- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- DIGI internet
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Egy szó mint száz, én csak azt akartam érzékeltetni, hogy számomra hihetetlen ami megy az aksik terén, és hogy évtizedek óta nincsen technológiai áttörés. De mindegy is ez már nagyon off, és nem is varok "tudósa" a területnek. Oldják meg, hogy a Tesla menjen 600-700km-t autópályán, a mobilom meg bírja egy hétig, még úgy is ha okos.
Amúgy aki nem látott még tárgyalást ahol hasonló döntések születnek az el sem tudja képzelni, hogy mi megy a háttérben. Voltam egy MOL-kormány tárgyaláson, nem hiába nem épült még Budapesten egy elektromos töltőállomás sem. (leszámítva a privátokat)
Aki nincs benne az nem tudja felfogni hogy a háttérben mi megy, de jobb is. Nekem is elég volt.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dajkopali
addikt
nem hogy nem nagyon, de még egyetlen év sem volt, amikor profitot termeltek volna
de ez egy elég bonyolult történet, nagyon sokat olvastam róla
Musk tényleg valami különlegeset csinál, csak azt nem tudni, hogy mi is ebben a különleges
csak hogy a két szélsőséges véleményt hozzam fel: az egyik szerint hatalmas lufik a projektek, üzletileg és technológiailag is bukásra vannak ítélve, csak egy karizmatikus vezető tartja életben a kapcsolatrendszerével
a másik szerint Musk korunk egyik legnagyobb zsenije, aki határokat tör át, új módszereket és szemléletet hoz, és a Tesla a világ legfontosabb és leginnovatívabb vállalata, a jövő hírnöke, annak ellenére, hogy ez üzletileg egyelőre még nem jön be
nekem meg fogalmam sincs"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
veterán
Győzött-e az olajlobby? Szerintem igen.
De Te magad írod, hogy csak az anyahajókra és a tengeralattjárókra került nukleáris meghajtás.A 2005-ös tanulmány, ami kormányzati megrendelésre készült h a jó istenben számolt 178 dollárt. Valószínűleg azért, hogy biztosan alatta maradjon a piaci értéke az olajnak, és így fel se merülhessen, hogy ne foszilis üzemanyagú hajókat tervezzenek. Az azért gondolom megvan, hogy míg Trump ingatlanmágnás addig a Bush család vagyona az olajból származik. És 2005 az Bush kormány.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Venyera7
senior tag
Nyilván van pár, hidrogén is lehet alternatíva. De lehet még nukleàris is ilyen nagy teherszállító hajók esetén, nem hinném, hogy annyira fontos mi mennyibe kerül, ha az egész bolygó sorsa a tét. Ajánlom mindenki figyelmébe a RACING EXTINCTION című dokumentumfilmet
[ Szerkesztve ]
-
Zirowe
nagyúr
Nagy reszt egyetertek azzal, amit irsz, de mig mondjuk von Braun eseteben o azert tett oe vmit az asztalra (persze ha a naci multjanak a mosdatasatol eltekintunk), addig Musknal csak azt latom, hogy mesel, mer allandoan nagyobbnal nagyobb almokat bedobni a koztudatba, de ezeket/ezekert konkretumokat tenni, a "fantazmagoriait" megvalositani meg nem lattam.
Mindig mond, igerget, vizional, de soha semmi konkretum.
Lehet vannak olyan retegek, akiknek ez imponal, de nekem csak a tucsok es a hangya ugrik be errol, ahol Tusk a pillanatnyilag felkapott es koztudatban emlegetett tucsok.Space x az egyetlen, ahol tenyleg elert vmit, de ugye azzal a technologiaval nemigen lesz meg Mars oda-vissza.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
sirály12
őstag
"Milyen érdekes, hogy az instabil benzint tartalmazó tartály mellett ülve nincsenek ilyen gondjaid..."
Talán mert az nem több száz báron van tárolva, és egy normál tartályban elvan. Valahogy megnyugtatóbb nem?
"Kiégett autót nem láttál még? Az nem motoszkál benned, amikor beleülsz?
Azt tudod, hogy az a kerék, amin az autód jár (vagy a busz, amire felszállsz) olyan tűzveszélyes, hogy igazából eloltani kész rémálom (miért is égetnek autógumikat a felkeléseknél?)?"De láttam, de igyekszem mindig a kisebb kockázattal járó lehetőségeket keresni, és az nem hidrogén. Ami átdiffundál mindenen. Ha egy sima benzintank vagy benzincső megreped, akkor bosszankodsz, hogy elfolyt a benya(ha nincs szikra, akkor semmi baj), ha a hidrogén tartály vagy cső megreped, akkor nem fogsz panaszkodni, mert nagy valószínűséggel cafatokra robban minden. Akkora nyomásnál már olyan erők vannak hogy félelmetes.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Tigerclaw
nagyúr
Van egy újabb oldal is: http://www.spacex.com/hyperloop
Itt meg is jegyzik:
"Neither SpaceX nor Elon Musk is affiliated with any Hyperloop companies. While we are not developing a commercial Hyperloop ourselves, we are interested in helping to accelerate development of a functional Hyperloop prototype."
Most épp egy hyperloop "kabin" építő versenyt támogatnak.
A Hyperloop One nevű cégnél volt botrány az egyik Iráni-Amerikai tulaj körül. Amúgy érdekes cég. A weboldalukon még talán a takarító is szerepel fényképpel:
https://hyperloop-one.com/team
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
sirály12
őstag
Nem, de mint irtam az egyszerübbet favorizálom.
Melyik az egyszerübb szerinted: egy akku vagy egy üzemenyag cella?Szerk.: Sajnos az uzemanyagcellák várható élettartalma még elég kevéske. És nem olcsóak, hogy 5-10 évente cserélgesse az ember az autójában.
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Prózai kérdés: Melyik a drágább egy tüzelőanyag cella csere vagy egy akkucsere az elektromos autóban?
Mert egy sima akku ev autóban csak akku csere és ennyi. Egy tüzelőenyagos autóban akkor kell majd akkucsere és egy idő után a tüzelüanyag cella csere. Melyik lesz az olcsóbb?Akkor nézzük meg a miarit amit felhoztál. 350-450km egy tankolással. Ennyit a tesla is tud egy töltéssel, ergó nem jobb. A teslát bárhol tudom tölteni a mirait hány helyen is tudod jelenleg megtankolni? Mondjuk magyarországon? Erről ennyit.
Dupla olyan bonyolult rendszer = több meghibásodás.
Mirai ára 70-80k euro
Tesla S ára 80k euro
Valahogy a tesla nekem jobban tetszik.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
"Aztán az élettartam.
Most az, hogy nem tudod megtankolni."Látod mennyi negativum?
Tedd a szivedre a kezeed ha felajánlanák, hogy kaphatsz ingyen egy kocsit a kettő küzül melyiket választanád? A miarit vagy a teszlát? Az jó hogy van ilyen technológia is, és aki akar olyat hát vegye, én nem bánom, de használhatóság szempontjából töltőállomás nélkül semmit nem érsz a hidrogénes autóval. Egy töltőállomás láncot kiépteni pedig nem kis pénz. Egy elektromos töltőállomás pedig sokkal olcsóbb mint egy hidrogénes. Nem vitázni akartam. Uff.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Shadowbull
addikt
Viszont ha túl gyakran használod az "ingyenes" töltést máris kapod a figyelmeztetést a Teslatol, hogy ezt jó lenne ha abbahagynád...
A jövedéki adót pedig úgy követik majd a villanyautó töltésre mint a huzat, ha észlelhető kiesést fognak jelenteni az adobevetelekben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Cefet
aktív tag
Attól, hogy Te és itt még néhányan határozottan utáljátok a Teslát, és az elektromos autókat, attól még azok köszönik szépen, de jól elvannak... Mit gondolsz a "nagy" autógyárak miért haraptak rá az irányra? Ha én a Daimler, vagy GM igazgató tanácsában ülnék, és látnám a Model 3-ra leadott 400000 előrendelést, nem lenne őszinte a mosolyom. Az is lehet, hogy ordítanék. Ja, előrendelés, bla, bla... Ez az érdeklődés már önmagában, foglaló nélkül is figyelemre méltó, szinte példátlan. Nincs benne innováció? Lehet, mégsem tudott más még csak hasonlót sem csinálni. Kicsi a hatótáv? A lítium-levegő akku elméleti teljesítmény sűrűsége 13kWh/kg. Ha csak a felét sikerülne elérni, akkor a belső égésű motoroknak azonnal meszeltek. Az akku fejlesztésre sok pénzt költenek, ami nem csoda, hiszen abból nem csak a közúti közlekedés profitálna. Óriási nyereség lenne, de hatalmasak a kihívások is. Az üzemanyagcella kényes és drága. Nézz utána, hogy miből van a proton membrán. Nehéz lesz gazdaságosan gyártani még nagy darabszámban is... A hidrogén előállítása, de még a tárolása is macerás.
Az áramot otthon is meg tudod termelni, sőt egyre olcsóbban. Az igazság az, hogy a hálózat szempontjából még jól is jönne, ha lenne egy nagy puffer (akku) minden háztartásban, hogy a fogyasztási csúcsidőszakban vissza tudjon táplálni. A háztartásom 8-9kWh-s napi fogyasztása a Tesla akku kapacitásának csak kb 10%-a. Jelenleg nincs büntető adó sem a házilag megtermelt áramra, sem a villanyautóra. De ebben egyet kell értsek Veled, hogy amilyen mocsok világban élünk ez gyorsan megváltozhat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 24
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LEGO kompatibilis és alternatív építőkészletek
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen