Új hozzászólás Aktív témák
-
#92253184
törölt tag
válasz Tigerclaw #87 üzenetére
"Ráadásul Steve Jobs-hoz képest Elon Musk-ot nem a pénz, vagy az ego motiválja."
Ez az évszázad hazugsága, semmi más nem motiválja, mint ez a kettő. Nektek tényleg nem tűnt fel, hogy üzleti birodalmat akar az akumlátor technológia és a töltési megoldás köre épiteni?
Csak az benne a nevetséges, hogy egy látványos innováció nincs mögötte. -
sirály12
őstag
Akkor nektek bejön a hidrogénes golog, lelketek rajta.
Én a kevesebb mozgó alkatrésszel szerelt, egyszerübb elektromos hajtásban látom a jövőt. Ebbe nem kell olaj, meg szürők meg stb. Kell egy akkupakk egy vezérlő meg egy motor.
Szerintem ez egyszerübb, és biztonságosabb is.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
nagyúr
válasz sirály12 #104 üzenetére
Én a kevesebb mozgó alkatrésszel szerelt, egyszerübb elektromos hajtásban látom a jövőt. Ebbe nem kell olaj, meg szürők meg stb. Kell egy akkupakk egy vezérlő meg egy motor.
Mert például a Toyota Mirai-ba olaj meg szűrők kellenek igaz?
Az üzemanyag-cellákhoz....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
sirály12
őstag
Nem, de mint irtam az egyszerübbet favorizálom.
Melyik az egyszerübb szerinted: egy akku vagy egy üzemenyag cella?Szerk.: Sajnos az uzemanyagcellák várható élettartalma még elég kevéske. És nem olcsóak, hogy 5-10 évente cserélgesse az ember az autójában.
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
nagyúr
válasz sirály12 #106 üzenetére
Az előbb még az olaj és a szűrő volt a problémád a hidrogén-meghajtású kocsiknál. Ami elég meglepő, lévén egyik jelenleg kapható, vagy a közeljövőben várható hidrogén-meghajtású autóban sincs ilyen.
Most már az üzemanyag-cellák élettartama, amin lovagolsz, noha erre vonatkozólag senkinek nincsenek megbízható információ, lévén a Hyundai ix35 FCEV és a Toyota Mirai sem rendelkezik hosszú távú tapasztalattal. Amit eddig a laborteszteken tudunk, ott ~4000 óra működés után 10%-ot veszítenek a teljesítményükből, és 6000 óra működés után 20%-ot. A 4000 óra ugyebár 166 nap folyamatos működést takar, míg a 6000 óra 250 nap folyamatos működést takar. Az üzemanyag-cellás autók azonban csak az aksik töltésére használják az üzemanyag-cellákat.
De számoljunk egy kicsit. Vegyük a 4000 óra folyamatos működést, ekkor ugye 10%-os teljesítmény vesztésnél tartunk. A 4000 órát mondjuk szorozzuk meg csak 60km/h sebességgel, ez 240 000 km.
Ehhmm... Ekkora futásteljesítményt felújítás nélkül a mai belsőégésű motorok se nagyon tudnak, viszonyítás képen.
Az üzemanyag-cella pedig itt "mindössze" 10%-os teljesítmény vesztést produkál.
Azt már csak csendben teszem hozzá, hogy például a Toyota Prius akkupakkok élettartama is erősen változó, mert hát láttam olyat, amelyiket 5 év után kompletten cserélni kellett. Na az se volt olcsó a tulajnak... De szerinted akkor is jobb az EV, mint a FCEV?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
sirály12
őstag
válasz #06658560 #108 üzenetére
"Az üzemanyag-cellás autók azonban csak az aksik töltésére használják az üzemanyag-cellákat."
A tiéd előtti hozzászólás.Tehát akkor megvan az a rendszer amit én egyszerünek tartok és még erre rátesznek egy üzemanyagcella, hidrogéntartály, kombót. Akkor nem lesz bonyolultabb?
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Prózai kérdés: Melyik a drágább egy tüzelőanyag cella csere vagy egy akkucsere az elektromos autóban?
Mert egy sima akku ev autóban csak akku csere és ennyi. Egy tüzelőenyagos autóban akkor kell majd akkucsere és egy idő után a tüzelüanyag cella csere. Melyik lesz az olcsóbb?Akkor nézzük meg a miarit amit felhoztál. 350-450km egy tankolással. Ennyit a tesla is tud egy töltéssel, ergó nem jobb. A teslát bárhol tudom tölteni a mirait hány helyen is tudod jelenleg megtankolni? Mondjuk magyarországon? Erről ennyit.
Dupla olyan bonyolult rendszer = több meghibásodás.
Mirai ára 70-80k euro
Tesla S ára 80k euro
Valahogy a tesla nekem jobban tetszik.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
nagyúr
válasz sirály12 #109 üzenetére
Tehát akkor megvan az a rendszer amit én egyszerünek tartok és még erre rátesznek egy üzemanyagcella, hidrogéntartály, kombót. Akkor nem lesz bonyolultabb?
Te a bonyolultságot olaj és szűrő emlegetésével pátoszoltad.
Az tisztán elektromos járművek problémája a gyors töltés lehetőségének gondja. Erre a (valódi) hibridek a jelenlegi megoldások - van egy benzinmotor, ami tölti az aksit, ha az már lemerülőben van.
A hidrogén-üzemanyagú járművek kvázi ugyan ezt nyújtják, csak a benzinmotort egy üzemanyag-cellára cserélik.
Hogy ha neked az üzemanyag-cella bonyolult, akkor veszel tisztán elektromos autót. De például azzal "simán" nem fogsz eljutni Budapestről Münchenbe, vagy mondjuk Velencébe. Legalább két, de talán több megállót is be kell iktatnod, ahol legalább egy órát töltheted az autódat. Per pillanat a megfelelően kiépült töltőhálózat hiánya miatt ez ciki lenne.
A hidrogén meghajtás előnye az, hogy elvben megtehetnéd max. egy megállással, ahol ~3 perc alatt teli tankolod az autót és továbbmész. Jelenleg a hidrogén-meghajtás problémája is a töltőhálózat, de az sem reménytelen dolog, legalábbis Nyugat-Európában. Magyarországon bajban van a Mirai-tulaj, mert nincs még kút...
Ha a belsőégésű motorokat elvetjük, akkor per pillanat a hozzájuk fogható rugalmasságot csak az hidrogén és az üzemanyag-cella nyújtja. Lehet választani, ha a benzin nem gond -> hagyományos hibrid. Ha a benzin nem játszik -> hidrogén...
Akkor nézzük meg a miarit amit felhoztál. 350-450km egy tankolással. Ennyit a tesla is tud egy töltéssel, ergó nem jobb. A teslát bárhol tudom tölteni a mirait hány helyen is tudod jelenleg megtankolni? Mondjuk magyarországon? Erről ennyit.
Először a bonyolultsága volt a gondod, meg az olaj és a szűrő.
Aztán az élettartam.
Most az, hogy nem tudod megtankolni.A következetesség nem erősséged...
Mondjuk én vagyok a hülye, hogy leállok veled vitatkozni, érteni nem értesz hozzá, ostoba közhelyeket meg bárki fel tud hozni (figyelmen kívül hagyva, hogy például anno a Tesla-k is csak 230V-ról voltak tölthetőek, mikor az első hazai szürke importos példányok megjelentek...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pomorski
őstag
válasz Shadowbull #111 üzenetére
"Az akksik elettartama sem valami acelos..." - Pedig nem is B20-ból építik őket...
-
sirály12
őstag
válasz #06658560 #114 üzenetére
Nem minden más szar, csak mint máshol már irtam áramot tudok otthon termelni napelemmel, amivelt akkut tudok tülteni, de hidrogént nem szeretnék otthol termelni és nem is tudok. Ennyi.
Szerintem arra kellene menni, ami a leginkább függetlenné teszi az embert.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
"Aztán az élettartam.
Most az, hogy nem tudod megtankolni."Látod mennyi negativum?
Tedd a szivedre a kezeed ha felajánlanák, hogy kaphatsz ingyen egy kocsit a kettő küzül melyiket választanád? A miarit vagy a teszlát? Az jó hogy van ilyen technológia is, és aki akar olyat hát vegye, én nem bánom, de használhatóság szempontjából töltőállomás nélkül semmit nem érsz a hidrogénes autóval. Egy töltőállomás láncot kiépteni pedig nem kis pénz. Egy elektromos töltőállomás pedig sokkal olcsóbb mint egy hidrogénes. Nem vitázni akartam. Uff.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Reggie0
félisten
Nekem valahogy hianyoznak az epulet tetejerol a napelemek. Ha olyan jo biznisz, akkor itt miert nincsen?
-
nagyúr
Feltehetően csak a végszerelésnél fognak felkerülni, ahogy a videóban is látszik, még a jó része építés alatt van, a falak sincsenek mindenhol meg.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
exedoc
senior tag
Szerintem az erős olajlobbi miatt belátható időn belül nem fog világméretben elterjedni. Biztos tök jó dolgot csinálnak, csak az a baj, hogy még papíron, mert a bevétel közel sem akkora belőle, mint amivel számoltak. De ha van pénz gigafactory-ra, akkor én még nem aggódnék értük.
-
Zeratul
addikt
Nem az olajlobbi hanem piaci életképtelenség miatt nem fog elterjedni. Az üzemanyagon nagyon komoly adó terhet vannak (több mint a fele) a villanyautót meg ingyen lehet tankolni. Ahhoz hogy elterjedjenek az villanyautók töltőállomások kellenek ami viszont az elektromos szolgáltatónál is fejlesztést igényel amit természetesen nem ingyen fog végezni, hanem szépen megfizetteti a villanyautók tulajaival. Az állam szintén nem fog lemondani az adóbevételéről így az villanyautók töltése után is majd adót kell fizetni. Akkuk környezet terhelési adó hatálya aló esnek etc etc.
-
mekker
őstag
Amennyi áramot ezekbe bele kell tankolni, az nagyon nincs ingyen.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
nagyúr
Az USA-ban úgy árulja a Tesla a Model S-t, és a Model X-et, hogy az árban benne van a Tesla töltőállomásainak ingyenes használata. A Model 3 esetében ez már elviekben nem fog alapból járni, extra szolgáltatás lesz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
sirály12
őstag
Kevesebb mint fele annyiba kerül, mintha benzinnel tennéd ugyanezt ezt.
Benzines 100km 5l-es fogyasztással számolva számolva: 1700Ft kb
Elektromos 100km kb. 20kWh (1kWh áram 44Ft) 880Ft
(És ekkor benzinesből egy takarékost elektromosból pedig egy rosszabb képességűt néztem, ettől jóval több is lehet a különbség az elektromos javára. Mert pl a Nissan leaf 24Kwh akkupakkal a gyár szerint 199km-t tud megtenni, ami 12kWh/100km)Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Zeratul
addikt
válasz sirály12 #128 üzenetére
A nissan leaf akár 199 km-t meg tud tenni. A totalcaros srácos mérése szerint télen ez jó ha meghaladta a 100 km-t és fagyoskodtak benne. Benzin több mint fele adó. Ha kivesszük az adót benzinből rögtön nem olyan szép a leányzó fekvése, tömeges villanyautó elterjedés után garantált hogy az állam adót vet ki az autókba töltött elektromos energiára.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
Ha csak 100km-t tud megtenni még mindig olcsóbb a benzinesnél.
És szerinted az hogyan fogja kivitelezni azt a külön adót az autóba töltött áramnál? Mert ha én teszem azt konnektorról töltöm, akkor hogyan számolja külön? Az áram árában pedig ugyancsak van adó így szerintem ez egyáltalán nem ok arra, hogy másként számoljuk.
Egy szó mint száz ma még sokkal olcsóbb elektromossal járni, ez a lényeg, az hogy mi lehet az nem indok, mert nem biztos.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Shadowbull
addikt
Viszont ha túl gyakran használod az "ingyenes" töltést máris kapod a figyelmeztetést a Teslatol, hogy ezt jó lenne ha abbahagynád...
A jövedéki adót pedig úgy követik majd a villanyautó töltésre mint a huzat, ha észlelhető kiesést fognak jelenteni az adobevetelekben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz sirály12 #130 üzenetére
És szerinted az hogyan fogja kivitelezni azt a külön adót az autóba töltött áramnál? Mert ha én teszem azt konnektorról töltöm, akkor hogyan számolja külön? Az áram árában pedig ugyancsak van adó így szerintem ez egyáltalán nem ok arra, hogy másként számoljuk.
A benzin árában van útadótól kezdve sokminden. Plusz az elektromos autók sok helyen még mentesülnek a dugódíj és a parkolási díj alól. Amik ugye dettó adók. De országonként van például teljesítményadó, amely a meghajtás fajtájától függő mértékű (és egyes helyeken szintén elengedik a zéró emissziós autóknál)
A külön adót meg bárhogy ki lehet számlázni. Bevezetnek például egy évenkénti adót az akkupakk teljesítménye alapján, avagy akár be is építhetik a villanyárba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Cefet
aktív tag
Attól, hogy Te és itt még néhányan határozottan utáljátok a Teslát, és az elektromos autókat, attól még azok köszönik szépen, de jól elvannak... Mit gondolsz a "nagy" autógyárak miért haraptak rá az irányra? Ha én a Daimler, vagy GM igazgató tanácsában ülnék, és látnám a Model 3-ra leadott 400000 előrendelést, nem lenne őszinte a mosolyom. Az is lehet, hogy ordítanék. Ja, előrendelés, bla, bla... Ez az érdeklődés már önmagában, foglaló nélkül is figyelemre méltó, szinte példátlan. Nincs benne innováció? Lehet, mégsem tudott más még csak hasonlót sem csinálni. Kicsi a hatótáv? A lítium-levegő akku elméleti teljesítmény sűrűsége 13kWh/kg. Ha csak a felét sikerülne elérni, akkor a belső égésű motoroknak azonnal meszeltek. Az akku fejlesztésre sok pénzt költenek, ami nem csoda, hiszen abból nem csak a közúti közlekedés profitálna. Óriási nyereség lenne, de hatalmasak a kihívások is. Az üzemanyagcella kényes és drága. Nézz utána, hogy miből van a proton membrán. Nehéz lesz gazdaságosan gyártani még nagy darabszámban is... A hidrogén előállítása, de még a tárolása is macerás.
Az áramot otthon is meg tudod termelni, sőt egyre olcsóbban. Az igazság az, hogy a hálózat szempontjából még jól is jönne, ha lenne egy nagy puffer (akku) minden háztartásban, hogy a fogyasztási csúcsidőszakban vissza tudjon táplálni. A háztartásom 8-9kWh-s napi fogyasztása a Tesla akku kapacitásának csak kb 10%-a. Jelenleg nincs büntető adó sem a házilag megtermelt áramra, sem a villanyautóra. De ebben egyet kell értsek Veled, hogy amilyen mocsok világban élünk ez gyorsan megváltozhat. -
nagyúr
Attól, hogy Te és itt még néhányan határozottan utáljátok a Teslát, és az elektromos autókat, attól még azok köszönik szépen, de jól elvannak...
Ezúton is gratulálnék az előítéletes, alapvetően hibás elméleteidért.
Nem utálom a Teslát, de a gazdasági döntéseik és a kifelé mutatott önképük sok téren megkérdőjelezhető. Csendben megjegyezném, hogy Musk döntéseinek egy jó részét maguk a Tesla befektetői is ferde szemmel nézik.
Másfelől nem utálom az elektromos autókat, csakhogy az egy félmegoldás, hiszen valahonnan jönnie kell az elektromos áramnak, amivel feltöltöd. Miután a világ elsöprő többségében még mindig fosszilis, esetleg atomenergia adja az elektromos energiatermelés oroszlánrészét, falsnak tartom, hogy az elektromos autókat zéró emissziós megoldásnak hívják. Annyi a különbség, hogy nem az autónál, hanem az erőműnél fog a környezett szennyezés bekövetkezni....Mit gondolsz a "nagy" autógyárak miért haraptak rá az irányra? Ha én a Daimler, vagy GM igazgató tanácsában ülnék, és látnám a Model 3-ra leadott 400000 előrendelést, nem lenne őszinte a mosolyom.
Az előrendelés nem egyenlő a valós megrendeléssel. Hovatovább még a Model 3 végleges specifikációit, árát sem ismerik az előrendelők. Így előrendelni valamit kb. a Kickstarter-gyűjtéshez hasonló.
A nagy gyártókról pedig annyit, hogy a Nissan Leaf-ből például eddig eladtak 225 000 darabot. A BMW-nek van teljesen elektromos i3-ja, és így tovább.
A GM-et pedig azért jó poén felhozni, volt teljesen elektromos autója. Csakhogy minimális volt az érdeklődés irányába, és hatalmas ráfizetés volt a cégnek.A nagy gyártók pedig piaci alapon működnek, számukra a veszteséges gyártás annyira nem vonzó dolog. Ugye megvan, hogy a Tesla még sose volt nyereséges? Abból él, hogy befektetők pénzt raknak a cégbe, és remélik, hogy egyszer ez a befektetésük meg fog térülni.
A lítium-levegő akku elméleti teljesítmény sűrűsége 13kWh/kg. Ha csak a felét sikerülne elérni, akkor a belső égésű motoroknak azonnal meszeltek.
Légy szíves hanyagold az elméleti technológiákat. Akad jó pár, ettől még hogy-hogynem, a Gigafactory is Li-Ion megoldásra készül. Vajon miért? Mert ez a technológia a ma elérhető.
Az üzemanyagcella kényes és drága. Nézz utána, hogy miből van a proton membrán. Nehéz lesz gazdaságosan gyártani még nagy darabszámban is...
Ismét visszautalnék a mostani elektromos autókra, és így a Tesla autóira is. Azok sem gazdaságosak gyártás terén jelenleg...
A hidrogén előállítása, de még a tárolása is macerás.
Pedig már leírtam, miért jobb mégis, mint az elektromos meghajtás: gyorsan utántölthető. Az Li-Ion akkupakk kevésbé...
Az áramot otthon is meg tudod termelni, sőt egyre olcsóbban.
Nem fair úgy összehasonlítani a fosszilis üzemanyagú autókat az elektromossal, hogy a fosszilis üzemanyagúakat olyan adók sújtják, amelyek az elektromosaknál nincsenek jelen. Le lett írva mi ezzel a gond...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Shadowbull
addikt
"Ha én a Daimler, vagy GM igazgató tanácsában ülnék, és látnám a Model 3-ra leadott 400000 előrendelést, nem lenne őszinte a mosolyom. Az is lehet, hogy ordítanék"
Ugyan.
Tudod mit mondott a BMW főnöke amikor a részvényes közgyűlésen rákérdeztek a Teslara?
"Sok sikert kívánunk a Teslanak a fenntartható üzleti modell megtalálásához"
Ebben minden benne van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Zeratul
addikt
Mit gondolsz a "nagy" autógyárak miért haraptak rá az irányra? Ha én a Daimler, vagy GM igazgató tanácsában ülnék, és látnám a Model 3-ra leadott 400000 előrendelést, nem lenne őszinte a mosolyom.
A ERS turbó hibrid technológia birtokában igen csak széles a mosoly a Tesla erőlködésén.
-
mekker
őstag
válasz sirály12 #128 üzenetére
Tisztában vagyok vele, a fele annyira értettem, hogy azért van ára. És akkor erre majd jön rá a kutak haszonkulcsa, az állami adók. Ha elterjednek a közeljövőben az elektromos kocsik, akkor legfeljebb a népszerűségi politika akadályozhatja meg, hogy magasabb adókat vessenek ki rájuk.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
mekker
őstag
Egyébként ezt a hidrogénes hajtást eddig tudtam komolyan venni az ár (főleg a hálózat ára) és maga a technológia miatt (plusz két felesleges lépés). Viszont van benne igazság. Kisebb lenne az akkuk okozta holt teher, és a gyorstöltés, hatótáv problémáját is leszűkítené.
Tehát marad korlátozó tényezőnek a magas ár.Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
fordfairlane
veterán
Nem utáljuk az elekromos autókat, csupán nem vagyunk elájulva az elektromos hajtástól, nem szent grálként tekintünk rá. Elektromos hajtás régóta létezik, az ezzel kapcsolatos problémák nem új keletűek. Muskot meg én spec. szemfényvesztőnek tartom az alapján, amennyi zöldséget összehordott a médiában elektromosautó-ügyben. (Eredeti végzettségem villamosmérnök, nem teljesen ismeretlen témakör számomra a járműelektronika sem, bár az iparágban sosem dolgoztam.)
Ettől függetlenül már én is elgondolkodtam egy Leafen, főleg városi használatra, de attól még látom azokat a problémákat, amiket egyhamar nem fog tudni megoldani egyik elektromosautó gyártó sem. Főleg nem Tesláék, akik eddig sem mutattak fel semmi forradalmi dolgot.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
senior tag
Megy itt a parázs vita ....
Egyenlőre én sem látok korszakalkotó innovációt / fejlesztést a dologban.
Tömegtermelés az árak leszorítása érdekében ? Ezt megértem , de egy 10-20 éves távlatban (évi átlag 50000 km futásteljesítménnyel) jelenleg lehet hogy olcsóbb fenntartani egy diesel vagy egy PB-autót autót (pont az akuk miatt)A Li-Ion és Li-Polymer akkuk alternatívája ez is lehet [link] (bár ez is már 3 éves cikk ...)
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone XS 64GB Független Space Gray,Makulátlan állapotban FÓLIÁS ,Új Kijelző,ÚJ akkuval ,dobozos....
- ÚJ Samsung 860 Pro 256GB prémium SSD meghajtók
- iPhone 11 128GB Vodafone 70-es karcmentes
- Laptop alkatészek Acer, Asus, Dell, Fujitsu Siemens, HP, MSI, Lenovo, Samsung, Toshiba
- DELL PowerEdge szerverek eladók
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen