Új hozzászólás Aktív témák

  • SentryGun

    aktív tag

    Sajnos nem volt türelmem végigolvasni az összes hsz-t, ezért sorry, ha volt már, amit írok.
    Szerintem is a nagy gondok vannak az oktatással ezen a téren, bár abszolút nem műszaki vonalon vagyok.
    Kb. 100 hsz-ig olvastam, és a két véglettől eltekintve (az infó a matekkel egy szinten legyen vs. nem is kell infó) egy arany középutat kellene találni, felfrissített, és frissen tartott anyaggal (ami országos szinten sajnos kivitelezhetetlen).

    Lehet, hogy kicsit csapongó, amit írok, de nagyon széles a témakör.

    Nálunk is az ment, amit már sokan leírtak: office, és alapismereti baromságok, aztán játék - mindez az oktatási rendszer minden szintjén előröl kezdve.
    Általánosban egy különórán logóztunk mi is (negyedikben), egyébként ősrégi gépeken ment mindenhol az agymosás. A diákok két csoportra oszlottak:
    1. akik már rendelkeztek (legtöbbször önállóan megszerzett) tudással, és ezért untatta őket az óra (általában többet tudtak jóval a tanárnál), illetve
    2. akik nem rendelkeztek tudással, de nem is érdekelte őket az anyag.

    Ez általánosban, középsuliban ugyan úgy lejátszódott. Az (új) érettségit simán meg lehetett írni infóból 100%-ra, azoknak akiket amúgy is érdekelt, a többi értelemszerűen nem ment belőle vizsgázni. Programozás nulla, infó emelt érettségi előtt egy fél évvel kapkodtak, hogy valami fogalmunk legyen, jó nagy nullás is lett a programozás feladata mindenkinek...
    Ezért én nem azt mondom, hogy az office baromság, vagy a programozás az, de pl. én középsuli óta nem is láttam access-t. A programozásról meg alapképzésen derült ki, hogy én ezt inkább messziről szeretném elkerülni, ebben persze jócskán közrejátszott a silány matematika képzés is...
    Aztán BA alapképzésen megint jött a baromság: az infó órát kötelező felvenni mindenkinek, gyakorlattal. És kezdődött az office századjára. :W A gyakorlati óra még siralmasabb volt: a csoportunk tanárnője(!) azon rugózott, hogy nem jól tudta valaki az ablak jobb felső sarkában található gombok (idióta) magyar neveit. Vicc... De érzem, hogy emiatt, ma több vagyok másoknál. :DDD

    Én, és akikről az ismerősi körömben tudok, mindannyian kivétel nélkül magunktól, autodidakta módon tanultunk meg mindent. Esetleg egy-két informatikus ismerős besegített az "internetmentes időkben". :) És nem feltétlenül világmegváltó kódolással töltöttem az időm, hanem egyszerűen játékkal, a többi meg hozzáadódott. (Egyébként Commodore 64-től kezdve volt szinte minden, 386, 486, pentium1...)

    Visszakanyarodva a témához:
    Sokan írtak nagyon jó dolgokat: pl. eresők; hálózati alapok (LAN, wifi, mobilinternet, tűzfal, tehát amivel valaki nap, mint nap találkozik), ezek tulajdonságai (nem működési elvek, és hasonló unalmas dolgok) és szükséges beállításai, valamint, hogy miért fontosak ezek, stb.
    Okostelefonok rendszerei közötti különbségek, mi az előnye, hátránya, stb. - Meg nem tudom mondani, hány lánnyal kellett elmennem az elmúlt években mobilvásárláshoz segíteni, de itt külföldön a srácok nagy részét sem nagyon érdekli, hogy mi a különbség.
    (És ezért mosolygok jókat a mobilarena fórumokban néha folyó káromkodásba torkolló vitákon. Külföldön az emberek bemennek a boltba, és azt a készüléket veszik, amelyik tetszik nekik, vagy amelyik belefér a rá szánt keretbe. Halálosan nem érdekli őket, milyen rendszer van rajta, és az miért jó. Sokan candy bar mobilokkal szaladgálnak.)

    Tulajdonképpen ezernyi dolgot lehetne még írni, mert szinte minden jobb a mai alaptananyagnál...
    Bocsi a litániáért! :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák