Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Dr.Momo #21 üzenetére

    Így van, lenne hová emelni a színvonalt. Ezen már az is segítene valamennyit, ha nem akadályoznák a legalapvetőbb működést is fentről a normatívák felhasználásának zárolásával, évek óta tartó beszerzési stoppokkal.

    Egy nem hivatalos statisztika szerint az egyik neves magyar egyetemen az it jellegű szakokat kb 11% végzi el a tanrend szerint megálmodott félévszám alatt. Kb 30% az, aki valaha elvégzi és megkapja róla a diplomát. Viszont kb 70% az, aki ebben az iparágban végez munkát a tanulmányai után.

    Ha az ipar számára 70% megfelel, akkor valami hibádzik, hogy csak 30% küzdi végig az oktatást. :U

    Talán ennek része az is, hogy nem jut képzett oktatókra. A diákok is inkább rendes munkahelyet keresnek a tanulmányok alatt és nem gyakorlatvezetéssel ütik el az idejüket.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Myers #30 üzenetére

    Például, hogy ha nem vonult volna ki az észt nagykövetség tőlünk, akkor tavasszal besétálhattam volna és 50 euróért kaphattam volna észt állampolgárságot is. Ezzel kapásból alapítható észt székhelyű vállalkozás, ami az it kevésbé helyhez kötött területei számára ideális. Utána persze oda lehet fizetni a sokkal kedvezőbb adót is. Más kérdés, hogy a magyar adóhatóság valószínűleg erre is rászállt volna, hisz tűzzel vassal irtják azokat a nemzetközi lehetőségeket, amivel az itteni ember jobban élhetne, mert verseny helyett (akár eu ellenes) törvénnyel próbálják a kiemelkedő terheket lenyomni a torkunkon.

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #33 üzenetére

    a hírekből mostanában azt olvastam, hogy hamarosan felvételi követelmény lehet a nyelvvizsga, így ez a probléma „megoldódik", mert el sem kezdhetik.

    Egyébként szerintem az a legritkább, hogy valaki sosem kapná meg a diplomát csak a nyelvvizsga miatt. Régebben ez tudatos trükk volt arra, hogy másik szakon is államis lehessen bsc szinten. Aztán annak a végén mutatták be a nyelvvizsgát és kapták meg mindkettőt.
    Errefelé inkább úgy van, hogy idő- és pénz pocsékolásnak tűnik az egyetemen bukdácsolni a komoly szakmai munka mellett. Van aki lenyomja mégis munka mellett, de ez rengeteg éjszakázásba kerül és csak maga a papír a jutalma. Itt persze a szakmában jártas emberekről van szó. Elég sok területből áll a szakma és nem mindenhez lehet érteni, főleg az elvontabb matekos résznél szállnak ki. Aki meg abban teljesít jól, az meg nem tud programozni. Jó lexikális memóriával egyébként könnyen elvégezhető, mert lassan nullára redukálódik a megértést vizsgáló számonkérés. Azt ugyanis az oktatónak is több energia ellenőrizni.

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #37 üzenetére

    Nem mondtam, hogy egyetértek a nyelvvizsga megkövetelésével. Hasznos ismeret, sőt informatika terén eléggé szükséges is a nyelvismeret, de sok olyan terület is van, ahol nem sokat számít.

    Az általad közölt adat is vélemény kategória. Ráadásul szerintem nem is ugyanarról beszélünk. Záróvizsga után valóban sokan nem kapják meg a papírt a nyelvvizsga hiánya miatt (ennek egy általam ismert jellemző okát le is írtam), de ez nem azt jelenti, hogy sohasem kapják meg. 2-4éven belül majdnem mindenki szerez egy nyelvvizsgát, amit bemutatva már kiadják. Azért nem NP-teljes probléma a nyelvvizsga megszerzése. A mögötte lévő valós nyelvismeret persze más kérdés.

    Ne essünk ki a kontextusból. Nem arról beszéltünk, hogy 8 általánossal valaki autodidakta szaktekintély lenne. Ez tényleg ritka. Végig arról beszéltünk, hogy sokan járnak az egyetemre, a képzés egy pontján pedig kiszállnak. Évről-évre egyre több ismeretet próbálnak beletuszkolni ugyanakkora időkeretbe, egyre kevesebb sikerrel. Lassan ideje lenne szétbontani több külön szakmára, mert ennek így nincs sok értelme. Itt most a programozó szakról beszélek leginkább. Vannak olyan részei a képzésnek, amelyet a hallgatók 1% fog valaha használni, de mégis azon buknak ki legtöbben. Hallani ezekről a dolgokról hasznos, mert bővíti a látókört, de ne ezen múljon már a papír. Annak semmi értelme, hogy bemagolja, majd fél év múlva elfelejtse. Komolyabb partnereknél dogozóknál is azt látom, hogy mindenki ahhoz ért amelyik terület a munkaköre. Csak nálunk divat ezermester minimálbéresekkel dolgozni.

    (#39) emelhu:
    pedig az egyetemről papírral kikerülök nagy része sem képes ellátni a munkakörét, ahová jelentkezett betanítás nélkül. Teljesen el van szakadva az iparági igényektől a képzés. Ismerek olyat, aki a képzés minden részterületén magasan átlagon felül teljesített és a kezéből kikerülő dolgokról látszik, hogy tényleg komoly ismeretekkel rendelkezik. Na ő sem az egyetemi képzéstől ilyen, mert az oktatóknál is magasabb szinten mozog. De hívhatom zseninek is, mert tényleg durva.

  • azbest

    félisten

    válasz GeryFlash #42 üzenetére

    Máshol nyitnak, itt zárnak. Talán az is közrejátszhatott, hogy az észtországi magyar nagykövetség is bezár, helyette mongólia felé nyitunk.

    (#48) bambano:
    még mindig nem érted a különbséget aközött, hogy a sikeres záróvizsga után nem kaphatja kézhez és a sohasem kapja kézhez között. Akinek megvan a záróvizsga, az később pótolja a nyelvvizsgát is és akkor megkapja a papírt. Tehát nem ott van a 70-30% különbsége, hanem ők azok akik megszakítják a tanulmányaikat, mert több értelmét látják a szakmában folytatni a tanulást a dilettáns padsorok helyett.

    (#40) MageRG: igen, erről van szó.
    (#65) strogov: +1
    (#67) emvy: inkább csak spórolni akarnak az embereken. Komolyabb projektben külön ember van arra is, hogy koordinálja a megbeszéléseket.

    (#49) Tapsi: attól, hogy az általad oktatott tárgy tartalma évek óta nem változott, még érdemes szétnéznek, hogy a többi kurzussal mi a helyzet. Az utóbbi 10 évben a 3 éves képzésben kb 5 tárggyal több van. A korábbi tárgyak tartalmára kevesebb idő jut, alacsonyabb óraszámban futnak, még felszínesebb az ismeretközlés. Egyre gyengébb a kimenet. Az új tárgyakra is kevés idő jut. Már csak opcionális programot írni pontokért, nem kötelező. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka szindróma.
    Ha rosszul emlékszem, hogy oktató vagy, akkor bocs. Ebben az esetben pont te vagy aki sok évvel ezelőtti tapasztalat alapján mondja, hogy szerinte mi megy egy egyetemen.

    (#45) Tapsi: épp ezt fájlaljuk, hogy hello world meg felszínesen tervezési minta van az egyetemen, a többit pedig majd az iparban megtanulhatják. A csapatmunka is vicc szintű, de nem csoda, ha programot írni is csak opcionális a szakon.

    (#53) bambano: csak néhány területen megkövetelt a szakmai végzettség a munkavállaláshoz.

    Na mindegy, sokan régi, megszépült emlékeik alapján dicsérik a diplomát, még a bsc rendszer előtti időkből. Azóta sok minden megváltozott. A hírbeli témára visszatérve, már az is jó lenne, ha nem vennék el a forrásokat és akadályoznák a működésüket.

  • azbest

    félisten

    válasz Tapsi #72 üzenetére

    Akkor nem is beszélünk annyira másról. Bár lehet lényegre törőbb lett volna így összefoglalnom: romlik a színvonal és pl én nem látom kifizetődőnek fizetni tandíjat "ezért". Van aki persze a papír miatt végigjárja.

    Láttam folyamatában sok változást, mert 8 éven át kerülgettem hallgatóként és 5 éve kutató-fejlesztő csapatban dolgozom ugyanitt. Az utóbbi tíz évről tudok nyilatkozni. Motiválatlanok a diákok és a tanárok is.

Új hozzászólás Aktív témák