Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Slack

    tag

    válasz Gargouille #9 üzenetére

    És amúgy nincs némi igaza a mezei user -nek? Nem lenne elvárható, hogy a hardware és software működjön rendesen?
    A user a hibás, ha egy rossz linkre kattint egy e-mail -ben, amikor úgy egyébként a link arra van, hogy rákattintsanak?
    Szerintem egy jókora szemléletváltásra lenne szükség. Több mint 20 éve megy a user -ek hibáztatása, de valahogy a gyártókon még mindig nem kezdték el számon kérni a sérülékenységeket.

  • totron

    addikt

    válasz Gargouille #8 üzenetére

    Egy egy jól csokorba szedett horrotrip-prezi keretében lehet azért képet adni egy tartós munkabeszüntetés esetleges kimeneteleiről.. Vannak emberek, akik csak visszakínálva/erős szemléltetés után kezdik kapizsgálni. Kérdés, hogy mennyire működik az okítás rangban felfelé. Nem futtatom le újból magamban az álmeglepődést, hogy hát vezetői székekben elvileg gondolkodó emberek ülnek.

    A csoportnyomás - milyen szép szó - amit még említeni kell. A trend egy igen erős ösztönön alapul és döntési pozícióban lévő, szakmában kiműveltnek számító figurák is áldozatul esnek, így persze nem csak ők. Arra gondolok, hogy minden ész nélkül meg van osztva, elérhetővé van téve, az indokolt mértékénél jobban, ahogy 7th is írta. És habár ez vezetés és IT-front együttes döntése jellemzően, az IT-nek kellene hogy legyen a józan, erősebb szava. Ha a technológia lehetővé teszi, hogy számolatlanul együnk szart, hát együk! Ja nem. Ja de, mégis.

    legalább a maguk szintjén megértenék, inkább próbálnak tudomást sem venni róla
    Ezt a fajta lustaságot - megkockáztatom: jellemtelenséget - büntetni volna szükséges! Rengeteg kárt okoz, területfüggetlenül. A szőnyeg alá, EQ-egó attitűdöket és szinteket kellene szűrni, sokszor korlátolt PR-eljárások helyett. Felfoghatatlan. Ilyen miliőben egy tegyük fel szakmailag talpig becsületes és elhivatott, kijelölt felelős ember is kénytelen sajnos idomulni, nem a jó irányba.

  • totron

    addikt

    válasz Gargouille #13 üzenetére

    Persze mindenki a saját szemszögéből nézi a dolgot
    Az agykapacitás lehetővé tenné, hogy ne csak. Számos kutya tud a gazdája fejével gondolkodni. A már említett mentalitás. A technika frontján különösen ki tud bukni.

    alapvető dolog, hogy elolvasom, hogy mi az a link
    Nem olvassa el. Az történik, hogy ha kap egy linket társalgás közben, akkor rákérdez, hogy mi ez. Ha kell, ha nem, közhellyé lett az ilyen rákérdezés. Szigorú nemelolvasás mellett természetesen. A link kék és kattintani való (vagy nem), de semmiképpen sem tartalmaz árulkodó információkat vagy szavakat: atmegy valami, de a metódust továbbra is a lustaság szabályozza:/, így az a metódus nem ér lófüttyöt sem végül, ugyanott vagyunk. Szeretnék hisztérikus sikongatásban kitörni. Értelmes közegben a türelem és alaposság, megfelelő odafordulás jutalmat ád, itt nem. (látom, ugyanazt írjuk)

    Megengedhetetlen, hogy ezek a vadnyugati állapotok még tovább maradjanak a szoftveriparban.
    Ha benézel egy fejlesztői topikba, mondjuk egy facebookon legjobb esetben is fiatalfelnőtteket látsz, annak megfelelő igényszinttel a humánnyelv irányába, annak megfelelő szinttel emberileg vagy az optimalizálás felé (what does it mean), de a munkanyelven íródott produktumban is ritkán üdítő turkálni. Később az ember kiöregszik a kódolás igényéből, ez egy fiatal szakma. Mi hozhatna változást tehát?

  • fatal`

    titán

    válasz Gargouille #18 üzenetére

    "A szoftvergyártó semmilyen felelősséget nem vállal az általa készített szoftver működéséért"
    Ez nem minden esetben igaz, lásd pl. repülőgépek szoftvere, orvosi műszerek stb.

    Az általános üzleti szoftverekben (a dobozosak mondjuk más kategória) pedig ez azért van így, mert senki nem fizeti ki.

  • fatal`

    titán

    válasz Gargouille #29 üzenetére

    Nem vagyok cég, csak alkalmazott, ettől még ez ilyen sajnos. Azért a hibák és a "fejedre szakad" között vannak fokozatok. Pl. az hogy rossz helyen van 1-2 gomb, vagy éppen elszáll de ingyen javításra kerül ez szerintem nem akkora probléma.

    Nyilván igényes munka esetén nem egy bughalom az egész, az egy másik kategória és sajnos előfordul az iparban, mert tényleg tele van igénytelen, olcsón dolgozókkal.

    Az építőipar amúgy remek példa, elvileg szabályozott piac, aztán mennyi gány munka van? És nem arról van szó, hogy a fejedre szakad a ház.

  • cog777

    senior tag

    válasz Gargouille #29 üzenetére

    "Mivel az, hogy a kezedből kiadott munka hibátlan, az magától értetődő kellene, hogy legyen."

    Erre a valasz hogy meg a szerverek rendelkezesre allasat sem tudjak 100%-osra biztositani, csak megkozeliteni horror aron. (Tobb foldreszen replika, tranzakcio kezeles stb)

    Az hogy az acs hanyfele megoldassal dolgozik az nem osszevetheto hogy egy szofverfejleszto hany ezer fuggetlen komponensel dolgozik (pl linux operacios rendszer es azok csomagjai). Nincs garancia egyik altala hasznalt fuggosegre sem, vagy minden gyartot fizetni kellene (1000x-es ar), vagy sajat maga kellene kifejleszteni elorol az 1000 komponenst (1000-szer tobb ido es ar?)

    Tovabba a munka minosege a cegtol fugg, mennyi idot es penzt szannak ra... mintha arrol lennenek hiresek hogy boven adnak mind a kettobol. Nem. Vagyok mar 15 eve a szakmaba hogy tudjam kiscegtol a legnagyobbakig pont nincs eleg fejleszto az adott feladatra, nincs eleg ido es nem is fizetik ugy meg oket :D - legalabbis a folyamatos tanulast melo utan biztosan nem.

    HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #29 üzenetére

    > Mivel az, hogy a kezedből kiadott munka hibátlan, az magától értetődő kellene, hogy legyen.

    Tevedsz, eleg sulyosan szerintem. A munkanak nem hibatlannak kell lennie, hanem megfelelonek. Ahogy a 100%-os uptime sem cel egyebkent szinte sehol, mert osszessegeben nem megfelelo cel.

    A teto sem lesz hibatlan, csak elegendoen jo.

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #42 üzenetére

    Hm, ez nehez kerdes. Vannak mindenfele szabvanyok, de azokat jellemzoen azok kovetik, akiknek muszaj, de ertelmuk alapvetoen nincs, mert 20 evvel a multban vannak. Pl. ott van az ISO29119, ami szofver QA-ra vonatkozik, es persze egy horror, senki nem koveti valojaban, mert lehetetlen ugy fejleszteni.

    Vagy ott van az igazan szeleskorben 'kovetett' MDR, azaz medical device regulations. Az MDR certifikacional lenyegeben azt kell bizonyitanod, hogy elore kitalaltal mindent, majd a csapat megkapta a teljes specifikaciot, es implementalta. Az innovaciot, mint folyamatot, illetve az 'otlet' koncepciojat teljesen figyelmen kivul hagyja. Tehat a valosagban ugy csinaljak a cegek, hogy
    1) kifejlesztik a cuccot normalis modszerrel
    2) utana megirjak a specifikaciot
    3) esetlegesen a 2) utan egy masik csapat ujrairja a szoftvert

    while (!sleep) sheep++;

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    > a szoftverfejlesztő pontosan azért használ különböző előre kész komponenseket, hogy ne neki kelljen lefejlesztenie

    Azert ez mas iparagakban is teljesen altalanos, a VW-nel nem kezd el a nemet mernok akkutechnologiat vagy elektromotort fejleszteni nullarol, hanem leveszi a Bosch/etc. cuccokat a polcrol.

    A 'rolling release' modellnek egyebkent a rendelkezesre allo adatok alapjan (amit majd elokaparok, de valahol megvan) az az elonye, hogy alacsonyabb a kockazata, mint a ritka, nagy release-eknek. Manapsag egyre inkabb az a (szerintem indokolt) szokas, hogy ami fajdalmas, azt csinaljuk sokszor, hatha kevesbe lesz fajdalmas. Tehat ne negyedevente legyen release, hanem naponta tobbszor, etc. Ez nem azt jelenti, hogy nincs teszt, csak azt, hogy a hangsuly az automata teszteken van, es nem a manualis teszteken. Arra is konkretan van adat, hogy a meretes, szeparalt QA csapattal rendelkezo cegek szoftverei rosszabb minoseguek, mint azon cegeke, ahol az automata tesztek irasa nagyreszt a fejlesztok dolga.

    > csak szerintem kicsit túl van ez értékelve

    Ez csak piac -- nem a felelossegert vagy az elethosszig tarto tanulasert fizetik a fejlesztoket, hanem azert, mert uzletileg megeri fizetni oket, es nincsenek elegen.

    while (!sleep) sheep++;

  • bambano

    titán

    válasz Gargouille #42 üzenetére

    "Éppen ezt a "megfelelő" szintet kellene valahogyan objektív módon jogszabályi módon megkövetelni.": dehát megkövetelték.

    ti ennyire nem értitek a gdpr-t???

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • cog777

    senior tag

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    "Picit tamáskodnék ezen, mert én azt látom, hogy a szoftverfejlesztő pontosan azért használ különböző előre kész komponenseket, hogy ne neki kelljen lefejlesztenie"

    Igy van, ezert lehet kapni Androidos telefont 20eFt-ert, de azert a komponensek nincsenek letesztelve egyenkent, nincs garancia rajuk. Ezt pl open source-eknal ki is kotik.

    "Viszont akárhogyan is van onnantól, hogy a végeredményt saját fejlesztésként eladja, már az ő felelőssége a végeredmény is."
    Marmint a cege aki eladja, hiszen o rendelkezik a fejlesztovel.

    Nem rafizetes, persze, de ez mar a piacrol szol, es azert sok szerencset beszabalyozni a cegeket, amikor az USA-ban is akkora a cegek lobbija hogy hatassal vannak a torvenyek keszitesere.
    Tehat ugymond szidjuk a fejlesztoket mert oket lehet, pedig a pofon a cegeknek kellene.

    Az orvos es fizikus peldaddal egyetertek, nekik is tanulniuk kell elethosszig, habar pl az USA-ban minimalbert keresnek a rezidensek, ami nagyon szomoru.
    Viszont van egy csomo szakma ahol hatarozottan nem fognak tanulashoz hozzafogni a munkaido lejarta utan.

    Az asztalosnak is kell uj dolgot tanulni, pl 2 evente uj gepeket, de azert teljesen mas hogy minden nap melo utan tanuljuk az uj frameworkoket, szabvanyokat.
    Nem hiaba, a szakmunka hihetetlen draga (kulfoldon megjobban) es sokszor inkabb sajat maguk oldjak meg az emberek a problemat - ha tudjak. (Bocs az asztalosoktol, de van ket rokonom aki ebben a szakmaban dolgozik, veszett jol dolgoznak, de megkerik az arat.)

    HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11

  • bambano

    titán

    válasz Gargouille #51 üzenetére

    tehát akkor tényleg nem érted :)

    idézet gdpr 32. cikk:
    "(1) Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:"

    "(b)a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;"

    nem feltétlenül biztosítja a szoftverek általános minőségét, tehát azt valószínűleg nem, hogy pl. a word rendesen számolja ki a margót vagy normálisan használjon ligatúrákat. de azon problémákat, amik ellen fel szoktam szólalni (ez az általános hit, hogy minden szoftver törhető, folyton jön a malware, a vírus, a stb), azt bizony szabályozza a gdpr.

    a gdpr arról szól, hogy magáról az adatkezelésről elveket emleget, és a felelős vezető kockázatviselési hajlandóságának körébe utalja a szükséges döntéseket. hogy ez ne legyen túl laza, durva büntetési tételeket tesz mellé. tehát kb. azt mondja, hogy lehetsz laza, de akkor pofánverünk, ha baj van. vagy csináld meg rendesen, és akkor elkerülheted a durva büntetéseket.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Gargouille #54 üzenetére

    értem, tehát ha kapcsolódok ezekhez a hsz-ekhez:
    #3: "a secu szoftverek, akadalyozza a munkaban valami szabalyozas.
    A secu onmagaban is nehez"
    #5: "+ 1: minden szoftver és program teli van milliónyi sebezhetősséggel, "
    #8: "Tehát tudjuk, hogy tele vannak biztonsági résekkel"

    apropó, láttad már, hogy ki írta a 8-as hsz-t? :P
    #8: "Ha egy 0 day résen keresztül érkezik egy támadás, az jóformán védhetetlen. De amikor olyan hibát használnak ki, ami már régen javításra került csak a rendszergazda nem telepítette a javítást, na az már gond. Vagy amikor nincs biztonsági mentés, vagy van valami, de sosem tesztelték és éles helyzetben derül ki, hogy nem helyreállítható, ez szintén megbocsáthatatlan hiba."
    ez is mind gdpr hatáskör.

    #13: "Amikor viszont a felhasználó szándékosan megkerüli vagy megszegi a biztonsági előírásokat"
    nem tudod, ki írta a 13-as hsz-t?

    elég lesz, vagy folytassam?
    tehát ti arról beszéltetek, hogy általánosan kellene a szoftver minőségét szabályozni, amiből lehet azt érteni, hogy egyáltalán nincs szabályozva. én meg hoztam ellenpéldát, hogy de, van rá szabály.

    ha ez neked kardcsörtetés, akkor csörtettem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #53 üzenetére

    > De közben tudjuk mind a ketten, hogy baromira nem ez van mögötte, hanem egyszerű üzleti számítás, így olcsóbb és gyorsabb is a fejlesztés.

    Ugy irod, mintha a felhasznalok erdekeit a szallito teljesen figyelmen kivul tudna hagyni. Mondok egy peldat: a Google Search-ot eleg rendszeresen release-elik, es szinte sosem torik meg. Lassabban mozgo iparagakban, pl. egeszsegugy, 'nagy' release-ek vannak, es tok gyakran elofordul, hogy rollback van.

    Szoval en azt allitom, hogy az iparagi tapasztalatok azt mutatjak, hogy a rendszeresebb, de kisebb release-ek kevesebb kockazattal jarnak.

    > Értem mit szeretnél mondani, de az a nagy különbség, hogy ott egy kész fizikai terméket használ fel a saját kész termékéhez és ettől még ha meghibásodik, akkor nem a bosch lesz a felelős, hanem a VW.

    De pont igy van a szoftverben is. Ha en tozsdei szoftvert irok, es az Ultra Messaging (direkt egy fizetos, penzugyi szektorban nepszeru cuccot irok, nem egy OSS libet), es az UMS elveszt egy uzenetet, akkor azert en (a ceg) vagyok a felelos, nem az Informatica.

    while (!sleep) sheep++;

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #58 üzenetére

    "Természetesen nem, hiszen a felhasználói elégedettség... akkor mondom inkább úgy, hogy csak abban az esetben van figyelembe véve, ha ez anyagi haszonnal jár a cég számára. "

    Természetesen.

    A többi ebből következik. Egyébként ha valamiért a felhasználók nem fizetnek, az jó eséllyel nem fontos számukra. Ergo a legjobb módja a valódi igények felmérésének, hogy nem adod ingyen terméket vagy a feature-t.

    "az összes szoftveres és felhős környezet folyamatos változásait, amikből nagyon sok teljesen értelmetlen vagy önkényes, csupán a "változtatni kell valamit" jegyében születik"

    Ilyenből nagyon kevés van. (Mondj ellenpéldát.)

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • emvy

    nagyúr

    válasz Gargouille #60 üzenetére

    Koszi a peldakat.

    Synology: en a peldadon azt latom, hogy neked es a kornyezetednek kellemetlen, tok ertheto modon. Viszont nem tudjuk, hogy a Synology-sok mit tudnak -- lehet, hogy a Cloud Station-t nem hasznaltak eleg sokan, nem lehetett vele megcsinalni valamit, stb.

    Firefox: hat, ott a kapkodas folyik, mert a Chrome egyszeruen megolte/megoli, es probalkoznak mindennel.

    Sajnos en is ugy erzem, hogy csomoszor feleslegesen varialnak, dehat ez is abbol kovetkezik, hogy a szolgaltatoknak fenn kell tartaniuk magukat, es az emberek meg lehetoleg ingyen akarnak mindent :)

    Nem vedem az idiota strategiakat, de a piacon lenni eleg kenyelmetlen dolog.

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

Új hozzászólás Aktív témák