- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Mobilinternet
- Microsoft Outlook topic
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Zyxel NAS326
- Asustor NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
Szép új világ!
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
nihill
őstag
Telepakolják extra költségekkel amit csak tudnak, mert miért is ne, aztán meg majd ártatlan szemmel csodálkozunk, hogy minden többe kerül...
-
addikt
Ezen azért pontosítsunk: A Deere szerint a gazdák régóta aggódnak a rengeteg adat biztonsága és a cégek ebből való profittermelése miatt...
Itt nem a személyes adatok monetizációjáról van szó, egy nagy gyártó sem gondolkozik ilyesmin, ebben biztos vagyok. Inkább telemetria az önvezető funkciók fejlesztéséhez. -
joghurt
addikt
Az USÁban már zajlik a csoportos per ellenük, elsősorban a javításhoz való jog kapcsán.
Európában pedig valóban az adatok körül nagyobb az aggódás.A JD egy dolgot szeret elfelejteni. (A profitéhség nyilván nagy, és "jó ötletnek tűnt" majmolni az Apple-t.) Csinálhatnak ők akármilyen mindent tudó saját járműkövető rendszert. Egy agrárcégnek viszont nem csak JD járművei vannak; még az esetleg bemárkafanatizáltaknak sem. Márpedig a tulajdonos és az agronómusok egy rendszerben, ugyanúgy akarják látni az összes járművüket.
A tej élet, erő, egészség.
-
nagyúr
Ezt meg kell akadályozni, az élelmiszerbiztonság nem lehet üzleti kérdés.
Thanos was right.
-
#06911232
törölt tag
Ap EPL-től csak tanulni lehetne , ők az abnormál-pszichologikát alkalmazzák, ahol a recept a következő:
Add népnek drágán a sz*rt... mert az olcsó és jó az már túl gyanús nekik...
-
Gargouille
őstag
Túl azon, hogy mennyire gyomorforgató ez az üzleti modell (leegyszerűsítve: vegyél meg valamit jó drágán, ami felett igazából nem is rendelkezel és folyamatosan fizess jó sok pénzt a gyártónak, hogy használhasd a saját tulajdonodat) ha egy ilyen automatizált eszköz kiváltja az emberi munkát, akkor van benne ráció. Csak hát ez a fránya üzleti modell...
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
nyunyu
félisten
Ukrajnában pár éve már egész iparág alakult ki a traktorok szolgáltatófüggetlenítésére, mert a gazdáknak elege lett abból, hogy aratás közben kellett kihívni a JD márkaszervízt, amikor olajcsere periódus miatt letiltott a traktor.
Amúgy nemrég volt hír arról, hogy az orkok kifosztották az ukrán JD képviseletet, de sokáig nem jutottak a traktorokkal, mert központilag letiltották őket.
Gondolom azokra még nem volt telepítve a feketepiacon elérhető ukrán firmwareHello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
#56573440
törölt tag
nem csak az olajcsere a gond mert azt viszonylag tudják tervezni, az egyéb meghibásodások miatti megállás a para, mert az csak úgy megtörténik... És hiába van alkatrész a raktárban, ha a nyominger gép nem indul el csak ha a JD embere rádugja magát és engedélyezi... Azok meg főműsoridőben lehet hogy hetekre mondanak időpontot ami nyilván nem egy kívánatos dolog amikor mennie kell a szántásnak vetésnek aratásnak, akárminek... Egyébként miért az apple-t majmolják? Adobe mámióta ezt csinálja, de Linus is elküldte a teamviewert az anyukájába talán 3x zsinórban már, mert a 12-es verzióbónál megvette a lifetime licenszet, és amióta előfizetéses van már csak bszogatják hogy váltson arra, hiába fizetett több k dodót el a licenszre, jobban járna mindenki ha mégis havidíjat fizetnél... Tele az ipar ilyennel, az autógyártók is évek óta pedzegetik hogy minden autót fullextrára gyártanak és havídíjas lesz az ülésfűtés meg társai.
-
dolon75
aktív tag
viszont üzleti adat lehet, nem?
ki, mikor, mit csinált, mekkora területen, mit vetett, mennyit aratottvetesből pontosabban lehetne becsülni a várható termést, előre készülni árakkal, tároló kapacitással, piaccal...
[ Szerkesztve ]
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
fatpingvin
őstag
az ukránok nagyon helyesen tették hogy ezt a gyakorlatot bevezették. a gazda megvette a hardvert, innentől használhassa már ahogy jónak látja, tökmindegy milyen hangosan visong a cég.
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Postas99
senior tag
A vetésből nem lehet becsülni a várható termést, mert a mezőgazaság ki van téve az időjárási viszontagságoknak és a többi egyéb tényezőnek.
1, Ebből nem lehet megmodani hogy milyen szárazság lesz
2, Mennyi a talaj tápanyagmegtartási képessége,
3, Permetezés stb.. károkozók hatása a termésre..
4, Terményhozam...
Csak egy maximalizált értéket lehet esetleg becsülni, de mint mondtam ez csak egy viszonyszám.
A mit vetett.. nem kell a traktorra betálplálni.. a mennyit aratott is változó mert a területet le kell aratni de lehet hogy azon a területen a termés bőven átlag alatti...
Az ár pedig csillió dologtól függ... ezt csak feldolgozás után lehet kiszámolni és akkor sem fogja lekövetni a piacot ténylegesen. -
Pötyi
őstag
A kérdés csak az, hogy mit tehetek én, vagy Linus, vagy az ukrán gazda, ha nekünk úgy van szükségünk egy termékre, hogy egyszer megvesszük, aztán onnan kezdve örökké használjuk, viszont a cégek rájöttek, hogy nekik jobban megérné, ha előfizetés-szerűen folyamatosan fizetnénk a termékükért és nekik jobban megérné a folyamatosan befolyó pénzünk, ezért átállnak olyan modellek gyártására, amiknél csak ilyen folyamatos fizetési lehetőség van?
Fapados, állandóan online kapcsolat nélküli modellt pedig majd nem is gyártanak. Egy gyártó se.
QNX is cool!
-
dolon75
aktív tag
-
addikt
Ha erre tényleg lenne valódi piaci igény, akkor jönne egy olyan gyártó, aki ennek a hasznát learatja. De nincs, mert ezeket a gépeket egyébként is már központilag kell szervizelni, és a modern fejlesztések több hasznot hoznak, mint amennyibe ez a fajta finanszírozás kerül.
-
Erunosta
tag
Erre jó példa egy pasas aki a úgy döntött PR fogásból, hogy extrém drágán adja el az alkoholt amít készít. Egy sima semmi extrát nem nyújtó pia ami horribilis áron megy. És veszik a dúsgazdagok, mert drága. Hihetetlen a világ. Nem tudok forrást, egy átveréseket összefoglaló youtube filmben volt.
-
moma
őstag
Szerintem az adat gyűjtéssel az aggodalmat az jelentheti, hogy a gazda földjének hatékony megműveléséhez szükséges tudás nem a gazdánál lesz. Szóval a föld tulajdonos kb bérli az infrastruktúrát, ami versenyképesen tudja művelni a földet. És ő max ennek valami kiszolgálója lesz. Amivel valószínűleg még mindig jobban jár, mintha a multi felvásárolja a földeket is és csak alkalmazná, amikor épp szükség van rá. De mindenesetre felsejlik egy korábbi világ vége.
we all deserve a bit of luck.
-
Ed3r_X_
nagyúr
-
Neurotoxin
őstag
válasz #56573440 #12 üzenetére
"Tele az ipar ilyennel, az autógyártók is évek óta pedzegetik hogy minden autót fullextrára gyártanak és havídíjas lesz az ülésfűtés meg társai."
Volt egy ilyen balhé mostanában valamelyik német autógyártónál, (igaz nem havi előfizetési modellként) emlékeim szerint az Audinál, hogy valaki a kétzónás Digitklímáját gombnyomásra, egy közös zónaként, összevonva szerette volna állítani, erre az autó kiírta a központi kijelzőre, hogy "ez a feature nem elérhető, keressen fel egy márkaszervízt".18 éve a PH! lapcsaláddal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Neurotoxin #24 üzenetére
A renault talán már teljesen leállt vele de a zoe biztos az elején jött ki úgy hogy az akkupakk az lízingelhető volt... Abból lett kis kavar használt piacon azért... Alig várom hogy mikrotranzakciós legyen minden is, a mikróban a grill funkció, a kocsiban az oldallégzsákok, a klímában a fűtés.... Értem én, de nemá...
-
Postas99
senior tag
Jelenleg is vannak itthon is ilyen megoldások:
Itineris - GPS alapú nyomkövetés ahol be lehet adni hogy egy adott területet szántson fel a traktor, ehhez még bent sem kell ülni a gépben. Itt egy google maps megfelelő rétegén lehet felvinni az adatokat hogy honnan kell elindítani a szántást pl.
Üzemórát eddig is rögzítettek a traktorok. GPS koordináta.
Amúgy ez tényleg nagyon OFF: De ha te lennél a gyártó és szerződésben rögzítenéd hogy az alkatrész és egyéb cucc ami kötelező szervíz karbantartásnál szükséges csak tőled rendelhető és csak a Te szakemberd javíthatja, mert ki tudja mi kerül a helyére csere vagy egyéb esetén akkor Te is ragaszkodnál ahhoz, hogy más ne nyúljon bele. Utána ha más nyúl bele simán akár tönkre is vághatja a gépet és ez nem egy 6 millás autó hanem bőven akár 30-50-100 milliós eszköz is lehet.
Mint az új autó szervíz, oda is kötelezően be kell vinned az autót.Meg lehet kerülni ezt is és értem, hogy sok helyen nincs meg a kellő tőke hozzá és senki nem akar várni a szervízre mert az a legrosszabb munkagép amelyik nem dolgozik. De a gyártó sem hülye, hogy egy olcsóbb sz@r cuccal helyettesítve egy alkatrészt "sufni tuning esetén" majd ha tönkre megy a traktor, akkor simán áthárítja a felelősséget a megbütykölt traktor tulajdonosa a gyártóra, hogy ő volt a hunyó.
[ Szerkesztve ]
-
Pötyi
őstag
Gondolom úgy értette, hogy eddig az évszázados (analóg) földművelési tudás ott volt a gazda fejében. Pista bácsi reggel felkelt, valahol Jász-Nagykún-Szolnok megyében, igény szerint bedobott egy napindító páleszt, majd kiballagott a földje mezsgyéjére, feltartotta a benyálazott ujját a hajnali szellőbe és ha jó irányba fújt a szél, akkor nekilátott aratni.
Namármost ha a nem a paraszt arat, hanem az önvezető John Deer, akkor az csak akkor fog elindulni, ha a John Deer központban a műholdról kapott időjárási előrejelzés jó időt mond és a trakesz alján a lézeres magasságmérő fotocelláját megszakítja a legmagasabb búzakalász. Pista bácsi hiába fogja nyomkodni a távirányítót, ha ő máshogy gondolja. A trakesz nem fog elindulni és kész.
QNX is cool!
-
net84
őstag
A javíthatóság régóta probléma több más ágazatban is. Garanciális időben még részben megértem a ragaszkodást (habár had döntsem el én, hogy kell-e nekem a garancia), de utána már nem (főleg, amikor nincs most azonnal, de rögtön szervizes). Régen az aratáskor kint állt a műhelykocsi a szerelővel, ha gond volt javított (nagyon ritka volt, hogy javíthatatlan volt helyben, az esetek többségében 1 órán belül mehetett is tovább). Most gyökeret ver a gép és vársz fél-egy napot legalább.
A nem csak JD gépeket is fel lehet vértezni nyomkövető, helyzet/állapot jelentő rendszerekkel. Nem egy-két gazdaság van, akik az új gépek mellett a mai napig használják a régi technikákat, csak már látják egymást ők is távolról.
#13 dolon75 - ahogy Postas99 kolléga is írta, egy adat kevés. De több adattal sem feltétlenül lesz jó a dolog. Lehet algoritmusokkal játszani és valahol kell is, de a jó adat a betakarításkor érkezik meg.
Létezik már olyan rendszer, amivel a tárolót, a táblát vagy akár az úton lévő anyagot lehet figyelni. Eső, nedvesség- és páratartalom, tömeg és szinte bármi figyelhető. Kérdés, hogy mit akarunk belőle és hogyan számolni.#21 moma - "Szerintem az adat gyűjtéssel az aggodalmat az jelentheti, hogy a gazda földjének hatékony megműveléséhez szükséges tudás nem a gazdánál lesz." - ha azokra gondolsz, akik előtte sosem műveltek földet, csak gyorstalpalón elvégeztek szép tanfolyamokat (pl. hogy be tudjanak jelentkezni földalapú támogatásért), akkor igen. Azonban a jó ("öreg") gazda ismeri a területét, a környékét és az időjárást.
Read only...
-
BiP
nagyúr
-
dolon75
aktív tag
Ezeknél a gépeknél nincs olyasmi konstrukció, hogy csak bérlik, és minden költséget (mármint javítás, meg tervezett karbantartás, ilyesmi) a lízingcég fizet?
Inkább meg akarják venni ezeket a gépeket a gazdák, vagy aki ilyennel dolgozik?Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
dolon75
aktív tag
Arra próbálok választ találni (és ez nem off, a cikkben is említik), hogy a gazdák milyen adatokat féltenek?
Az, hogy merre fordult a gép, nem hiszem, hogy nagy értékű adat. Feltételeztem, hogy akkor talán következtetni lehet valamire abból, hogy mit mikor csinálnak, és jobban becsülhető lesz a végeredmény, de mint írtad, ez sem állja meg biztosan a helyét.
Más ötletem nincs. De kíváncsi, az vagyok.
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
€uro
őstag
válasz Gargouille #10 üzenetére
Mi abban a gyomorforgató, hogy adott egy lehetőség?! Ha tetszik, élsz vele, ha nem, akkor nem.
Miért kell hőbörögni, ha valami nem szimpatikus? Rá vagy kényszerítve, hogy használd? -
#56573440
törölt tag
Az akkupakk lízing papíron jó buli, de ahogy eléri a használt piacot a termék na ott berobban a logisztikai és jogi atombomba... Nyilván egy lízinges akkupakkal kapcsolatos terheket eladás előtt a gyártónak gondolom ki kéne fizetni, az feloldja és go, de ahogy olvastam pont abból volt gond hogy ez nem történt meg, így az új tulaj szívott nagyot vele.
Sokmindent lehetne, bérelni is akár, csak ennek jogi és logisztikai hátteret kell biztosítani, jelenleg sok márkakereskedés csak a tulajjal beszélget, és van hogy az előző tulajokhoz tartozó bejegyzéseket is csak az ő írásos beleegyezésével kapod meg. Na így nem lehet bérelgetni meg lízingelgetni hogy nem lehet leigazolni vásárlás előtt hogy most mi a státusza a pakknak... -
Gargouille
őstag
"Ha erre tényleg lenne valódi piaci igény, akkor jönne egy olyan gyártó, aki ennek a hasznát learatja."
Ez téves megközelítés szerintem, mert sok mindenre lenne valós igény, amit még sem szolgálnak ki. Például reklám mentes ingyen appokra is lenne igény meg még sorolhatnám mi mindenre, de ha egyszer üzletileg nem érdeke senkinek, akkor nincs kiszolgálva az igény. Ettől még az igény lehet valós. Amúgy pedig ha minden gyártó átáll az előfizetéses modellre, akkor nem lesz választása a fogyasztónak. Ha pedig jön egy gyártó, aki nem lép be a körbe, az üzletileg le fog maradni, mivel - szemben a versenytársaktól - le kell mondania a folyamatos rendszeres bevételről, tehát ki fog esni a versenyből mert nem fog tudni annyi profitot realizálni, nem lesz annyi pénze fejleszteni és így tovább.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Oldman2
veterán
válasz Gargouille #39 üzenetére
Kapcsolóan az általad leírtakhoz, nemrég egy Podcastban hallottam, hogy ma már egyetlen befektető sem fektet be tőkét olyan Startup-ba, ami nem "előfizetéses modell" -ben gondolkozik!
-
Gargouille
őstag
Pontosan, ez egy öngerjesztő folyamat. Semmi köze nincs a vevői igényekhez, mert már rég elmúlt az a világ, ahol a tényleges igények alakítják a kínálatot, helyette már a kínálat formálja a vevői igényeket, a marketing pedig elvégzi hozzá a szükséges agymosást is, megmagyarázza, hogy "miért jó neked" az, hogy a saját tulajdonodat folyamatosan "bérelned kell", mintha védelmi pénzt kéne fizetned.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
addikt
válasz Gargouille #42 üzenetére
Ez konzumer piacon igaz csak. Százmilliós traktort nem a marketing fogja eladni. Eleve ezek a cégek nem is folytatnak ilyen értelemben marketingkommunikációs tevékenységet, a sales dealereken keresztül folyik.
Az ingyenes app témához: piaci termékekről beszélünk, nem kommunizmusról.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz fatpingvin #44 üzenetére
Olvass vissza, hogy mire reagáltam:
...Például reklám mentes ingyen appokra is lenne igény meg még sorolhatnám mi mindenre, de ha egyszer üzletileg nem érdeke senkinek..
Ingyen legyen, de reklámmentes is. A fejlesztő meg vatikáni valutában kapja a fizetését. -
Gargouille
őstag
"Százmilliós traktort nem a marketing fogja eladni."
Dehogynem. Csak nem a TV-ben reklámozzák, mint az akciós párizsit, hanem direktben megkeresi a rábeszélőember a gazdát. Csak a forma más, a lényeg ugyanaz.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Gargouille
őstag
"Ingyen legyen, de reklámmentes is. A fejlesztő meg vatikáni valutában kapja a fizetését."
Ja, mint a Veeam például. Nyilván nincs is más lehetőség az ingyen használható szoftverre, csak a reklám, semmi más. Világos.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
addikt
válasz Gargouille #46 üzenetére
Igen, és a rábeszélőember lyukat beszél a hasába a gazdának, aki kicsapja a tízmilliókat. Pont mint egy UL-nél. Ugyan már.
A valóságban tendereztetés van, konkurens árajánlatok, kedvezmények tömkelege. Ezek ipari berendezések, ahol nem az a lényeg, hogy milyen a színe a verdának, hanem hogy mennyi hasznot tud termelni.
#47Gargouille
Miért, mi az alternatíva?[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
Traktoriparban nem, de például ipari szeletelőkkel és mérlegekkel kapcsolatban egészen pontos ismereteim vannak, igen ott - lényegét tekintve - hasonlóan megy, csak nem olyan közönségesen, ahogy leírtad. (Tehát nem csap ki senki semmit, de a döntéshozókat kell megkörnyékezni hozzá.)
"Miért, mi az alternatíva?"
Számtalan példa van a szoftveriparban, gondolj akár arra, hogy bizonyos funkciók csak a fizetős verzióban vannak, de amúgy reklámmentesen használható az app, vagy van aki támogatásra épít (tehát opcionális, hogy fizetsz-e érte), vagy ahol például a support kerül pénzbe. Sok lehetőség van, nem csak és kizárólag a reklám. Bár kétségtelen, hogy az a legegyszerűbb, nem kell hozzá egy szalmaszálat sem keresztbe tenni, cserébe legalább jó igénytelen.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
addikt
válasz Gargouille #49 üzenetére
Oké, ennyi erővel kb. az appok 99%-a ingyenes, hiszen nem fizetsz érte a 0. pillanatban. Csak ha tényleg használni akarod, akkor in-app puchase keretében meg kell venned az adott fícsőrt. Szerintem te is érzed, hogy ez az üzleti modell addig működik, amíg elég sok olyan ember van, aki amúgy fizet az appért. Tehát ez valójában nem ingyenes app.
vagy van aki támogatásra épít (tehát opcionális, hogy fizetsz-e érte)
Te is tudod jól, hogy ez a modell kizárólag enterprise környezetben működik, ott pedig nincs olyan, hogy nem veszel hozzá supportot. Szóval ja, a szoftver ingyenes, de mégsem az.Senki sem mondta, hogy csak a reklámmal lehet finanszírozni valamit. Én azt mondtam, hogy vagy fizetsz érte, vagy reklám. A fenti példáid a fizetsz érte kategóriába tartoznak.
Persze nyithatunk arról filozófiai vitát, hogy mit tekintünk ingyenes appnak. Amit bárki ingyenesen letölthet, vagy ami tényleg nem kerül semmibe teljes funkcionalitás mellett?
Új hozzászólás Aktív témák
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titan 256GB (S23/S24 Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs