi óra, és még normálisan tisztálkodni is lehetne.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz kymco #55 üzenetére

    Ez teljesen igaz. De ez elmondható az összes tantárgyra, úgyhogy ezzel elég necces érvelni. Ez csak akkor állná meg a helyét, ha a heti 5 informatika órát írnák elő úgy, hogy összesen 30 számítógép van az iskolában.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz dajkopali #59 üzenetére

    Ezzel így valóban nehéz vitatkozni, csak nem ez az alapvető probléma.
    Az, hogy nincs elég hely, sportszer, tisztálkodási lehetőség, egyenlő azzal, mintha nem lenne elég terem, szék meg számítógép az informatika oktatáshoz. Ezért mondom, hogy nem abból az irányból kell megközelíteni a kérdést, hogy jó-e a testmozgás, vagy nem, mert az egyértelmű. Onnan kell megközelíteni, hogy megvannak-e a szükséges feltételek ahhoz, hogy a gyerek rendesen tudjon sportolni, ÉS lehetőleg még szeresse is, amit csinál.
    Ha a heti öt informatika órát írták volna elő törvényben, akkor is ugyanez lenne a probléma.

    (Tényleg csak zárójelben, már évek óta hangoztatott probléma, hogy túl nehéz az iskolatáska. Pont egészségügyi szempontokat emelnek ki: gerincferdülés, vállöv torzulás, stb. Tiszta jó, hogy most még a tornaruhát is minden nap lehet cipelni. Mert ugye arra kevés iskolában van lehetőség, hogy a gyerek egy saját szekrényben elzárja a ruháját meg a tisztálkodási eszközeit, és mondjuk csak a zoknit meg a pólót vigye haza, amit naponta mosni kell.)

Új hozzászólás Aktív témák