- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bittorrent topik
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Mesterséges intelligencia topik
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Milyen routert?
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
#02683648
törölt tag
Ha már adózás, meg adócsalók:
Az azért valahol érdekes, h pl a nullaáfás adócsaló mutyi mobilnepperek még OV alatt is sokáig háborítatlanul élték világukat (valahol azt olvastam talán Bog tollából h mostanában egy kicsit beszigorított a NAV, de le merem fogadni h továbbra is találnék különbözetiadó-csaló, mutyizó mobilboltot ha akarnék), a számítástechnikai HW kiskereskedelemben is érdemes időről időre körülnézni....
Egy sor esetben szimplán megáll a törvénysértés, és a fent említett helyek 90+%-ának nincs semmilyen politikai/rendőrségi kapcsolata hogy el tudja tusolni a dolgokat (á la Wizo)
Mégsem hallunk tömegesen arról, h az ilyen dolgok ellen fellépnének a hatóságok ahogy illene
Talán mert nem lehet belőle politikai tőkét kovácsolni? Á dehogy.[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
nem az autó az első, hanem a szolgáltatást nyújtó személy, illetve annak érdeke
csak hogy a valóságba helyezzelek nem csak a keleti, nyugati, ferihegy, deáktér, opera - minden olyan helyen, ahol turistákat lehet lehúzni, hiénák várják az utasokat - fix tarifa? bűncselekmény amit nap mint nap tesznek évtizedek óta
-
E770
senior tag
-
SaNyEe
aktív tag
Egyaltalan nincs ilyen iranyu param. Arra akarok ravilagitani, hogy a Taxikra (mino meglepetes) itt is szigorubb szabalyok vonatkoznak, mint ahogy a sofor kepzettsegenel is.
De ha mar mindenki osztja (tapasztalattal vagy leginkabb mas tollabol az eszet, leirom en a tapasztalatom)
Nem vagyok rendszeres taxizo, ezt elorebocsatom.
Amikor Taxiztam mindig diszpecserszolgalaton kertem jarmuvet. A telefont felvevo emberkek nem voltak parasztok sose. Szilveszterkor nem tudom, akkor sose voltak kapcsolhatok a tulterheles miatt , ekkor leintettunk szabad jelzesu taxit.A pontos cimre 1-2 perc alatt mindig kiert a Taxis tiszta, apolt, autonak nevezheto biztonsagos es tagas kozlekedoedennyel.
Ha csomagjaink voltak akkor azonnal kiszallt a jarmubol es azokat tolunk elvette, csomagtartoba bepakolta. Ellenkezo esetben nem vartuk meg amig ajtot nyit nekunk
A taxisok altalaban nem kezdemenyeztek padbeszedet, ha megis es mi nem voltunk ra epp vevok(ez mondjuk ritka eset), nem eroltettek 1-2 frazis utan a beszelgetest.
Minden alkalommal kaptunk a fuvar vegen nyugtat.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Zsinorban 15-20x mazlim volt, van ez igy.
Vagy az a szitu, hogy evtizedek alatt reteknagy lett (keves ambar folyamatos) problemas fuvar, vagy epp engedely nelkul fuvarozo (leintett hiena) miatt a szakma megitelese. Es itt kanyarodnek vissza a diszpecserszolgalathoz, ahonnan mi den esetben taxi jott.A rossz tapasztalatok 11x jobban terjednek mig a jokrol vhogy nem beszelunk sose. Pedig ugyanolyan termeszetes lenne szvsz.
Szoval azt akarom burkoltan kinyogni, h inkabb ez az altalanos, de megis miert beszelne akarki is egy problemamentes fuvarrol csak ugy? Pont mint az en szakmamban, az IT-ban. Mindig minden rendben van, egy szo se esik semmirol. Egyszer leall egy high availability cluster egy node-ja (ertsd performancia vesztes es 1-2 tranzakcio rollback) es rad szakad az egesz vilag, h mivan mikozben a mutatok az ev vegen 99.998% rendelkezesreallast mutatnak.Uf elegedettseg felmeresen meg kapsz egy nagy karot. Utana kerdezel, h miert, valami baj volt altalaban veve a szolgaltatassal? Nem tortent semmi, igy mi mast valaszoltam volna ... Na igy vannak edukalva az emberek
-- end of transmission --
-
dabadab
titán
válasz #86066176 #117 üzenetére
Persze, nem csak a Keletiből áll a taxizás, de akkor, amikor nagyjából az egész ország taxis szempontból legfrekventáltabb helyén csak sárgarendszámos hiénákat találsz, akkor azért felvetődik az emberben pár kérdés a szabályokról meg azoknak a valós értékéről.
"a nagy részük igyekszik betartani a szabályokat és eltartani a családját.....Az Uberesek viszont"
...az uberesek viszont direkt arra hajtanak, hogy ne tartsák el a családjukat.
Vagy hogy jön ide ez a családeltartás?...DRM is theft
-
E770
senior tag
válasz #86066176 #120 üzenetére
hát pesten kívül se jobb a helyzet, csak ott ugye más a szabályozás, nincs sárga festés, nincs buszsáv, nincs fix tarifa, sőt a kis településeken csak is magán mobilon hívható taxik vannak - sokkal rosszabb, mint bármelyik Uberes
köztörvényes hiénák többnyire nincsenek, csak csendben nyugtát nem adó, buherált órával - hasból saccolt viteldíjak
-
SaNyEe
aktív tag
Te aztan az orszag minden pontjan kepben vagy. Eszmenyi :ad
#119: mennyi forinter visz egy km-t az Uber taxi? Sztem arra akar celozni, ha rezsiarban taxiznak, az par even belul csunyan visszaut es egyaltalan nem ilyen szintu megkulonboztetesre gondolt.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
E770
senior tag
válasz #86066176 #123 üzenetére
Balaton északi parton átlagosan drágábban visznek, mint a hivatalos pesti tarifa - bár nagy a szórás mint pesten, minden fuvar "egyedi" áras
Győrben vannak társaságok is, de azok sem kiszámíthatóak, mert a taxiórák valahogy mindig nagyon sztochasztikusak
Sopron a kettő között, de bárcsak lenne már Uber ott isnyomott árakat még nem láttam, amióta pesten nincs már verseny
-
E770
senior tag
az eleve verseny előny az Uber, oszkár és hasonló konstrukcióknál, hogy a fuvar árának nem kell feltétlen a járművet is megtéríteni, mert a már amúgy is meglévő eszközzel csak kiegészítő jelleggel fuvaroznak
no pláne ha még telekocsis jelleg is van, akkor még inkább lehet olcsóbban... -
dabadab
titán
válasz #86066176 #127 üzenetére
Az a vicces, hogy minden második hozzászólásoddal saját magadnak mondasz ellent. Most megnéztem pl. egy miskolci taxitársaság tarifáit, kb. egy árban vannak az Uberrel - márpedig szerinted az uberesek túl olcsón szállítanak, ellentétben a taxisokkal, akik komoly emberek és tudják, hogy mennyiért éri még meg a szállítás.
DRM is theft
-
janeszgol
félisten
-
E770
senior tag
íme a hiéna irodalmi megfogalmazása (1600 db)
"vannak azonban 1600-an, akik „mezítlábasként”, azaz szabadúszóként próbálkoznak. Ők is sárga fóliával, sárga rendszámmal, de szerződés híján céges logó nélkül sorakoznak fel a drosztokon, illetve a turisztikai csomópontokon"
[link] -
Vesa
veterán
Ez mekkora baromság?
A Uber sofőrnek is van jogosítványa, tehát szállíthat utast. Ha meg nem tud vezetni, jön a lepontozás és mehet a p*csába, nem lesz utasa. Ezzel szemben én már karamboloztam taxissal úgy, hogy ő volt a hibás, egy vén fasz volt, indulástól rettegtem mellette mert látszott, hogy nem tud vezetni. Csak itt sehogy nem tájékoztathatom a többi utast, hogy vigyázzanak vele mert életveszélyes. Uberen igen! Ennyi.A tudomány a valóság költészete!
-
spammer
veterán
Jó lenne továbbolvasni, mert már tisztázva lett:
"Az Uber rendszerét használó autóspartnereknek rendelkeznie kell személyszállítói engedéllyel (vagy el kell kezdeni ennek beszerzését). A sofőrök folyamatosan végzik a személyszállítói és az ún. páv II-es vizsgát. Az engedély beszerzéséhez az autóikat a Nemzeti Közlekedési Hatóság személyszállításra levizsgáztatja - vagyis ezek után a járművek megfelelnek a Magyarországon hatályos szabályoknak." -- [link]
Szóval nem, ha ez nem lenne, akkor baromira nem vezethetne Pistike csak úgy, mert épp megkapta a B jogsit.
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
spammer
veterán
Csak oda nem vesznek fel mondjuk 1 hónapos jogsival (és szerintem ott is van külön vizsga). És ott van egy cég mögötte, aki felel a sofőrjeiért (legalábbis részben). Nyilván, hogy szükséges az Ubernek is szűrnie/feltételek támasztania, mert anélkül káosz lenne.
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
Vesa
veterán
Semelyik taxinál nem tud szűrni a közösség, innentől szar. Semmilyen céges szelekció nem ér annyit es nem olyan hatékony, mint a közösség. A közösséget nem tudja senki lefizetni, ezért kellett kitiltatniuk. Tetves bagázs,en az Ubernek drukkolok es bármilyen olyan új rendszernek, ami a taxis maffiózó hiénák véget fogja jelenteni.
A tudomány a valóság költészete!
-
#02683648
törölt tag
Ebben lehet vmi. Engem két helyen húztak le életemben Mo-n taxisok: Balaton északi part és Esztergom.
Ellenben sok kisebb helyen tényleg olcsó a taxi. Móvárt tudom említeni ahol az egyik cégnél a településen belül mindenhová 800 Ft a viteldíjAmi a hiénákat illeti: az egyik budapesti nagy taxiscég taxisa mondta nekem tavaly h az Oktogonnál van egy banda akinek kvázi védelmi pénzt kell fizetni a ottani droszt használatért, aki nincs benne és felszólításra nem lép le, annak rövid úton véletlenül megkarcolódik az autó, kilyukad a gumi, etc. etc. vagy akár komolyabb is.
Ez vajon igaz lehet e? És ha igen, hol lehet politikai protekciója a bandának h ezt simán tudják csinálni?[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
válasz #02683648 #144 üzenetére
érdekes, hogy sok helyen elég változó (akár 2× ) tarifák vannak ugyanazon a helyen - hivatalosan
közben pesten persze fix (lenne) a sárga taxi, kb, a vidéki árak tetejénél (kiv. Elit nemtaxi mert nem sárga)pesten nem lehet verseny, máshol szabad szabadon árazni
e mellett szerintem sokkal durvább a bizonytalanság, mikor mennyivel fog lehúzni a taxis
közben pedig az Ubernél akár előre láthatod az útvonalat, amerre menni fog az előre kalkulált összegért
ja, a sofőrszolgálat nem km díjas, hanem általában kerületenként ugró összeg
-
dugo_
veterán
válasz #02683648 #144 üzenetére
Minket rendszeresen lincseléssel fenyegettek a Max Taxis sittes gecik, amikor riksáztunk, akkor gondold el mi mehet céges berkeken kívül.
Meg is van, ez volt a legnagyobb hangú folyamatosan veréssel fenyegetőző nyomorék az Ötkert előtt. Beülnétek mellé, mi?
kép[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Mindket oldal megeri a penzet. Pl. Főleg pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé. is egy ordas nagy hazugsag. Az, hogy miert mennyit fizet az ugyfel, csak egy egyszeru opcio a programban, amit at lehet irni.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
nem kell ferdíteni.
Ha annyira faszányos az Uber, nyilván akkor is használná a nép, ha az Uber taxisokat bízna meg a fuvarral (hiszen az Uber csak a felületet biztosítja).
Csakhogy akkor kb 25%-al drágábban autózna a nép Uberrel, az meg nem fasza. Annyira nem fasza az Uber, ha 1 forinttal drágább lenne akár mint a taxi, akkor nem használná senki. Pont ezért használják és pont ezért BP-n népszerű, mert BP-n hatósági árak vannak.A többi lószar meg ami körítve van köré már kicsit sok. .
-- end of transmission --
-
E770
senior tag
valóban az ár az elsődleges, azaz a biztos ár
mert ma a legtöbb sárga taxi magasról tesz a hatósági árra a buherált óráival, sose tudhatod mikor mennyit fogsz fizetni ugyanazért az útért
ebből tényleg még az is jobb lenne, ha Uber felvinné az árait mert az még mindig biztos fix lennede hol a hatósági ár az oszkárnál, sofőrszolgálatoknál, s a többi személyszállító lehetőségnél? sehol.
-
#56573440
törölt tag
Őőőőő mint félkoca taxizós, sose eddig és valszeg ezután se uberes:
-tervezhető, nem átbszós fuvardíj
-leinformálható, valós értékelésekkel rendelkező sofőrökKb nekem ez hiányzik a jelenlegi taxis mókából... Lentebb is írtam, cég- reptér vs reptér-cég fuvar soha nem volt még azonos, volt hogy a Bozsik stadion helyett elindult a balfék a Stadionokhoz, meg többször volt hogy a megrendelt taxist meglátva inkább elsétáltam volna fütyörészve, "Taxit? Én? Dehogyis... Csak lehoztam a kutyát sétálni... Jah hogy ez bőrönd? Baaaaz Buksi meg otthon a szekrényben van???"
Azonos ár mellett is ha ennyivel tudna többet akkor is inkább azzal utaznék, de mivel csak és kizárólag cégesen játszok ilyet ezért azzal megyek amivel mondják.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
"de hol a hatósági ár az oszkárnál, sofőrszolgálatoknál, s a többi személyszállító lehetőségnél? sehol."
Talán mert azok nem esnek a rendelet hatálya alá?
#154: ezen van a hangsúly, szerinted. A világon nagyon sok helyen és nálunk is a törvényhozás meg azt mondta ki egyértelműen, hogy de.
Nagyon máshogy is alakulhatott volna ez az Uber sztori, de nem írom le 2x olvass vissza.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Reggie0
félisten
Engem minden piackorlatozas zavar, foleg a fix aras. Csak hogy ez egy szituacio, amit meg kell valtoztatni. A megvaltoztatas helyes utja pedig nem az, hogy csendben adot csalok es kozben azt hazudozom, hogy a technologiam miatt nem fizetek adot.
Szerinted van barmilyen technikai akadaja, hogy az ubernel is fixen 280Ft legyen egy km, 70 forint a varakozas percenkent, 450 az alapdij es 0 ft a menetkozbeni percdij?[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
miért várod csak az Ubertől, hogy sárga taxi tarifával menjen, ha az összes többitől nem követeled meg? (pl. Elit nemtaxi, vagy a kerület alapján számított sofőrök)
adót csal csendben az Uber sofőr?
a sárga taxik nem csendben de döntően feketén fuvaroznak, nyugtát nem adnakte tényleg Budapestről beszélsz?
-
stefi76
tag
válasz szabogabor10 #12 üzenetére
"Miért ne jelenne meg? Az Uber szorosan kötődik az IT-hez."
Lósz@rt mama.
A cikkíró egész egyszerűen rühelli a Fideszt, ez a maszlag, hogy az UBER így IT meg úgy, ezt nem kellene nyomatni, mert röhejes. Ez csak egy eszköz egész egyszerűen.
És az, hogy bárki is ezzel a hülye dumával akarja itt etetni a közösséget - ájti miatt, ja mert a zuber a zájti - az gusztustalan.Kemény politikai véleménynyilvánítás folyamatosan, az objektivitás és a mérlegelés legcsekélyebb jele nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Assetto Corsa Competizione
- Xbox Series X|S
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs