Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #2 üzenetére

    Amiről amúgy még nagyon sokan szeretnek megfeledkezni, az az, hogy az autózás nem az "okos" autóktól, vagy a legkülönbözőbb elektronikus kütyüktől lesz biztonságos, hanem a vezető lélekjelenlétől, tudásától, gyakorlatától. Hamis biztonságérzet azt hinni, hogy az ABS meg az EPS majd megvéd egy elszámított kanyarban, vagy az 5 csillagos törésteszt elegendő védelmet ad kihajtani egy kamion elé. A fizika az úr, nem lehet mit tenni.

    Engem ez a sok "kényelmi" kütyü is elborzaszt, elvonja az autós figyelmét a vezetéstől. Nem elaludni kéne a volánnál, mint a TV előtt vacsora után, hanem ébernek maradni útközben, ugyanis a vezetés veszélyes üzem. Arról is tudnék mesélni, hányszor és hogyan veszélyeztettek "kézben tartott" mobiltelefonnal "vezetve". El se merem képzelni mi lenne, ha még folyamatosan kotyogna a kocsikban a navi, ott kísértene a wifi kis netezésre, jönnének az email-ek, meg facebook online meg youtube... :Y Mint közlekedőnek kb. ez az "okosautó" a legrosszabb rémálmaim egyike. :( Autós szemmel is, nemcsak motorossal.

    [ Szerkesztve ]

  • .mf

    veterán

    válasz Tsebacsi #2 üzenetére

    Nos... elég sok elektromos hiba miatti útközbeni leállásról hallottam már, szóval a biztonságost idézőjelbe tenném...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tsebacsi #2 üzenetére

    Én eszközként tekintek rá, azért hogy kényelmesen, biztonságosan eljussak A-ból B-be. Ehhez nem okos, hanem egy műszakilag biztonságos és megbízható autó kell. ;)

    Mondjuk azért tegyük hozzá, hogy az itt felsorolt pontoktól szerintem az autó még nem lesz okos és a wifi hotspot-t leszámítva ma egy komolyabb felszereltségű autóban melyik nem érhető el? Főleg Észak-Amerikában...

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #34 üzenetére

    10 millióból 1? :D Szerintem ezt gondold át mégegyszer, magyarországon én is ismerek nem egy embert, aki nem rajong az ABS-ért.

    Az automata váltónak más a baja. Fingja nincs róla, mikor mennyi erőre van szükség. Azt Te látod a két szép szemeddel. Amikor az automata érzékeli, hogy padlóig nyomtad, akkor pedig már rég menni kéne, nem a sebességet keresgélni. Kiszámíthatatlan, veszélyes lehet. Másfelől egy rendkívül bonyolult, érzékeny, drága szerkezet, ami szeret tönkremenni és egy vagyon a javítás. Ehhez képest a manuális kimegy a világból.

    Ami a forgalmat illet, ki kell ismerni, mikor hol milyen a forgalom. Persze, ezt egyszerűbbé teszi pl. egy google mapsos okosteló ami mutatja a forgalmat, de egyszer átvészeled magad rajta és kb. ennyi, többet nem is kell.

    Én ezért járok főleg motorral, azzal még sokkal többet nyerek, mint napi fél órát. Tudom nem való mindenkinek és veszélyes is. :R

    (#35) Stauffenberg: Ezek a dolgok viszont hasznosak. Amíg csak rázza a kormányt a sávelhagyás jelző, abból baj sem lehet. :)

    (#40) Stauffenberg: "Meg persze az sem baj, ha vezetés közben odafigyel ránk az autó és korrigál ha baromságot csinálunk."
    Na pont ez az, ami szerintem kivitelezhetetlen. Ki dönti el, mi a baromság? Jön szemből a kamion, Te jobbra rántod mert inkább az árok, a kocsi meg balra rántaná, mert az árok neki nem tetszik? A kamion nem várja meg, míg lebokszoljátok egymással...

    Ami a megfigyeléseket illeti, a világhálóra kötött "okos" autó kamerákkal, szenzorokal vastagon felszerelve a kormányzati megfigyelők álma. Hamarabb tudnák ha felszedtél pár kilót, mint te magad. :C

    (#41) bambano:
    -Kihangosító: alapvetően nem kéne az autóban útközben a telefonálást erőltetni, de már ha igen, pár ezresért kapni BT-os kihangosítót, ami autóban is használható és máshol is.
    -wifi: legyen a gyerek FB függő még mikor fel sem nőtt? Remek...
    -Kanyarreflektor: nélküözheetlen, tényleg.
    -az automata váltónak sem kell navi, más értékekből is detektálható az emelkedő időben, ugyanakkor egy előzési szándékot a navi sem fog tuni jelezni.
    -veszélyekre figyelmeztetnek az útszéli piros háromszögbe helyezett táblák, azért vannak. Az eléd ugró szarvast a navi sem fogja jelezni, erre mérget vehetsz.
    Az úttal amúgy nem tudom, mit kéne kommunikálni, én nem szoktam. :D Más autókat is vagy megköszönni szoktam az előzékenységet, vagy szidni a veszélyes vagy tahó manővereket.

    Na akkor vessük össze ezeket az erősen kétes előnyöket a hátrányokkal:
    atomrobbanás méretű biztonsági problémák, ár, szervizelhetetlenség.

    Nekem ez köszönöm, nem kell. :N

    (#42) bambano: Viszont sajnos mindettő nagyon is valós probléma.

    (#43) bambano: Tudom, micsoda az ESP és hogy működik. :U
    Persze, ideális esetben megver egy (jobb!) ABS, csaképpen a lábam jeladója nem tud elkoszolódni, minden körülmény és útviszony mellett megbízhatóan működik, a munkahenger se tud nagyon váratlanul elromlani.
    Nem véletlenül lehet (és kell) pl. terepjárókon kikapcsolni az ABS-t és ASR-t. Egyszerűen a technika a csodálatos adataival sem veszi fel a versenyt itt a hagyományos megoldással.

    100%-ig biztos vagyok benne, hogy tökéletesen biztonságosan, kényelmesen meg tudtam volna állítani az autót ABS nélkül. Megjegyzem, az első helyen félreálltam kiszeni a biztit, és érdekes mód azonnal jó lett a kocsi fékezhetősége. Nem az én veretes hülyeségem volt. :N Egyszerűen annyi történt, a csúszós úton az ABS valamiért nem engedte fékeznem a kereket, pedig mérföldkre voltam a csúszáshatártól, állóra fékezett kerekekkel hamarabb megálltam volna.

    Ami az automatákat illeti, van elég bajuk a duplakuplungosoknak is, az áruk is egy vagyon, ha beszarnak. De tény, azok már legalább képesek gyorsan felváltani, meg félautomata ódon működni, bár azért ez is messze nem tökéletes, maradok a manuálisnál.

    Az automata váltók sokkal kevésbé bírják a nyomatékot, és a durva bánásmódot, mint a manuális. Annak idején azért nem kapta meg az SLR Mclaren az AMD 7-sebességes automatáját, mert egyszerűen széttépte volna a motor, így az egyszerűbb 5-sebességse kapta. Tudtommal akkoriban (nem volt az olyan régen) így is az volt a világ legerősebb automata váltós járműve. Csak azt akartam mondani, a hülye sofőr ellen az automata se véd, de legalább drágább cserélni, ha tönkremegy. :C

    (#45) bambano: Szignifikás különbségek vannak egyes típusok fenntartási költségi között. Nálunk a családi autó egy 2000-es évjáratú benzines Skoda felicia, alig kell költeni rá, könnyen karbantartható, megbízhtó. Tudnék mondani eseteket, amikor ismerősi körben 3-5 éves autók javítása többe került, mint ennek a komplett piaci értéke...

    (#46) emvy: Köszi! Azért véleményem lehet? Bocs, nincs rálátásom az egész világra, de a linked is ferdítés, mivel egy autószerelő, aki naponta több autón dolgozik, azért nem az egyszeri Józsika, akinek a szomszédja azt mondta. :U Nem kell persze elfogadnod, ha neked ez a forrás nem oké. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Tsebacsi #69 üzenetére

    Szerintem csak annyi a baja, hogy regi autoja van es ujat max a totalcaron latott. Ezt megfejeli egy adag kognitiv disszonanciaval. Igy siman ossze lehet hozni a fenti csacsisagokat.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #69 üzenetére

    Óriásit tévedsz! Az ABS elsődlegesen NEM a fékút lerövidítésért felel, hanem a funkciója, hogy fékezés közben manőverezhető maradjon az autó ÉS ne tudjon leblokkolni a kerék. Tehát, alapvetően a teljesen tehetségtelen, képzetlen sofőr "ellen véd", aki meglepődik, hogy ész nélkül beletaposva a fékbe csak szúszik tovább és korményozni sem lehet, amíg picit visszább nem engedi a padált.
    Csak hogy valami forrást is linkeljek: "Do cars with ABS stop more quickly than cars without? ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions." [link]
    Éppen a nagyon csúszós útviszonyok közben tudsz jobban fékezni ABS nélkül.

    Ami családod váltós eseteit illeti sajnálom. :( Bár sanszosan így is olcsóbban megúsztátok, mintha akár csak egy automata megadta volna magát. :R
    Igen, ezt nem vitatom, ideális körülmények között egy jobb duplakuplungos gyorsabban vált, mint én, bár úgy könnyű, hogy 2 sebességet vált közben, csak kuplungot cserél, de ő nyert, nincs mese. Ettől fügetlenül nem kéne. ;]

    (#70) Döglött Róka: Nincs autóm, a családomét szoktam használni, ha szükségem van rá. Egy 2008-as nagymotorom van, amit újonann vettem, szóval azért nem kéne teljesen hülyének nézni. :W
    Mint írtam, engem közlekedőként zavar ez a az irány, amerre az új autók tartanak. Értsd engem fognak elcsapni, miközben a youtube-ot nyomkodják a nagynavin, ha egy másodpercre ő sem figyel és én sem. :(
    Csak neki egy lökhárító, nekem meg pár hét kórház, rossz esetben helyben kampó. :U

    (#71) zsigus: Ha Te látod a szenzorok képét, akkor Te remekül látod, mi van rajta, de azért a gép korántsem biztos, hogy olyan jól felismeri rajta a különböző dolgokat. Persze, ez idővel sokat fejlődhet.

    (#72) zsigus: :R

    (#75) Stauffenberg: Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy idővel tényleg lehessen ilyeneket csinálni. De szerintem még sok probléma megoldásra vár még addig. :R

    A Watson oké, de még az sem "tökéletes" és messze van még, hogy mainstream legyen és beférjen az autóba.

    Nem csak a jogsi megszerzését tenném nehezebbé, hanem a megtartását is. Pszichológia vizsgálattal fel lehet térképezni, felfogta-e az illető, hogy itt ártatlan embereket is megölhet, ha olyat csinál.

    A mi családi kocsimban aztán se kamera, se szenzor, se semmi. :N

    Alkotményos védelem, hahahha... Ahol le tudnak hallgatni, és információhoz jutni rólad, ott meg fogják tenni. Nem véletlen az a neve, hogy "titkosszolgálat".

    (#76) bambano: Pontosan erről van szó. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #131 üzenetére

    Azt írtad: "Potenciális veszélyforrások vagytok esőben és télen, kiváló. Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit. Szemmel nem mindig tudod felmérni, hol jeges az út, hol csúszós, és hol nem. És máris kész a baj, mert azt hiszed eleget fékezel, aztán már rég nem jó az egész..."
    Én a kiemelt részből úgy értelmeztem a mondanivalód, hogy arra gondolsz, azért veszélyes kikötni az ABS-t, mert azt hiszem, tudok eleget fékezni, miközben nem, tehát hogy megnő a fékút.
    Ha téged is félreértettelek akkor sorry. Attól még elolvastam, amit írtál. Ugyanazt írtam le, de nem ugyanúgy.

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #135 üzenetére

    A Safety Hungary Hondás motoros vezetéstechnikai képzésének mindkét szintjét elvégeztem, autóson nem voltam még. Bár saját magam szoktam képezni pl. télen, tudok pár félreeső parkolót, amit nappal letaposnak, este meg egy lélek nincs benne, jó esetben akkor jól meg is fagy, abban remekül lehet gyakorolni, hogy viselkedik az ember saját autója botrányosan rossz tapadással, ott sokmindent lehet gyakorolni, amit máshogy csak nehezen vagy drágán lehetne.. :)

    Motorral én se tartom biztonságosnak a téli közlekedést (pontosan a kiszámíthatatlan és rossz tapadási viszonyok miatt ahogy írod), akkor fűtött garázsban nyaral, én meg addig főleg tömegközlekedek, vagy elkérem a családi autót, ha kell. Szerencsére ez szűk 4 hónap szokott csak lenni. :)

  • bambano

    titán

    válasz Tsebacsi #135 üzenetére

    mostanában a tél az olyan, mint régen a kellemes tavaszi idő, kivéve a 48-as ünnepet. nem olyan nagy varázslat télen motorozni, főleg olyan területeken, ahol normálisabban kezelik a dolgokat. kocsira a téli gumi is egyre kevésbé kihasznált.

    (#140) emvy: "> Demagógia rulez, de rábíznád a családod életét egy olyan eszközre, ami adott helyzetben, mint legkisebb rossz feláldozná őket? Ha osszessegeben igy lennenek a legnagyobb biztonsagban, akkor nyilvan.": erre a biológiailag helyes válasz: soha.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák