Új hozzászólás Aktív témák

  • tzsiga

    csendes tag

    Sokszor szóba került a programozás.
    A szakközépiskolában ezt írják a kerettanterv bevezetőjében
    (szakközépiskola, 9. évfolyam: http://kerettanterv.ofi.hu/szakkozep/informat_9-12_sz.doc)

    A kiemelést különösen humorosnak találtam. A végén írom, hogy miért.
    ---
    A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör hozzájárul az önismereti és a társas kapcsolati kultúra fejlesztéséhez. A problémamegoldás során a tanulók megtapasztalják, hogy egy nagyobb probléma akkor oldható meg hatékonyan, ha azt kisebb részekre bontják, és a feladat megoldása közben csoportban dolgoznak együtt. A csoportmunka szervezése hozzájárul az önismeret fejlesztéséhez valamint a társak megértéséhez, elfogadásához.

    A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör segíti az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztését, mert a programozási nyelvek általában angol nyelvű utasításkészletet használnak. A program saját segítségnyújtó dokumentumai, illetve hibaüzenetei általában angol nyelvűek, ezért a programozással foglalkozó diák rákényszerül az angol nyelvű szövegek olvasására és azok megértésére. A feladathoz tartozó problémák programozására nagy mennyiségű angol nyelvű minta, megoldási javaslat, forrás lelhető fel az interneten, emellett angol nyelvű fórumokon is tanácsot lehet kérni. A fellelhető tudásanyag áttanulmányozása, illetve a fórumokon való levelezés során jelentősen mélyül a tanuló idegen nyelvi tudása, fejlődik kommunikációs képessége.

    A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör támogatja a matematikai kompetencia fejlesztését, mert a matematikai problémák algoritmizálása és az algoritmus programmal történő megvalósítása során a tanuló használja a diszkussziót, a folyamat során hangsúlyossá válik a logikus gondolkodás. Az algoritmizálás során a matematika órákon megismert képletek alkalmazására, átalakítására kerül sor. Az alkotás során igénnyé válik a felhasználóbarát program írása, a szakkifejezések megfelelő használata, a matematikai készségek rugalmas alkalmazása. A programírás végén teszteléssel ellenőrzik munkájukat, felismerik a hibalehetőségek vizsgálatának a jelentőségét, a programhasználathoz szükséges felhasználói dokumentumok fontosságát.
    ---

    A tényleges tartalom leírása a 10. oldal alján kezdődik és a 12. közepén fejeződik be.

    Ehhez rendelkezésre áll összesen 6 (hat) óra. Gyakorlással, számonkéréssel együtt.

    Nos? A tanár ettől nem térhet el. Mit gondoltok, milyen esélyei vannak egy egészségügyi szakközépben? A lányok majd bújják az angol nyelvű dokumentációt?

    Jogos a felháborodása a tanároknak?

Új hozzászólás Aktív témák