Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz br.rak #111 üzenetére

    A print le is húzza, de erről volt szó. Az online viszont más, mert piacképes, akik reklámot blokkolnak, azok is a keresleti oldalt erősítik, de ha nem fizetnek érte, akkor az egy faramuci helyzet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz br.rak #117 üzenetére

    Szerinted amúgy a laptulajdonosok komplett hülyék?

    Az internetes újságírás elején volt számos kísérleti üzleti modell, de nem minden laptípushoz passzol a zárt, kötelezően fizetős megoldás. Egy hírportálhoz például egyáltalán nem, mert ezeknek a lényege, hogy az információ azonnal és mindenki számára rendelkezésre áll, webkettőn megosztások és egyéb tevékenységek útján is terjed, hírverseny van (nem is kicsi, nyugodtan nevezhetjük könyöklő harcnak). A "reggel elsétálok az újságoshoz napilapért" korszak lejárt, ez nem ültethető át a hírportálokra.

    Vannak egyébként digitális lapok, amik kötelezően fizetősek. De ezek rendszerint csak egy szakmai közösségnek, szubkultúrának szólnak. Tudományos, művészeti, szakmai kiadványok. De ezek működése teljesen más, mint egy hírportálé, példányszámokban is teljesen más a kritérium a fenntarthatósághoz és általában nem is működik teljesen ingyenesként.

    De ezek a különbségek már az online előtt is megvoltak. Máshogy épül fel egy print napilap, mint egy havi/negyedéves periódusban megjelenő print folyóirat. A print fénykorában is megjelentek már a teljesen ingyenes, de több reklámmal ellátott napilapok (a Metorpol volt a műfaj úttörője) és az emberek ráharaptak, egyre kevesebben vették meg a fizetős lapokat.

    Próbálj zárttá tenni egy hírportált, amivel szemben amúgy is elég csekély a minőségi elvárás az olvasóközönség részéről és azzal a mozdulattal nyírod ki, mert elmennek oda ahol ingyen van a hír. Az elmúlt 10-15 év bizonyította, hogy a reklámokkal szemben sokkal kevesebb a fintorgás, mint a kötelező előfizetéssel szemben.

    Ha tetszik, ha nem, ez működő biznisz és alighanem az újságírás egy természetes evolúciója. Amit te akarsz, az visszalépés az elmúlt 400 évbe.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz br.rak #125 üzenetére

    "Ami a print esetében még működhet, a hosszabb, normálisan megírt cikkek, tényfeltáró írások, amelyek nem kerülnek fel online oldalakra. Esetleg a régebbi cikkek fizetőssé tétele."

    Mindkettőre vannak példák. Ott van a National Geographic vagy éppen a HVG, melyek esetében a print és az online közötti tartalom elkülönül, komolyabb hangvételű anyagok csak a printre mennek. Itt pedig el kell különíteni azt, hogy az online és a print nem mindig ugyanazzal foglalkozik. A HVG egy folyóirat, míg a hvg.hu egy hírportál (de a GameStar vagy a PC Guru is így működik).

    Szóval most nem tudom, hogy a spanyol viaszt akarod-e újra feltalálni, vagy mi.

    "illetve sokan nem is igazán vannak rászorulva a külső reklámokra"

    Szerintem ezt majd a portál tulajdonosa/kiadója fogja jobban tudni, hogy mire szorulnak rá. Remélem azért az extraprofitozásig nem fog fajulni a társalgás. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz br.rak #128 üzenetére

    De a híroldalakat valamilyen módon finanszírozók (befektetők, kiadók) nagyon is a piacról élnek. Szerinted ők hobbiból vásárolják be magukat egy lap tulajdonosi körébe? Ez sem online specifikus jelenség, már a print idejében is így volt, mégsem érvelt senki azzal, hogy el lehetne törölni az előfizetési díjakat.

Új hozzászólás Aktív témák