Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az is gond még, hogy az átlagos LCD 240 Hz-es képfrissítése a két néző esetében négyfelé oszlik, így ők 60 Hz-es frissítéssel látják a képet, ami igen alacsony.

    Hó, de örülnék én egy 120Hz-es H-IPS panellal szerelt PC monitornak is. Főleg, ha nem kerülne legalább 2x annyiba, mint az egyéb paramétereiben (közel)azonos, 60Hz-es társai. Mindmáig csakis TN paneles monitorból találni 120Hz-eset, és annyit kérnek értük, mint a 60Hz-es IPS-ekért. Úgyhogy vagy normális képminőség, vagy akadozásmentes mozifilm lejátszás és 3D lehetőség. (Filmek kapcsán egyelőre nem igazgat az utóbbi, de PC játékokhoz érdekes lehetne).
    Nem hogy még akkor "átlagos 240Hz". Az még a HDTV-knél sem átlagos. :DDD
    (HDTV-n meg ugye PC-ről játszani a szar, az eltérő gamma görbék, és esetleges inputlag miatt, de a 16:9 sem olyan kedvező szerintem e célra, mint a 16:10...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz julius666 #35 üzenetére

    Nem csak a kamera tud akadozni, hanem a 3:2-es fps konvertálás miatt is remegősnek hathat.
    Kedvenc tesztem erre a Solaris című film eleje, mikor a doki megérkezik az állomásra, és vagy egy percig húzzák szép folyamatosan oldalra a kamerát, de 60Hz-es monitoron ugrál, mint az állat, mert épp olyan a sebesség, és a jelentben látható geometriai formák, hogy nagyon zavaró a 3:2-es villogtatás.
    Másik véglet pedig a G.I.Joe mozi, ahol az operatőr rázza a kamerát, mint valami parkinzonkóros rohamosztagos, aki felrántott fél kiló kólát a sisak mögé. Érdekes mód az pont ellenkező hatást vált ki, és teljesen elfedi a 3:2-es fps konverziót, illetve számomra szép folyamatos mozgás látszatát adja, miután az agyam már többnyire kompenzálta a kameravibrációt az érdekesebb jelenetek idejére.
    Bár való igaz, hogy mozgásinterpoláció nélkül 120Hz-en sem tökéletes az oldalazó mozgás, az a minőségű feldolgozás pedig nagyon bugos (nem is használom), amire a CPU-m képes (q6600@3,6Ghz, és anélkül ellammog valami 0-10% közti használaton, még rendes Blu-Ray-ek lejátszása közben is, mert csak maga a dekóder software-es -FFDShow-, a renderer-em csinál minden mást, ami már GPU-n fut.)

    Ezért filózok már fél éve a monitorcserén, mert beleszerettem a Dell U2410-be, viszont azon is fix 60Hz-en jár csak a panel, és várom mit hoz mellékhatásként a 3D hype, de eddig semmi értelmeset, csak 120 TN-eket 60Hz-es IPS-ek áráért. És itt már igaz, hogy inkább egy kis ugrálás néha, mint állandóan szar színek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #56 üzenetére

    Illetve valahogy azt kéne talán megoldani, hogy a GPU számolja ki az interpolált képkockákat, de csak 8-at (igen, ez esetben nem kereken adódnak az utángyártott kockák, de hát lehet időarányosan interpolálni...), és aztán a 2x30 már mehetne a 60Hz-re. Ettől még nem dőlne annyira igába sem a mozi-feeling, sem a hardware-es erőforrások, de talán jelentősen mérséklődhetne az ugrálás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márton #59 üzenetére

    Nem, én is ezzel az Avisynth pluginnal (csak újabb verzióval) játszottam, ez az eljárás még bőven bugos (pontosabban a beállításoknak megfelelően nagyon sok elhanyagolással él, de maga az eljárás sem tökéletes). Konkrétan a Moon című filmben értem nagyon tetten, mikor főhősünk a tenyerével radírozza a smile-ikat a fémlemezről a WC mellett (kicsit szétfolynak szegények :U) És nem mellesleg ez 48 FPS-t gyárt, azzal érzésre már előrébb vagy eggyel, viszont nem másztál ki teljesen a 60Hz-es gödörből, hisz 12 képkockát még 2x kell felvillantani. Ha pedig 30 vagy 60 fps-t kérsz tőle, akkor megsokszorozódik az erőforrásigénye. (Sejtem, hogy miért, bár nem vagyok benne biztos, és egyik magyarázat sem tűnik törvényszerűnek, de a gyakorlatban nekem így adódott.)

    (#62) julius666 - Én is jobb szertettem a BSPlayert, egyedül a madVR támogatás miatt használom az MPC-HC-t. (Pedig a BSPlayerben vannak madshi-től licenselt kódrészek.) És ez csak ajánlás, nem azt írja, hogy csak azzal működik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz julius666 #58 üzenetére

    Hol is kezdjem? Ja tudom: Te most direkt kötözködsz? :DD

    Én végig 1080p24 videókról (akár eredeti Blu-Ray-ekről, vagy normális ripekről) beszéltem, nem 25fps-re felgyorsított PAL DVD-kről, vagy ezekből átkonvertált warez-fake-HD szarokról. Ezt sem tudod, honnan szülted, hogy nekem bizonyosan az utóbbival van dolgom. Még nem is láttam olyat élesben, hogy 1080p24-re konvertált PAL DVD. (Olyat esetleg, hogy a rendezői változat extráit DVD-ről vágták be, de akkor is rendben volt az fps, főleg hogy feltehetően NTSC DVD volt a forrás, nem PAL). Ellenben a PAL DVD-ket úgy néztem régen 60Hz-en (ma már inkább csak HD-t nézek), hogy visszalassítottam őket 23,976 fps-re. (Mert ugye mozifilmek esetében úgy készülnek, hogy felgyorsítják...)

    Mit nem lehetett megérteni azon a bekezdésen? Olvasd el újra, de ha akarod leírom vázlatosan:
    - 60Hz-en akadozónak látszik a folyamatos oldalazó mozgás a 3:2-as fps konvertálás miatt
    - 120Hz-re épp kifér 5x a 24 fps, viszont ez önmagában viszonylag kevés, így még mindig nem látszik tökéletesen folyamatosnak a lassú, oldalazó mozgás. (Bár jó Vsync-el, ami szintén nem magától értetődő dolog a legtöbb rendererrel, nekem már megfelelne, és eszembe sem jutna interpoláltatni)
    - A mozgásinterpolációval gyártott köztes képkockák beillesztése 120Hz-en is folyamatosabb mozgás hatását kelti.
    - Interpolált képkockák beszúrása 60Hz-en eliminálná a 60Hz-nél szükséges 3:2-es FRC-t.
    - Normális minőségű, valós idejű interpoláció nem valósítható meg mai CPU-kkal.
    - A mai GPU kb. 10x gyorsabbak párhuzamosítható számításfolyamatok alatt, így a VGA-m talán megbirkózna vele. Például egy OpenCL-es Avisyth...
    - Én csak 8 hamis képkockát akarok interpolációval előállítani (valami értelmes módon szétosztva a 24 közé) az erőforráskímélés, és a kedvezőtlen mellékhatások visszaszorítása miatt.

    A többivel kapcsolatban:
    - Én nem használnám a helyedben a pulldown szót, az inkább telecine eljárásnál használatos kifejezés. Ez itt simán FRC, semmi interlaced telecine. (De ebbe most csak azért kötök bele, mert...)
    - A többi hablatyolásra csak a fenti kijelentésimet tudnám copy-pastelni a megfelelő helyekre. Megtenné ezt helyettem az univerzális fordítógéped? :))

    Mer' aztán filmnézéshez olyan pokolian elengedhetetlen az a nagy színhűség -.-
    Khhhmmm, kérem!!! Igen, méghozzá rohadtul! Jobban, mint PC játékokhoz, vagy webes tartalmakhoz.

    Ha nagyon akarod szemezgetek neked:
    A DVD-k és Blu-Ray-ek 8 bites 4:2:0-és YCrCb-ben vannak kódolva. Eszerint a fényerősség Blu-Ray-en például 1920x1080-as (vagy képaránynak megfelelő magasság) felbontású, a színek viszont csak fele ekkora, 960x540 felbontásban vannak tárolva, ami még a fekete-fehér és színes TV-k közti, valamint a váltáskor meglévő frekvenciakiosztásokkal való kompatibilitás öröksége, de jól jön az optikai adathordozók szűkös tárhelyének, illetve a HD adások még szűkösebb sávszélességének is, így egységesen megtartották mindenhol, még az RGB HDTV-k korában is az YV12 formátumot.
    Na most, mire a YV12-ből RGB lesz, már nem 8 bites integer, hanem lebegőpontos számokat kapsz, amit még tovább halmoz egy értelmes (például bilinear helyett spline64) átméretező eljárás (a színekhez). Ezt jó szokás szerint 16 biten érdemes babrálni menet közben (mondjuk 32 bites számításokkal, 16 bites értéket kimentve), és talán 10 bitre lenne érdemes visszakerekíteni, de ugye manapság 8 bitre kell, így jobb helyeken ditherelni szokták.
    Akkor fogj meg egy 6 bites TN panelt, ami már a 8 bitet is csak dithereléssel tudja, és add oda neki a 16-ról 8 bitre ditherelt képet, további ditherelésre. Jól hangzik?

    Már a mostani monitorom sem lenne az asztalomon, ha nem létezne color management-es video renderer, mert anélkül wide-gamut-ban nézve feltűnően vörös az emberek arcbőre, ami engem már kimondottan zavart filmeknél is.

    Szóval igen, fontos egy normális panel filmnézéshez, főleg HD-hez. Nekem még az se mindegy, hogy bilinear vagy spline64 eljárás nagyítja-e fel a színtérképet Blu-Ray-eknél, mert ha nyitott szemmel nézel egy normális panelt, akkor látható a különbség.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #71 üzenetére

    Meg lehet ezt oldani.
    Lejátszó: MPC-HC (minden beépített filter OFF)
    Splitter: Haali (mindenre)
    Kodek: FFDShow (mindenféle szűrő OFF, csak a tisztán dekódolt YV12 output)
    Renderer: MadVR (32-bites futószalag 16 bites átmeneti tárolókkal ; spline64 resize, YCrCb->RGB konvertálás 16 bites 3DLUT-al [rögtön a monitor gamut-ra korrigálva], a végén 8 bitetre ditherelt kimenet a monitorra, korrekt Vsync-el ; tervben van a deepcolor támogatás 10+ bit kimenethez)
    Monitor: D65-re és 2.2-es gammára* kalibrálva. (Most 8 bites S-PVA, de tervben van egy 8+2 bites H-IPS)
    *A Rec709 --> 2.2 vagy sRGB gamma korrekció még a jövő zenéje (bár szerintem ez is csak a 10 bites kimenet után lesz teljesen korrekt, mert elég nagy az eltérés, sok kerekítés adódik 8 biten, főleg mire a VGA LUT-on is átmegy...)
    Sőt, felbontás szerint kiválasztja nekem a Rec709 és Rec601 gamuthoz készített 3DLUT filet, szóval ezzel sem kéne bajlódnom, ha néznék még DVD-ket, vagy tunerkártyán át SDTV-t.

    (#70) julius666
    Ok, de nem értem, miért kell telepatikus gondolatolvasás, hogy kitaláld, nem valami speciális esetről, ilyen-olyan kókányolásról, hanem hétköznapi esetről van szó. (Rögtön az első gondolat, hogy valami hihetetlen véletlen körülmény áll fent...)
    A PAL DVD-t sem kezelem kivételként, hisz az igényes ember azt visszalassítja NTSC sebességre, ahogy kell. (Vagy inkább eredeti NTSC anyagot szerez be.)

    Hát, nem tudom, hogy sznobizmus-e. Most mondtam végig, miért necces már a 8 bites kijelzőn is Blu-Ray filmet nézni (és akkor a gamma korrekcióról ott még nem is beszéltem, mert ma még nem megoldható, de rövidesen az lesz), te pedig állítod, hogy neked a 6+2 bit is tökéletes.
    A félmilla és fél családi ház ára közé eső plazmák létjogosultságát már én is vitatnám (hétköznapi használatra), de hogy a legjobb TN+Film és a legolcsóbb H-IPS kijelző közt is inkább ég és föld, mintsem elhanyagolható a különbség, azt már csak olyan vitatja, akinek rossz a szeme, vagy, hogy is mondjam, "igénytelen". (És belegondolva, hogy a jobbféle TN-ért akár 50-60k-t is elkérnek, míg egy olcsó H-IPS-hez már 80k-ért hozzájuthatsz, ne mond, hogy előbbi jó választás).
    A dithereléssel is az itt a komolyabb a gond, amit leírtam, vagyis a monitor már eleve ditherelt 8 bitet kap (már persze ha nem akarod elpazarolni a film árnyalatait), és ő még abból akar ditherelni 6 bitre (a már dither-zajos képet még villogtatja...)

    Egyébként nyugi, minden ~12. férfinak és ~255. nőnek szar a szeme a színárnyalatokhoz. Rakd sorba, ha érdekel, te köztük vagy-e: X-Rite Color IQ test (igen, én hibátlanul raktam ki, húúú... ;])

    (#69) julius666 - Az a második videó tényleg jó, el is felejtettem interpolációs hibákat keresni a nő testén. :B :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #72 üzenetére

    És nem csak a levegőbe beszélek, mert a laptopomban nekem is TN panel van, és már csak az egyszerűség kedvéért is ugyanazokat a software-eket használom rajta (így a videólejátszót is). Még a közel sRGB gamut mellett is látható azért a színkorrekció, amit a 3DLUT végez a laptopkijelző esetén (a wide gamutos asztalin pedig ugye még a vak is lássa...). Ellenben ott már nem igazán látok különbséget a bilinear és spline64 resize közt, míg az otthoni monitoron egyértelműen látszik a Bicubic és Sline közti különbség is, nem hogy a bilinear maszatolása. (Nem mintha a mobil GPU elbírná lejátszás közben a spline eljárást, csak állóképet nézegettem, és mivel azon nem látszik semmi, így még a bicubic-ot sem erőltettem, hogy ne zúgjon fel a kis laptopventi a terheléstől - mert ha már úgy is sznobnak kiáltottál, akkor bevallom, hogy a háttérzajra is kényes vagyok, otthon passzív vízhűtés van a gépen...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márton #74 üzenetére

    Jahh, az lehet, konkrétan olyanokat nem is szoktam nézni. (Vagyis nézek persze néha streamelt videót, de azt nem MPC-HC-ból, hanem jellemzően a webes felületről, amihez kötve van.)
    A "minden" alatt itt az M2TS, TS, MKV és AVI fileokra gondoltam (ezekbe szoktam belefutni).

    (#75) julius666
    Nem a warezzal van a baj, hanem a warez-szarral, szart nem lopunk. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #77 üzenetére

    Igen, ezért acsargok most egy U2410-ért, ami fogad DisplayPort-on 10 bitet, 12 biten dolgozza fel, és 10 bitet is jelenít meg (8+2 bit dithereléssel).
    Illetve nyaggatom a madVR készítőjét, hogy hozza előbbre a D3D exclusive mód és DeepColor támogatást a windowed mód további pepecselgetése helyett.
    Ahogy a 3DLUT generátor íróját is aktívan ösztökéltem a gamma korrekció ráncba szedésére.
    Előbb utóbb összeáll majd a cucc. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #79 üzenetére

    A DVI valójában nem támogat ilyet, csak látszólag. A trükk ott van, hogy a HDMI szabvány egy az egyben ugyanazt a (kép)jelátviteli eljárást használja, mint a DVI, és miután a VGA és a monitor is eleget tesz a HDMI szabvány kívánalmainak (pontosabban fel van készítve 10 bit fogadására, de ehhez olyan szabványt használ, mint a HDMI-é), és mivel mindkettőn csereszabatosak a DVI és HDMI aljzatok (passzív átalakítók révén), így tulajdonképp az a szituáció lép életbe, mint ha mindkét végén HDMI<->DVI átalakítókkal használnál egy HDMI kábelt, csak a gyakorlatban még a kábelt is megspórolhatod (mert lényegében azok is csak fémhuzalok, nem feketemágia...). Tehát a 10 bites DVI az nem egy nemhivatalos extra (ajándék) feature, hanem a HDMI és DVI jel rokonságának és a HDMI szabvány alkalmazásának kedvező mellékhatása.

    A VGA LUT után könnyen kiszalad a 10+ bit akármin (DP, HDMI, DVI, ha van, ami fogadja), a komplikált dolog az a 10 bites kép kijuttatása a LUT-ig anélkül, hogy "véletlenül" 8 bites framebufferbe tenné a VGA. Ahogy most tudom, ez egyelőre csak a professzionális VGA-kon támogatott, illetve az otthoni felhasználásra szánt VGA-k esetében Windows 7 óta Direct3D felületen át is használható (ez fut DeepColor támogatás néven), egy video renderer pedig a sima windowed helyett D3DExclusive (fullscreen) módban kell, hogy működjön ennek használatához. (Annak pedig vannak azért kényelmi hátulütői, amit nem minden átlagfelhasználó emészt meg elsőre szó nélkül. Pl, hogy amint indul a film, rögtön teljes képernyőn van a kép, és csak gombnyomásra tud kilépni, de azzal le is áll a lejátszás. De gondolom ezekkel is lehet még majd trükközni és finomítani, illetve megszokás kérdése is...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #82 üzenetére

    Nem ilyen egyszerű, játékoknál sem. Más a rendes fullscreen mód, mint kinagyítani az ablakot teljes képernyőre, az csak egy teljes képernyőt kitöltő ablak (rajzolt keretek nélkül).
    Van egy kezdetleges GUI az MPC-HC-hez (EVR-el is ki lehet próbálni ezt a módot, bár nem tudom a deepcolor-t azt tudja-e, de ha igen, ezzel még nem éri utol a madvr-t, ami még nem...). Viszont van, akinek idegen, és látatlanban zavaró, hogy a play-re kattintva megszűnik minden más (MSN és böngésző a háttérben, mert van, aki "lusta" egy MSN beszélgetés miatt megállítani egy filmet - mármint egy monitorral...).
    Persze az már variálható, hogy milyen módba rakod a renderert, és lehet a default az ablak mód.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #84 üzenetére

    Ezt mondtam, hogy a renderernek is úgy kell működnie, mint a játékoknak, mert egyébként a legtöbb video renderer nem így üzemel, hanem képernyőméretű ablakban.

    MSN példa volt, hogy miért nem ez a mód az alapértelmezett például EVR-nél.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák