Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #85 üzenetére
Itt arrol van szo, hogy informatikanal nem a hardver a lenyeges, hanem a szoftver: irodalomoran sem az offszetnyomasrol meg a konyvkotesrol van szo. Persze, lehetne azt is tanitani, csak nem latom, hogy annyi ertelme lenne, ami miatt erdemes lenne barmennyivel is megnovelni az amugy is tul nagyra hizott tananyagot.
DRM is theft
-
julius666
addikt
válasz Rickazoid #99 üzenetére
Nem programozást vagy hardvertervezést kéne tanítani egyelőre, hanem hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani legalább olyan szinten, ahogy tanítják, hogy a vese szűri a vizeletet, a gyomorsavban sósav van vagy hogy a jódhiány pajzsmirigy megnagyobbodást okozhat.
Ezt elméletileg már most is így kéne, ez tananyag.
Emellett a szoftvereket már említettem, hogy az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni.
Van egy olyan érzésem hogy most is ez az előírt irány, csak mindenki b*szik rá.
-
bambano
titán
válasz Rickazoid #99 üzenetére
szerintem meg semmi ilyesmit nem kell tanítani, minek?
amit minden kölöknek tudnia kellene az az, hogy van gugli, wikipedia, hogyan adjon le egy elektronikus adóbevallást, miért nem spammelünk, miért nem lopunk szoftvert, stb. stb.
hogy mit csinál a cpu? ki a bánatot érdekli? senkit. ezek olyan jó kis múlt századi kocka tananyagok, amikre semmi szükség és nem is fogja felhasználni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
csabicsepp
aktív tag
válasz Rickazoid #135 üzenetére
Egy ideje azon gondolkozok, hogy mint egyszeri informatikusra 20 év múlva lesz-e egyáltalán szükség. Most még van, "köszönhető" a pc-knek és a windows-oknak, de egyetértek a gondolatmeneteddel.
Talán annyira leegyszerűsödik és ezáltal sokkal jobban kontrollálhatóvá és befolyásolhatóvá válik bizonyos körök számára mint a tv, innentől pedig tényleg értelmetlenné válik az informatika oktatás, mint ahogy sok helyen ma se sok értelme van, tisztelet a kivételnek. A tablet piacban szerintem meglesz ez a lehetőség, és akkor olyan mint a pc, kissebbséggé válik (szerverek kivételével persze), majd szépen eltűnik (hogy örökre, vagy csak a szem elől az megint más kérdés)
Az interaktív tábla pedig csak egy eszköz, (mai szinten talán olyan mint az ősembernek a kamera-tv kombo). Arra fel kell készülni, az anyagot elkészíteni, ezáltal tényleg hasznos eszközzé alakulhatna, feldobhatná az órákat, viszont ez az amire a mai világban se idő, se tehetség, se akarat nem igazán akad.
Hja, fogyasztói társadalom, de ők viszik a világot arra amerre....én most nem tudtam olyan érthetően kifejezni magam sajna, asszem lassan asszimilálódok, vagy miaszösz -
dabadab
titán
válasz Rickazoid #99 üzenetére
"hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha tudjak, hogy mit hova kell dugdosni a gep osszerakasakor? Semennyire, a PH-s SSD-s topikokban remekul lehet latni, hogy rengeteg szerelomester keptelen megerteni pl. azt, hogy nem lehet csak es kizarolag a max. atviteli sebesseggel jellemezni egy hattertarolot (ezzel persze egyaltalan nem akartam azt suggalni, hogy az IOPS fogalma alapmuveltseg lenne, vagy hogy akar kozepiskolas tananyagnak kellene lennie).
"az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha megtanitjak nekik, hogy Windows installkor a nextet kell nyomogatni? Semennyire.
Latod, teljesen egyetertesz velem.
"A túl nagyra hízott tananyag meg természetes folyamat"
Egyaltalan nem az. Az anyag novelese azzal jar, hogy kevesebb ido jut mindenre, rohanas van es a vegen az van, hogy tomegevel kerulnek ki az altalanos iskolabol olyan diakok, akik meg olvasni sem tanultak meg; keveset fog, ki sokat markol.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Alex91
félisten
válasz Rickazoid #183 üzenetére
Ne inkabb tanitsanak iOS-t, meg Androidot? Az a jovo... Az a gond, hogy mig a szoget a kalapaccsal 2000 eve is ugyanugy kellett beverni, itt meg szinte evente valtozik a dolog. En meg BASIC-et tanultam, mert akkor meg azt se tudtuk, hogy van olyan, hogy PC. Windows-t meg meg a Bill Gates se latott ! Erted...
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #188 üzenetére
"Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit."
Dehogy. Ami érdekli a diákokat, azt megtanulják, ami nem, abból valahogy megszerzik a szükséges jegyeket - hatalmas különbség.
Mondjuk egy jó tanár simán fel tudja kelteni az érdeklődést a tárgy iránt a diákok jó részében - de ehhez tényleg jó tanár kell, az meg nincs sok.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #191 üzenetére
"a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs."
A lenyeg?... Szerintem ez az, ami igazan tok mindegy.
"normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják."
Nem, ez inkabb alomvilagban van igy, a normalis az, hogy ha valakit valami nem erdekel, nem tudja a temat semmihez sem kotni, akkor pillanatok alatt kiesik a fejebol. Igy mukodik az ember, ezen tul sokat nem lehet valtoztatni.
"Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni"
Viszont az fontos lenne, hogy ugy tanitsak, hogy annak eredmenye is legyen - es ennek tenyleg resze lenne annak az alapos atgondolasa, hogy mit tanitsanak.
(#192) hcl: Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá.
Viszont azt jelenti, hogy nem fogja megtanulni. Persze, a jegyet megszerzi valahogy (tanul hajnalig, korrepetitorhoz jar, puskazik) csak eppen a tudast nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
cucka
addikt
válasz Rickazoid #191 üzenetére
Ha az informatikát korrekten és részletesen tanítanák, akkor
- a heti óraszám többszöröse sem lenne elég semmire
- a diákok többsége képtelen lenne megtanulni, mert az emberek nagy részében nincs meg az érdeklődés és a szükséges absztrakciós készség ezekhez.Szerintem sikerként lehetne értékelni, ha mindenki, aki kikerül az iskolából
- tud írni-olvasni-számolni
- meg tud írni egy levelet egy szövegszerkesztőben
- össze tud klikkelni egy egyszerű prezentációt
- biztonságosan és hatékonyan tudja használni az internetetNa ehhez képest az általad írt linux disztribúciós-bsd-tökömtujdamis dolog az finoman szólva is el van rugaszkodva a valóságtól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Házimozi haladó szinten
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Gmail
- Házi hangfal építés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs