Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz .mf #1 üzenetére

    +1

    a vectrám egy buta autó. viszont minden esetben hazaértem vele, akkor is, amikor a "híres" felhőszolgáltatók cloudja éppen összef.sta magát.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    Milyen autót szeretnék?
    Azt mondta az M Gmbh főnöke egyszer anno, hogy there is no replacement for displacement.
    tehát az autó benzinnel működik, szabadszívású, és nem kell bele replacement. luxusfelszereltségként vezetőoldali forgatható kormánnyal van felszerelve, hátul hajt (max. mindenhol).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #6 üzenetére

    szerinted a connected autó csak arra jó, hogy elvonja a vezető figyelmét?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #12 üzenetére

    ilyeneket tudhat egy connected autó:
    - kihangosító, nem kell kézből telefonálni
    - wifi hotspot: a kölök hátul csendben van, mert elfoglalja magát, nem vonja el a figyelmedet a vezetéstől
    - térkép alapján előre tudja az autó, hogy a kanyarreflektort merre kell tekerni a következő szakaszon
    - az automata váltónak szól a navi, hogy emelkedő jön, váltson vissza
    - veszélyekre előre figyelmeztet (mondjuk erre a traffipax is jó lehetne)

    később lehetne együttműködő autókat csinálni, amik valami közeli kommunikációval megbeszélik egymással és az úttal a dolgokat
    szóval nem teljesen egyértelmű, hogy a connected autó rossz.
    kontra:
    - atomrobbanás méretű biztonsági problémákat vet fel
    - ár
    - szervizelhetőség

    (#15) Döglött Róka: "Modern dizelem van es mar az is okos": ja, csak lassan már a BoschTechnikus se fogja tudni megjavítani.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #16 üzenetére

    az, hogy előzés közben vészüzemmódra kapcsol az ecu, hogy meghalnak autóban, mert megdöglik a gázpedál vezérlés, hogy elszáll az összes szervó, az kifejezetten nagy biztonsági kockázat.

    más fajta kockázat, hogy a biztonsági megoldásokat nulla idő alatt megkerülik a csúnya bácsik.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #19 üzenetére

    hehe, az abs rossz, az esp jó? lol, ugyanaz a cucc, ugyanazokból a részegységekből összerakva :P

    egyébként az abs akkor lenne rosszabb, mint te, ha:
    - képes lennél másodpercenként 20-nál többször benyomni és felengedni a féket
    - több, mint négy lábad lenne
    - és az autóban, amit vezetsz, négy külön fékpedál lenne a négy kerékhez.
    látatlanban nem akarok állítást megfogalmazni ezekről, lehet, hogy 5 lábad van, de hogy négy fékpedálos autó nincs a piacon, arra azért komolyan mernék fogadni.

    az eszedbe se jutott, hogy a csöpögős esőben, amit tanítanak az autóvezetési tanfolyamokon, abs nélkül még nagyobbat zakóztál volna?

    az automata váltóról meg annyit, hogy a matematikai statisztika szabályai szerint elvileg előfordulhat, hogy te jobban váltasz, mint egy duplakuplungos mechanikus automata, de lássuk be: a tömegek nem. az igaz, és én is egyetértek vele, hogy a régebbi automata váltó konstrukciók vacakok, a hátam közepére se, de egy pdk-t vagy dsg-t már eltűrnék.

    (#31) HSM: "ABS hibázásából 2X kerültem igencsak veszélyes helyzetbe önhibámon kívül,": mondom tanítják. tehát amikor kellő óvatosság nélkül mentél kezdődő/szemerkélő esőben, az nem "önhibámon kívül" volt, hanem az a te veretes hülyeséged volt.

    automata váltó: jaja, kutya biztonságos lehet egy 400-500nm nyomatékú motor váltóját, kuplungját rábízni az átlag sofőrre, nem is hagyják a gyárak. kb. egy indulás és vége.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Stauffenberg #32 üzenetére

    lovaskocsi.
    bkv busz.
    taxi.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #31 üzenetére

    "Az automataváltó egyfelől pénztemető": hagy súgjam meg, ha eddig nem jöttél volna rá: az egész autó egy pénztemető, nem csak a váltója.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Döglött Róka #47 üzenetére

    a mostani downsized motoros autók mindegyike alulmotorizált.

    "Eleg szelsoseges eset, amikor mar elektromuszeresz kell a javitashoz, es mindig visszavezetheto a hanyag karbantartashoz.": egy modern autót, pláne a nagynyomású dízeleket, akkor tudsz obd-vel javítani, ha van benne egy rakás érzékelő, ami alapján diagnosztizálni lehet. viszont ez a rakás érzékelő hibaforrás. ha az romlik el, a motorvezérlés fejreáll, te meg az életben meg nem mondod, hogy mi a baja. ilyenkor jön a szöszölés az oszcilloszkóppal. meg egyes márkáknál divat, hogy tönkremegy a kábelkorbács, és jönnek a mágikus hibák, azt se találod meg obd-vel.

    "Be kell tartani az eloirasokat, tizezrenkent olajcsere": akkor döntsd el: be kell tartani az előírásokat vagy 10ezrenként olajcsere? mert ez a kettő kizáró vagy kapcsolatban van.

    "nem gagyi uzemanyaggal tankljuk": honnan tudod, hogy egy üzemanyag nem gagyi? hint: sehonnan. azt persze tudhatod, hogy amit kapubejáróban árulnak kannából, az esélyes, hogy pancsolt, de azt, hogy amit megvettél a kúton számlával, áfával, jó-e, csak utólag tudod meg, esetleg évek múlva. a kúthálózatok között is van különbség, sőt, azonos kúthálózaton belül területi szórás is van. következmény: csak elősegíteni tudod, hogy rendes üzemanyagot kapjon a motor, biztos nem lehetsz benne.

    "nem kell gyilkolni az autot": ha neked modern dízeled van, ezt nagyon gyorsan felejtsd el, mielőtt tönkrevágod az egészet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Döglött Róka #52 üzenetére

    "Az orszagban minden uzemanyag a MOL-tol jon": kivéve, amelyik nem. ilyenek:
    - a shell vpower racing
    - régebben a vpower se
    - hiperek benzinkúthálózatai
    - omv területi elosztásban.

    a labancoknál a szállítási költséggel kavarnak, ahova olcsóbb a schwechati finomítóból szállítani, mint megvenni a moltól, oda osztrák benzint visznek. ez kb. Gyöngyös vonala. a labancok egyébként pont jó példa arra, amit eredetileg mondtam, nem tudhatod, milyen üzemanyagot tankolsz náluk. Pesten jobbat, keletre rosszabbat. Nekem eddig csak omv-s prémium benzintől állt meg az autóm, mástól nem.

    "Nem art egy MOL-os ismeros": neked nem is használt...

    "azt tovabbra is egy vezermuszij vegzi,": a motor vezérlésének nem csak a szelepek nyitása a része, hanem a befecskendezési időpontok és mennyiségek meghatározása, a gyújtási időpont, előgyújtás mértékének meghatározása. ezek mind a vezérlés részei és nem a vezérműszíj vagy lánc végzi.

    "OBD2-vel nem javitunk, hanem diagnosztizalunk": elég bénán kötözködsz (höhö), pontosan tudod, mit jelentett az a mondatom.

    "Kicsit mas fogalmaink lehetnek a gyilkolasrol": lehet. de ha soha nem kergeted meg a dízel motorodat, hanem mindig alacsony fordulatszámon próbálod használni (ha egyáltalán lehet), azzal a részecskeszűrőt is, a főtengelyt is, meg még ki tudja mi mindent, tönkre lehet vágni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #63 üzenetére

    számítógép nem tud beszélni??? a sok vaslédi meg mohabá bezárva a bádogtérképbe, nem tud beszélni?
    a számítógép olyan szinten tud beszélni, hogy volt guglis prezentáció, ahol a gugli alkalmazottja kínaiul beszélt és azt real time fordította angol élőbeszédre a cuccuk.

    "A térképes móka sem túl hasznos, nem elég tudnia a kanyart, tudnia kellene a kerekek állapotát, hőfokát,": a kerekek állapotát lehet tudni azon a szinten, amennyire egy átlag sofőrnek a-ból b-be úton erre szükség van. A hőfokát pontosan lehet mérni:
    a./ hőfokmérő szenzorral
    b./ nyomásmérő szenzorral, ez utóbbi elég sok autóban benne van ma már.

    a kátyúk pontos helyét is lehet tudni, egyrészt például a mercedesnek van kátyú feltérképező cucca sorozatgyártott autóban, ahol a felfüggesztés keménységét változtatják annak megfelelően, hogy mekkorát fog csattanni, másrészt pontosan erről szól a connected autó, hogy az előtted menő megmondja, hogy kátyú lesz. mint ahogy a traffipax helyét is megmondjuk egymásnak az utakon.

    a szembejövő teherautó azért nem akkora probléma, mert az is connected. ráadásul a haszonjárműveknél az ilyen cuccok bevezetése egyszerűbb, parancsszóval is mehet. előfordulhat, hogy hamarabb lesz connected a szállítmányozási ipar, mint a civil személyautó.

    nem az a probléma, hogy felesleges cuccok vannak az autóban. az a probléma, hogy jelenleg nem hiszünk benne, hogy a belerakott cuccokat megbízhatóan le tudják gyártani, programozni, beszerelni és szervizelni. ennél csak az a nagyobb probléma, hogy ezen hitünk megalapozott.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Döglött Róka #70 üzenetére

    ismerős kevesebb, mint két éve vett új insigniát. tehát nem 50 éves technológia, hanem opel szinten a legfrissebb. 2 literes turbó, automata. az adatlapja szerint egy villámgyors autó, mégis, amikor kipróbáltam, egy lomha, tohonya dögöt éreztem. először is nehéz, mint a sár, másodszor turbó, harmadszor ótvar automata van benne. mire megindulna egy előzéskor, addigra a mostani autómmal (szívó benzines, kéziváltó) háromszor körbekerülöm. persze mikor megindul végre, megy, mint a barom, csak ezt nehéz észben tartani, mikor szemmagasságban jön szembe az m.a.n. felirat.

    konklúzió: az állítás, hogy a régi rossz, az új biztosan jó, nem igaz. az újban van olyan, ami jó, váltók terén a pdk, motorok terén pl. az m5-ös előző motorja, de a költséghatékony megoldások nagy valószínűséggel nem jók.

    (#69) Tsebacsi: "Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit.": ez az állítás is csak korlátozottan igaz. Oké, hogy csináltak olyan rendszert, amit arra szántak, hogy csúszós úton ne blokkoljon a kerék, csak kimaradt az állításból, hogy ezt a célt vajon elérték? Az előző autómban (céges autó volt, vadiúj fóccvágen) olyan abs volt, aminél ezt a célt nemigen érték el, teljesen reális volt, hogy jobban is lehet vezetni, mint amit az tudott. megint a költségtakarékosság. lassú volt a blokkolásgátló, kevésszer és túl nagyot avatkozott bele a folyamatba, így nem érte el a célt. ezzel szemben láttam a hungaroringi tanpályán m3-as bmw-t a sport blokkolásgátlójával és esp-jével a műjégen, az már olyan volt, ami tényleg segít.

    "Az újabb 7-8 sebességes ZF-ek és DSG-k már csak a jéghegy csúcsai": jaja, a múltkor is hajtottam egy corsát, 8 sebességes zf volt belerakva az 55 lóerős félmotorjába... oh wait.

    maradjunk annyiban, hogy neked abban van igazad, hogy miket lehetne belerakni, megvenni az autóba/autóval, neki meg abban van igaza, hogy ami jelenleg átlagos járműként futkos az utakon, az milyen.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz zsigus #71 üzenetére

    a mostani autók problémája jelenleg az, hogy akárhány kamerát pakolsz bele, (mert egy kamera relatíve olcsó), nem árulnak a piacon olyan számítógépet és szoftvert, ami a kamera képét olyan szinten értelmezni tudná, mint az ember. a képfeldolgozáson alapuló mesterséges intelligencia programjaink jelenleg messze nem ütik meg sem az ember szintjét, sem a forgalomban közlekedéshez szükséges szintet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #77 üzenetére

    nem hiszem, több okból sem:
    1. az, hogy az automata váltó úgy vált, mintha minden váltást bizottság határozna meg, az nem környezetvédelmi kérdés. az sem, hogy időnként úgy dönt, hogy kettőt vált vissza, és ehhez a bizottság két külön ülést hív össze.
    2. turbó késedelem, "turbólyuk" mindig is volt, csak nem mindegy, hogy mennyi. trükköznek ezzel már régen, ezért van pl. a jobb bmw-kben három turbó is és ezért csinált a fóccvágen kompresszoros-turbós motort, hogy ne legyen turbólyuk. ebben a mostani irányzat az elektromos turbó, ami eléggé fából vaskarika jellegű megoldás, de a turbólyuk ellen jó.
    3. a motorban divat, hogy a vezérlés a kipufogó gáz minőségének figyelembevételével engedi a motort dolgozni, de ebben is van jó és rossz megoldás. nem lehetetlen megcsinálni, hogy egy motor átlag sofőr igényeihez képest gyorsan pörögjön fel (az enyém ilyen), mégsem csinálták meg mindenhol. a fóccvágenem egy tohonya dög volt ilyen szempontból.

    nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt, a váltóvezérlésben elkezd tanakodni a bizottság, hogy akkor mi is legyen, tán váltani kéne, esetleg szavazzunk? szavaznak, a döntés, hogy váltani kellene. akkor visszavált a váltó. maga a váltás nem sok idő, de mire elhatározza magát, hogy váltani kellene, megőszülsz. és akkor ezt elkezdi mégegyszer, mert szerinte kettőt kellene visszatenni, megint bizottság, szavazás, váltás. akkor az ecu látja, hogy végre forog a főtengely, kinyitja a pillangószelepet. mindeddig a turbó nyaralni volt, mert a magas fokozat miatt nem forgott a motor, nem volt kipufogógáz. kinyílik a kipufogószelep, elkezd végre levegőt szívni a motor, de mire ez a plusz levegős lökéshullám végigér a szívórendszeren, a motoron, a kipufogórendszeren, eljut a turbóig, belepörgeti a szükséges mennyiségű perdületet a turbóba, hogy az végre elkezdjen forogni, felépítse a turbónyomást és odaérjen a hengerbe, az legalább annyi idő, mint amennyi idő alatt ezt elolvastad.

    közben a teherautó jön szemből. és akkor jön az, hogy hirtelen elszabadul a 225 lóerő a motorban, ami egy normális autót feltépne az aszfaltról és alacsonyan szálló vadászgéppé alakítana, de az insigniánál sajnos nem, mert az egy 1.8 tonna körüli sárdarab. és mivel ilyen nehéz dög, ezért nem elég rá egy normális méretű gumi, hanem söröshordókon megy, hogy bírja a gumi a tömeget, aminek nagy a gördülési ellenállása. meg a mai modern felfogás szerint csak a /30-as gumi mutat jól, ezért 19 collos úgynevezett könnyűfém felni van az autón, ami akár 20 kilóval is nehezebb, mint az ugyanakkora acélfelni, ettől a rugózatlan tömeg nagysága elszáll az égbe, a futóművet fel kell keményíteni, hogy ne ugráljon állandóan, eredményképpen a bent ülőkből kirázza a fogtömést.

    na ez a mostani modern autóépítés. és ehhez jön hozzá, hogy a mai idióta szabályok miatt egy ekkora autóba, amihez a kétliteres turbó kevés, berakják az 1 literes motort, agyonhúzva. a motorvezérlés fel van készítve arra, hogy amikor a hivatal méri a szabvány szerinti fogyasztást, azt felismerje, és akkor jól fogyasszon, így olyan látványos, de rohadtul hazug eredmények jönnek ki, hogy egy 1.7 tonnás ford mondeó az ezres motorjával 4-5 litert fogyaszt 100 kilométerre szabvány mérési ciklus szerint, miközben meg amikor te tankolod, akkor 10 fölött zabál. mert alulmotorizált, és hiába erőlteted a fűnyíró motort turbóval, az attól még gyenge marad.

    ehhez képest a 15 éves g astra egy tonna. szélsőséges esetben akár fele olyan nehéz is lehet, mint egy agyonextrázott insignia. és vígan elszaladgál egy 1.6-os szívó benzines motorral, ami egyszerű, mint a faék, takarékos is, mert kicsi a bódé, megfizethető.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz zsigus #79 üzenetére

    teljesen mindegy, hogy a látható fény tartományába eső kamerával vagy lidarral dolgozol. a beérkezett információ feldolgozása és értelmezése ma még lehetetlen feladat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #84 üzenetére

    tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?
    szerintem nem ez a jó megoldás, hanem az, hogy ha már léteznek jó automaták, akkor azt tegyük az autóba.

    megint hangsúlyoznám, nem általában az automata ellen vagyok, nem is a csúcs-automata ellen, hanem azok ellen az átlagos váltók ellen, amik most vannak az átlagos autókban. nekem nem kell. akinek kell, vegyen olyat.

    "Hasonlo parameteru autom van (tomegileg es loerougyileg is), es ha engeded forogni, akkor azert megy rendesen.": nekem is hasonló paraméterű autóm van, csak régivágású, és háromszor körbeautózom az ilyen modern kacatokat vele.

    "Nagyobb sebessegnel meg mar kevesbe szamit a tomeg elozeskor": hehe 1/2m*v^2. szerintem számít a tömeg. két mázsa előnyöm van a saját autómmal a fent emlegetettel szemben. hidd el, számít.

    "az egytonnas Astra azert nem tud az erdi emelkedon 180-at": egyrészt nem tudhatod, hogy mit tud, másrészt az insigniával nem emelkedőn rossz előzni, hanem mindig.

    "Tenyleg, ha ugyanugy rakeszulsz az elozesre, mint egy manualis valtos autoval, akkor ugyanugy megy.": hát persze, én készüljek rá, mert az autóm gagyi? hol élsz te? nehogy már én legyek az autó szolgája csak azért, mert a gyártó meg akart spórolni pár dolcsit a váltón meg az ecu programján...

    ugyanúgy megy: már ha ugyanúgynak lehet nevezni, hogy amikor megkezded az előzésedet, még mögötted vagyok, amikor befejezed, meg előtted. egy gyengébb autóval.

    (#87) dabadab: "Olyan rettenetesen nagy kulonbseg nincs": de, ég és föld. és igen, bőven van akkora különbség két személyautó között is, hogy az egyiknél kivágnád a biztosítékot a rákba, a másik meg megfelel vagy jó.

    "Olyan ez, mint a chemtrail meg a gyikemberek": fogadd el: a gagyi abs nem mítosz, létező dolog, pláne nem chemtrail. vagy ne fogadd el, próbálj ki különböző autókat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Döglött Róka #89 üzenetére

    senki nem mondta, hogy a modern váltó nem vált vissza. csak túl sokáig tart neki.
    ő sem mondta, azt mondta, hogy az átlagos automatát nem szereti, és ez teljesen megalapozott állítás.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #92 üzenetére

    "> tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?" ezt, és azt a mondatomat, hogy nem vagyok az autóm szolgája, komolyan vehetnéd és elmondhatnád, miért vitatod.

    "> nem tudhatod, hogy mit tud": én az átlagnál jóval paranoiásabb vagyok adatvédelem területén. mégha véletlenül elő is fordult volna (nem :P ), hogy gyorsabban mentem a szabályosnál, akkor se fogom ezt túl gyakran nagydobra verni.

    "Az automata mod nem mindig tokeletes, de majdnem mindig.": tedd hozzá: NEKED. nekem meg az a váltófajta, amit vezettem, nem.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Döglött Róka #93 üzenetére

    az egyszerűség kedvéért fogalmazzunk úgy, hogy ami nem dsg/pdk, az átlagos.

    (#98) Snoop-y: rajta van a bakancslistámon. :R

    (#99) HSM: az árkot kell kamerázni :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Snoop-y #102 üzenetére

    vezettem már bubut zárt pályán, szürreális volt, ahogy kiló kilencvennél négy kerékkel csúszva le a kanyarról még befordult... meg vezettem evo9-et is. csak más tészta kölcsön autóval menni pár kilométert, meg sajáttal. ja nem is, pont ugyanolyan :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tsebacsi #135 üzenetére

    mostanában a tél az olyan, mint régen a kellemes tavaszi idő, kivéve a 48-as ünnepet. nem olyan nagy varázslat télen motorozni, főleg olyan területeken, ahol normálisabban kezelik a dolgokat. kocsira a téli gumi is egyre kevésbé kihasznált.

    (#140) emvy: "> Demagógia rulez, de rábíznád a családod életét egy olyan eszközre, ami adott helyzetben, mint legkisebb rossz feláldozná őket? Ha osszessegeben igy lennenek a legnagyobb biztonsagban, akkor nyilvan.": erre a biológiailag helyes válasz: soha.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #148 üzenetére

    a többséggel ellentétben én el szoktam olvasni és meg is szoktam érteni.
    a biológiában nincs önfeláldozás más javára, semmilyen szinten. kizárólag az számít, hogy a dns-ed továbbéljen. tehát a biológiailag helyes válasz az, hogy rábízod őket mindaddig, amíg számukra kedvező döntéseket hoz, és első adandó alkalommal kivágod a francba, amikor nem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #147 üzenetére

    és tényleg nem jó példa a mentő, mert a mentős egy tőled független akarat, viszont az eredeti kérdésben a saját családodról volt szó.

    a mentő száguldozását statisztikai alapon engedélyezik (hogy statisztikailag relatíve kevés balesetet fog okozni, ehhez képest várhatóan több embert megment), a saját családod meg mindennél fontosabb és nem csak statisztikailag.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #154 üzenetére

    arra is van pszichológiai szakkifejezés, amikor egy majdnem biztosan halottal vitatkozom? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #158 üzenetére

    volt már, hogy szembe reflektoroztak?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Polllen #175 üzenetére

    nem szeretném, ha belecsúsznánk abba a feltételezésbe, hogy arányaiban pancser sofőr több van, mint pancser programozó.

    az okosautónál nem a vezető bénázása lesz a kihívás, hanem a programozó, processzor tervező, fordítóprogram író bénázása. sokkal nyugodtabban halok meg, ha a saját hülyeségem miatt stukkolom le a m.a.n. feliratot.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz D1Rect #183 üzenetére

    "Elképzelni nem tudom miért akarna valaki közúton vezetni": neked van jogsid? rendszeresen használod?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Stauffenberg #189 üzenetére

    nem értek egyet.
    a mostani fiatalokból, akit nem érdekel a vezetés, azt az okos autó sem fogja érdekelni. vonaton már most is van wifi, metróalagútban van wifi, egyszerűen felül a tömegközlekedésre (pláne, ha kicsit javul is), és megy azzal. nem fog saját autót venni, hogy pontosan ugyanúgy járjon vele, mint a nagy kék vasalóval.

    akit meg az autózás izgat, az meg azért nem fog okosautót venni, mert nem azért tart autót, hogy helyette vezessen.

    amióta a ház előtt megy el a vadiúj villamos, azóta velem is előfordul, hogy a belvárosi parkolási nyűgök helyett villamosra szállok. de ha komolyabban mennem kell valahova, akkor marad az autó, és a pompakocsimat is magam akarom vezetni :P ráadásul a tömegközlekedés néhány kivételtől eltekintve még mindig egy rakás... az, hogy a gyerekem tömegközlekedéssel pont kétszer annyi idő alatt jut el az albérletébe, az vicc. úgyhogy marad a jó kis nagyon buta autó, lezsírozva, a gugli autója meg ne tanuljon meg úszni.

    (#191) Stauffenberg: "ert érezték, hogy az utóbbi évtizedekben nagyon elmentek a nagypapás imázs felé": és ott is maradtak az ócska futóműveikkel meg a gagyi motorokkal.

    "Okoskütyüket például már szinte mindenki pakol az autóiba.". megmondom, mi az igazi okos kütyü: az ecu, aminek 8 gyújtáskimenete van. vagy 2-3 rotor.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #194 üzenetére

    pontosan mit is vetettem fel, ami szimpatikus? szerintem semmit...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz HSM #196 üzenetére

    az, hogy a fiatalok inkább tömegközlekednek, az nem felvetés volt, hanem személyes tapasztalat.
    hogy nekem nem kéne ilyen félhülye autó, az felvetésnek felvetés, csak nem biztos, hogy szimpatikus :)
    és az, hogy az idén már vagy 3x ültem villamoson, amiatt van, hogy tök új a villamos. ami lerobbant buszok itt jártak előtte, arra akkor se szálltam volna fel, ha a tek kényszerít.

    autót vezetni jó. a többit megelőzni még jobb. a többit iq-ból (és nem lóerőből) megelőzni a legjobb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Stauffenberg #199 üzenetére

    nem kizárt, aminek lehet az is az oka, hogy vegyesen írtam tapasztalatokat és véleményt. a véleményem nem mindig találkozik a tömegekről tapasztalt dolgokkal.

    (#211) 8th: "A fékrásegítés és a fékerőelosztó, az egész fékrendszer ugyanúgy működik tovább ha elromlik az ABS mivel biztonsági okokból függetlenek attól.": ez persze nem teljesen igaz, ha az abs elektrohidraulikus része makkan meg, akkor lehet olyan, hogy elmegy a fék is. a helyes válasz inkább statisztikai alapú: neki életében 2x baja volt az abs-nek, másik eladott 100 millió autóban meg nem. Ebből nem az jön le, hogy dobjuk ki az abs-t. És megismételném a korábbi állításomat: abs és abs között brutális különbségek vannak. Tehát ő találkozhatott olyan abs-sel, ami tényleg vacak, de ettől nem kell az egész technológiát kidobni.

    (#215) HSM: mert senki nem akarja, hogy hamarabb állj meg abs-sel, mint abs nélkül. az abs-t tervező mérnökök meg kifejezetten nem akarják.

    most tekintsünk el attól, hogy igen gyakran vannak olyan útviszonyok, amikor abs-sel hamarabb megáll az autó, mint nélküle, de ez mellékterméke a cuccnak.

    (#220) dabadab: szerintem meg el lehetne fogadni tényként, hogy kifogott egy hibás abs-t. a belőle levont következtetést érdemesebb vitatni. a saját tapasztalatom alapján teljesen kizártnak tartom, hogy ne létezne olyan autó, amelyikben valamilyen okból rosszul működne egy fődarab. Akár tervezési hiba, akár kendácsolás okán.

    "de ez egyaltalan nem torvenyszeru, a modern rendszerek nagyjabol minden korulmeny kozott jobb fektavolsagot produkalnak, mint amit ABS nelkul ki lehet hozni": ez így matematikailag lehetetlen, max. az lehetséges, hogy a modern abs jobb féktávolságot produkál, mint akár egy profi sofőr is. az "amit abs nélkül ki lehet hozni" kifejezés magába foglalja az elméleti optimumot is, azt pedig az abs nem éri el rossz úton.

    (#230) 8th: "Olyan nincs, hogy hibázik felejtsd el. Egy gép nem hibázik az ember hibázik.": ez bizony egy gigamegarotfl. a komplett blokkolásgátló rendszerben annyi hibalehetőség van, hogy azt hinni, soha nem hibázik, enyhén szólva nem reális. vagyis fogalmazzunk úgy: jó anyag lehet, de sürgősen gyere le róla.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 8th #241 üzenetére

    jajj hagyjuk már ezeket a kamu dumákat, hogy mi nem fordulhat elő egy mai modern agyonelektronizált autóban, mert azt se hiszem el, amit kérdezel, sőt, az ellenkezőjét se.

    amíg egy-két főokosnak megéri 5 centet spórolni egy alkatrészen és ezért mindenféle cifra hibák alakulnak ki, addig az ilyen "akkor ilyesmi nem fordulhat elő." szövegek max. templomba valók.

    nekem mindenféle mágikus esp hibákat írt a fedcomp, amíg rá nem jöttem, hogy rendesebb benzinkútra kell vele menni. itt most fogadok egy komolyabb összegben, vagy 5 darab sixpackben, hogy nem fogod kitalálni a magyarázatát, csak mantrázni fogod, hogy olyan nincs.

    van. olyan is van, hogy elszáll az abs és ettől elszáll a fék is. sima, nem abs-es féknél se kellene, hogy olyan legyen, hogy elszáll a fék, mégis van. meg hidraulikus kuplungnál sem kellene, hogy olyan legyen, hogy beesik a pedál, de mégis van. meg régi mechanikus gázpedálnál se kellene, hogy felpörögjön a motor és ne tudd leszabályozni, de mégis van. ezek többsége velem is megesett.

    meg van ilyen is: "sáros, iszapos, homokos, vagy kavicsos útszakasz: ilyenkor az ABS megzavarodik, folyamatosan leszabályoz, nehézkes lesz az autó irányítása, és nagyon nagy mértékben nőhet a fékút."

    szóval hagyjuk a kamuzást, hogy attól, hogy valaminek kicsi a valószínűsége, attól több százmilliós tétel esetén nem fordulhat elő legalább egyszer. törődj bele, ilyen a matematika.

    szerk: és olyan is van, hogy rossznak mérik a lengéscsillapítót, kicserélik, és a zsír új gyári még rosszabb.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák