Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz kenwood #10 üzenetére

    Ahogyan bambano mondta, a befektető annyi pénzt ad a startupnak, amennyit a működésre el fog költeni. A srác, aki kapott 200.000 dollárt, nem azért kapta, hogy menjen Kaliforniába, és majd lesz valahogy. Hanem azért, hogy béreljen egy irodát, vegyen fel egy marék programozót, költsön marketingre, ügyvédre, szabadalomra, prototípus-gyártásra, infrastruktúrára - amire szüksége van. Lehet hogy onnantól nem anyukától kapja majd a zsebpénzét, de nem is fog olyan jól keresni, mint ha azért ment volna Kaliforniába, hogy fejlesztő/CEO/designer... legyen egy tetszőleges tech-cégnél.

    Cserébe azért, hogy "önköltségen" dolgozik a saját cégéven, lesz egy igérete arra, hogy ha eladásra kerül a cég, akkor abból részesülni fog, de pont ezért nem fog tudni királyként élni a kockázati-tőke-befektetésből.

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz emvy #14 üzenetére

    Igazából abba fektetnek, aminek a sikerében hisznek. Hogy ehhez kinek mi kell, az széles skálán változik. Megfelelõ csapatnál még ötlet sem kell, de van hogy egy kész termék és profitot termelõ felhasználóbázis is kevés. Minden hit és bizalom kérdése.

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz kenwood #17 üzenetére

    Az egésznek nem érted a dinamikáját. A startupper azért kér 100.000 dollárt, hogy a megvalósítsa az ötletét, és ezzel a nála maradó cégrész értékét megnövelje. A befektetõ meg azért adja a pénzt, hogy minél nagyobb ROI-t. Érjen el. Ha a startupper 110.000 dollárt kér, hogy 10.000 dillárból megünnepelje a sikerét, akkor ennyivel nagyobb cégrészrõl kell lemondania, ami akár az ezerseresét is érheti éveken belül. A befektetõ sem fizet azért hogy a startupper ünnepeljen mert annak kicsi a megtérülése, nem fog komolyan venni egy kezdõ vàllalkozót, aki annyira nem hisz a cégében, hogy fillérekért lemond a jövõérõl.

    És pont ez a különbség a korai és a késöbbi befektetés közt. Hogy egy jól menõ cég esetén ésszerū sok pénzért eladni a cég egy kis részét, és élvezni a munka gyümölcsét. De egy növekedés elõtt álló cég nagy részérõl lemondani kevés pénzért, az az ostobaság. Annyit kell eladni, amennyit a növekedéshez feltétlenül szükséges.

Új hozzászólás Aktív témák