- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- YouTube
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyi.mTs
addikt
automatikus segélyhívó mellett lesz GPS is? ha nem tud beszélni a sérült, hogy találják meg?
-
#56573440
törölt tag
"Noha a szigorodó közlekedési szabályok az elmúlt egymást követő három évben mintegy 2 százalékos javulás okoztak, a közúti közlekedésbiztonsági statisztikák szerint Európa-szerte"
Akkor miért nem lehet tovább szabályozni a közlekedést??? Ha csak ennyivel 2% javulás van, tessék dolgozni amíg 0 halálos baleset lesz!!! Minden új autó fedélzeti rendszere legyen online 0/24, belövik hol van gps alapján, és már csak az sms-t kapják, hogy 51-el ment 50-es táblánál... Vagy legyen egyszerű a történet, Takata és társait kötelezzék, hogy minden pihepuha kispárnájukat azonnal cseréljék nagy töltetű, szögekkel és anyacsavarokkal megpakolt csomagra. Kutya nem menne 30 fölött...
Imádom, mint amikor itthon is nyilatkoznak, hogy a traffipaxozás csökkenti a baleseteket. Aha. Nem lehet, hogy a súlyos sérülés / halálos kimenetel azért is csökkenhetett, mert a gépparkból kikopnak mindenhol a CRX jellegű koporsók, amiknél 30-al koccanva is a fékpedál gyönyörűen tolja fel a sípcsontot az agyalapba?
Maga a kezdeményezés mondjuk tetszik, és támogatom is, bár kérdés, hogy ezt az infrastruktúrát ki fogja üzemeltetni és hogyan. Meg főleg mennyiért.
schawo: igazából szerinted most nem lehet megfigyelni a mozgását egy kocsinak? Ugye ezt nem gondolod komolyan. Ha mással nem a telefonoddal bármikor megmondják hogy hol jársz, de ezer kamera, véda, viszem meg vaszom is ott van. Érted a pesti önkormányzatok önkényesen feltehetnek kamerákat, hogy a szabálytalanságokat figyelje, automatán kéri le az adataidat, és küldi a csekket. Ennek a rendszernek legalább értelme is lenne, sok újat meg nem ad senkinek.
És ez a rendszer egyébként annyira de nagyon frankón megy már most is, hogy minden kamera, infó és lehallgatás ellenére a lopott kocsikat nem tudják megtalálni, pedig vért izzadnak a rend éber őrei mint nemzeti 11-ünk az Etióp B liga ellen.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Ez azért érdekes, mert sok olyan baleset is történik, ahol nincs személyi sérülés, a légzsák mégis pukkan. Ilyenkor is ugrik a mentő?
blackrulz: igen, figyelik a telefon mozgásának sebességét, de ebből még nem derül ki, hogy ki vezeti az autót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#06658560
törölt tag
Semmi új, három éve kötelező minden oroszországi első forgalomba helyezésű autóban
#6 macilaci78: Miért kéne neki? Van benne mikrofon, illetve van gombja, amivel hívhatod a segélyhívót, amivel lemondhatod a vészhelyzeti hívást, tudsz beszélni emberre.
#3 blackrulz: Talán mert nem ugyanarra a feladatra vannak kitalálva? A szabályokkal leginkább a balesetek számát akarják csökkenteni, ezzel pedig a balesetet szenvedett emberek túlélési esélyeit, ellátáshoz jutási idejüket javítani. A saját agymenéseidet nem lehetne a releváns csoportokba tartogatni? #Jajjmindenkitmegfigyelnekrendörállamcsakbeszedniakarnak
-
edward2
addikt
A közúti balesetek mintegy 55 százalékba a vidéki utakon történik
Na vajon miért. A legtöbb értelmetlen előzést vidéken látom. Utána meg előttem van végig... legalább nyert 2 másodpercet de majdnem balesetet okozott...
(#2) schawo
Mivel mindenkinél van már mobil így teljesen fölösleges amit állítasz.(#3) blackrulz
Az önvezető autók itt vannak a sarkon. 10 év és nem vehetsz majd új autót ami nem önvezető aztán lesz évi 1-2 baleset. -
jupp008
senior tag
A kocsi tulajdonosának kell venniegy SIM kártyát, hogy működjön vagy, hogy működik pontosan ?
+ évente újraregisztrálni a szolgáltatóknál, mert különben felfüggesztik ? -
NomadND1
senior tag
Nem a sebbességgel van a gond, hanem a felelőtlen emberekkel és a vezetési technikák teljes hiányával. Nem csak azt kell büntetni, aki gyorsan megy, hanem azt is aki lassan és tájékozódás nélkül vezet (nem nézi a tükröt, gondol egyet és satuzik ,vagy épp megfordul....számtalan van még) nem beszélve a gépjárművek műszaki állapotáról.
Hatalmas távolságok vannak az országban és az EU-ban is, idővel szükség lesz emelni a sebbesség határokat.Ettől függeltlenül jó kezdeményezés, de ismerve a hazai 112-őt, kötve hiszem, hogy működni fog.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Ha nem tudsz értelmezni dolgokat továbbra is tartom hogy kérdezz, és ne hisztizz.
Segítek. Pont annyira gondoltam komolyan a központi rendszerek online kötését, mint a takata szöges légzsákjait. De ha szerintük a közúti szigorítás javít valamit, egyébként kvára nem de ez megint más kérdés, akkor tolják fullban a kretént. Egyébként ha bele akarsz kötni valakibe miért nem már Schawo aki jól láthatóan komolyan is gondolta...
Köszipuszi
-
bambano
titán
lesz.
ezeket már nem önállóan teszik bele, hanem raknak mellé nagy körítést, navit, fedélzeti wifit, hasonló hülyeségeket, és amire előfizetsz, azt aktiválják. lásd: opel onstar.de amíg külön biztosítéka van az ilyeneknek, addig ez nem gond.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BoB
veterán
Csak idő kérdése és minden autó sebességét / balra kanyarodást ahol nem lehet / stb - folyamatosan figyelni fogják. Nincs szükség több kamerára.
Büntetés automatikusan kimegy postán, igény szerint emailben is.
Azokba az autókba amik még nem voltak felszerelve az automatikus "helyzetjelentő" eszközzel, kötelező lesz beszereleni - természetesen a tulajdonos terhére.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
edward2
addikt
Azért nem gyakran hallani, olvasni vagy tapasztalni azt hogy a lassabb haladásból jelentős probléma adódna.
"idővel szükség lesz emelni a sebesség határokat."
Tehát USAban ahol sok államban nagyságrendekkel gyérebb a lakott terület ott jó akár a 70mph is. Ráadásul elég szigorúan van betartatva és az emberek be is tartják. Minek kéne akkor emelni? Szerintem ezt a 130at kéne kőkeményen betartatni és ne az legyen, hogy mert kispistának futotta már egy autóra amivel 130 felé is tud gyorsulni akkor már jogosnak érzi a villogtatást meg a jobbról előzést. -
NomadND1
senior tag
Most tényleg egy olyan országgal pedálozol, ahol az út közepén hagyják a kocsit? Ne már...
Hidd el rengeteg baleset történik a lassabb haladásból, de vegyük egy egyszerű példát a mostani szabályozással.
Főút 90km/h enyhe kanyarral erdős oldalsávval. Tegyük fel, már van tempomat, beállítod 90-re, jön a kanyar tartod az ívet szemből forgalom. A kanyar közepén van egy autó ami 40-el megy. Szerinted mi lesz belőle? Ki lesz a hibás? Egyértelműen a hátulról haladó. Ha tapasztalt vagy és jó fékek vannak alattad, akkor el tudod kerülni, de ez a sofőrök 5%-ra igaz.Sokkal élhetőbb egy olyan szabály, hogy a belső sávbaan (autópályán) a minimum tempó 160-180, aki nem érzi biztonságban magát ennél a sebbességnél, annak irány a jobb oldal. Üres úton nincs korlátozás, mert max magadat veszélyezteted, de forgalom esetén kötelező felvenni a többiek sebbességét és csak biztos helyzetben lehet előzni.
A jogosítványt meg vezetéstechnikai tréninhez kötni. Aki 3x megbukik nem kap. Soha, mert nem alkalmas rá. 60 év felett ugyanez évenként.[ Szerkesztve ]
-
-
edward2
addikt
"Sokkal élhetőbb egy olyan szabály, hogy a belső sávbaan (autópályán) a minimum tempó 160-180, aki nem érzi biztonságban magát ennél a sebbességnél, annak irány a jobb oldal."
Szerintem mi nem leszünk jóbarátok. Az ilyen embereknek akik így gondolkodnak élből vonnám be a jogsiját és ahogy írod soha nem is kapnád vissza.
Amerikában 4000km alatt semmi problémám nem volt. Nincs jobbratartás és mindenki normálisan 65-70mphval ment a pályán. Itthon??? Elég csak kiérnem épp az M7es Érd előtti emelkedőjére és már 8 idióta tuskó van mögöttem villogva pedig 130al megyek. Röhej az itthoni közlekedési kultúra. (de európa szerte is lehetne mesélni) A jobbratartás is egy baromság. Egy régi szabály aminek ma semmilyen jogosultsága sincs.
Úgy kéne mint olaszoknál szépen végigkamerázni a pályát aztán ha az átlagod 130 feletti akkor kiküldeni a csekket, de nem tizenezreket hanem mondjuk a kocsi értékének 10%-át.
-
BoB
veterán
Én meg a te jogsidat vonnám be azonnal
Ha te 130-al szeretsz menni akkor más se menjen ám gyorsabban mert hát mégiscsak te vagy a valaki.
Németországban működik hogy helyenként nincs sebességhatár, itt is azt kellene.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-=MrLF=-
senior tag
Szerintem ehhez nem kell sim kártya se sima se semmilyen. Vész hívást tudsz indítani sim nélküli telefonról is!
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
edward2
addikt
Na mesélj milyen érvek szólnak a jobbratartásod mellett.
(#26) Sárkányvölgy
Ja vagy nem vagyok olyan tulok aki azt hiszi vett már egy 10 éves béemvét akkor már azt hiszi ő az autópályák királya.Amúgy tényleg meséljétek már el nekem, hogy milyen jogon gyorshajtatok?? Mert te vagy a jani vagy mire föl?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Amerikában a 2x2 sávos utat alig ismerik. Nálunk azért kell, mert tempóval cikazni a hülyék között, jobbról előzni nem igazán jó. Lenne itt is 2*6 sáv, eloszlana a tömeg. Egyébként 2*2 sávon kint is külson megy a kamion és a tokolo pickup is...
Mi a gyorshajtás? Én üzemszerűen óra 140-el megyek. Az a nyári gumival pont 133 valos nálam. És? Siman a nyakadra esek ha óra 130-al mész... Egyébként meg közöd nincs hozzá, engedd el és húzz ki jobbra, vagy költözz usába. Mindenki azért felel amit tesz majd ő fizeti a gyorshajtasert. Mutasd meg hogy lehet normálisan is közlekedni, tedd ki az indexet és engedd el.
Konkrétan nekem az jön le, hogy téged szarul érint ha megeloznek. Miért?
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz #56573440 #28 üzenetére
Nem személyeskedés, de valószinűleg így van, ahogy mondod. Sőt el tudom képzelni, hogy még nyomni is kezdi neki (ami a legveszélyesebb amit tehet és soha nem adnám vissza a jogosítványát), de 150 körül feladja
Amúgy tök mindegy mennyi sáv van, akkor sem megy ki a külsőbe, mert neki jár a belső sáv 120-al....lást m7 Bp. felé. Három sáv és senki sincs a külsőbe. Én meg xxx-el megyek ott....szóval....
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Romano
veterán
Nekem egyszer elvették a jogosítványomat.... muszáj volt vennem egy újat
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
DigitXT
félisten
válasz #56573440 #32 üzenetére
Az én motoromon meg 3 km/h... Akkor nyertem? Miért hiszed, hogy minden autó
órája ugyanannyival csal? Egyébként visszaolvasva tényleg marhaság, hogy csak
azért pöffeszkedik vki a belsőben, mert nála gyorsabban szerinte senki nem jöhet.
(Amikor még abban sem lehet biztos, hogy az ő órája valójában mi a túrót mutat.)Szelektíven nem lehet szabálykövetést várni: a jobbratartás is szabály... Bambano
kommentje pedig teljesen jogos. Senkinek nem kéne önkéntes rendőrt játszania... -
#16939776
törölt tag
Szerintem többet érne, a sofőr idegállapotát, reakcióidejét ellenőrizni on-the-fly. A szokásosnál mérhetően erősebb stresszhelyzetben, "túlzott nyugalomban" átváltana villogó karácsonyfára a külső világítás, legalább lehetne tudni, hogy kibaszott nagy fakin déndzsörösz jön előtted/mögötted.
Lassan hajtás azt mutatja, hogy probléma van, nem tud kellő képen a forgalomra figyelni és életveszélyben lehetek a következő másodpercben. Ilyen miatt még a rutinos, türelmes sofőrök is belemennek élet veszélyes helyzetekbe, csak hogy végre el lehessen hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
-
#16939776
törölt tag
válasz Dr. Romano #37 üzenetére
Ott akkora mennyiségű szemét van információnak álcázva, hogy elég nehéz szelektálni a fontos információkat, kb.: senkit nem fogja elolvasni, főleg nem vezetés közben.
A 160 egy jó és biztonságos tempó, ha van hozzá jó aszfalt, és infrastruktúra.
-
NomadND1
senior tag
válasz #16939776 #40 üzenetére
"A 160 egy jó és biztonságos tempó, ha van hozzá jó aszfalt, és infrastruktúra."
Sajnos kevesen gondolkodnak így....
Annyival azért kiegészítem, hogy a biztonságos tempó 30 felett megszűnik, de még azzal is lehet halálos balesetet okozni.
A négy-ötpontos biztonsági övet tuti kötelezővé tenném, ahogy azt is, hogy a körkörös légzsák alapszéria legyen (függöny, térd, stb.)...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #56573440 #38 üzenetére
Bocsi, hogy az összes többi autó nem ugyanannyit csal a kedvedért.
A sajátod tudod, abból extapolálsz "mindenki máséra", ráadásul még a
matekot is elrontod a nagy odamondogatás közben. Ha ugyanis óra
szerint 10 km/h a különbség, az a valóságban kevesebb, és nem több:
a te kocsid csal 5%-ot, tehát óra 130=valós 123.5 km/h. (Magad mögé
megérkezel 9.5 km/h sebességkülönbséggel, és azt hiszed az +13?)Az továbbra sem nyakára esés, ha néhány km/h különbséggel utolérsz
vkit. Attól nem ilyed meg. Az ott kezdődik, hogy 20-30 km/h-val több!
Akkor már észrevehetően gyorsabb vagy: gondolom ha meg kell előzni
valakit a 8-as úton, akkor sem +3 km/h-val "kúszol" el mellette...
(Az igazán parás, amikor egy tükörellenőrzésnél senki, a következőnél
meg már ott van a seggedben. És a kettő közt másodpercek telnek el.)Féreértés ne essék, én takarodok ki a külsőbe, ha vki utolér, hiszen, ha
utolér, akkor nyilván gyorsabb volt nálam. Amint a forgalom / kamionsor
engedi elengedem. Messze nem azzal van a baj, aki tempomat 140-nel
megy. Azokkal inkább, akik nem látják a forgalmi helyzetet, és tolnak le,
amikor éppen akkora a forgalom, hogy nem lehet elengedni/megy a sor.Meg azokkal, akiknek van helye, de maradnak (tötymörögnek 123.5-tel),
végül a berepülő pilótákkal, akik tényleg jelentős sebességkülönbséggel
érkeznek, és esetleg pont engednéd el őket, mikor már épp jobbról előz. -
#56573440
törölt tag
Aha. Jó.
Te a sajátod alapján extrapolálhatsz.
A százalékos mateket ne rajtam verd le, az a te fejedben van, hogy honnan szoptad nem tudom de tuti
Te most tényleg azon görcsölsz, hogy az a nálam 13 az globálisan mennyi? Valóban? Lehet egy kérdésem? Lehet hogy ne velem? Nagyságrendileg a nem két autó alapján kbra én ezt láttam, ha te nem, neked kurvajo.Félre ne értsd de a szőrszálszopkodás bambanonek se áll jól, de ő le tudja írni, hogy extrapolál.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #56573440 #44 üzenetére
Én nem extrapolálok a sajátomból, mert tisztában vagyok vele, hogy a pontos
óra ritka, mint a fehér holló. (Ellenben szereltem be pl. SpeedoHealer-t, amivel
pontossá tehető, még a 15%-ot csaló motor órája is.) A százalékos matekhez
TE adtad az inputot a 140 / 133-mal: 5% csalás. Az viszont mindennek az alja,
hogy a beszélgetésben egy mobilon melléütött szóval akarod dehonesztálni a
vitapartnered... Szóval meggyőztél, veled tényleg nem érdemes beszélgetni.Hidd azt, hogy tempomat 140-nel ráesel a nyakára mindenkinek. Nevetséges.
-
-
spirit007
senior tag
"Azért nem gyakran hallani, olvasni vagy tapasztalni azt hogy a lassabb haladásból jelentős probléma adódna."
Igen mert a szinte csak gyorshajtást értékelik pénzbüntetéssel az autistáink.
Azt nem verik nagydobra hány olyan eset van, amiben a kilométereken keresztül oktalanul és agyatlanul főúton (akár) 90 helyett 57-tel vitorlázó vadmarha mögött felgyülemlő 40-50 autóból a leggyengébb idegzetű mikor fog pont rossz ütembe előzni és balesetet ""okozni"".
Egyébként érdekes, de a gyorshajtók kevésbé irritálóak.
Villog-nyomul-kielőz? 5 másodperc és elhúzott a francba - egy rendes káromkodás se fér bele.
A lassú hajtó miatt viszont lehet 5-10 percet cumizni.
Hármat kifogsz pl. melóba menet -már késtél is 20 percet.
A nagy Demagóg szerint persze: "Korábban kell elindulni"
Nem.
A lassú hajtó nyomorultnak egyáltalán NEM kellene elindulnia! -
24/7 online
csendes tag
válasz spirit007 #47 üzenetére
Pillanatra tekintsünk el a vadmarháktól!
Nem egy eset volt, hogy az autó nem volt 100%os műszaki állapotú, javaslatra hajtott jóval lassabban a tulaj a megszabott 90nél. Ha jól emlékszem 70el. Meg kell előzni!
Azt meg se kíséreljük kiejteni a szánkon, hogy akkor csináltassa meg!
Saját példámból írom, hátsó lengéscsillapítók rosszak voltak meg szilentek, hosszbordásszíj.
Hazamentek ami 170kmre van az ismerős szerelőhöz.
"Ah dehogy van annak baja szerintem csak a gumi szar"
elvittem: húúúú hááát igen igen ez a kettő szar szilentek szar, lengő szar, stb
hétvégén itthon vagyok megtudod csinálni? Áhhh most? most nem fér bele.
Nem volt választásom visszajöttem vele óvatosan! mert hétfőn dolgozni kellett menni! Egy hónappal később megint át autóztam 170km-t és akkor megcsinálták. Van hogy a soffőrnek nincs választása.
El kell indulni lassabban, óvatosan. vigyázva nagyobb követési távot tartva!"Csak abban a jelentésben hiszek, amit Én magam hamisítottam!" Churchill
-
24/7 online
csendes tag
válasz spirit007 #47 üzenetére
Én azt mondom a 90 bőségesen elég!
Időben el kell indulni! Ennyit tudok mondani Én is!
Nem hiszem, hogy megér annyit, az a 120km/h hogy balesetet okozz!
pályán sincs sok értelme 130al menni, balesetveszélyes!
Tudom, hogy hiába pofázok, meg az én autóm bmw, jó gyors.
Igen, valóban jók a bmw-k, de ha bekövetkezik akkor más ártatlan emberek halnak meg akiknek csak 1 opel corsája van!
Nem érdemes sietni!!!"Csak abban a jelentésben hiszek, amit Én magam hamisítottam!" Churchill
-
Dr. Romano
veterán
válasz 24/7 online #49 üzenetére
Általában Szuzuki Swiftesek szoktak szétszakadni az opel azért bírja.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest