Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
kicsitomi88 #117 üzenetére
Nezzuk a masik oldalrol: miert kellene az allamnak tamogatnia olyan diploma megszerzeset, amibol abszolut semmi haszna nincs? (Es itt nyugodtan ertsd "allam" alatt az Mo-n eloket.)
DRM is theft
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #117 üzenetére
dabadab jól leírta a dolgot, én meg annyit hozzátennék, hogy miért kellene bárkinek azért fizetnie mo-n, hogy valaki növelje mondjuk a német gdp-t?
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #120 üzenetére
pont emiatt kell a tandíj, hogy a társadalom érdekei és az egyetemet végzett szabadságjogai se sérüljenek.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #122 üzenetére
meg valami ami szart meg szarabba tenni, butasag. Ha az eppen az oktatas, akkor bűn.
csak én nem látok ebben komoly érvet?úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
dabadab
titán
válasz
kicsitomi88 #126 üzenetére
"A mai magyar felsooktasban a hallgatok egy nagy hanyadat feleslegesen kepezzuk"
Gondolom, nekik allami pribekek fegyvert tartanak a homlokukhoz, hogy "most azonnal beiratkozol kulturantropologia szakra, vagy kulonben!..."
"Aki ezekre a tandijat latja megoldasnak: vak.
Aki tandijat akar bevezetni ezen dolgok megreformalasa elott: hulye."Hogy klasszikust idezzek: "Ez uff vagy lehet hozzaszolni is ehhez a boduletes demagog marhasaghoz?
"
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #126 üzenetére
A mai magyar felsooktasban a hallgatok egy nagy hanyadat feleslegesen kepezzuk(BTK nagyreszt).
erre pont megoldás a tandíj, rengetegen meggondolnák, hogy belevágnak e az egyetembe, ha fizetni kell érte. akik pedig nem tehetik meg, de elég okosak lennének, azok számára egy jól működő ösztöndíjrendszer megfelelő lehetneA mai magyar felsooktatasban megteheti buntetlenul egy soproni tanar, hogy szegeden tart orat, felveszi a fizeteset anelkul, hogy egyetlen orara is lejonne.
ez hogyan kapcsolódik a tandíj kérdéséhez? nyilván nem jó, de ez annyira más terület, hogy szerintem felesleges idekeverni.A mai magyar hallgatoi tamogatasi rendszerben megtortenhet az, hogy egy haverom akinek az apja minimalberes milliomos nagycsalados vallalkozo, 33ezer forint szocialis tamogatast kap.
ez az apeh-re tartozik, a mai magyar jogszabályok alapján lehetőséged lenne ez ellen tenni.szerinted tehát nem kell tandíj, mert hogy van más probléma is, azon kívül, hogy az állam az adófizetők pénzéből kiképez olyan embereket, akik majd diplomával a kezükben egy fillér adót nem fizetnek többet mo-n. Viszont példásul erre a problémára, amit leírtam, kiváló megoldást jelentene a tandíj, és az ország gazdasági helyzetében, sőt, a jelenlegi világgazdasági helyzetben erre igenis szükség van. Mondj nekem egy olyan jól működő gazdaságot, ahol az állam fizeti az oktatást, az egészségügyet, a nyugdíjakat, a szociális támogatásokat, és emellett még marad pénze fejlesztésekre is, valamint az adók nem a dolgozók bérének 90%-át teszik ki.
szerintem ez nagyon igaz:
a magyar lakosság jelentős része, idestova 18 évvel a rendszerváltás után sem érti, mitől lehet sikeres egy ország (és ezen belül lakói is) a globális piacgazdaságban. Nem érti vagy nem akarja elfogadni, hogy ez a mai világ a szabadságról, a felelősségvállalásról, a folyamatos változásokhoz való rugalmas alkalmazkodásról szól, nem pedig arról, hogy ha némi stiklizés után az adónkat esetleg befizettük, akkor az államnak kötelessége gondoskodni munkalehetőségünkről, jövedelmünkről és jólétünkről.
nem linkelem, hogy ki mondta, esetleg ha külön kéred, érdekel, hogy mit gondolsz rólaúgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
dabadab
titán
válasz
kicsitomi88 #130 üzenetére
"A tandij mostani szerencsere megszuntetett rendszere a legrosszabb megoldas lett volna, es fel perces gondolkodassal jobbal allok elo."
Halljuk!
DRM is theft
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #130 üzenetére
a tehetős, vagy inkább kőgazdag emberek gyerekei szinte bárhol, bármilyen egyetemre bejutnak (nem csak mo-n). velük olyan sokmindent nem lehet kezdeni, illetve lehet csökkenteni a létszámot és csak az okosakat felvenni, de ehhez pénz kell, mert jelenleg azért vesznek fel sok hallgatót, hogy legyen miből fizetni a fűtésszámlát. ha minden hallgató fizet, akkor nincs szükség arra, hogy az egyetemek a fenti okból kifolyólag vegyenek fel tanulókat. aki pedig nem tud fizetni: kaphat ösztöndíjat, amit többek között megint lehetne tandíjakból finanszírozni. az szerintem elég világosan látszik, hogy az államnak annyi pénze sincs, amennyit most elkölt, tehát nem nagyon lehet a kiadásokat növelni.
es azon allasokat betoltven majd a kesobbiekbe tobb ado folyik be uj munkavallalok altal.
a probléma (többek között) éppen az, hogy nem folyik be adó az új munkavállalók által, mert nincsenek új munkavállalok, pont amiatt, mert inkább elmennek külföldre (végülis érthető módon) sokszoros fizetését.de meg kene mar azt is erteni, hogy annak a csunya eltarto allamnak esszeru donteseket hozva szabadna csak elvarnia a polgaraitol ennek elfogadasat.
a tandíj épp ésszerű döntés lett volnaúgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #132 üzenetére
*megterulo szakok nyitasa/bovitese: Ha valoban nem tudja az allam finanszirozni az oktatast, azok utan sem, hogy olyan munkavallalokat kepzunk akik adot is fizetnek, akkor egy esetleges kepzes utani tandij melyet munkaba allaskor kell fizetni havi lebontasban X ideig.
na kérlek ez egy igen épkézláb elképzelés, látom előbb-utóbb dűlőre jutunk
bár számomra kicsit a diákhitel egy másik formája...(#134) kicsitomi88
ha a #132-re gondolsz, azt akkor még nem tudtam elolvasni[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #145 üzenetére
Akkor lécives kezd el felsorolni a felesleges szakokat, és hogy mennyivel csökkentenéd. Könnyű ezzel dobálózni.
Arról nem is beszélve, hogy a btk-n belül is 4-5 vastagabb szak tartja el a többi kicsit. Inkább ezzel a helyzettel kéne valamit kezdeni.
Nem is tudom hány közgazdász végez évente.Más:
Az egyetemről elzavart bölcsésznek színvonalasz szakmai képzést esetleg munkát is tudsz javasolni?[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #150 üzenetére
Az evolúciós selejtet személyes sértésnek veszem.
Szerintem neked kevés konkrét ismereted van a btk-ról. Javaslom kiinduló pontnak a #100-at.
Egyébként én nálad is jobban tudom, hogy mennyi mihaszna szak és bölcsész van. De távolról sem annyi, mint amennyit itt emlegettek.
Kisebb méretű csökkentés kell, és belső átalakítás. Viszont ez esetben egyszerűen megszűnnének szakok.
Például:
- A btk-ra majd a legtöbb stexet a szoci szakok hozzák. A pénz jelentős részét elviszik más szakok, pl: lengyel.
- De ha kihúzzuk alóla a fejpénzt, megmaradnak a nagy szakok, de megszűnnek a kicsik. Példában: lengyel szak. 10 év múlva honnan a fenéből veszünk lengyel tolmácsokat?A 40 milliós lengyel piaccal ki fog kommunikálni? Ennyit a selejtről, meg a használhatatlan tudásról.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #152 üzenetére
"ady ciganykurvai kurzus vizsgaja"
Neked fogalmad sincs arról, mit beszélsz éppen.
Figyi!
Javaslom nézz utána, hogy pl: szociológus mennyi ösztöndíjat kap 5-re és egy gépészmérnök 3-ra.[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #155 üzenetére
Mostmár én is kíváncsi vagyok és utánanézek.
Úgy nehéz társalogni, hogy indulatból írsz sértő dolgokat. Ilyeneket én is tudnék bármelyik ttk-sra. De nem teszem. Én vagyok itten a zördög ügyvéggye.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #144 üzenetére
1. Nem keres, tehat megkottyan neki a tandij,
diákhitel->utólag fizeti a tandíjat, amikor már keres
2. A diplomas fizeti jozsibacsi kesobbi nyugdijanak nagy reszet.
éppen elég baj az, hogy olyan a nyugdíjrendszer, hogy ez megtörténhet.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #157 üzenetére
Biztos vannak. De btk-ra fel sem veszik!
De nem is konkrét emberekről van szó, hanem szituációkról, feladatokról amivel egy természettudományos beállítottságú ember semmit nem tud kezdeni.
pl: Nemrég jártam egy általános iskolai osztályban. Tanárnéni - matematika szakos - kedves, aranyos, fiatal, csendes. Be az osztályba. Mint egy sakál, úgy kezdett el ordibálni a gyerkekkel. Én is megrettentem tőle.
Egyszóval fogalma nem volt, mit kell kezdeni a rendetlen serdülőkkel. ttk.
Mi az a 10K?
ne írj dühösen sértő dolgokat. Önuralmat nem tanítanak a progmatekon?
Egyébként egyikünknek sincs igaza, mert sávos rendszer van.
wazz szar az link. Unideb portál...Hát erre képezzük a sok okos programozót.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
dabadab
titán
válasz
kicsitomi88 #157 üzenetére
"Biztos a TTKn is vannak ilyenek, csak a kulonbseg, hogy a TTKn az ilyen emberek nem kapnak diplomat."
Bocs, de mit szivsz?
Ugyan nem TTK-n, hanem muszaki foiskolan vegeztem annak idejen, de az evfolyam 90%-a tobbe-kevesbe hulye volt a palyahoz, az - egyebkent az egyik legjobb atlagot produkalo - evfolyamtarsam - melyseges onismeretrol teve tanusagot - a diploma kezhezvetele utan az aerobic oktatoi palyat valasztotta. A tobbiek sajnos maradtak a programozasnal
DRM is theft
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #162 üzenetére
akkor tessék kifizetni a tandíjat, vagy hitelt felvenni rá, és olyan helyre (akár külföldre) menni dolgozni, ahol eleget lehet keresni ahhoz, hogy vissza lehessen fizetni.
ha meg majd mo-n nem lesz elég egy bizonyos típusú munkásból, előbb-utóbb megéri majd visszajönni, vagy ha azt nem is, ittmaradni.(#163) Vladi
ha külföldön akarsz dolgozni, igenis fizesd ki a képzésed árát. ha maradsz belföldön, nem szóltam.[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #164 üzenetére
Megnyugodhadsz. Sértegetést léci offra.
Nem a ttk hibája. Hanem a bölcsész szemléletű képzés hiányának hibája. Én azt írtam, ilyen kérdésekre nem készítik fel a természettudományos képzésben résztvevőket. De lehet, hogy én meg az a részét nem ismerem eléggé. Kicsit a példa is rossz. Nem volt jobb kéznél.
Miért kell 10k-t fizetned?
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #168 üzenetére
Ez most urbán legend? Az.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #174 üzenetére
Szép szép az intelligencia, de a tehetségnek van még legalább 2 másik összetevője.
Egyébként meg: de. Határozottan személyeskedő és sértegető hangnemet ütsz meg időnként. Tanultál vóna vizilófiát. Ott tanítanak vitatkozási készségeket
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #169 üzenetére
mi is a probléma a felvetésemmel? szerintem egyszerű közgazdaságtan: ha valamire van fix kereslet, de a kínálat megcsappan, akkor az árak felmennek. ez miért nem igaz az álláspiacra?
meg megcafolatlan ervet es gondolatot hoztam fel erre, hogy nem igaz es hulyeseg
egy ideig nem követtem a topicban folyó eseményeket. lemaradtam valamiről? a múltkor még éppen azt írtad, hogy "egy esetleges kepzes utani tandij melyet munkaba allaskor kell fizetni havi lebontasban X ideig." az általad idézett hozzászólásom még egy ennél is kedvezőbb verziót vázol fel: csak akkor fizetsz, ha nem mo-n dolgozol.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
dabadab
titán
válasz
kicsitomi88 #168 üzenetére
"Egyebkent meg főiskola No Comment."
Hany eves vagy kiralyfi?
Egyebkent meg majd' egy evtizede dolgozom, a meglehetosen sok ember kozott, akikkel dolgoztam, volt boven olyan is, aki nagynevu egyetemek TTK-inak a novendeke volt, de ok se hoztak a tobbieknel jobb atlagot: gyakorlatilag tok mindegy, hogy vki az ELTE-n, a BME-n v (ahogy most hivjak) a BMF-en vegzett-e, mindegyik kb hasonlo minoseget produkal.
DRM is theft
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #179 üzenetére
ha máshol dolgozik, akkor rajta az államon keresztül a társadalom elveszette éppen annyi (sokmillió) adóforintot, amennyibe a képzése került.
az egyetemi képzés nem egy ingyenes szolgáltatás, azért cserébe a társadalom vár is valamit. joggal. az adót senki nem azért fizeti, hogy egy bizonyos embernek jobb legyen, hanem azért, hogy a közösségnek jobb legyen. az pedig nem jó a közösségnek, ha valakire sokmilliót költ, aki aztán ebből még annyit sem ad vissza, hogy itt él és dolgozik.#182) kicsitomi88
igen, valóban. de ez önmagában még nem lehet ok arra itt, hogy akkor fizessen az állam. miből fizetne? ha a népnek nincs pénze, az államnak, mint intézménynek honnan legyen?[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #177 üzenetére
"Szakombol kifolyolag szamomra olyan a vitatkozas mint egy disznonak a sarban birkozni."
Fejleszd ezen képességed. Olvass klasszikus filozófiai vitákról.
Valamint ismerd el: a bölcsész szakokon is fontos és értékes ismereteket közvetítenek."Melyik a harmadik a ketto kozul, csak mert az EQnak imho nincs koze hozza."
imhól van köze hozzá. De nem arra gondoltam. Kreativitás, motiváció. Nem csak értelmi képességek vannak.
"Vond le mindebbol a stilust, nezd a tartalmat, meg tudsz cafolni?"
Nem vonom le. Miért tenném? Ha rendesen ki tudod fejezni magad: tedd! Egyébként mit is kell megcáfolnom? Hogy a btk-n csak haszontalan tudást közvetítenek? Bárhol, bármikor, 2 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Wolverine
félisten
válasz
kicsitomi88 #132 üzenetére
megterulo szakok nyitasa/bovitese: Ha valoban nem tudja az allam finanszirozni az oktatast, azok utan sem, hogy olyan munkavallalokat kepzunk akik adot is fizetnek, akkor egy esetleges kepzes utani tandij melyet munkaba allaskor kell fizetni havi lebontasban X ideig.
Volt ilyen terv tavaly ősszel, hallgatói részhozzájárulásnak akarták elkeresztelni; a HÖOK diáksztrájkkal fenyegetve megfúrta.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Wolverine
félisten
válasz
kicsitomi88 #189 üzenetére
Keress rá guglival a "fejlesztési részhozzájárulás" vagy a "felsőoktatási részhozzájárulás" kifejezésre...
szerk: tévedtem, tavalyelőtt volt ilyen terv, és az OM változtatta meg utólagos fizetésről tanulmányok közben fizetendőre - viszontz abban igazam volt, hogy a HÖOK mindkettőt elutasította.[ Szerkesztve ]
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #200 üzenetére
Este van.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Húúúhaaaa.
Nagyon kemény és sokrétű témát vetettél fel. Erre egy egész topik is kevés lenne...Kicsit jobban belelátok ezekbe a dolgokba, úgyhogy összefoglalom az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat:
- A magyar oktatás az első évtől kezdve.... vacak.
- Minden eszköz, módszer - amiket felvetsz azok közül is - megvan ennek rendbetételére. Rengeteg kialakult oktatási módszer van. Rengeteg technika, szemlélet stb. A magyar nyelvhez igazított olvasástanítási rendszer is.
- Ezeket mégsem használják.
- Nagyon komoly és hosszan tartó átalakításra lenne szükség.
- Hiányzik az ehhez szükséges akarat, pénz.Én így látom.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #204 üzenetére
nem olyan misztikus dolog, és tudnak produkálni egész jó eredményeket a laza fegyelem és a másrétű elvárások mellett is.
waldorf egyébként, nem walfordúgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
nos a nem állami iskolákban az alsósokkal kapcsolatos elképzeléseid nagyrészt teljesülnek, legalábbis amennyire tudom. (nem állami alatt a waldorfot és az amerikai iskolát értem, többet nem ismerek. az amerikai isk.ben pl többet játszanak, (ezalatt közösségépítő szándékú játékokat, mint pl kisebb színdarabokat stb kell érteni))
a waldorfban megvan amit a fizikáról, és kémiáról írtál, a tesi órákkal kapcsolatban szintén megvan a sport mind a waldorfban, mind az amerikai és angol isk-ben, sőt megkockáztatom a sek-ben és a francia iskolában is.
a nyelv pedig nyilván az angol, amerikai, francia illetve spanyol iskolákban nem komoly probléma, és nem csak az adott iskola anyanyelve, tudnak más nyelvet is.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #214 üzenetére
lehet, hogy bruce willis szétlőtte az agyamat (most fejeztem be a die hard 4-et), de ezt most nem értem
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
adalbert1
veterán
válasz
kicsitomi88 #219 üzenetére
Oké, infósból kicsit több kell, de szerintem ennek az az oka, hogy sokkal újabb terület, mint mondjuk egy jogász vagy közgazdász... Pl.: a cég is ahol dolgozom indulásakor a 90-es évek közepén még papiron intézett mindent.
A legjobb megoldás talán az lenne, ha az állam a mindenkori piaci igényeknek megfelelően támogatna egyes szakokat, és amire a közeljövőben semmi szükség, azt kőkeményen fizetőssé tenni. -
válasz
kicsitomi88 #227 üzenetére
Ez nem így működik, vagyis nem minden esetben lesz az öngyötrő nyusziból vérnyúl. Valószínűleg magam csináltam ki magamat. Van ilyen. A lelki hülyeségek józan ésszel feldolgozhatatlan önbüntetések.
A tudás az egyetlen érték, ami a használat során nem fogy el, hanem még gyarapszik is.
-
válasz
kicsitomi88 #229 üzenetére
Megosztom veled a pszichológia szent grálját.
Az egész a gyermekkorban kezdődik. A gyermek világának a közepe az anya. A gyermek minden erejével az anyja figyelmét és gondoskodását követeli, és ha megkapja nagyon nagyon boldog. Később felfogja a világ nem éppen anya-én rendszer szerint épül fel, de még a Nap sem tekinthető a világegyetem középpontjának. Oké, ilyenkor a gyermek oszt-szoroz és beéri kevesebbel, ami táplálja lelki fejlődését, pl. biztató szavak.
Ha egy gyermek nem bír a gyötrő biztonság-vágyával, és az anya nem veszi észre, hogy a gyermek kezd begőzölni a magánytól, akkor beindul a kóros lelki folyamat. A gyermek lázad, és rombol. Személyiség függő, hogy kint vezeti le a szorongását vagy bent. Az egész 5 éves korra lezárul, és onnan már kész, taccsra van menve az emberpalánta.A tudás az egyetlen érték, ami a használat során nem fogy el, hanem még gyarapszik is.
-
Wolverine
félisten
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Csak egy példát emelnék ki: gimis magyartanárom verselemzéskor mindenkiből kiverte a saját véleményét; tankönyvi szöveggel nem juthatott senki sem négyes fölé. (kevesebb fantáziával rendelkező osztálytársaim szívtak is emiatt...) Épp emiatt mindig megdöbbenve hallottam, amikor arról meséltek, hogy más tanárok a saját vélemény miatt húztak le embereket akár érettségin is...
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
válasz
kicsitomi88 #219 üzenetére
Informatikusból nincs hiány, mióta mindenki informatikus aki fel tud telepíteni egy windózikszpét.
Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot, alaplapot javítani, rendesen programozni... ...na, olyanból, hiány van :-)
Mutogatni való hater díszpinty
-
Crystalheart
senior tag
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Az alsósok nagyobb része tudja teljesíteni, hogy első végére (!) viszonylag tudjon olvasni. A tanfüzetben akkorra érik el a ZS-t
(Én mondjuk 3 éves koromban tudtam, kishúgom meg 4, mert kicsitkésőbb kezdte érdekelni.) Asszem 20-ig számolni. (Jó, hát első osztályban nem volt sok dolgom, már írásban adtam össze a kezdéskor nagy számokat
)
A hülyeség szerintem az, hogy az olyan gyerekekkel, akik nem elég érettek rá, nem foglalkoznak eleget. Az előző rendszerben ha a gyerek első osztályban "bukott" úgymond, annak nem volt hivatalosan is maradandó dokumentációja, így két éve volt megtanulni írni-olvasni. Amióta "vissza lehet kérni", azóta a szülő dönt, néha rosszul, de annak marad is nyoma papírban is.
"Mennyivel masabb lenne atvenni egy matematikus eletet aztan belemenni a felfedezesekbe, ugyanez fizikanal es kemianal meginkabb."
Ez ma is így van, a matekkönyvekben a fejezetek (felsőtől) így kezdődnek. Persze a legtöbben max az ipse nevét jegyzik meg, mert minek többet?"A testnevelesoran ne az legyen mint oly sok helyen: 10 perc futas, 20 perc gimnasztika, 5 perc labda aztan irany az oltozo, hanem sportolhassanak szabadon."
Elmondom, kb. mi lenne: alsóban fogócska és kidobó, felsőben foci és esetleg kosárlabda, már ha van egyáltalán kosár, és jónapot, senki semmi mást nem csinálna."Az enekora ne szolmizalasbol es nepdalokbol hanem egy egesz zenetortenet korszakat felolelo folyamatbol alljon."
Nyolcadik végéig a tananyagban ez éppen benne van. De míg nagyon kicsi a gyerek, annak te nem tanítasz zenetörténetet, legföljebb népdalokat."Normalis nyelvtanitas, nem ertek hozza de baj van, mivel a tanarok nem tudtak 12 ev aktiv nyelvtanitassal sem semmilyen szintre hozni, erettsegim 4es lett, meg se tudok szolalni."
Ezzel kb egyetértek, bár nekem volt általános suliban egy nagyon jó angoltanárom. Színdarabokat adtunk elő évente angolul, énekeltünk meg verseket írogattunk. Amit ma tudok, azt tőle meg az MMORPG-kből tanultam kb."Hagyjuk el a nyelvtanbol az olyan hulyesegeket mint linearis kohezio, meg ilyen olyan ala fole rendeltseg. Legyen fakultans ora az adott szakosoknak, es ne kelljen úgy verset elemeznem, hogy sajat gondolatom nem lehet."
No, személyes sérelmek?Nyelvtan szerintem rém könnyű, mert a fele elvileg, tanterv szerint úgyis a helyesírás. (Azt meg azért illik.) A mondatelemezgetésnek szerintem sincs sok értelme, nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a fogalmazókészség fejlesztésére, de azért azokat is érdemes átvenni, ha már egyszer vannak nyelvtnai szabályok.
Hogy hogyan kell verset elemezni, az megintcsak teljesen tanárfüggő, és nincs előírva.Végtére is az egész tanárfüggő... Egy tényleg jó tanárra odafigyel minden gyerek, és motiváltnak érzik magukat.
-
Crystalheart
senior tag
válasz
kicsitomi88 #245 üzenetére
"Nem forogsz gyogypedagoguskorokben ugy latom
"
Hát nem, miért kéne?
Az én második iskolámban amúgy volt gyp. osztály, de oda nem a sima tanulási nehézségekkel küszködő gyerekek jártak, hanem a tényleg fogyatékosok. Nem is volt nagyobb kapacitás, kb egy negyed osztályteremnyi hely...
"Az egy dolog, hogy tud olvasni, de nem erti mit olvas mert szelsebesen megtanitottak vele a betuket s kesz. funkcionalis analfabetizmus, ami az emberek jelentos hanyadat sujtja."
Ilyen esetben is ajánlhatták a tanárok az évismétlést. Amúgy sztem a megoldás az volna, ha már óvodai szinten megtanítanák őket olvasni, ha lehet, hogy aki tud, annak könnyebb dolga legyen később. Kisöcsém sem nagyon érti az olvasott szöveget, ő elsőben tanult meg... ellenben kishúgom nagyonis, és hát arra is emlékszem, én hogy voltam ezzel. Az osztályokat pedig a későbbiekben eszerint kellene kialakítani - szegregáció ide, szeparáció oda, enélkül nehéz kezelni az ilyen bajokat."Nem reprezentatív, de az altalam ilyen szempontbol ismert iskolak(cca 10) egyikeben sem tanitottak igy, leszartak."
Az megintcsak a tanár hibája, nem a módszeré, mert pl a tankönyvben benne van. Egyik óra - Beethoven, élete fél oldalban, másik óra, két műve. harmadik, újabb zeneszerző... stb. Nekünk még dogát is irattak belőlük, ellenben énekelni nem nagyon kellett, hálistennek. (Én jól énekelek, ezért nem szeretek.)"A legfobb gond igen, nem fogalmaznak a gyerekek, torin sem irnak esszet, pedig tan ez az egyik legfontosabb dolog(es az erettsegi alapja mindket targybol)"
Mondjuk középsuliban már keményen ez volt. A dogák az érettségi mintájára készültek nálunk, tehát teszt+ két féloldalas esszé, ennyi fért 45 percbe. -
Crystalheart
senior tag
válasz
kicsitomi88 #248 üzenetére
Nem ezt mondtam, hanem hogy korábban elkezdjék tanulni az olvasást, mert ha egész kicsi koruk óta látják, akkor sokkal jobban beléjük rögzül. Ugyanakkorra fejeznék be, mint most, csak majdnem olyan szinten tolnák, ahogy beszélnek. (Kishúgom jobban olvas, sajnos kicsit pösze lett
)
-
adalbert1
veterán
válasz
kicsitomi88 #248 üzenetére
Hát ebben osztom kicsitomi88 véleményét, szerintem kár eröltetni az olvasni tanulást már óvodában... Főleg úgy, hogy elég nagy különbségek lehetnek az óvodások között. Ált. isk. alsóban bőven van erre idő, ha jól emlékszem nekünk szinte az egész első év az írás-olvasás tanulásával ment el, de ennyi idő elég volt arra, hogy a gyengébb képességűek is eljussanak a megfelelő szintre.
-
concret_hp
addikt
válasz
kicsitomi88 #245 üzenetére
én még olyan gyerekkel is találkoztam mostanság aki 6.ban nem tudja folyékonyan elmodnani a gondolatait. ezt úgy értsd, hogy 2-3 mondatonként elakad a gondolatmenet, ismétlés, rossz ragozás, hasonlók. és 4es tanuló.
egy dolog hogy valaki fel tudja olvasni a szöveget, egy másik emg hogy mennyit ért emg belőle. és ez utóbbit nem nagyon mérik emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
Új hozzászólás Aktív témák
lo Előre bocsátanám, politizálni nem szeretnék, aki a most zajlott népszavazással kapcsoaltban...
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- Hosszabb videót kaptunk a Killing Floor 3-ból
- ASUS routerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Windows 10
- Milyen nyomtatót vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen