- Aliexpress tapasztalatok
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
tudom már, miért volt hiányérzetem mostanában
egyébként érdekelne, hogy az uber ellen korábban felhozottak hogy módosulnak annak tükrében, hogy számlát kibocsátani meghatalmazott útján is lehet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
érdekelne, hogy a debianos webszervereket is le fogják tiltani, ha valamely cég megfelelő lobbival bejut a kormányhoz?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az online pénztárgép működése sokféleképpen ellenőrizhető, konkrétan így biztosan nem.
először is, mert nincs a taxikban online pénztárgép. másodszor azért, mert soha nem is lesz. a jogszabály elismeri a taxamétert pénztárgépnek, tehát online taxaméterek lesznek, ha egyszer lesznek.másodszor csak a hülye csal a számlával, mikor ott ül mögötte a néma levente. az ellenőrzés úgy zajlik, hogy látják, amikor kiszáll az utas, közben tableten látja realtime a lezajlott tranzakciókat. ha nem passzol, akkor jön a jónapotkívánok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az ugye megvan, kedves tájékozatlan fórumtársak, hogy nagyon-nagyon régen van rá törvény, hogy lehet weboldalakt blokkoltatni a szolgáltatókkal, megvan a végrehajtási módszer is, és használják is?
egyelőre csak olyanról tudok, hogy fogadási oldalakat blokkoltattak, de ki tudja, mit hozhat a jövő, ha van kész megoldás?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
szerintem úgy lehetne igazságot tenni, ha az uberrel szemben is ugyanazok az elvárások lennének, mint a taxisokkal szemben, másik oldalról viszont jó lenne (nem csak itt, más területeken is) megszüntetni azt az ocsmány helyzetet, hogy a törvényhozó nem ismeri a törvényeket. például miért bünteti az ubereseket azért, hogy nem adnak számlát, mikor ők írták bele a törvénybe, hogy ilyet lehet legálisan.
és itt kezd az uber szimpatikussá válni, mikor az átlagember elkezd félni, hogy azokat a mocsokságokat, amiket a taxislobbi érdekeinek védelme érdekében elkövettek az uberrel szemben, majd más témákban is elkövetik másokkal szemben, és abba a szórásba esetleg beleesel te is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
fizessenek ugyanannyi adót és járulékokat, mert ha nem, az indokolatlan versenyelőny.
szerintem kell a hivatásos jogsi, kell a személyszállítós biztosítás, rendes autó, téligumi, stb.
urh már a hagyományos taxisoknak se kell, tehát az ubernek se.
a buszsáv használati engedély kérdés, anélkül valószínűleg lehet taxizni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!": kérdőjel...
[link]: "Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot."arról meg szálljunk már le, hogy a taxisok hogy trükköznek vagy hogy nem, két teljesen különböző téma.
A taxis jelenleg meglévő jogszabályi környezetet nem tart be, ennek ellenőrzése a hatóság dolga. Az uberes meg jelenleg meglévő jogszabályi hibákat használ ki, ezeknek a betömése a jogalkotó feladata.[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
értem, tehát szerinted egy fináncnak egy egész napját csesszék el egy taxis ellenőrzésére, mikor ennél sokkal jobb módszerek is vannak?
másrészt az így kapott adat nem bizonyít semmit. annyit bizonyít, hogy aznap annyi volt a bevétele, semmi mást.így biztosan nem ellenőriznek taxist.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
olvasgasd el újra, mit írtál.
a taxiban nincs online pénztárgép. az általad linkelt cikkben bolti kasszák használatát ellenőrzik. a taxiban nincs pénztáros sem."Amit te mondtál, az a nem életszagú. Rendelsz egy taxit, felvesz téged, és nem ülsz be?": az teljesen életszagú, jól írta a kolléga, hogyha rendelek egy taxit és az nem üres (vezetőt leszámítva), akkor nemcsak hogy nem ülök be, hanem még kellően megválogatott kifejezésekkel fogom illetni az egész társaságot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
most újra elolvasva az általad hivatkozott hsz-eket: úgy látom, hogy tudom és tudtam.
na mégegyszer utoljára: taxiban nincs online pénztárgép és soha nem is lesz. ennek az oka, hogy taxiban nincs pénztárgép és nem is lesz. a taxiban taxaméter van. [link]. mégegyszer: ha valami nincs a taxiban, akkor annak online változata sincs.
ez nem zárja ki azt, hogy a taxisok számlázási szokásairól valós idejű adatokat akarjon a kormány, akkor majd lesz benne online taxaméter.
a taxis számlaadási szokásait vagy külső megfigyeléssel (utas kiszáll) vagy próbavásárlással tudják ellenőrizni. ez a beül a néma levente a hátsó ülésre már ott is hibádzik, hogy mi lesz, ha pontosan annyian akarnak beülni a megrendelt taxiba, ahány üléses a vezetőn túl? akkor mondjuk a gyerekem busszal megy, mert ott ül még valaki a kocsiban? kivágom, mint macskát sz..rni vagy hívok még egy kocsit és arról áfás számlát kap a nav.
az egész álomnak, amit te itt elővezettél, a legnagyobb problémája, hogy semmit nem ér. a taxisok bevétele véletlen eloszlású, tehát két nap bevétele között semmilyen matematikai összefüggés sincs. így a beüléses módszerű adatfelvételnek nincs érdemi haszna, következésképp minek csinálnák?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a világnak arról kellene szólnia, hogy mi ébredtünk fel először, mi csináltuk meg az ubert és nálunk adózik, amikor new yorkban taxit rendelnek.
azokat az országokat, amelyek nem ébrednek elég korán, kizsákmányolják.(#87) Crafter32: szerintem a földalapú támogatás helyett inkább az alany-állítmány egyeztetésével kellene foglalkoznod. mondjuk egyikhez se értesz, az látszik.
(#90) nemlehet "Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási.": az adózás is törvényi kérdés, lásd az adózás rendjéről szóló törvényt
"Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg.": ezt meg a kettős adózás kizárásáról szóló nemzetközi egyezmények tiltják. Amik például téged is védenek, ha külföldön szereztél jövedelmet.(#92) pengwin "Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást," szerinted. szerintem meg jogszerűen nem ad számlát az uberes sofőr, akkor minek erőltetni? ezt én is az előző nagyobb uberes topic óta tudtam meg.
szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az, hogy ebben az országban, ahol minden fontosabb kérdésben a normális ismeretanyagot felrúgva unortodox módon dolgoznak, mi tesz jót a gazdaságnak, nagyjából semmit nem jelent annak tükrében, hogy mi lenne a józan ész szerinti megoldás.
az, hogy egy nemzeti bank iskolát indíthat a főnök baromságainak tanítására, és sokkal inkább az, hogy ez simán átment ebben az országban és nincsenek miatta őrjöngő tömegek az utcán, mutatja, hogy ez nem normális ország, tehát itt semmilyen normális következtetés nem vonható le.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet": fyi:
kresz 48. paragrafus 5. bekezdés b pont:
(5)296 Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
jópár éve, mikor a mostani autómat vettem, rendesen kiszámoltam a költségeket. az akkori árakon az akkori vezetési szokásaimmal 75 forintra jött ki egy kilométer, tisztességesen és helyesen számolva.
szerintem most se kevesebb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul": lehet, hogy ezzel kapcsolatban szemléletváltásra lenne szükség. Egyrészt a coccializmusban szocializálódott, és arról elmozdulni képtelenek számára egy kis kapitalista fejtágítás kellene.
Másrészt ha elfogadjuk, hogy globalizálódó nemzetközi piac van, akkor kivinni sem tudja. Akkor tudná kivinni, ha Európára meg az USA-ra meg a többire sok, kis, önálló nemzeti piacok halmazaként tekintenénk, akkor lenne honnan kivinni és lenne hova. De ha egy globális világpiacnak fogjuk fel, akkor nem visz ki semmit sehova.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az, hogy a befektetett tőke keresményét, nevezzük akár profitnak, tőkeköltségnek, bárminek, kiviszi az országból a befektető, az alapvető közgazdasági tény, ami politikamentes. hogy ezen miért akadnak fel sokan, nem teljesen nyilvánvaló.
a politika ott kerülhet bele, hogy szerinted jó-e az, ha külföldi fektet be, vagy az a jó, ha magyar. Ha hagytuk a külföldit befektetni, akkor hagynunk kell, hogy húzza a hasznát. Ha liberális vagy, akkor azt mondod, hogy neked, mint vevő, a legolcsóbb vagy az ár/érték arányban legjobb ajánlat kell és azt veszed meg függetlenül a gyártás helyétől. Ha meg konzervatív, akkor beárazod, hogy a konzervativizmusod, nacionalizmusod mennyit ér meg neked és ezt beleszámolod a termék árába, és így döntesz. ettől kap politikai színezetet a dolog.
ettől még a befektetőnek joga van elvinni a profitot, gerinctelen rablás lenne ebben akadályozni. te meg fizethetsz többet a magyarért. helyes megoldás az lenne, ha a magyarok is tudnának olyan hatékonysággal termelni, mint a nyugatiak, így nem lenne érdemben drágább a hazai.
"Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól": valójában országok minimális pénzt szivattyúznak ki tőlünk. multi vállaltok viszik ki a zsetont.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis