Új hozzászólás Aktív témák

  • volvoguy

    addikt

    nagyon jó és hasznos dolgokat írtál le...lesz kihez fordulnom a jövőben...de ugye ezeket nem csak netről szedted? hanem legalább vmi jogászt, vagy bennfentest megkérdeztél ezekről....vagy netán te magas is ügyvéd vagy....mert azért olyannal nem jó villogni a boltban, amire nicns is jogunk...

    Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3

  • buherton

    őstag

    válasz volvoguy #51 üzenetére

    Nem, nem vok ügyvéd. Az írás nagy része azokra a jogokra alapul amit belinkkeltem az írás vége fele (151/2003, és 49/2003). Ezt az írást a fogyasztó védelmi hatóság fórumjáról szegedtem össze, és az összefoglaltakat ellenőriztettem le egy ottani fórum taggal. Én is azért gyűjtögettem össze h tudjam kinek mien joga van. Hülyeségre nem akarok hivatkozni, és nem akarok jogtalanul követelőzni, de ezt elvárom az eladótól is. Am ha ne találtán nem tűnök megbízhatónak (csak feltételezem) a fogyasztó védelmi hatóság fórumán kézségesen segítenek bármien ügyben ;) .

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • GrandeP

    őstag

    Üdv!

    Nem akarlak kioktatnai. DE

    (egyetlen tartozékot sem kell beadni),

    Pl egy aksi és töltő nélküli notit h vizsgál be? :W
    Jó persze evidens h ha csak a winyó a rosz akkor nem visszük be az egész iróasztalt, de azért hülyeségeket ne írj.... úgy kell átadni ahogy a dobozban volt...

    ********
    Mit tegyek ha pl. LCD monitort pixel hibával viszek vissza és az eladó nem hajlandó bevenni, mert azt mondja szabványon belül van?

    Magyarországon jelenleg érvényes jogok szerint az eladó a szerződésben szavatolja, hogy hibátlan készüléket add el, az ügyfélnek.

    Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ha hiba határon belül van, (5-x pixel hiba) gyártónként más, akkor semmit nem tehetsz... kivétel, ha a gyártó pixel hiba garit ad, amit már 1 hibára is lehet érvényesíteni...

    Tömegközlekedési eszközön nem szállítható, eszközökre garanciát kicsit másképp lehet érvényesíteni.

    Te láttál már pc boltost, amint felszállt a távolsági buszra, hona alatt egy centrifugával 5-10 javítandó készülékkel?!

    Az eladót nem lehet kötelezni a cserekészülék (amelyiket akkor szoktak adni ha beadjuk a készülékünket szervízbe) adására.

    De igen, amennyiben előre láthatólag 15 napon túl lesz a javítás (lásd nincs magyarországi képviselt és mondjuk összegyűjtve küldik el, vagy egyéb, ez most csak egy példa volt)

    A többi egyébként jó...
    Egyébként meg a jó indulaton múlik...

    NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!

  • volvoguy

    addikt

    az az igazság, hogy eleve aki nagy értékben vásárol, az eltesz minden dobozt és számlát....nekem is megvan mind....de nem csak elektronikai cuccoknál, cipőnél, gatyánál stb....

    és amikor visszamész a boltba, ne úgy tegyed, hogy "jaj istenem, mit történt velem...tök meg vagy illetődve, meg lelkiismeretfurdalásod is van, amiért zargatni mered az eladót"..határozttan és keményen kell odamenni......

    Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3

  • Solad

    őstag

    válasz GrandeP #53 üzenetére

    Az eladót nem lehet kötelezni a cserekészülék (amelyiket akkor szoktak adni ha beadjuk a készülékünket szervízbe) adására.

    nem arról van szó, hogy BKV-n kell szállítania. Hanem hogy a forgalmazónak kell megoldania a szállítást (vagy a helyszíni szervizt) olyan esetben amikor a vásárló tömegközlekedési eszközön azt nem tudja szállítani, vagy meghaladja a 10Kg-ot.

    No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

  • buherton

    őstag

    válasz GrandeP #53 üzenetére

    Pl egy aksi és töltő nélküli notit h vizsgál be? :W
    Jó persze evidens h ha csak a winyó a rosz akkor nem visszük be az egész iróasztalt, de azért hülyeségeket ne írj.... úgy kell átadni ahogy a dobozban volt...

