Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    válasz DoxaM #2 üzenetére

    "infrastruktúra : tükörsima utak,tökéletes kitáblázás,tökéletes felfestés....ez ugye nagyjából álomkategória még fejlődő országokban is...nem még egy indiában,dél-amerikában,afrikában stb."

    Nem is értem hogy hogyan szerepelünk a 25 helyen.

    Ez most nem klaszikus Magyarország lefitymálása, hanem a valóság...

    Miszerint az útburkolati jelek felfestettsége és megléte is néhol kétes néhol meg éppen hogy látszik...

    Tábla az van mindenhol és minden... még akkor is ha már nincs útépítés de még kint vannak az ehhez a tevékenységhez kapcsolódó táblák...

    Az autópálya is toldozott-foltozott, hullámos és hepe-hupás borzadály... autóutak, utak, utcák és a többiről nem is beszélve... botrány.

    Múltkor vezetem 2 nap alatt 1912 km-t. Ha csukott szemmel vezetem volna akkor megtudtam volna mondani mikor vagyok Ausztriában és mikor érkeztem haza Magyarországra... siralom...

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Lami66

    őstag

    válasz DoxaM #2 üzenetére

    Kicsit leegyszerűsítve a közlekedés két dologból áll. Közlekedő eszközökből (pl autók) és közlekedésre alkalmas infrastruktúrából (pl. utak, benzinkutak stb.)
    A probléma abban van, hogy jelenleg csak az autók önvezetők, de az utak és környéke az emberi vezetésre vannak csinálva. Ha az utakat átalakítják önvezető kompatibilissá, hirtelen nagyot fog ugrani az önvezetés biztonsága. Ez előbb-utóbb be fog következni.
    Pl. minek útfestés, amit látni kell? Már működnek önvezető raktári szállítórendszerek, sehol egy festés, mert a padlóba épített mágneses szenzorokkal tájékozódik a robot targonca. Ugyanígy nem kellenek közlekedési táblák, mert a padlóba/út mellé épített szenzorok mindenről tájékoztatják az önvezető járgányt. Lesz egy nagy kátyú az úton? Az autók megjelölik a térképjükön a helyet és az utánuk jövő kocsik már automatikusan kikerülik a kátyút még akkor is ha épp elfedi egy pocsolya, amit az ember nem venne észre.
    Szóval egy rendszerben ne csak az egyik elemet fejlesszék (autók), mert abból semmi jó nem sül ki. És ez nem tükörsima utakat jelen, és nem kiválóan látható táblákat festéseket, mert egy autó ne emberi szemmel tájékozódjon.

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz DoxaM #2 üzenetére

    A Tesla mar kb. ezerszer jelezte a vasarloinak, hogy nem onvezeto az auto es barmilyen vezetest segito funkciot is aktivalnak, a vezetonek resen kell lennie. Persze nem mosdatom oket, mert az o saruk ha felrevezeto a feature neve. Raadasul eleg konnyu onvezetonek hinni, mivel szerencses esetben tenyleg ugy mukodik, vagyis kezeli a gazt, feket, kormanyt.

    Tul koran aktivaltak ezt a funkciot.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • duke

    aktív tag

    válasz DoxaM #2 üzenetére

    "A tesla már most nem vállalja a felelősséget a balesetekért "

    A Teslanak nincs onvezeto autoja, ezert nyilvan nem vallalja a feleloseget. Ezenkivul ha majd par ev mulva lesz nekik onvezetojuk, akkor sem fognak feleloseget vallalni, mert az nem ugy mukodik. Minden orszagnak a sajat, kozlekedesert felelos hatosaga fog feleloseget vallalni egy jarmu megfelelo mukodeseert. Ez most is igy van a kerekpartol a metroszerelvenyig. Majd hozzak gyartok az onvezetoautoikat, a szakhatosag pedig megvizsgalja hogy megfelel e minden hazai es nemzetkozi szabvanynak jogszabalynak. Es ha igen akkor engedelyt adnak forgalmazasra hasznalatra. Tehat egy onvezetoauto megfelelo mukodese, az elsosorban a magyar hatosagok felelosege lesz. A gyartonak legfeljebb gyartasi minoseg fenntartasaert kell feleloseget vallalni, hogy 500 ezredik auto is, pont ugy mukodik mint az elso 50 amit a hatosag megvizsgalt.

  • dabadab

    titán

    válasz DoxaM #2 üzenetére

    A tesla már most nem vállalja a felelősséget a balesetekért, amikor az a kamu autopilot be van kapcsolva....gondolom ez nagyjából mindent elmond :)

    Ez leginkább a fejekben lévő zavarral mond el sokat.

    Egyrészt nincs olyan, hogy "nem vállalja a felelősséget", mert azt nem ők döntik el, hanem adott esetben a bíróság.

    Másrészt a Tesla Autopilot nem önvezető rendszer.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák