Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz nemlehet #33 üzenetére

    A szabályozás hiányával van a gond.

    Önvezető (jellegü) rendszert nem szabadna kereskedelmi forgalomba engedni amig nincs jogilag szabályozva (pl. felelőségi kör) és amig müszakilag sincsenek meg a kritériumok.

    Például el tudom képzelni, hogyha egy tesla bekapcsolt autopilottal balesetezik (legyen csak szimpla anyagi kár) és a teslát hozzák ki hibásnak, akkor a teslát "vezető" sofőr kötelező biztosítója megtagadja a kár kifizetését arra hivatkozva hogy erre nem vonatkozik a normál kgfb. (mint ahogy pl. taxira is másfajta biztosítás kell, csak erre még kategória sincs a biztosítoknak).

    És ez esetben a másik autó sofőrje mehet polgári pereskedni, a vétkesre meg simán ráverhet több tizmillió ft kárt is.
    Szóval nem csak arról van szó, hogy akármit csinál az autopilot, én (a sofőr) leszek a hibás és a felelős, hanem hogy előfordulhat hogy kvázi ez azt jelenti hogy érvényes biztosításom se lesz. És ez már nem annyira adja magát.

    A többiben egyetértek.

Új hozzászólás Aktív témák