    Értelemszerűen, ha noti a hibás, a notit adjuk be akksijával és dobozával, ha a töltő a rossz, akk csak azt.

    Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ha hiba határon belül van, (5-x pixel hiba) gyártónként más, akkor semmit nem tehetsz... kivétel, ha a gyártó pixel hiba garit ad, amit már 1 hibára is lehet érvényesíteni...

    Ptk. 277. § (1) A szerződéseket tartalmuknak megfelelően, a megszabott helyen és időben, a megállapított mennyiség, minőség és választék szerint kell teljesíteni. A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában:
    b) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, illetve nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos fajtájú szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a szolgáltatás természetét, valamint a kötelezettnek, a gyártónak, az importálónak vagy ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó - különösen reklámban vagy az áru címkéjén megjelenő - nyilvános kijelentését, és
    d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő, és az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásban lévő tulajdonságokkal.

    Ptk. 248. § (1) Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.

    151/2003. 1§ (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

    Tömegközlekedési eszközön nem szállítható, eszközökre garanciát kicsit másképp lehet érvényesíteni.

    151/2003. 6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
    (2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

    De igen, amennyiben előre láthatólag 15 napon túl lesz a javítás (lásd nincs magyarországi képviselt és mondjuk összegyűjtve küldik el, vagy egyéb, ez most csak egy példa volt)

    Erre tudtommal egyetlen jogszabály sem említi, és amit nem említ az nincs.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • GrandeP

    őstag

    válasz Solad #55 üzenetére

    Ez szerintem eddig se volt kérdés....

    Mosógépet... nekem eddig mindig ingyen (!) hoztak-vittek.... már csak tudom mert nem rég krepált be a 2 hónapos mosógép...

    NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!

  • Solad

    őstag

    válasz GrandeP #57 üzenetére

    igen, de mondjuk ennek eszerint teljesen termeszetesnek kellene lennie egy CRT monitornal is peldaul, amihez megnezem mikor jon ki a szamtechbolt...

    No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

  • buherton

    őstag

    válasz Solad #58 üzenetére

    Gyuláról mentem busszal Kétegyházára. Kisebbségiek simán felpakoltak egy hűtőt, meg egy gáztűzhelyet a buszra ;] ;] . Csináltam is képet, mondom ilyen nincs.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • ProEvoFan

    nagyúr

    válasz Brumi #48 üzenetére

    de él
    én 3x vittem vissza a pixel hibás monitoromat 3napon belül, és a harmadikat is kicserélték volna ha a Nagy Kerben lett volna még ugyan olyan monitor, így várnom kellett (holnap jön) az új monitorra ami igaz más típus és rá kell fizetnem de akkor is 3nap 3csere monitor :U
    korrekt bolt :C

  • tomta

    tag

    Én számtech boltban dolgozom és mindig igyekszek sokszor a saját káromra is a vevő "garanciális" problémáját megoldani, a lehető legrövidebb időn belül. Mivel minden vevőt meg kell fogni, és tapasztalataim szerint ez az egyik legjobb módja, legközelebb is ide hozza a pénzét és az ismerőseit is.
    Sokszor Én sem tartom be az előírt jogszabályokat, de ez kifejezetten + -an értendő, a vásárló javára.

    Nekünk ez áll a Jótállási jegyen : (A helyi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség jogi előadójával jóváhagyva), amit mindenhez adunk.

    A jótállási igény érvényesítésének kizáró okai:

    1.A készülék vagy alkatrész nem rendeltetésszerű használata, szándékos rongálása, vagy bármilyen más módon az eredeti formájának megváltoztatása.
    2.A garanciacímke, (és-vagy) a vonalkód,(és-vagy) a jelszavas védelem eltávolítása, vagy megváltoztatása.
    3.Az alkatrész fizikai sérülése-égés, repedés, törés, elemi kár, vonali vagy hálózati túlfeszültség,villámcsapás.
    Ezen esetek bármelyikében, cégünk jótállási és szavatossági kötelezettsége megszűnik.

    A hibás termék átvételének feltételei:

    1.Garancialevél, mellyel a vevő igazolja a vásárlás tényét.
    2.A készülék vagy alkatrész eredeti hiánytalan csomagolása és tartozékai.
    3.A számítógép szervizbe kerülése előtti adatmentésről a vevőnek kell gondoskodnia, a javítás közben felmerülő adatvesztésért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

    A jótállás nem vonatkozik:
    1.Nem az üzletünkben vásárolt szoftverekre .
    2.Szoftverek egymással és-vagy az alkatrészekkel fennálló inkompatibitási hibáira.
    3.Az alkalmazói szoftverek vagy meghajtó programok nem szakszerű beállítása vagy konfigurálása okozta hibákra.
    4.Az alkatrészek nem szakszervizben történő beszereléséből eredő hibás működésére, ill. már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákra.
    5.Ezen esetek bármelyikében, az okozott hibákat díjmentesen NEM áll módunkban helyreállítani.

    A vásárlót a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. Évi törvény 248., 277., 305-311., 685. Paragrafusai valamint a 49/2003. (IX.22.) Korm. Rendeletben
    (azon termékek esetében, amikor a hivatkozott rendelet(ek) mellékletei a kérdéses terméket a rendelet hatálya alá sorolják) meghatározott alábbi jogok illetik meg:
    1.Az általunk biztosított jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállás kötelező időtartalma egy év.
    2.A vásárló jótállási és szavatossági igényét a szabályosan kitöltött és a vásárláskor kapott jótállási jeggyel (151/2003. IX.22. Korm. Rendelet) (49/2003. (VII.30.) GKM rendelet) érvényesítheti .
    3. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (Fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy).
    4.A vásárló hibás termék esetén díjmentes kijavítást vagy kicserélést (ha a javítás nem lehetséges) kérhet, kivéve ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotában képviselt értékét, a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. Kijavítás során csak új alkatrész kerülhet beépítésre a fogyasztási cikkbe.
    5.Ha a kötelezett a kijavítást ill. kicserélést nem vállalta vagy az 5. pontban megfogalmazottak alapján nem tud eleget tenni a vásárló - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.!
    6.A forgalmazó köteles a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni, valamint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
    7.A fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, ez esetben a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
    8.A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a hiba közlésének napjától kezdve azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
    9.A jótállás időtartama (151/2003. IX.22. Korm. Rendelet) a fogyasztási cikk vagy főegység kicserélése esetén a kicserélt fogyasztási cikk vagy főegység tekintetében újra kezdődik.
    10.Meghibásodás esetén az üzemeltetés helyén kell kijavítani a rögzített bekötésű, valamint 10 kg-nál súlyosabb, vagy helyi közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.
    11.Ha a hiba ténye vagy jellege (pl. : a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel a jótállásra kötelezett már nem köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől szakvéleményét kérni. . A fogyasztónak azonban lehetősége van arra, hogy a szakvéleményeztetést a Főfelügyelőségtől. Ebben az esetben a forgalmazó a szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) írásbeli nyilatkozatot adni. (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet valamint az 1997.évi CLV. Törvény határozza meg a fogyasztó, a kötelezett és a minőségvizsgáló szerv jogait és kötelezettségeit valamint az eljárás módját) A minőségvizsgáló szerv határozata (szakvéleménye) nem kötelezi a feleket, ha ezt követően is vita merül fel, a kötelezett és a vevő közötti jogvita eldöntésére a Bíróság jogosult.
    A fentiekben leírtakat elfogadom:

  • buherton

    őstag

    válasz tomta #61 üzenetére

    Akk azt hiszem, h ez tekinthető hivatalos forrásnak. Írásban javítok.

    4.Az alkatrészek nem szakszervizben történő beszereléséből eredő hibás működésére Ezt egy akkreditált szakvéleménnyel kell alá támasztani, ha nem ebből ered a hiba, akk nem lehet kizáró ok.

    Meik bolt ez?

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • lúzer

    veterán

    válasz tomta #61 üzenetére

    10.Meghibásodás esetén az üzemeltetés helyén kell kijavítani a rögzített bekötésű, valamint 10 kg-nál súlyosabb, vagy helyi közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket.

    TV tulajok, ez nagyon fontos!

    [ Szerkesztve ]

    MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

  • V!ck

    aktív tag

    Hiánypótló cikk, sokak számára hasznos lehet.
    Két dologba kötnék bele.
    1: Pixelhibás monitor: bizonyos, a gyártó által megadott mennyiségig nem tekinthető garanciális problémának a pixelhiba. az egy dolog, hogy nem tökéletes, de a vevő a vásárlással elfogadja a gyártó feltételeit, azaz az 1-2db pixel vagy subpixel hibát. Ez tény, nem érvényesíthető a garanciális igény.
    2: pénzvisszafizetés: maradjunk a monitornál. 3év garancia. Veszel most egy monitort 70k-ért. beszarik 2és fél év múlva, amikor max 30k-t ér, már ha lehet egyáltalán kapni, erre Te elállsz a szerződéstől, mivel 30napig ülnek rajta és visszakéred a 70k-t, ami a számlán szerepel, mikor már alig 30k az új ára? Vicces :)

    Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.

  • V!ck

    aktív tag

    válasz buherton #62 üzenetére

    Ez kb az, hogy fordítva dugod a vincsire a tápot és elég a vincsi elektronikája :) hülye példa, de láttam már olyat hogy sikerült :)

    Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.

  • Foxconn

    csendes tag

    Nagyon sok durva dolgot láttam a 9 év alatt, de ez volt a legkeményebb. Lehet nem hiszed el, de saját szememmel láttam!

    Adott ASUS alaplap, azon s478 foglalat. Ugyebár a CPU-n hiányzik két láb, alaplap foglalaton is tömör az a rész. Értelemszerűen kell a procit a foglalatba illeszteni. Na most a tulajdonos, aki elmondása alapján már nagyon sok gépet összerakott, nem értelemszerűen helyezte szerencsétlen prockót a foglalatba... Nem hiszed el, fúrt két apró lyukat az alaplapra, és 90-fokkal elforgatva rakta bele!!!

    Hibajelenség: nem ad képet, nem sípol :)

    nem cseréltem az alaplapját...

  • V!ck

    aktív tag

    válasz Foxconn #66 üzenetére

    gondolom nekem szólt :B
    Nálam oylan volt, h megvette a gép alkatrészeit, "ó haggyad csak össze tudom rakni, nem gond"
    Aha, visszajött hogy meg se mukkan... vajon miért? nem tett távtartót a házba, az alaplap ergo a házra lett rácsavarozva, ráadásul nem is jó csavarokat használt, emiatt a táp eldurrant, mellesleg az IDE kábelt fordítva kötötte be, kábelek össze-vissza, előlapi USB rosszul kötve... soroljam??? :D

    mod.: volt aki az E7300-as procival összenyomta a 775-ös foglalatot és elbaszott rajta vagy 20 lábat :D a másik tag meg egy 939-es prociról tört le vhogy 2 lábat, de az megúszta, működik :) fuuuu... de sok minden fog ma éjszaka eszembejutni :) fordítva felrakott 462-es hűtők tömkelege... :U régi szép idők

    [ Szerkesztve ]

    Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.

  • buherton

    őstag

    válasz lúzer #63 üzenetére

    Am nem teljesen pontos. Jogszabály azt is kimondja, h ha nem rögzített akk a futárról az eladónak kell gondoskodnia, ami ingyen viszi/hozza.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    2: pénzvisszafizetés: maradjunk a monitornál. 3év garancia. Veszel most egy monitort 70k-ért. beszarik 2és fél év múlva, amikor max 30k-t ér, már ha lehet egyáltalán kapni, erre Te elállsz a szerződéstől, mivel 30napig ülnek rajta és visszakéred a 70k-t, ami a számlán szerepel, mikor már alig 30k az új ára? Vicces :) Pedig így van 3 év után is ha úgy adódik vissza kell adniuk a 70k hufot, ez nem csalás, nem ámítás. Most nem keresem ki a jogszabályt, de vagy 151/2003. vagy 49/2003. tartalmazza.

    Ez kb az, hogy fordítva dugod a vincsire a tápot és elég a vincsi elektronikája :) hülye példa, de láttam már olyat hogy sikerült :) Oh my god, arról hallotam h az ide csatit fordítva kötötték be (vinyón kitolta közepén a pint), de ilyet... Ez egyértelmű h szakszerűtlen.

    (#66) Foxconn:Mit gondolt az illető, h csak úgy heccből tettek a procira annyi lábat :DDD :DDD :DDD

    (#67) V!ck: ehhez már nem tok mit írni :( emberi hülyeség, ill találékonyság :DD :DD :DD

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • Meta

    tag

    hali

    a három napban meghibásodott terméknél van lehetőségünk elállni a szerződéstől és a pénzünket kérni??

  • buherton

    őstag

    válasz Meta #70 üzenetére

    Mivel nem okozott eddig jelentős kényelmetlenséget, így nem. Csak cseréről lehet szó.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák