- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Sweet.tv - internetes TV
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- PHP programozás
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz atti_2010 #12 üzenetére
"Józsibá GPS nélkül is hazamegy hót részegen a kocsmából nekünk meg milliárdos műholdak tömkelege kell hogy eljussunk valahova???"
Akkor most el kellene donteni, hogy gazdasagilag az a meghatarozo-e, hogy Jozsi bacsi hogyan jut haza a kocsmabol, vagy a legikozlekedes, a foldmeres, etc, etc mukodese. Szerintem ez utobbi, ezekben meg hatalmas (es egyre novekedo) szerepe van a muholdas navigacionak. Egyebkent kajara penz az ugynevezett "uzletbol" szokott lenni.
DRM is theft
-
Zolli77
csendes tag
válasz atti_2010 #18 üzenetére
És szerinted a repülők mivel navigálnak?
Azt mondja a pilóta hogy: "Nézd csak Józsi! Múltkor is ezt a hegyet láttuk... Vagy nem? " - Hogy a te hozzáállásodnál maradjak.Kicsi ON: Az elektromos meghajtás ma már egy igencsak gyorsan fejlődő dolog, de még mindig nem elég költséghatékony és elterjedt. Nem a hajtással van a baj mert ahoz meg lenne a technológia, hanem inkább az energiaellátás problémás dolog.
[ Szerkesztve ]
Üdv.
-
Zolli77
csendes tag
válasz atti_2010 #26 üzenetére
Utolsó OFF ígérem.
Én is azt írtam fönt hogy az energiaellátás problémás, de amíg nem tudunk biztonságos és stabil (lássuk be ez a két szempont repülésnél elég fontos) módszert kifejleszteni a hidrogén elektromos árammá alakítására addig az elektromos hajtást a hajukra kenhetik a mérnökök.
Üdv.
-
Zolli77
csendes tag
válasz atti_2010 #30 üzenetére
De, de ha nem vetted volna észre a itt a biztonságról is szó van. Azért egy teljesen elektromos repülőnek még nagyon sok idő kell hogy olyan biztonságos legyen mint egy mi gázturbina.
Az EU-ban pedig ez egy kicsit jellemző viselkedés sajnos. Meghoznak egy döntést és akkor már azt szentírásnak tekintik, semmi változtatás, kompromisszum.
Üdv.
-
Rickazoid
addikt
válasz atti_2010 #26 üzenetére
Egy kicsit talán nem ártana bekapcsolni azt az intelligenciának nevezhető főemlősi sajátosságot, amivel elvileg minden ember rendelkezik, majd csak az után nyilatkozni.
A repülés olyan alapvető tevékenység, ami sosem fog megszűnni. Bőven megfizetik az árát, a nyersanyagok elfogyása pedig egy jókora kacsa (előbb-utóbb a most használtak megszűnnek, de utána vannak hatékonyabbak is, politikai okok miatt nincsenek használatban), a folyamatos fejlődésről nem is beszélve, a repülés kihúzásával alapjaiban omlana össze a gazdaság, az előző világválság semmiség lenne ahhoz képest. Ráadásul napról-napra fejlődik a technika, ami ma pazarlás, holnap elavult és jön az újabb pazarlás, ami másnapra megint elavult, mindeközben milliós munkahelyeket teremt, a közben elért eredmények pedig a legtöbb iparban és oktatásban is hasznosíthatók.
Mihez használnak ma GPS-t amúgy, ami biztosan megkönnyíti az életed, neked személyesen és lehetővé teszi, hogy most ide írogass? Légi, vízi és szárazföldi személy és teherszállítás. Ezen kívül ha elmész mondjuk 100 km-rel arrább, te sem szeretnél se eltévedni, se benzinkút nélkül maradni (igen, a jobb GPS-szoftver azt is tudja, hol tankolhatsz).[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
kovy79
őstag
válasz atti_2010 #12 üzenetére
Azért azt se felejtsd el, hogy ezeknek a pénzeknek a nagy része Európában marad, európai cégeknél.
Bár én is eldobom az agyam, akkora összegekről van szó.''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Integra
titán
válasz atti_2010 #40 üzenetére
a műholdas tévézés fényévekkel veri a kábeltévéket, nem tudom honnan veszed ezt, főleg hogy ahol lehet ott műholdat használ az ember és nem kábelt, ahol elhelyezkedéstől és kiépitéstől függően szépen kedvükre cserélgetik a sugárzott csatornákat...
inkább a kábel tévézés a csőd jelen formájában (nem csak mo-n..), de kinek mi jelenti a minőséget....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Rickazoid
addikt
válasz atti_2010 #38 üzenetére
És hogy viszel el bármit Európából pár nap alatt vasúton Tokióba? Építesz egy hatalmas mágneses vasutat, megfúrva milliónyi alagutat, kivágva milliárdnyi fát, építve több tucat hidat? Más nagyságrendekkel minden egyes helyre, ahova szállítani akarsz? Egy repülő megépítése lényegesen kisebb és egyszerűbb feladat, mint egy az egész bolygót behálózó maglev vasútrendszer kiépítése. Nem mellesleg a távolsági légi közlekedés kétszer olyan gyors. A repülés energiapazarlása örök érvényű, de csak addig probléma, amíg a jelenlegi üzemanyagokat alkalmazzák. Már ma kész vannak a hatékonyabb módszerek, például a hidrogén, ne adj isten a deutérium, de a napenergia is ide sorolható, csak épp a kidolgozása és gyakorlatba ültetése annyi pénzt vinne el, amennyit jelenleg a gazdaságok nem akarnak, nem tudnak erre szánni (a háttérben pedig ott a politika). Ettől függetlenül nem fog a fejlődés visszafelé haladni, csak mert pár embernek zavarja a szemét az a folyamat, ami tőle függetlenül zajlik, de az előnyeit ugyan úgy élvezi.
Minden, ami nem helyhez kötött, sokkal hatékonyabb megfelelő alkalmazást tekintve, mint a helyhez kötött, millió+1 alkotóelemet igénylő dolgok. Más kérdés, hogy jól van-e alkalmazva, de attól még érvényes. Egy olyan társadalom, ami az egész bolygót mozgásban akarja tartani, nem engedheti meg magának, hogy helyhez legyen kötve, hogy ne lehessen valamit könnyen és egyszerűen elérni, a többi alternatívához képest.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
dabadab
titán
válasz atti_2010 #40 üzenetére
"Ne feledjük hogy a televíziózás terén a műhold csődöt mondó állapotban van, hiszen jóval gazdaságosabb a digitális földi adók fejlesztése, a műholdas közvetítés csak a hidegháború torzszülöttje"
Ize, azert neha egy kicsit utanezhetnel a tenyeknek is, mert azok pont ellentmondanak ennek.
"a GPS is kiváltható jóval precízebb földi állomásokkal."
Nem nagyon valthato ki, meg szarazfoldon se, tengereken meg ugye plane nem. Letezik egyebkent foldi navigacio is, mint pl. a WAAS meg az EGNOS, de ezek a GPS kiegesziteseul szolgalnak mert csak nagyon kis teruleten mukodnek, ugyanis baromi dragak - raadasul a WAAS-t kifejezetten azert csinaltak, hogy az addigi foldi adotornyokra alapulo legi navigaciot lecserelhessek GPS-alapura, mert az gazdasagosabb.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
azbest
félisten
válasz atti_2010 #40 üzenetére
El vagy tévedve... egy földi hálózatot több tucat fő és sok-sok átjátszó állomással sokkal drágább használni. Míg ugyanezt egyetlen műhold megoldja egész európa területére. Ha jól emlékszem a sat transponder bérleti díjak is mintha olcsóbbak lennének a földi mux-nál (valahol olvastam - de fix me ha nem).
A földi állomásokkal is éppen úgy el vagy tévedve... hány kellene, hogy lefedjen egy országot... több mint az egész földet lefedő.
A műholdaknál főleg a feljuttatás a drága, de utána nagyon hatékony.
A repülős offtopic témádra csak annyit, hogy bioüzemanyaggal kiválthatják, ha valóban nem lesz kőolajból elegendő.
#47: anyám borogass... fogalmad sincs miről beszélsz
[ Szerkesztve ]
-
szasza_xp
senior tag
válasz atti_2010 #18 üzenetére
A légi közlekedést ne féltsed a Boeing és GE már repteti az egyik kísérleti hidrogén üzemű hajtóművét, s tudtommal az airbus is dolgozik hasonlón a RR-al karöltve, szóval aha ha elfogy a petro, akkor hidrogénnel száll majd jumbo...
[ Szerkesztve ]
“A jövőnk ködén nem látunk át, de néha talán jobb is..” by Youkai
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen